X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Deus Ex 3


Svar
jaesjaesSkrevet 28/11-07 12:46 
Det er måske lidt tidligt at oprette en tråd til spillet, men hellere det end at blande det sammen med altmuligt irrelevant.

Anyway, Eidos har annonceret Deus Ex 3, hvilket jeg personligt er oppe at køre over.

På linket kan teaseren ses, samt en flok screenshots, som Shacknews har klippet ud af en lynsekvens i teaseren. Happy guessing :)
Se hele indlægget
181 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/08-11 18:27, rettet 22/08-11 18:29 
Gametrailers siger 8,7 :)
Edge: 9/10
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dpldplSkrevet 22/08-11 18:56 
Darkbeat>
Vær lige opmærksom på at der er regionskodning på PC versionen så man f.eks. kun kan spille UK versionen i UK

Den er allerede blevet droppet igen. Så der kan igen købes fra England :p
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/08-11 23:29 
Sejt!
nerosnerosSkrevet 22/08-11 23:56 
Det skal købes :D
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 23/08-11 08:06, rettet 23/08-11 08:06 
AI'ens aim virker i følge nogle sites ret cheap. Lyder som om, AI'en har 'COD Veteran Aim' uden dog at forårsage lige så stor skade.
What is the Matrix?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/08-11 10:06 
Kotaku har en fin artikel om spillets delelementer.

Favorite things about Human Revolution
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 23/08-11 20:19 
GiantBomb kigger nærmere på spillet i et live show her om lidt.

Link
(...)
BeanoBeanoSkrevet 23/08-11 21:36 
De får godt nok spillet til at se skidt ud... bugs og middelmådig voiceacting :(
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/08-11 22:02 
Helt skidt kan det ikke være :)

Alle anmeldelser ligger på minimum 80/100
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 23/08-11 22:12 
Synes anmeldelserne får det til at virke godt, men også som at der mangler lidt nyt i forhold til de to første spil. Men det skal da spilles, men måske først når det falder i pris :)
BeanoBeanoSkrevet 23/08-11 22:19, rettet 23/08-11 22:21 
Echelon VI>
Helt skidt kan det ikke være :)

Det tror jeg heller ikke - men kommenterede Giant Bomb's lidt kluntede fremstilling af det hvor de rendte ind i bugs, AI mangler, achievement-pauser, etc. :)

Er hele spillet i de samme brun-orange farver?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/08-11 22:22, rettet 23/08-11 22:24 
jaes>
Synes anmeldelserne får det til at virke godt, men også som at der mangler lidt nyt i forhold til de to første spil. Men det skal da spilles, men måske først når det falder i pris :)

I en tid hvor mange spil fokuserer på at sluse spilleren ind på ensrettede stier med scriptede sekvenser, kan jeg godt tilgive Human Revolution at fiske et ti år gammelt koncept frem, og genbruge det, så det ligefrem virker friskt :)

EDIT: Beano: Det er lidt stilen på Giantbomb, som jeg forstår det.

Eftersigende skulle spillets anden halvdel ikke være helt så domineret af det guld/sorte. Jeg tror dog godt du kan forvente at spillets grafiske stil er meget homogen, for nu at sige det pænt :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 23/08-11 23:54, rettet 24/08-11 00:11 
Echelon VI>
så det ligefrem virker friskt :)

Det kommer nok lidt an på, hvad man mener med 'friskt'. Udover hacking-delen - som endda skal ses som "støtte-gameplay" ifølge udviklerne - synes jeg ikke rigtigt, der er noget som virker specielt friskt. Der er aspekter, som føles en smule anderledes i forhold til de øvrige spil i serien. Men da disse ting er set tilsvarende i mange andre spil, mener jeg ikke, det gør spillet mere friskt som sådan.

Disse lån kunne måske have virket som nyt blod, hvis det de erstattede virkeligt trængte til at blive lavet om, men det synes jeg ikke er tilfældet :)

EDIT: Har ændret lidt i sidste afsnit.
HeroldHeroldSkrevet 24/08-11 00:23 
Jeg synes det er fedt :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 24/08-11 09:23, rettet 24/08-11 09:23 
Echelon VI>
Eftersigende skulle spillets anden halvdel ikke være helt så domineret af det guld/sorte. Jeg tror dog godt du kan forvente at spillets grafiske stil er meget homogen, for nu at sige det pænt :)

Det har jeg det også fint med - men lidt variation undervejs kan gøre meget :)

Min bestilling ligger fast uanset - syntes det ser spændende ud og har aldrig spillet de gamle titler.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/08-11 09:39, rettet 24/08-11 12:25 
Jaes:
Jeg tror vi taler om to forskellige ting. Det er hele diskursen bag spillet jeg mener virker frisk. Altså ideen om at spilleren selv kan vælge frit hvordan han vil klare spillets opgaver, om han vil afslutte alle samtaler med slå folk til plukfisk etc. Vist har der været spil siden originalen, der har hævdet at kunne tilbyde det samme, dog har tilfældet som regel altid været at denne type spil ønsker at være mere som Deus Ex, end de egentlig formår at være. Delelementerne er selvfølgelig set i andre spil - jeg hævder ikke at Human Revolution har opfundet den dybe tallerken igen. Alligevel synes jeg at spillet går i en anden retning end den tendens vestlige RPG'er har haft, i hvertfald på konsoller, hvor systemer forsimples etc. Det synes jeg virker friskt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 24/08-11 15:03, rettet 24/08-11 15:04 
Classic Game Room viser hvordan man spiller Deu Sex... og med den helt rigtige musik!

klik
SumezSumezSkrevet 24/08-11 15:11, rettet 24/08-11 15:11 
Var ellers ret begejstret for det musik fra originalen, der var med i Kotaku-artiklen tror jeg det var! :D Har det nye spil noget i den retning? Der er for få ægte gennemførte cyberpunk-spil nu til dags.

http://www.youtube.com/watch?v=nBPK_oXeJgA
Episk og suave
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/08-11 15:13 
Alt for lidt banjo!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/08-11 15:42 
Jeg husker at der i den demoudgave jeg spillede, blev brugt samples fra netop Unatco nummeret, når man var i Sarif-bygning.

Resten af soundtracket lød inspireret af det originale soundtrack.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 24/08-11 16:44, rettet 24/08-11 20:04 
Echelon:
Ok, men det er ikke det samme, du skriver nu som i forrige indlæg. Før handlede det om ændringer af Deus Ex-konceptet, nu går det på tidsånden i spilindustrien :) Jeg er mere enig med det sidste.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/08-11 17:07 
Jeg synes ellers de to indlæg ligner hinanden, men jeg beklager hvis jeg har udtrykt mig uklart i det første.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/08-11 02:37 
Hvad har GameStop gang i???

"GameStop Pulled, Discarded Free OnLive Deus Ex: Human Revolution Coupons"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/08-11 02:57 
Game Stop... Det er ligesom i navnet :D
jaesjaesSkrevet 25/08-11 09:34 
Tip: Ifølge Gamespot har PS3-versionen den bedste frame rate af de to konsolversioner:

"On the Xbox 360 in particular, the frame rate can take a hit as you pan the camera around--a distraction in any case and a greater annoyance during firefights."
http://www.gamespot.com/xbox360/action/deus-ex-human-revolution/review.html
BeanoBeanoSkrevet 25/08-11 09:46 
Lens Of Truth mener de er så godt som ens med en lille fordel til 360 pga anden AA metode:

"GRAPHICS:
The bottom line is that both versions look great, but as mentioned above, graphically the Xbox 360 version looks be a bit more polished. With better AA, more consistent SSAO, Shadows, lighting and mip-mapping, the Xbox wins this category by a hair.

PERFORMANCE:
Both versions performed perfectly. Managing to maintain a nearly solid 30 FPS without a hint of screen tearing was quite impressive. In this category both versions come out on top.

LOADING:
Load times ended things off with a noticeable PS3 advantage. Even though the game had to be installed on the PS3, at least this time it payed off in the end.

OUTCOME:
The verdict of this Head2Head ends with a stale mate."

http://www.lensoftruth.com/head2head-deus-ex-human-revolution-analysis/

Gametrailers har en PS3/360/PC sammenlignings video hvor jeg ikke kan se nogen forskel:
http://www.gametrailers.com/video/platform-comparison-deus-ex/719681

Så vist bare konsol/controller preferance man skal købe efter.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/08-11 10:01 
Man skal være opmærksom på at Lens of Truth altid bruger "Out of box"-metoden. Altså har de ikke installeret spillet på Xbox 360'eren, hvilket måske påvirker resultatet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 25/08-11 10:11, rettet 25/08-11 10:15 
Det gør det 100%... Så en sammenligning forleden (har ikke lige linket) hvor 360 var den hurtigste med installation. Forskellen var dog lille.

EDIT: Ifl. LoT har begge udgaver en v-sync option hvilket er positivt. Det syntes jeg flere spil skulle have så man selv kan bestemme om man vil have tearing eller lidt lavere framerate:)
jaesjaesSkrevet 25/08-11 10:18 
Ja, relativt lille i forhold til PS3 (som har tvungen installation), men stor forhold til X360 uden installation.

Så den sjovt nok lige før, så her er linket:
http://www.ign.com/videos/2011/08/22/deus-ex-load-time-comparison-360-ps3-360
BeanoBeanoSkrevet 25/08-11 10:24 
Tak det var den jeg så :)
CronossCronossSkrevet 25/08-11 10:40 
Nogen der sælger tidligere, så man kan lokke Gamestop til at påbegynde salget? Min tid i morgen er begrænset og vil jo gerne nå i gang med spillet ;-)
BeanoBeanoSkrevet 25/08-11 10:43 
Ja, Coolshop afsendte mit eksemplar i går - så forventer at have modtaget det i dag :)
CronossCronossSkrevet 25/08-11 10:46 
Ok - jeg ved faktisk ikke hvordan salgsembargos normalt brydes, men kan man bare forvente at de i løbet af dagen vil åbne op og ringe til dem, der har forudbestilt?
BeanoBeanoSkrevet 25/08-11 11:12 
Dunno - jeg køber stort set kun spil på nettet.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/08-11 11:19 
Jeg har også modtaget mit eksemplar i dag fra Coolshop :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 25/08-11 17:24, rettet 25/08-11 19:51 
Der står i reglerne (ja, dem), at hvis man modtager et spil før release skal man fortælle noget om spillet, ellers... ellers får man 41 dask med en slatten hornfisk.

Nej, men hvis du får tid og lyst i dag må du meget gerne skrive kort om det gameplay udviklerne kalder "social", da det ikke er noget anmelderne rigtigt gider gå i detaljer med. Er de såkaldte "social boss fights" fx bare et andet ord for traditionelle dialog-træer? Er der nogle fede 'augmentations' til det "sociale" gameplay?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/08-11 17:52 
Jeg er ikke nået så langt endnu, men jeg smider et par indtryk senere i aften :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 25/08-11 18:05 
Jeg tror kun jeg har været gennem én bossfight på de 20+ timer jeg har brugt so far, men den var ikke skide social. Jeg tror de refererer til særlige punkter i spillet, hvor "bossfighten" er en dialog, der har flere udfald.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/08-11 21:20, rettet 25/08-11 21:23 
Nu er jeg et stykke inde, så her er som lovet nogle indtryk;
Spillet virker utroligt poleret - det kan mærkes at det har fået meget kærlighed.

Indtil videre har jeg brugt meget tid på at læse e-bøger, emails og aviser. Der er en god dybde og baggrund for det perspektiv spillet forsøger at fremhæve.

Human Revolution er virkelig flot, og et godt eksempel på hvad god art direction kan tilføre et ellers ikke voldsomt teknisk imponerende spil. Det er hovedsagligt karakterne og især deres animationer, der lader noget tilbage at ønske. Omgivelserne er dog virkeligt stemningsfulde, og veldesignede. Mellemsekvenserne har et eller andet underligt filter, der gør karakterene endnu mere flade at se på, hvis man skulle fremhæve en peditesse.


Loadtiderne har jeg ikke mærket meget til på Xbox 360 (med installation). Det tager ikke meget mere end 10-20 sekunder når der skal loades - altså mere eller mindre standard for platformen.

Med hensyn til det sociale aspekt er der vist kun en opgradering. Den består i at man på særlige tidspunkter, i en given samtale, kan frigøre pheromoner, og ud fra tidligere dele af samtalen vælge en af tre mulige svar, der udgør et slags "supersvar", som gør emnet velvillig.

Jeg er ikke noget nær igennem spillet, så det er for tidligt at komme med en endelig vurdering, men jeg er meget imponeret indtil videre :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 25/08-11 21:33 
Har man reel lyst til at læse alle e-mails, osv.? Jeg synes rigtig mange spil lider af at man aldrig får taget sig sammen til efterslæbet af læsbart materiale, fordi det er så svært at skabe god pacing i forhold til gameplayet, og mange udviklere har tendens til at fylde dem med enten for meget eller for uinteressant tekst.
Jeg tror de eneste spil hvor jeg har følt mig draget til at studere al de læsestof jeg finder er System Shock 2 og tildels Bioshock. Disse bliver selvfølgelig også læst op, men så stor en forskel synes jeg ikke det gør.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/08-11 21:47 
Jeg gør ikke - syntes det for det meste er fyld så jeg skimter dem bare.
KilroyKilroySkrevet 25/08-11 21:51 
Sumez>
Har man reel lyst til at læse alle e-mails, osv.?

Læste du alt i det oprindelige Deus Ex? Det er det samme. Det er aviser, bøger, mails om alt mellem himmel og jord samt PDAere.

Langt størstedelen er flavour, men for pokker hvor det hjælper.
Kilroy Was Here
jaesjaesSkrevet 25/08-11 22:19, rettet 25/08-11 22:24 
Specielt e-mails var enormt godt integreret i det første Deus Ex - man kunne læse om begivenheder, man havde været en del af, eller andre historierelaterede elementer, i folks mails. På den måde var mails et vigtigt narrativt element. Og det var ikke kun genfortællinger - man kunne logge ind på en fjendes computer og få en helt ny vinkel på historien via de mails, han eller hun havde sendt eller modtaget. Jeg tror faktisk, at jeg fandt ud af nogle vigtige ting om personer jeg allerede kendte til via en fjendes mails. Forhåbentlig ville de ting være kommet frem på andre måder, men bare det at man selv kan trække historien ud af spillet på den måde, øger følelsen af frihed.

Echelon VI>
Nu er jeg et stykke inde, så her er som lovet nogle indtryk

Tak :)

Med hensyn til det sociale aspekt er der vist kun en opgradering. Den består i at man på særlige tidspunkter, i en given samtale, kan frigøre pheromoner, og ud fra tidligere dele af samtalen vælge en af tre mulige svar, der udgør et slags "supersvar", som gør emnet velvillig.

Det lyder lidt kedeligt. Hvad med det almindelige dialogsystem, er det bare et dialogtræ i forklædning, eller er der blandet andre former for gameplay ind i det?

EDIT: 'Nye' rettet til 'andre' i sidste afsnit.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/08-11 22:51, rettet 25/08-11 23:00 
Resten af samtalesystemet er bare et dialog-træ, og umiddelbart virker det som et af spillets svage punkter, nu jeg tænker nærmere over det. Mange af samtalerne er meget "giv mig den og den information", som man ganske vist kan springe over, hvis man ikke gider at høre på al snik-snakken. Nogen gange stilles du dog over for valg i samtalerne, som har tydelige konsekvenser for hvordan historien udfolder sig.

jaes>
Specielt e-mails var enormt godt integreret i det første Deus Ex...

Indtil videre er dette også gældende for Human Revolution. Jeg brugte ca. en time på at bryde ind på de ansattes kontorer, og læse emails for at komme til bunds i et sikkerhedsbrist hos Sarif. Uden at sige for meget, gav det hele optakten til hændelsen, hvilke andre aktører der var indblandet på hver side, samt en lang række andre informationer. Man kan let for sit voyeur-gen stillet om man vil :)

Det er ikke påkrævet at læse særligt meget; faktisk blev jeg slet ikke bedt om at gøre ovenstående, via spillets quest-system, blot lokket hertil af en besnærende email på hovedpersonens computer. Mulighederne for at dykke endnu dyber ned i spillets konspirationer ligger der.

Desuden er der virkelig mange referencer til det første spil, både i passwords, musik, dele af verdenen etc.

EDIT: Rettelser, samt en tilføjelse til første afsnit om spillerens påvirkning af historien via samtalesystemet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 25/08-11 23:44 
Kilroy>
Læste du alt i det oprindelige Deus Ex? Det er det samme. Det er aviser, bøger, mails om alt mellem himmel og jord samt PDAere.

Jeg har aldrig spillet det oprindelige udover en demo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/08-11 18:20 
Mht. inventory ... det er jo begrænset ved plads i starten, kan man droppe/gemme items i ens lejlighed (eller andre steder) uden det forsvinder?
HulleHulleSkrevet 29/08-11 09:34, rettet 29/08-11 09:41 
Jeg forudbestilte spillet i Gamestop og alle som gjorde det fik ved udgivelsen et blad kaldet 'humanity+'.
Jeg bladrede det igennem i butikken og snakkede med ekspedienterne om special editions og deres underlige vedlagte ting. Var ret så sikker på at det aldrig ville blive åbnet, da det sikkert bare var kedelig historie som supplement til spillets historie (og ingen artwork).
Alligevel gik en rolig søndag med den gratis bonus, og blev glad for at jeg fik den med og brugte min tid på den.
I stedet for at vedlægge det typiske til Deus Ex, har de valgt at fokusere på inspirationskilderne til spillet, og det er ret spændende læsning. Der er små artikler om konspirationsteorier, cyberpunks oprindelse, transhumanisme, kunst osv..
Alt i alt ret god læsning som inspiration til at søge yderligere inspiration.
Så fik du den med i købet, så læs den! Den kan i øvrigt også købes til 50 i Gamestop, det ved jeg dog ikke om jeg ville give for den.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HeroldHeroldSkrevet 29/08-11 23:14 
Beano>
Mht. inventory ... det er jo begrænset ved plads i starten, kan man droppe/gemme items i ens lejlighed (eller andre steder) uden det forsvinder?

Nope, du vender nok heller ikke tilbage senere. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 30/08-11 07:14 
Faktisk bliver tingene liggende, men spillets struktur er temmelig lineært og man finder løbende våben og ammo aligevel, så ikke relevant :)

Men rendte ind i en kæmpe bug eller scripting hul som har gjort spillet enormt frustrerende at spille. Bras :(
HeroldHeroldSkrevet 30/08-11 07:40 
Hvaffen et hul?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
181 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig