X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ElGigantens reklame indeholdt fejl


Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 03/12-07 17:42, rettet 03/12-07 17:42 
Jeg vil bare lige spørger om der slet ikke er nogen steder man kan brokke sig, over at der er fejl i Tilbuds aviserne?
Jeg så i El Giganten i sidste uge at man kunne købe en sæson af Heroes til 249kr på side 9. Men hvis man kigger godt efter er det kun Part 1 af sæson 1. Det havde jeg ikke set, så jeg kørte hen til El Giganten og ville købe den boks, men må køre skuffet hjem igen.. Jeg sagd... Se hele indlægget
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
76 emne(r).
1 2 > »

Svar
solid snakesolid snakeSkrevet 03/12-07 17:42, rettet 03/12-07 17:42 
Jeg vil bare lige spørger om der slet ikke er nogen steder man kan brokke sig, over at der er fejl i Tilbuds aviserne?
Jeg så i El Giganten i sidste uge at man kunne købe en sæson af Heroes til 249kr på side 9. Men hvis man kigger godt efter er det kun Part 1 af sæson 1. Det havde jeg ikke set, så jeg kørte hen til El Giganten og ville købe den boks, men må køre skuffet hjem igen.. Jeg sagde det til en expedient, men hun gjorde intet ved det. Jeg skrev til El Giganten som ikke ville gøre noget ved det.
Jeg ved godt at der står på reklame avisen at der kan være fejl i den.. Men jeg mener så må de give en kvaje dvd som godet gørelse for at have klokket i det.
Jeg mener fejlen er så stor at de skal hænges ud for det...
Da jeg brugte tid og benzin på at køre hen til Buttikken som ligger 45km fra mig. Det vil sige at jeg er kørt 90km for ingenting..
Jeg er skuffet over El Gigantens behandling af denne klage.
de skriver til mig
Jeg beklager naturligvis din uheldige oplevelse, men vi tager forbehold for trykfejl i avisen og vil derfor ikke gøre noget for at kompensere for din lange biltur.
Jeg beklager endnu engang og takker for at hjælpe os med at gøre os opmærksom på fejlen.
Ha en god dag.

Men er det overhovdet muligt at brokke så over sådan noget?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JuggernautJuggernautSkrevet 03/12-07 18:07 
solid snake>
.. Men jeg mener så må de give en kvaje dvd som godet gørelse for at have klokket i det.


Hvorfor det? Hvis de tager forbehold for trykfejl, er de vel dækket ind? Jeg ved godt at det er surt for dig, men du må nok hellere vænne dig til tanken om ikke at modtage noget fra dem.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/12-07 18:17 
Der er tale om mennesker - mennesker begår. Jeg kan ikke se hvorfor elgiganten skal "hænges ud", hvertfald ikke på den baggrund du beskriver (de har sikkert begået "fejl" der er værre). De har hverken snydt eller bedraget dig, men desværre udsat dig for fejl information - det berettigere dig ikke til gratis ting ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Per SPer SSkrevet 03/12-07 18:41, rettet 03/12-07 18:43 
Der tages forbehold for fejl i avisen og du har hverken krav eller ret til en godtgørelse.

- du kunne bare have ringet og tjekket. Hvis jeg skulle køre 90 km. for varer i den prisklasse, tjekker jeg før jeg taget afsted. Man bliver klog af skade.

Disse aviser er lavet et godt stykke før de træder i kraft og kan derfor være fejlbehæftet. Det gælder i øvrigt for alle brancher der har tildbudsaviser.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HeroldHeroldSkrevet 03/12-07 19:00 
solid snake>
Men hvis man kigger godt efter er det kun Part 1 af sæson 1. Det havde jeg ikke set, så jeg kørte hen til El Giganten og ville købe den boks, men må køre skuffet hjem igen.

Hvorfor skal Elgiganten betale for en fejl du selv har lavet? Og jeg synes måske lige at en gratis DVD er meget at betale, hvis der er nu kommer 200 mennesker, der har begået samme fejltagelse?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
solid snakesolid snakeSkrevet 03/12-07 19:23 
Echelon VI>
Der er tale om mennesker - mennesker begår. Jeg kan ikke se hvorfor elgiganten skal "hænges ud", hvertfald ikke på den baggrund du beskriver (de har sikkert begået "fejl" der er værre). De har hverken snydt eller bedraget dig, men desværre udsat dig for fejl information - det berettigere dig ikke til gratis ting ;)

Det er muligt det er en fejl, men jeg tro altså bare ikke på at jeg er den første der opdager det.. Der må være andre der er gået forgæves på samme tilbud..?
Jeg mener det må være El Gigantens problem at få det rettet på hjemmesiden og at sætte en seddel op i butikken om at der er sket en fejl. Ja jeg ved godt jeg ikke er berettigt til en dvd, men det var da det mindste de kunne gøre.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 03/12-07 19:25 
Per S>
- du kunne bare have ringet og tjekket. Hvis jeg skulle køre 90 km. for varer i den prisklasse, tjekker jeg før jeg taget afsted. Man bliver klog af skade.


Ja det ved jeg så til næste gang.. Men jeg har bare aldrig været udsat for at El Gigantens reklame folk, har klokket i det før.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 03/12-07 19:29 
Herold>

Hvorfor skal Elgiganten betale for en fejl du selv har lavet? Og jeg synes måske lige at en gratis DVD er meget at betale, hvis der er nu kommer 200 mennesker, der har begået samme fejltagelse?

Hvad nu hvis det er 200 mennesker som alle har kørt 90km Ville det så være retfærdig at sende dem hjem igen?
Ville de virkelig gerne komme i den butik igen?
Jeg ved godt at der er tale om en menneskelig fejl, eller også er det bare noget de gør for at lokke kunder til
butikken? Det har jeg før oplevet, at folk har snakket om.
Fordi når folk nu er kørt den lange vej, ja så køber de da bare noget andet i stedet, fordi de ikke vil køre tomhændet hjem.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 03/12-07 19:36 
solid snake>
Hvad nu hvis det er 200 mennesker som alle har kørt 90km Ville det så være retfærdig at sende dem hjem igen?
Ville de virkelig gerne komme i den butik igen?
Jeg ved godt at der er tale om en menneskelig fejl, eller også er det bare noget de gør for at lokke kunder til
butikken? Det har jeg før oplevet, at folk har snakket om.
Fordi når folk nu er kørt den lange vej, ja så køber de da bare noget andet i stedet, fordi de ikke vil køre tomhændet hjem.


Ja, du skriver jo selv, at det er DIN fejl, og at du godt kan se hvad det er der er til salg, hvis du kigger godt efter. Det skal de da ikke klandres for?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
solid snakesolid snakeSkrevet 03/12-07 19:46, rettet 03/12-07 20:25 
Øh jo... Du skal nemlig sidde med en lup for at se det...
Det kan ikke være rigtig at vi som forbruger skal læse alt det med småt, inden vi bestemmer os for at handle ind..
Jeg mener stadig det en stor fejl fra deres side..

Hvem husker ikke sagen om Dyne Larsen?
Jeg ved faktisk at Jysk Sengetøjs lager engang kom til at love at de ville sælge en dyne eller hovedpude til en bestemt pris, da de havde glemt at skrive hvilke, ja så måtte de sælge alle dem folk ville købe, til den pris de havde lovet. Så derfor mener jeg sådan en fejl må ikke ske uden det har konsekvenser, hvis butikken ikke gør noget ved det. Og det har El Giganten ikke gjort.. Jeg tro ikke på at jeg er den eneste i hele Danmark der ville købe sæson 1 af Heroes til 249kr.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
scavengerscavengerSkrevet 03/12-07 19:53 
Sådan er det med tilbudsaviser fra næsten alle butikker. Marketingafdelingen laver avisen flere måneder i forvejen med en formodning om, at leverandørerne overholder hvad de lover frem i tiden. Hvis det så ikke sker selvom tilbudsavisen er trykt og distribueret, så er der ikke så meget man som kæde kan gøre. Jeg fik selv en anden trådløs router hos Elgiganten da de ikke fik den hjem de havde annonceret med. Det er ikke noget de havde behøvet at gøre fordi alle netop tager forbehold for trykfejl, udsolgte varer og ofte også manglende levering eller lignende. Ofte sker der også det, at man ikke får leveret det antal der var lovet og hvem skal så ingen have? Så må man fordele det antal der er og så kommer nogle kunder til at gå forgæves. Tilbudsavis = Chancespil, så grib knoglen eller reservér på nettet.
Nemo me impune lacessit
solid snakesolid snakeSkrevet 03/12-07 20:03 
Ja det vil jeg gøre en anden gang, men nogen gange er man jo bare hurtigt ude, for at undgå at varen er udsolgt. Jeg mener bare når sådan en fejl sker, ja så må butikken få dem som der har lavet reklamen til at bøde for det. Ja klart nok vi er kun menesker. Men som der bliver nævnt i tråden, man lære af sine fejl. Og hvis vi forbruger skal lære af det, ja så skal reklame firmaet også..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 03/12-07 20:38 
Prøv at tjeck denne artikel om Føtex

Måske burde El Giganten alligevel betale noget..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 03/12-07 20:47 
Eller denne her

Jeg tro faktisk at man har flere rettigheder som forbruger end man regner med.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-07 21:35, rettet 03/12-07 21:36 
Hvad står der egentlig i reklamen? Har du et billede af den?

Er der et billede af Heroes 1 del 1 eller er det et billede af hele sæsonen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 03/12-07 21:48 
jeg har faktisk ikke reklame ved mig.. Jeg ved ikke om man kan gå ind og se en gammel reklame fra sidste uge et sted på nettet.. Nogen der ved det...?
Der står sæson 1 af Heroes under dvd boksen. Men med meget små bogstaver, kan man se hvis man forstørre det op, at der står part 1 på boksen.
Er der nogen der har reklamen som der vil lægge et foto ind af side 9 fra sidste uge på PlayRight?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
silverstarsilverstarSkrevet 03/12-07 22:17 
Ikke det bedste scan, men det er den fra forrige uge (på side 9):

http://www.forbrugermail.dk/UI/ShowDocument.aspx?DocumentID=2493
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
solid snakesolid snakeSkrevet 03/12-07 22:22 
Ih super mange tak for det SilverStar.... Så behøver jeg ikke at lede efter det mere.. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CoreCoreSkrevet 03/12-07 23:56 
Taget i betragtning at boksen sikkert ikke eksisterer i en samlet "sæson 1", og at reklamen er i BT-størrelse (hvilket burde gøre det forholdsvist let at se selv det der står med småt), så falder den vist fra ret tidligt i tudeprocessen...

Jurist Jane Frederikke Lund>
Både billedet og tekst fortæller, at tilbuddet gælder to glas. Når dette ikke er tilfældet, er der tale om vildledende markedsføring

I Føtexs tilfælde eksisterer der rent faktisk flere end ét glas, og det er både tekst og billede der er galt på den.

Faktisk kan man helt nede på flueknepperplan sige at det kun er ét enkelt ord i hele tilbuddet, fejlen består af. "Sæson 1" i teksten skulle bare have været "Box 1".

Jeg nægter at tro på at nogen ville komme nogle som helst vegne, med at klage over den her. Bid det i dig. Shit Happens!

Jeg har selv to Die Hard-dvd'er jeg skal have pengene tilbage for. De blev indkøbt som gaver ved 100 kroners-tilbuddet, og det var først da konen kom hjem med dem, at det blev opdaget at det var norske versioner. De kan heldigvis byttes ind til Januar, så problemet er ikke særlig stort. Så kan man jo altid håbe på at resten af markedet har sat John McClane ned til en hund til den tid, så EG kan brænde inde med alle deres norske lorteDVD'er.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 02:05, rettet 04/12-07 02:08 
Jeg vidste faktisk ikke at man slet ikke kan købe sæson 1 endnu.. Jeg har da ellers set hele sæson 1 på Play.. Jeg havde dog ikke set at den udkommer åbenbart først om 6 dage.. Men det burde El Giganten også have undersøgt,
inden de trykker deres reklame avis..

Ja måske kan man godt sige at fejl, er så lille at man ikke bør gøre noget ved det.. Men hvis alle bare tænker sådan, ja så kan butikkerne, da blive ved med at lave sådan nogle fejl her ustraffet.. Og det kommer ikke os forbruger tilgode på nogen som helst måde..
Det er derfor, jeg ikke kan lade være med at brokke.


På nogen punkter kan jeg godt give dig ret.. Men det er ikke første gang at El Giganten prøver at slippe udenom mig.. For nogen år tilbage skulle jeg købe et bilrat og V-Rally til Ps2 som kø tilbud for 100kr på fotoet var der ikke billede af platin udgaven, men det var den de ville give mig med.. Det mener jeg jo også er at snyde forbrugeren
Når det er noget andet man ser på fotoet..
Ligesom jeg synes da også det er svineri, at de giver dig en norsk udgave af Die Hard 4, jeg kunne faktisk slet ikke forstille mig at det overhovdet er lovligt her i Danmark..
Er der nogen der kender svaret på det spørgsmål?

Er der ikke også en lov der siger at alle region 2 film som er med engelske tale og som sælges i Danmark skal have danske tekster? både på dvd kassen og på filmen..
Altså med mindre det er import..

Jeg har bare været udsat for at Kvickly prøver at sælge, de 4000 uden danske tekster.. Jeg mener bare ikke det er lovligt, men måske tar jeg fejl... eller hvad?

Heroes sæson 1 på Play til 42 pund..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/12-07 07:52 
Gem nu den danske smålighed lidt af vejen! Der er tale om en uheldig fejl, som vil ske igen, lige meget hvor høj en eksponeringsfaktor du (ufortjent) giver det. Der er som sagt ikke tale om at du er blevet snydt eller des lige - dine rettigheder, som forbruger, er ikke blevet dårligere på trods af din lange og forgæves køretur - lad det ligge.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 04/12-07 07:58 
Lige de eksempler der nævnes i tråden her, er så små og ubetydelige, i sammenligning med hvad forhandlerne ellers har haft af fikse idéer igennem tiden. Så hvis man vil bekæmpe butiksimperierne, så er der helt sikkert bedre steder at starte.

solid snake>
Er der ikke også en lov der siger at alle region 2 film som er med engelske tale og som sælges i Danmark skal have danske tekster? både på dvd kassen og på filmen

Der er danske undertekster på...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 10:03, rettet 04/12-07 10:05 
Ja der er nok bedre steder at starte med at bekæmpe butikkene, men hvis ingen gør noget, ja så bliver butikkerne da ved med at lave små fejl som disse.
Og det vil jeg som forbuger, ikke bare se til at det sker.

Ja okay men jeg tro nu ikke det er lovligt at sælge dvder i Danmark med Norske tekster.. Men jeg kan ikke sige det med sikkerhed.. Er der nogen der ved det?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 10:08 
Echelon VI>
Gem nu den danske smålighed lidt af vejen! Der er tale om en uheldig fejl, som vil ske igen, lige meget hvor høj en eksponeringsfaktor du (ufortjent) giver det. Der er som sagt ikke tale om at du er blevet snydt eller des lige - dine rettigheder, som forbruger, er ikke blevet dårligere på trods af din lange og forgæves køretur - lad det ligge.


Det ville jeg jo være blevet hvis jeg ikke havde opdaget fejlen.. Og der er sikkert flere end mig, som lige netop har set det tilbud, og sikkert har købt den, for at opdage at det kun er 1/3 af sæsonen, Efter de har pakket dvderne ud.. Så jeg mener det er ens pligt som forbruger at gøre noget ved det, og ikke bare sidde på side linjen og kigge på.. Men ja vi ser forskelligt på tingene..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
happyEDhappyEDSkrevet 04/12-07 10:44 
Det er jo ikke deres skyld at der ikke er flere afsnit på dvden.
Den man køber er vel den på billede?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
The DaneThe DaneSkrevet 04/12-07 10:53 
solid snake>
Øh jo... Du skal nemlig sidde med en lup for at se det...
Det kan ikke være rigtig at vi som forbruger skal læse alt det med småt, inden vi bestemmer os for at handle ind..
Jeg mener stadig det en stor fejl fra deres side..

Hvem husker ikke sagen om Dyne Larsen?
Jeg ved faktisk at Jysk Sengetøjs lager engang kom til at love at de ville sælge en dyne eller hovedpude til en bestemt pris, da de havde glemt at skrive hvilke, ja så måtte de sælge alle dem folk ville købe, til den pris de havde lovet. Så derfor mener jeg sådan en fejl må ikke ske uden det har konsekvenser, hvis butikken ikke gør noget ved det. Og det har El Giganten ikke gjort.. Jeg tro ikke på at jeg er den eneste i hele Danmark der ville købe sæson 1 af Heroes til 249kr.

Faktisk i lige den sag med dyne larsen havde han skrevet at det kun var et bestemt antal dyner og ikke alle dynerne der var tale om det stod i den tv reklame som omhandlede det - og det sjove idet var at en dame havde optaget reklamen :p -så det var kun pga. han ikke ville have en sådan sag i medierne (elller var rent faktisk ikke selv havde sine info iorden) at han gik med på tingene.

Udover det som sagt så er det din egen fejl, at tingene ikke er der når du kommer derud er teknisk set det samme som en udsolg vare (imo). Hvis butikken havde været flink og så rent faktisk givet eller solgt en til lign pris ville kun have været flinkt fra deres side - ikke noget de absolut skulle gøre.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 12:19 
The Dane>

Faktisk i lige den sag med dyne larsen havde han skrevet at det kun var et bestemt antal dyner og ikke alle dynerne der var tale om det stod i den tv reklame som omhandlede det - og det sjove idet var at en dame havde optaget reklamen :p -så det var kun pga. han ikke ville have en sådan sag i medierne (elller var rent faktisk ikke selv havde sine info iorden) at han gik med på tingene.


Jamen så burde El Giganten da gøre det samme, fordi de ikke har tjekket sin info ordenligt.. Det er jo lige netop det du skriver..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 04/12-07 12:22 
Der er væsentlig forskel. Fejlen er lige så meget din egen - det skrev du jo også selv, at du rent faktisk godt kunne se at det ikke var hele sæsonen på billedet. De er overhovedet ikke berettiget til at give dig noget som helst. Havde det været skiltning i butikken, så havde det været noget andet - der kan du forlange at købe varen til den pris, der står på varen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
The DaneThe DaneSkrevet 04/12-07 14:05 
solid snake>
Jamen så burde El Giganten da gøre det samme, fordi de ikke har tjekket sin info ordenligt.. Det er jo lige netop det du skriver..


Nej, det jeg skriver er at Dyne Larsen havde sagen på sin side og folk bare brokkede sig fordi DE ikke havde set ordentligt efter i reklamen. Det at han gav efter var kun pga. det sandsynligvis ville give større tab i det lange løb end bare at sige ok.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
JAAJAASkrevet 04/12-07 14:07, rettet 04/12-07 14:08 
Hvis det med småt virkelig er mikroskopisk, og reklamen derfor giver et indtryk af, at det er hele sæson 1, jo, så er det vildledende markedsføring. Det skal selvfølgelig ikke tolereres her til lands, og jeg er noget overrasket over, at stort set hele tråden stiller an til forsvar for Elgiganten.

I må da have set den slags reklamer før. De er tit på grænsen, og det er tit med fuldt overlæg, hvilket bare ikke er i orden.
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 15:03 
Herold>
Der er væsentlig forskel. Fejlen er lige så meget din egen - det skrev du jo også selv, at du rent faktisk godt kunne se at det ikke var hele sæsonen på billedet. De er overhovedet ikke berettiget til at give dig noget som helst. Havde det været skiltning i butikken, så havde det været noget andet - der kan du forlange at købe varen til den pris, der står på varen.

Jeg går da ikke ud fra at man som forbruger, faktisk skal/er tvunget til undersøge om butikkerne rent faktisk har den vare de skriver i deres reklameblad. Det mener jeg slet ikke re rimmeligt overfor forbrugerne..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 15:03 
The Dane>
Nej, det jeg skriver er at Dyne Larsen havde sagen på sin side og folk bare brokkede sig fordi DE ikke havde set ordentligt efter i reklamen. Det at han gav efter var kun pga. det sandsynligvis ville give større tab i det lange løb end bare at sige ok.

Nå okay jeg misforstod det.. Min fejl..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 04/12-07 15:17 
JAA>
Hvis det med småt virkelig er mikroskopisk, og reklamen derfor giver et indtryk af, at det er hele sæson 1, jo, så er det vildledende markedsføring. Det skal selvfølgelig ikke tolereres her til lands, og jeg er noget overrasket over, at stort set hele tråden stiller an til forsvar for Elgiganten.

Det ligner mere at der mangler at stå part 1 - en typisk fejl, når det skal gå stærkt. Jeg synes det er lige lovligt paranoidt at råbe konspiration på grundlag af dette. Når trådstarteren så endda indrømme at han faktisk havde opdaget det, hvis han havde set efter, så synes jeg ikke man kan klandre Elgiganten for at en kunde har kørt 90 km kun for den box, pga. at teksten ikke matcher billedet. Det er endda efterhånden normalt at boxsæt udgives i flere dele.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 15:18, rettet 04/12-07 15:20 
JAA>
Hvis det med småt virkelig er mikroskopisk, og reklamen derfor giver et indtryk af, at det er hele sæson 1, jo, så er det vildledende markedsføring. Det skal selvfølgelig ikke tolereres her til lands, og jeg er noget overrasket over, at stort set hele tråden stiller an til forsvar for Elgiganten.

I må da have set den slags reklamer før. De er tit på grænsen, og det er tit med fuldt overlæg, hvilket bare ikke er i orden.

Jeg mener ikke at det kan være rimmeligt at man som forbruger, skal finde luppen frem.. Når jeg ser der står sæson 1, går jeg ud fra det er sæson 1,
og ikke kun part 1..
F.esk en serie som Lost kan man snildt købe en hel sæson af på en gang selv lige når de er udkommet..
Skal man virkelig i fremtiden til at sidde med lup og tjekke reklamerne ordenligt ud. Og ikke nok med det skal vi søge på nettet for at finde ud af det hele omkring,
de ting vi vil købe?
Det mener jeg ikke det kan være rigtigt, at jeg som forbruger skal undersøge, hvornår sæson 1 af Heroes udkommer
Før jeg køre hen til El Giganten og vil køber boksen?
Fordi de har vist det i deres reklame..
Hvad nu hvis det gælder alle deres vare, at der er en fejl ved dem. Jamen skal vi så som forbruger se igennem finger med det?
Ja jeg ved godt den slags ikke sker, men derfor skriver jeg også hvis nu..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 15:30, rettet 04/12-07 15:32 
Herold>

Det ligner mere at der mangler at stå part 1 - en typisk fejl, når det skal gå stærkt. Jeg synes det er lige lovligt paranoidt at råbe konspiration på grundlag af dette. Når trådstarteren så endda indrømme at han faktisk havde opdaget det, hvis han havde set efter, så synes jeg ikke man kan klandre Elgiganten for at en kunde har kørt 90 km kun for den box, pga. at teksten ikke matcher billedet. Det er endda efterhånden normalt at boxsæt udgives i flere dele.

Jeg opdagede som sagt først der jeg står i butikken, da jeg undre mig over jeg kun kan finde part 1 af Heroes. Så kigger jeg i reklamen og finder fejlen.
Det kan virkelig ikke passe at jeg er den eneste forbruger som er kørt efter det tilbud, eller kan det?

Jeg synes som jeg har nævt før, ikke kan være forbrugerens ansvar, at undersøge om de ting butikkerne reklamere for er rigtige eller forkerte.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 04/12-07 15:36 
Måske, måske ikke. Men på den anden side, så havde du faktisk alle informationerne inden du tog afsted. Den eneste fejl i reklamen, er at der ikke er specificeret at det er den første del i bokssættet. Det er altså ikke nogen stor fejl. Selvfølgelig er det ærgerligt at du tager 90 km for at købe lige netop den boks, men eftersom de tager forbehold for fejl, så har de deres på det rene.

Jeg ved ikke om det er mere tydeligt i det fysiske katalog, for den elektroniske udgave var lige gnidret nok.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 04/12-07 15:41, rettet 04/12-07 15:43 
Solid Snake, jeg forstår ikke helt hvad du skriver. Altså, først skriver du, at butikken har lavet en fejl. Derefter skriver du, at det er dig der ikke har set grundigt efter i reklamen. Hvis der står i reklamen, at det kun drejer sig om part 1, så er der vel ikke meget at rafle om?

EDIT: Dette burde vel tilhøre "Aaarrrgh-tråden" :)
Ting om dét og pis.
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 15:43 
Herold>
Måske, måske ikke. Men på den anden side, så havde du faktisk alle informationerne inden du tog afsted. Den eneste fejl i reklamen, er at der ikke er specificeret at det er den første del i bokssættet. Det er altså ikke nogen stor fejl. Selvfølgelig er det ærgerligt at du tager 90 km for at købe lige netop den boks, men eftersom de tager forbehold for fejl, så har de deres på det rene.

Jeg ved ikke om det er mere tydeligt i det fysiske katalog, for den elektroniske udgave var lige gnidret nok.

Jeg kan godt se du har ret i at jeg havde informationerne. inden jeg tog afsted, hvis jeg som forbruger havde sat mig ned med en lup for at tjekke reklamen. Og at jeg havde undersøgt på nettet, om hele sæson 1 af heroes er udkommet i Danmark, før jeg kørte den lange vej.
Men det gør vi forbruger jo bare ikke, da vi stoler på butikkerne.. Omkring reklamen synes jeg både den på nettet og i avisen er lige ringe.. Men jeg skulle måske spørger El Giganten om de vil sende en lup til mig, for at jeg kunne være forberedt en anden gang. :-O
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CoreCoreSkrevet 04/12-07 15:43 
Har du ingen forretninger der er mindre end 90 km væk?

Og hvis ja, hvorfor kørte du så ikke bare derhen?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 15:52 
Alf81>
Solid Snake, jeg forstår ikke helt hvad du skriver. Altså, først skriver du, at butikken har lavet en fejl. Derefter skriver du, at det er dig der ikke har set grundigt efter i reklamen. Hvis der står i reklamen, at det kun drejer sig om part 1, så er der vel ikke meget at rafle om?

EDIT: Dette burde vel tilhøre "Aaarrrgh-tråden" :)

Jeg mener at fejlen ligger hos El Giganten, Men som forbruger burde man nok undersøge en vare lidt bedre, når tilbuddet lyder for godt til at være sandt..

Altså der står på boksen med gnidret skrift at det er part 1
Under dvd boksen står der sæson 1. Altså jeg går ud fra når det står i sæson 1 er det sæson 1, og ikke at jeg må da heller undersøge på nettet, hvornår boksen udkommer, og om den overhovdet findes i en hel sæson, og jeg straks finder min lup for at dobbelt tjekke om El Giganten har lavet en brøler.. Og nej det burde ikke høre under den anden tråd, da det er et spørgsmål om forbrugernes ret til at klage.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 15:56 
Core>
Har du ingen forretninger der er mindre end 90 km væk?

Og hvis ja, hvorfor kørte du så ikke bare derhen?

Jo da, men jeg bor i Ølgod som ligger 45km fra Esbjerg,så frem og tilbage giver 90km.
I Esbjerg ligger El Giganten, og det var jo dem der havde tilbuddet, så jeg ville gerne bare køre en tur for at nyde friheden i min bil. Men jeg føler ikke det bliver en særlig god tur, når jeg køre frem og tilbage for ingenting..
Det er jo bare som man siger træls..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CoreCoreSkrevet 04/12-07 16:00 
Men du har altså 45 km. til den nærmeste Heroes-forhandler?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
King ChaosKing ChaosSkrevet 04/12-07 16:26 
Så ville jeg nok købe den over nettet.
JAAJAASkrevet 04/12-07 16:57, rettet 04/12-07 16:57 
Herold>
Det ligner mere at der mangler at stå part 1 - en typisk fejl, når det skal gå stærkt. Jeg synes det er lige lovligt paranoidt at råbe konspiration på grundlag af dette. Når trådstarteren så endda indrømme at han faktisk havde opdaget det, hvis han havde set efter, så synes jeg ikke man kan klandre Elgiganten for at en kunde har kørt 90 km kun for den box, pga. at teksten ikke matcher billedet. Det er endda efterhånden normalt at boxsæt udgives i flere dele.

Jeg tror nu heller ikke, at der er tale om en bevidst vildledende manøvre i dette tilfælde, og har ikke de store følelser investeret i sagen. Jeg ved bare, at det ikke er helt ualmindeligt for firmaer at få noget til at lyde bedre, end det er. På den baggrund synes jeg, at folk var lidt hurtige til at kalde Solid en torsk. Det er såmænd det hele.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 04/12-07 17:40 
Nu har jeg brugt tid på at støve pågældende reklameblad frem for at se denne skandaløse misinformering som Solid Snake påtaler.
Og hvilken spild af tid! Der skal jo ikke bruges lup for at se hvad der står på boksen, men overdrivelse fremmer vel forståelsen...
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 17:55 
Core>
Men du har altså 45 km. til den nærmeste Heroes-forhandler?

Altså som jeg skrev, har jeg ikke noget imod at køre en tur, hvis det har et formål. Der er jo også andre butikker man kan gå i udover El Giganten i Esbjerg, men det var den dvd boks med sæson 1 af Heroes jeg oprindeligt kørte efter.
Så jo det ville da være billigere at bestille den på nettet, men det havde jeg bare ikke lige tænkt på, da jeg bare trængte til at køre en tur i det fri.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JAAJAASkrevet 04/12-07 18:02 
solid snake>
da jeg bare trængte til at køre en tur i det fri.

Så du nød altså turen?

Nu stopper min støtte også :P
CoreCoreSkrevet 04/12-07 18:03, rettet 04/12-07 18:04 
OK, tredje gang...er El Giganten den butik med DVD'er der ligger dig nærmest?

Et eller andet andet sted må du jo have set den, ellers ville du jo ikke vide at 249 kr overhovedet var et tilbud.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 18:08 
King Chaos>
Så ville jeg nok købe den over nettet.

Ja men så kan du jo ikke køre rundt til andre butikker og tjekke om de har nogen gode tilbud, når du bestiller den boks over nettet. Ja klart billigere, fordi du spare da benzin og slid på bilen osv. Men jeg kan godt li at stå og vende og dreje og studere ting jeg skal købe, inden jeg gør det. Fordi du ikke altid får det hele oplyst på nettet. For eksempel netop den omtalte dvd boks af Heroes.

Nej men så må man som forbruger, tjekke det op inden man køber det. Jeg mener stadig det kan ikke være rigtigt at man som forbruger skal undersøge alt om den ting man skal købe inden man gør det.. For at være sikker på at få den vare man har tænkt sig at købe. Jeg mener at det er El Gigantens ansvar at få rette sådan en fejl, som ved at sætte en seddel op i butikken, hvor de beklager fejlen.
Og at de annoncer det på deres hjemmeside.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 04/12-07 18:35 
JAA>
solid snake>
da jeg bare trængte til at køre en tur i det fri.

Så du nød altså turen?

Nu stopper min støtte også :P

Indtil jeg fandt ud af min tur var spildt....
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
76 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig