X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rygte: Gamespot's Jeff Gerstmann fyret


Svar
BeanoBeanoSkrevet 30/11-07 08:59 
Skidt for GameSpot (og potentielt andre game sites) hvis det passer.

"Rumor: Gamespot's editorial director fired over Kane & Lynch review"
CronossCronossSkrevet 30/11-07 10:05 
Skandaløst...
Dette kommer til at få store konsekvenser, i en branche der i forvejen er plaget af validitetsproblemer grundet de nødvendige reklameindtægter.
At Jeff gav Kane & Lynch 6.0 er helt fint, men det skærer altså i øjnene at se den massive reklamekampagne på siden, lige ved siden af anmeldelsen.

Jeg håber at han kan finde et nyt job, gerne hos 1up som efterhånden er den eneste side jeg kigger lidt på efter anmeldelser og podcasts. Både IGN og Gamespot har massive validitetsproblemer set fra mit synspunkt. Jeg ved ikke om 1up er specielt meget bedre, men de virker lidt mere casual omkring deres karakterer. Man kan mærke at de stadig finder jobbet sjovt.

Jeff efterhånden Gamespots eneste fornuftige anmelder, og et ophør af samarbejdet mellem de to parter har, igen set fra mit perspektiv, ligget lidt i kortene i nogen tid.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/11-07 11:57 
:D

Penny Arcade: Gerstmann fired
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 30/11-07 11:58 
Wow de er hurtige :)
enfenenfenSkrevet 30/11-07 12:03 
Jeg er enig med Cronoss.

Tidligere anså jeg Gamespot for at være blandt de bedste til at anmelde spil, men det har desværre ændret sig meget over de sidste par år.

Som Cronoss også skriver, så er Gamespot's troværdighed - hos mig - ikke meget bedre end IGN. Det er faktisk en skam.

I mine øjne er Jeff Gerstmann også Gamespot's bedste anmelder, og det gør ikke sagen bedre.
What is the Matrix?
KalicolaKalicolaSkrevet 30/11-07 12:47, rettet 30/11-07 12:48 
Det er jo direkte latterligt at fyre en anmelder fordi han gir et spil dårlige karakter. Og hvis gamespot er uenige med anmelderen, så er det underligt at de først fyrer ham når Io-I ber om det.
For The Love Of The Game
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/11-07 12:55 
Nu er det jo ikke IO der er blandet ind i det her - bør man nok lige bemærke!!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 30/11-07 13:02, rettet 30/11-07 13:02 
Nej, Io har næppe noget med det at gøre (ud over at producere endnu et middelmådigt spil)... sikkert Eidos der har været på banen.
HeroldHeroldSkrevet 30/11-07 13:15 
Endnu et?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/11-07 13:19, rettet 30/11-07 13:22 
GameSpot/CNET ejer jo næsten alt spilrelateret på nettet efterhånden. Deres troværdighed forsvandt for lang tid siden.
Husker stadig med gru den dag, hvor GameFaqs blev solgt til GS... Suk!

EDIT: Eurogamer er gode - synes jeg!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-07 15:03 
Herold>
Endnu et?

Hitman og Freedom Fighters? Der er vidst rigeligt at tage af :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
HolisticHolisticSkrevet 30/11-07 15:18 
^^ Agreed
Men jeg synes også dette er ganske forfærdeligt, både fordi Jeff var en af de anmeldere jeg syntes mest om på GS, og samtidig fordi det netop kommer til at stinke endnu mere væk af koruption og anmeldersites der er i lommen på spiludgivere... føj.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/11-07 15:26, rettet 30/11-07 15:30 
Konsolkongen>

Hitman og Freedom Fighters? Der er vidst rigeligt at tage af :/

Sjovt, jeg synes både Freedom Fighters og Kane & Lynch er underholdende, så... :)

Derfor skal de selvfølgelig ikke fyre ham. Den redaktionelle del og salgs-delen skal selvfølgelig være adskilt.

Mon ikke der er andre grunde?
TheDukeTheDukeSkrevet 30/11-07 15:56 
King Chaos>
Sjovt, jeg synes både Freedom Fighters og Kane & Lynch er underholdende, så... :)

Nu sagde han jo også middelmådige, ikke at de var direkte dårlige og uden nogen form for underholdningsværdi :P

Hvilket bringer mig til endnu et problem med spilanmeldelser nutildags, der flyver alt for mange 9/10 scores rundt til spil der ikke helt har fortjent det. Med det resultat at folk begynder at tro at spil der "kun" får 6, 7 eller 8 ud af 10 er decideret dårlige. Hvorfor overhovedet rate spil i ud af 10 hvis man alligevel kun bruger de øverste fem karakterer?
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/11-07 16:15 
Sandt nok. Jeg ville gerne give spillet 7.5, men vores skala er hel-tal... så...
HeroldHeroldSkrevet 30/11-07 18:11 
Konsolkongen>
Herold>
Endnu et?

Hitman og Freedom Fighters? Der er vidst rigeligt at tage af :/

Nope - begge spil blev godt modtaget, så middelmådigt er vist et forkert ordvalg. Der har måske været enkelte i Hitman-serien, der ikke har været helt på toppen, men alle spil ligger et godt stykke over gennemsnittet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-07 20:31 
Det er min egen mening :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 30/11-07 20:42 
Selvfølgelig ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 30/11-07 22:11 
Konsolkongen>
Det er min egen mening :)

Som jeg også deler ;)

Fint hvis man syntes Io laver gode spil og nogen får noget ud af dem, men jeg syntes sku bare det er generisk metervare de har lukket ud.
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/11-07 22:18 
M an kan vel dårligt kaldfe Freedom Fighter og K & L generisk? Eller det første Hitman? :)
BeanoBeanoSkrevet 30/11-07 22:27 
Det kan man åbenbart, kan du se :)
HeroldHeroldSkrevet 30/11-07 23:10 
Men det gør jo ikke noget hvis man har et gran af objektivitet og kan se at resten af verden ikke er helt enig. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/11-07 23:10 
Fordi nogen skriver det bliver det ikke korrekt. Skulle vi så ikke hellere høre hvad han tror "generisk" betyder?
RJKRJKSkrevet 30/11-07 23:20 
Herold>
Men det gør jo ikke noget hvis man har et gran af objektivitet og kan se at resten af verden ikke er helt enig. :)

Er "resten af verden" de anmeldere som er købt af Eidos og IO? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 30/11-07 23:23, rettet 30/11-07 23:28 
Herold>
Men det gør jo ikke noget hvis man har et gran af objektivitet og kan se at resten af verden ikke er helt enig. :)

Sikke noget vrøvl!

Skal jeg være enig med "resten af verden" (og åbenbart dig) for at kvalificeres som "objektiv" - jeg skriver netop at det er *min* mening om de spil de har udgivet. Kan vel ikke være så svært at acceptere.


RJK>
Er "resten af verden" de anmeldere som er købt af Eidos og IO? ;)

God pointe.

Var der egentligt ikke een der fik en 180cm Kane & Lynch figur ind af døren fornyligt? ;)
HeroldHeroldSkrevet 30/11-07 23:34 
Beano>
Sikke noget vrøvl!

Skal jeg være enig med "resten af verden" (og åbenbart dig) for at kvalificeres som "objektiv" - jeg skriver netop at det er *min* mening om de spil de har udgivet. Kan vel ikke være så svært at acceptere.

Du skal ikke være enig. Du skal bare være objektiv. Man kan sagtens have en mening om noget, og så være klar over at resten af verden ikke ser det på samme måde. 85% i snit til Hitman er ikke middelmådigt. :P

Beano>
RJK>
Er "resten af verden" de anmeldere som er købt af Eidos og IO? ;)

God pointe.

Var der egentligt ikke een der fik en 180cm Kane & Lynch figur ind af døren fornyligt? ;)

Jo, jeg kan godt se at noget man vinder i en konkurrence er bestikkelse. Good call, Beano ;D De tre fra GameReactor jeg spillede imod var garanteret også med i sammensværgelsen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 30/11-07 23:44 
Herold>
Du skal ikke være enig. Du skal bare være objektiv.

Du taler udenom - jeg gentager: jeg skriver at der er *min* mening og det er fint hvis andre syntes det er gode spil.

Læs nu hvad jeg skriver!


Beano>
Jo, jeg kan godt se at noget man vinder i en konkurrence er bestikkelse. Good call, Beano ;D De tre fra GameReactor jeg spillede imod var garanteret også med i sammensværgelsen.

LOL... anklager ikke dig for at være med i en "sammensværgelse", men klær dig bare ikke at anklage andre for manglende objektivitet når du selv lige modtager merchandise fra Eidos/Io.
BeanoBeanoSkrevet 30/11-07 23:54 
Lidt nyt i sagen...

"Gamespot denies Eidos pressured firing of Gerstmann"
HeroldHeroldSkrevet 01/12-07 01:19 
Beano>
Du taler udenom - jeg gentager: jeg skriver at der er *min* mening og det er fint hvis andre syntes det er gode spil.

Læs nu hvad jeg skriver!

Nej, jeg siger bare at uanset hvad man personligt mener, så er det ret tydeligt at hverken Freedom Fighters ellers Hitman var middelmådigt langt størstedelen. :) Jeg kan da også godt se hvorfor folk synes at Final Fantasy er fedt, jeg gider bare ikke at spille det, fordi det ikke siger mig noget. Al respekt for folks personlige meninger - men hvis vi skal nå nogen steder, så er vi jo nødt til at bruge målinger for værdien af et spil, som fx. GameRankings. Så kan man selvfølgelig godt mene at de alle er i lommen på Eidos, men det er jo noget fis.

Beano>
LOL... anklager ikke dig for at være med i en "sammensværgelse", men klær dig bare ikke at anklage andre for manglende objektivitet når du selv lige modtager merchandise fra Eidos/Io.

Er du seriøs? Jeg vandt figuren i en konkurrence. Jeg kunne forstå at du kunne tro det hvis de havde ringet til mig, og sagt "Her er en figur af Kane & Lynch, sammen med anmeldereksemplaret. Enjoy!".
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 01/12-07 03:33 
Herold>
Beano>
LOL... anklager ikke dig for at være med i en "sammensværgelse", men klær dig bare ikke at anklage andre for manglende objektivitet når du selv lige modtager merchandise fra Eidos/Io.

Er du seriøs? Jeg vandt figuren i en konkurrence. Jeg kunne forstå at du kunne tro det hvis de havde ringet til mig, og sagt "Her er en figur af Kane & Lynch, sammen med anmeldereksemplaret. Enjoy!".

Og her gik Eidos og troede at de havde dækket deres spor ordenligt, ved at bestikke GameReactor gutterne til at tabe til Herold så han kunne få figuren... men ham Beano er ikke nem at narre! hehe ja ja klokken er mange.

De kan benægte det så meget de vil, der skete lidt for mange ting og de kommentarer fra folk der på en eller anden måde er tilknyttet til GS gør det rimmelig tydeligt at Kane & Lynch har, hvis ikke været den direkte årsag, så ihvertfald dråben.

Personligt synes jeg det er en skam da jeg synes at GS er blevet ringe nok i forvejen, er ikke en super fan af ham (synes hans bias mod visse genre/spil trak en del ned), men ser hellere bias istedet for spytslikkeri. Som en kommentar beskrev, så bliver spil bedømt på 8-10 skalaen nu om dage.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/12-07 10:00 
De var nødt til at tabe... GR havde vurderet spillet til 6, 7 og 8 (i de respektive lande) allerede inden arrangementet hvor Herold fik sin "gave". Der var ingen måde de kunne vinde (derfor var det heller ikke underligt at det var Jesper som GR stillede med). :D

Dem der vandt specielt designede Xbox Elite havde allerede lovet at spillet ville få 10. Ham fra Xboxnoob.dk som pralede af at han godt turde gi' spillet 3 fik den dårlige sushi... og en snotklat i sin drink. Sådan er den danske branche. :)
HeroldHeroldSkrevet 01/12-07 13:07 
Var det ikke 4 i Sverige, 6 i Finland, 8 i Norge? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 01/12-07 17:42 
Herold>
Nej, jeg siger bare at uanset hvad man personligt mener, så er det ret tydeligt at hverken Freedom Fighters ellers Hitman var middelmådigt langt størstedelen. :)

Enig - Hitman 1 står til 74% på Gamerankings mens hele serien gennemsnitligt ligger på lige under 80% hvis man tager de forskellige platforme med. Det er selvfølgeligt over middel (der burde være 50%) dog ikke spor imponerende... "pænt uden at være prangende" ville nogen måske sige :)

Står dog stadig ved min egen mening om serien da jeg aldrig har set noget lys i det... trods gentagne forsøg :!


Herold>
...men hvis vi skal nå nogen steder, så er vi jo nødt til at bruge målinger for værdien af et spil, som fx. GameRankings.

Tja måske... men vi skal vel ikke "nå nogen steder" når man diskuterer smag og behag?

Hvis man bare skal rette sig for hvad fjertallet mener via f.eks. Gamerankings og ikke lufte sin egen mening på et diskussionsforum, så bliver det vel ret hurtigt kedeligt ;)


Herold>
Så kan man selvfølgelig godt mene at de alle er i lommen på Eidos, men det er jo noget fis.

Enig - har jeg heller aldrig påstået at du var.


Herold>
Er du seriøs? Jeg vandt figuren i en konkurrence.

Det er jeg klar over - men skrev det for at illustrere ironien i at du anklagede mig for ikke af være objektiv - når jeg absolut ingen relationer har til Eidos/Io, spil industrien eller skulle have en anden agenda end at lufte min egen mening - mens du åbenbart har relationer når du nu havde vundet figuren. Det skal ikke opfattes som om jeg anklager dig for at modtage bestikkelse.
Du har jo heller ikke anmeldt K&L på Boomtown?... så slutter "konspirationsteorien" vel allerede der ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/12-07 19:28, rettet 01/12-07 19:28 
Beano>

Det er jeg klar over - men skrev det for at illustrere ironien i at du anklagede mig for ikke af være objektiv - når jeg absolut ingen relationer har til Eidos/Io, spil industrien

Aaah... så alle anmeldere (i Danmark) har relationer, som gør dem ukvalificerede til at anmelde de produkter de er ansat til at anmelde... eller hva?

Jeg mener... i næste uge sidder jeg og skovler sul og flæsk på Electronic Arts regning... så det næste år (mindst) kan jeg ikke være objektiv omkring deres produkter.

Jeg tror ikke verden hænger sån sammen... jeg siger ikke at firmaerne nødvendigvis mener vi skal være hudløst ærlige, men de ved jo godt når de har lagt en stinkende lort i stedet for et guldæg... og så længe din kritik af produktet er saglig tror jeg at tingene er som de skal være. Jeg ved da godt at der også i DK findes historier om distributører der er blevet sure over at ha' fået en dårlig karakter. Men jeg tror at de danske anmeldere (og ikke mindst redaktører) er rimelig ubestikkelige. Det hindrer ikke distributørerne i at forsøge at "smøre"... og til det kan jeg kun sige :Keep it coming!!!
JAAJAASkrevet 02/12-07 04:08 
I har det for godt. Vi fik sgu' aldrig noget, den gang jeg var skribent!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/12-07 21:45 
Sludder! :)

Her er i øvrigt Ekstra Bladets udlægning af sagen.

Hitman efterfølger flopper
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/12-07 22:08 
Jeg kunne ikke finde det...

Men youtube har det
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
PapandPapandSkrevet 02/12-07 22:52 
Det er jo et genialt move rent marketingsmæssigt. Eidos kunne ikke have købt en brøkdel af den omtale de nu får. Gamespots besøgstal må da også eksplodere i disse dage. Så for dem har det nok heller ikke været helt ringe. Anmelderen er nu på alles læber og kan vel nærmest vælge og vrage blandt nye jobs. Så det har da været en fed fidus for alle.

Alt sammen fordi en fed nørd gav et spil en' karakter over middel... :S
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-07 01:20 
Klart en af de bedste gamespot review videoer jeg har set :) Jeg synes det er for fedt at han basher det for vildt helt uden at ligge fingre imellem.
Hvilken version er det iøvrigt der vises fra? Måske er det YouTube men det ligner et tidligt PS2 spil.

Multiplayer delen lyder dog rigtig fed. Og havde spillet ikke set så ringe ud ville jeg måske overveje at købe det pga. den.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 03/12-07 02:35 
Grafisk er der altså heller ikke sket kvantespring. Det er helt sikkert ikke et af de pænere nextgen-spil. Multiplayerdelen var faktisk ret fed, men det skal jeg jo sige, nu de gav mig 180 cm plastmonster. :S
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 03/12-07 02:44, rettet 03/12-07 02:46 
Konsolkongen>
Klart en af de bedste gamespot review videoer jeg har set :) Jeg synes det er for fedt at han basher det for vildt helt uden at ligge fingre imellem.

Jeg synes så, den er ret elendig. Det lyder som om, at karakteren er 3/10 og ikke 6/10.

Der er pudsigt nok også milevidt til forskel mellem tekstversionen og video-versionen i både tone og graden af kritik.

Det sagt, så håber jeg, at der er mere bag fyringen end en enkelt anmeldelse. Og viser det sig, at det er pga. pres fra Eidos, er det jo bare til grin, og så må der tages intiativ blandt anmeldere og gamere til en kampagne, beske breve eller lignende. Men rygterne siger, at vi er klogere på tirsdag :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/12-07 06:03 
jaes>

og så må der tages intiativ blandt anmeldere og gamere til en kampagne, beske breve eller lignende.

Adresseret til hvem? Jeg håber du mener Gamespot og ikke Eidos?
jaesjaesSkrevet 03/12-07 08:59 
CNET, da det er dem, som har truffet afgørelsen om fyringen.

Men, det kommer jo i princippet an på så meget. Hvis Eidos virkelig har presset pga. deres reklamekampagne på GameSpot, synes jeg godt nok, det er dårlig stil. Men i såfald slipper det næppe ud fra officielle kilder.

Det er selvfølgelig ok, hvis de har presset, fordi de mener, at anmeldelsen er unfair.
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/12-07 10:48 
Så er vi jo enige :)
JAAJAASkrevet 03/12-07 15:20 
PalleJensen>
Sludder! :)

Nå ja, gennem Palle fik jeg del i kagen, men du var også den eneste!
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/12-07 08:16 


GameSpot taler ud
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/12-07 08:38 
Taler ud og taler ud... Det er vist det forventede træden vande indtil krisen kan afblæses...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ValkyrieValkyrieSkrevet 04/12-07 10:50 
Og Nintendo fanboys verden over fryder sig. Åbenbart er dette retribution for hans Zelda TP review. Til grin.


Jeg har altid godt kunne lide Jeff. Efter at Carrie og Greg Kasavin skred, var der kun ham tilbage. Nu er gamespot sådan set ret dødt.


Jeg var ikke altid enig med ham, men seriøst, han sagde sin mening. Hans Kane and Lynch review var ikke særlig slem. Det var bare hans mening. Han virkede ihvert fald spot on når det kom til at anmelde gameplayet. Det hvor man kan diskutere er måske i hans bedømmelse af historien, som andre sites godt kan lide.
Men det er jo Jeffs sag.
Well crucify the insincere tonight...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 04/12-07 13:50 
En ubegribeligt dum beslutning fra CNET's side! De ved da hvor populær Jeff var/er og at han efter Kasavin's skift til EA var indbegrebet af GameSpot's profil udadtil, samt primus motor for On the Spot, HotSpot, Button Mashing m.m.

Meget kan man sige om hans rapkæftede og flamboyante stil (personligt kunne jeg da bestemt blive træt af den), men man kan ikke benægte hans energi og store bidrag til siden gennem årene.
(...)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/12-07 09:49, rettet 06/12-07 09:55 
Gamespot svarer på spørgsmål omkring Gerstmanns afgang.

De påstår bl.a., at video anmeldelsen blev taget ned fordi lyden var for dårlig pga. en fejl i mikrofonen... Er det virkelig det bedste Gamespot kan komme op med!?

Spot On: GameSpot on Gerstmann
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig