X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets album 2007


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-07 18:34, rettet 05/12-07 18:48 
Så nærmer vi os årets slutning, og jeg synes at det ville være passende med en tråd hvor vi viser vores begejstring for årets bedste musik album.

Årets album 2007 Linkin Park – Minutes To Midnight

Som kæmpe Linkin Park fan var det svært ikke at blive overrasket over den nye stil der valgt til dette album. Den hårde stil er næsten forsvundet og det var de første par gange jeg hørte det en yderst skuffende oplevelse. Numre som No More Sorrow, Given Up og Bleed It Out sad lige i skabet da de minder en del om deres gamle. Mens Hands Held High og The Little Things Give You Away var alt for underlige og pæne.
Jeg husker også at Hanky og jeg i starten snakkede om hvor vidt der var tale om en joke og at det rigtige album nok kom senere på året. Jeg satte alligevel en del tid af til albummet de efterfølgende uger for at sikre mig at det ikke bare var mig der havde misforstået det. Og ganske rigtigt, efter ganske kort tid begyndte flere og flere numre at overbevise mig om at dette var endnu et fantastisk album helt på samme niveau som det gamle omend meget anderledes.
Har nu hørt det igennem et utal af gange og det er stadig lige fantastisk. Dette album samt en helt utrolig koncert d. 25 maj gør 2007 til et af de allerbedste musik-år nogensinde.

Havde egentlig tænkt mig også at skrive et par ord om Papa Roach - The Paramour Sessions som også er helt deroppe og ringe. Men det er åbenbart fra 2006 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FourDFourDSkrevet 05/12-07 18:55, rettet 05/12-07 19:56 
Min stemme ligger nok på Arcade Fire - Neon Bible, som er den udgivelse der har gjort mest indtryk på mig i 2007. Den har været soundtracket til nogle emotionelle højdepunkter for mig i årets løb, og har været en uforlignelig kammerat på min iPod, hvorend jeg har rejst hen. Albummet har storslåede øjeblikke, såvel som ydmyg, og det lykkes mig altid at finde en eller anden form for ro, i albummets til tider kaotiske lydbillede. Smukt, er ordet.

Jeg vil lige tage mig den frihed at udnævne en personlig 2'er: Den Sorte Skole - Lektion 1. En enkel men eminent udført sample-rejse igennem musikkens tidsaldre, med rod i hiphoppen. Og så er skiven til gratis download på deres myspace. Det' sgu bare i orden :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
ComradeComradeSkrevet 05/12-07 18:56 
Saybia - Eyes on the highway - Den plade er simpelthen spækket med fede numre og numre der bare bliver bedre med tiden :)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
QQSkrevet 05/12-07 19:47 
Hmmm, synes faktisk 2007 har været et smule sløvt år mht _rigtig_ fede albums, men jeg har da et par anbefalinger.

Årets album 2007
Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience, Grace
Et meget stærkere album end forrige års In Your Honor. Producer Gil Norton, der også medvirkede på gennembrudspladen The Colour And The Shape, er tilbage ved roret og det er tydeligt at høre at det har påvirket bandet i positiv retning. De er langt mere skarpe end sidst, og der er ingen overflødigheder. Man hører ofte Grohls Beatles-referencer og generelt holder pladen et meget højt niveau.

Årets album 2007
Smashing Pumpkins - Zeitgeist
Ikke et "rigtigt" pumpkin album i mine øjne/ører, men ikke desto mindre et rigtig fedt Corgan/Chamberlin album. Tung rock som man ikke har hørt fra SP før. Måske man skal være fan for at synes det er fedt, men det har bestemt sine kvaliteter. (27. februar 2008 i Valby Hallen)

Årets album 2007
Queens of the Stone Age - Era Vulgaris
(24. februar 2008 i KB Hallen)

Årets album 2007
Raveonettes - Lust Lust Lust
(Imorgen 6/12 på Voxhall)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 05/12-07 20:30, rettet 05/12-07 21:29 
1. Divine Heresy - Bleed the fifth
2. Killswitch Engage - As daylight dies
3. Arch enemy - Rise of the tyrant
4. All That Remains - This darkened heart
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
RuneSPRuneSPSkrevet 05/12-07 21:08 
Volbeat - Rock the Rebel, Metal the Devil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-07 21:34 
Jeg kan godt hoppe lidt med på Volbeat. Gardens Tale, Sad Mans Tounge og Soulweeper #2 er rigtig gode, mens resten af pladen er lidt ensformig IMO.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 05/12-07 22:28 
I tager alle sammen fejl.

Det er selvfølgelig...

Machine Head - The Blackening,

...stærkt efterfulgt af...

Devildriver - The Last Kind Words.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 05/12-07 22:52 
jeg ska se machine head d 10. dec. samt arch enemy,shadows fall, trivium & dragon force.

soz for lidt OT.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
RaGeRaGeSkrevet 05/12-07 23:10 
Eller bare... The Black Crusade :D
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JuggernautJuggernautSkrevet 05/12-07 23:10, rettet 05/12-07 23:28 
Sig mig, hører folk kun det urene og overhovedet-ikke-lyttevenlige bras, som ungdommen kalder musik... Hvilken gang støj ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/12-07 23:26 
Mistery>
.. en personlig 2'er: Den Sorte Skole - Lektion 1.


Helt sikkert en fed "plade", men den er altså ikke fra i år :-)
Langt fra endda. Jeg havde pladen med på min iPod til Thailand i april sidste år, så den må snart være 2 år gammel.

Og så er det vel ikke et album som sådan, men et mixtape i ordets bogstaveligste forstand.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
FourDFourDSkrevet 06/12-07 00:15 
Ser man det!.... Darn...
Jeg har først "fundet" den i år, så for mig var det bare en af de store oplevelser i 2007... My bad! :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
WehnerWehnerSkrevet 06/12-07 01:05 
Helt klart Marcus Miller - Free.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/12-07 09:30 
Nine Inch Nails - Year Zero
Alf81Alf81Skrevet 06/12-07 10:14 
For mig, har der ikke været ret mange hele albums. Men ét står dog ud fra meget andet, Dizzee Rascal - Maths + English. Udover det, har det bare været en masse Definitive Jux, som sædvanligt :)
Ting om dét og pis.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/12-07 17:30 
Angels & Airwaves - I-Empire
Home is where the hardware is..
la0sla0sSkrevet 10/12-07 18:21 
Blu & Exile - Below the heaven, er noget jeg har voldhørt på det sidste. Ellers er jeg ok glad for Finding forever af Common.
Hvad sker der?
HolisticHolisticSkrevet 10/12-07 20:22 
Sonic Youth - Daydream Nation Deluxe..... Aaaahh, se det var noget der var værd at vente på
en tæt runnerup er Daft punk's Alive 2007 begge albums er sublime i mine øjne, og helt klart musik som man ellers ikke hører den, desværre

gid der var mere i verdens i deres klasse.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
SumezSumezSkrevet 11/12-07 11:25 
Konsolkongen>
Den hårde stil er næsten forsvundet og det var de første par gange jeg hørte det en yderst skuffende oplevelse.
Ikke for at være på tværs, men hvornår mener du, Linkin Park nogensinde har været hårde? De har jo nærmest altid sigtet efter at smøre øregangende så blidt, de kan. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 11/12-07 12:24 
Sammenlignet med deres sidste par albums, vil jeg bestemt mene at Hybrid Theory var i den "hårdere ende".
salsalSkrevet 11/12-07 16:11 
Jeg synes egentlig også, at Linkin Park er okay-fede. Det er bare ærgerligt, de er så poppede.

Jeg har ikke rigtigt overblik over 2007, men jeg ved, at de uprioriterede plader, der har rørt mig mest er:

Angels of Light - We Are Him
Fursaxa - Alone in the Dark Wood
Loren Connors - As Roses Bow
Nina Nastasia & Jim White - You Follow Me
Religious Knives - Remains (Hvis man kan sige, at den er fra 2007)
Stars of the Lid - ... and their Refinement of the Decline

Mærkelige formater:
Empusae & Nick Grey - Simple Black Lines in a Diagram (3")
Oh, Birds! - ... of Grief and Satellites (3")
Taiga Remains - Xiaguan (3")
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
SumezSumezSkrevet 11/12-07 20:55 
Fedt at du hører Empusae alligevel. :) Kender dog ikke den udgivelse, kan godt være det er noget lidt andet end det han udgav på Hands.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig