X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dumme Post Danmark...


Svar
SquareSquareSkrevet 16/06-03 19:17 
Nu har vi jo fået de nye storbreve og maxibreve... men da jeg skulle sende to spil til en fra forummet idag, have jeg selvfølgelig glemt, at storbreve kun må være 2 cm tykke, så lige da jeg havde skuppet det ind i postkassen, kom jeg på det. DAMN... håber ikke de opdager det :-P Iøvrigt skulle det være sendt som maxibrev, ikke storbrev, og der skulle have været 4 kr. mere på... :(
It's only a state of mind.
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 05/02-16 11:15 
Bare for at være helt 100% sikre her...

For at blive fortoldet skal selve varen, UDEN forsendelse, være under bagatelgrænsen, korrekt? Også selvom man fortoldes for forsendelsen oveni.

Jeg har nemlig lige fået en klam bøde på 189kr. for en t-shirt der koster 73kr, iøvrigt med en stor del af beløbet til velgørenhed...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 05/02-16 11:17 
Nej, varen inkl. forsendelsen skal være under bagatelgrænsen.
RJKRJKSkrevet 05/02-16 11:37 
Nej, det er er varen UDEN forsendelse :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 05/02-16 11:42 
Øjjjaltså!... undskylder og kravler stille tilbage til mit hul :D
SumezSumezSkrevet 05/02-16 11:46 
RJK>
Nej, det er er varen UDEN forsendelse :)

Har du nogen dokumentation for det nogen steder? Jeg vil ret gerne kunne argumentere overfor PostDanmark når jeg skal ringe ind til dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 05/02-16 11:54, rettet 05/02-16 11:55 
Står det ikke alle steder, hvor der står noget om det? :)

Fx følgende link:

Du skal betale dansk moms, hvis du køber varer for mere end 80 kr., og varerne sendes fra et land uden for EU. Når du beregner, hvor meget du har købt for, skal du ikke regne fragten med. Du skal betale moms af hele beløbet - også fragten.


Moms af varer, du køber uden for EU
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 05/02-16 12:26, rettet 05/02-16 12:27 
Ikke helt. PostDanmarks egen hjemmeside er ikke særlig fyldestgørende, og giver indtrykket af det modsatte.

http://postdanmark.dk/da/Privat/Kundeservice/landefakta-og-told/Sider/spoergsmaal-og-svar.aspx
Køber du en vare til en værdi over 80 kr., der bliver sendt fra et land udenfor EU, skal du betale moms til SKAT. Koster varen mere end 1.150 kr., skal du evt. også betale told. Vær opmærksom på, at portoen også indgår i varens værdi.

Men med en decideret udregner, er der ikke rigtig noget at tage fejl af på det skat.dk link du sender. Mange tak for det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 05/02-16 12:27, rettet 05/02-16 12:27 
Der er plads til forbedring: For anden gang har jeg nu bestil en pakke til levering i Døgnboksen. De kører den så ud blot for at konstatere, at pakken ikke kan være i den største døgnboks, så den leveres i stedet til nærmeste Posthus.

Seriøst, burde det ikke fanges i bestillingsprocessen? Eller stille krav til forhandlere at have registreret X gange Y gange Z på pakken, så man allerede under bestillingen kan tjekke om den overhovedet KAN leveres til døgnboks.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 05/02-16 12:36 
Det kan du jo ikke rigtig hvis du bestiller fra udlandet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 05/02-16 12:51 
Har selv fået en pakke snuppet for nyligt. Varen koster $19 eller ca. 130 dkr. Der lægges så 25% moms på eller 33 kroner og et gebyr på 160 kroner. Straf i alt: 183kroner...

Hvis man nu finder den gebyrstørrelse så flabet at man ikke vil lege med, er man så sikker på at få sine penge retur hvis man nægter modtagelse eller varierer det fra sælger til sælger?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 05/02-16 13:08 
De har ikke vores lovgivning på området, så du er ikke sikret noget som helst. Du vil formentlig få penge retur for varen, men 99% sikkert ikke for fragten. Kan det svare sig?
j/k
millenniummillenniumSkrevet 05/02-16 13:33 
Sumez>
Det kan du jo ikke rigtig hvis du bestiller fra udlandet :)

Men når den nu bestilles fra det danske kongerige.... :)
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 05/02-16 18:14 
Det var fra dealextreme, så der var gratis fragt.

I sidste ende kan man lave en "tro og love" erklæring til sin bank på at man ikke har modtaget varen (hvilket teknisk set ikke er løgn) og så får man pengene retur.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 03/05-16 08:29 
Yderligere forringelser på vej, takket være vores politikere.

"Postaftale på plads: Breve kan nu være fem dage undervejs"

http://www.dr.dk/nyheder/politik/postaftale-paa-plads-breve-kan-nu-vaere-fem-dage-undervejs
JmogJmogSkrevet 03/05-16 09:07 
Det er de faktisk ofte allerede. Min Force Awakens fra Elgiganten var seks dage undervejs. Var lige ved at melde det til dem, så de kunne sende en ny.
JmogJmogSkrevet 03/05-16 09:09 
Hov, det her er da langt vigtigere:

"Samtidig behøver Post Danmark fremover kun at uddele breve og pakker fem dage om ugen mod seks i dag."

Det betyder vel, at de afskaffer lørdagslevering.
BeanoBeanoSkrevet 03/05-16 09:40 
Jmog>Det er de faktisk ofte allerede. Min Force Awakens fra Elgiganten var seks dage undervejs. Var lige ved at melde det til dem, så de kunne sende en ny.

Elgiganten sendte nok ikke som A brev.
scavengerscavengerSkrevet 03/05-16 12:16, rettet 03/05-16 12:19 
Jmog>
Det er de faktisk ofte allerede. Min Force Awakens fra Elgiganten var seks dage undervejs. Var lige ved at melde det til dem, så de kunne sende en ny.

Elgiganten sender oftest fra deres nordiske centrallager i Sverige.

Jmog>
"Samtidig behøver Post Danmark fremover kun at uddele breve og pakker fem dage om ugen mod seks i dag."

Der hvor jeg bor, er det MEGET længe siden, at der er kommet post om mandagen.
Jeg har spurgt ind til det, men naturligvis fået at vide at det ikke er tilfældet.
Det er bare underligt, at breve der er sendt om fredagen, hvis de ikke kommer om lørdagen, først kommer om tirsdagen??!

Og en postaftale er der jo ikke tale om. PostDanmark ejes jo af PostNord (Norges postvæsen), så der er vel snarere tale om accept af noget man bliver dikteret udefra.
Nemo me impune lacessit
SumezSumezSkrevet 03/05-16 12:24, rettet 03/05-16 12:24 
Jeg har bemærket det samme. Så vidt jeg har hørt er der ikke nogen udmeldinger omkring at mandagsleveringer er blevet sløjfet, men jeg kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har modtaget pakker sendt som brevpost om mandagen.
Troede også lørdagslevering var blevet sløjfet for længe siden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 03/05-16 13:42 
Beano>
Jmog>Det er de faktisk ofte allerede. Min Force Awakens fra Elgiganten var seks dage undervejs. Var lige ved at melde det til dem, så de kunne sende en ny.

Elgiganten sendte nok ikke som A brev.

Jo de gjorde. Men de sender fra Sverige. Min kom osse på sjette dagen.
PapandPapandSkrevet 03/05-16 13:54 
scavenger>
PostDanmark ejes jo af PostNord (Norges postvæsen), så der er vel snarere tale om accept af noget man bliver dikteret udefra.

PostNord har ikke noget med Norges postvæsen at gøre. Så vidt jeg ved, er det oprindeligt et svensk selskab, som blandt andet købte det norske selskab Tollpost, som siden blev rebranded til PostNord.

Posten i Norge har Bring som samarbejdspartner.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BeanoBeanoSkrevet 03/05-16 14:24 
Dunwich>Jo de gjorde. Men de sender fra Sverige. Min kom osse på sjette dagen.

Ikke samme service som hvis du sender et alm. A brev. Mange butikker som Elgiganten har specialaftaler som betyder lavere pris for dem men lidt ringere service. Har også oplevet brevforsendelser fra Coolshop der tog 3-4 dage.

Mit Force Awakens eksemplar tog også 5-6 dage, kom fra Norge eller Sverige.
BeanoBeanoSkrevet 03/05-16 14:27 
scavenger>Der hvor jeg bor, er det MEGET længe siden, at der er kommet post om mandagen.

Jeg oplever helt det samme.
WehnerWehnerSkrevet 04/05-16 01:02 
Nu I siger det med mandag, så gælder det også her.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 08/07-16 21:52 
Siden PostNord tog over, hvor sent har I oplevet pakkepost? Fik en SMS fra PostNord her i morges kl 6:30 at mit TV skulle komme med posten idag, men har stadig ikke hørt pip.
Trace:
Status: Forsendelsen er på vej
Hændelser:
Dato/tidspunkt Sted Hændelse
08-07-2016 04:01 Brøndby Pakkecenter - BRC, Danmark Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter
07-07-2016 00:02 AUDIONORD DISTRIBUTION A/S Elektronisk oplysning om forsendelsen er modtaget
OdinOdinSkrevet 08/07-16 23:35, rettet 09/07-16 00:27 
Siden PostNord tog over, hvor sent har I oplevet pakkepost?

Fusioneringen skete helt tilbage i 2009, for the record. Det eneste der er sket for nyligt er at de nu har skilt sig af med Post Danmark som brandnavn.

Fik en SMS fra PostNord her i morges kl 6:30 at mit TV skulle komme med posten idag, men har stadig ikke hørt pip.

Så vidt jeg kan se på hændelsesloggen, så er dit TV stadig ikke blevet læsset på en bil. Det er ikke usædvanligt at de døjer med en stor backlog og ikke kan nå ud på den anviste dag. Jeg ville først begyndte at bekymre mig hvis den ikke dukker op i morgen heller.
NaieraNaieraSkrevet 09/07-16 03:29 
Skal man ikke være ret heldig for at få pakkepost om lørdagen?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 09/07-16 09:17 
Odin>
Siden PostNord tog over, hvor sent har I oplevet pakkepost?

Fusioneringen skete helt tilbage i 2009, for the record. Det eneste der er sket for nyligt er at de nu har skilt sig af med Post Danmark som brandnavn.

Fik en SMS fra PostNord her i morges kl 6:30 at mit TV skulle komme med posten idag, men har stadig ikke hørt pip.

Så vidt jeg kan se på hændelsesloggen, så er dit TV stadig ikke blevet læsset på en bil. Det er ikke usædvanligt at de døjer med en stor backlog og ikke kan nå ud på den anviste dag. Jeg ville først begyndte at bekymre mig hvis den ikke dukker op i morgen heller.

Rimelig skummelt at de sender smsen inden pakken rent faktisk er på en vogn klar til at køre ud :(
OdinOdinSkrevet 09/07-16 09:49 
Naiera>
Skal man ikke være ret heldig for at få pakkepost om lørdagen?

Oh, right! Det er jo lørdag. Ja, så dukker den jo nok tidligst op mandag.
3of193of19Skrevet 09/07-16 09:52, rettet 09/07-16 09:55 
Hmm, der står ellers på deres hjemmeside at pakker (eller i det mindste post) bringes ud om lørdagen også.

Postnord.dk>
Vi omdeler post til landets 2,6 millioner husstande fra mandag til lørdag. Du kan modtage breve i din brevkasse til midt på eftermiddagen. Pakkerne bliver omdelt til hen på aftenen.
3of193of19Skrevet 09/07-16 10:14 
Nå, men det bliver først mandag så (har lige ringet og da den stadig er i Brøndby kommer den ikke med levering idag).
Fedt, har allerede afmonteret mit gamle tv og alle konsollerne...
DunwichDunwichSkrevet 09/07-16 11:02 
3of19>
Rimelig skummelt at de sender smsen inden pakken rent faktisk er på en vogn klar til at køre ud :(

Status: Forsendelsen er på vej
Hændelser:
Dato/tidspunkt Sted Hændelse
08-07-2016 04:01 Brøndby Pakkecenter - BRC, Danmark Forsendelsen behandles på vores sorteringscenter
07-07-2016 00:02 AUDIONORD DISTRIBUTION A/S Elektronisk oplysning om forsendelsen er modtaget

De har aldrig lovet dig forsendelsen, den dag du skrev dit første indlæg. Du gik bare ud fra, at den kom den samme dag.

Når jeg følger en pakke fra feks Amazon via T&T, så er beskeden i den sidste sms jeg får, at forsendelsen køres ud til modtager, og først da ved jeg, at den kommer samme dag. Beskeden inden denne sms er, at forsendelsen behandles på sorteringscenter.
3of193of19Skrevet 09/07-16 12:13, rettet 09/07-16 12:17 
SMS's ordlyd:
PostNord>
Pakke XXX fra YYY bliver leveret d 08.07.2016.
mvh Post Danmark

SMS'en blev sendt EFTER hændelsen på sorteringscentret, så ja, jeg ville sige at det lyder som om de mener/lover den skulle komme i går.

Nævnte, pænt, på en konstruktiv måde, til den meget venlige postkundeservicemedarbejder her til morgen at de måske skulle ændre SMS servicen til at først blive sendt når pakken faktisk ligger (eller med 100% sandsynlighed havner) på en lastbil klar til at blive leveret samme dag.
3of193of19Skrevet 11/07-16 18:56, rettet 11/07-16 18:58 
Fantastisk. Heller ikke idag ser det ud til (pakken har siden i morges kl 10 ligget i Kastrup pakkedistribution).
Så efter fire dage hvor jeg havde fri kommer den nu i morgen, hvor jeg skal arbejde, lander sikkert først i min lokale post onsdag eftermiddag, så jeg kan tidligst hente torsdag formiddag og skal så slæbe dyret hjem somehow. GAAAAH!

Skulle bare have Hifi Klubben sende det til den lokale biks og tage en taxa hjem ;(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-16 19:10 
Øv det er fandeme surt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-16 17:53 
Hold kæft hvor er jeg træt af at posten ikke ringer på, men bare smider en seddel i postkassen i stedet :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 12/07-16 19:43 
Mine ting kom knap to timer efter jeg smuttede på arbejde (eller det er i det mindste tidspunktet postbudet hævdede var på min adresse). Håber jeg kan hente det i min Kvikly inden arbejde i morgen, ellers bliver det først torsdag.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-16 19:51 
Jeg ringede til og klagede. De ville sende klagen videre til distributions-centeret. De fik også både mit navn og adresse, så jeg håber da at de ikke bliver tøsefornærmede og at jeg fremover vil modtage min post overhovedet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 12/07-16 21:01 
De er fuldstændig ligeglade med de klager.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-16 21:55 
Det kommer forhåbentlig an på distributions-centeret og dem der modtager klagen. Nogen er måske skide ligeglade, men jeg vil da håbe at andre ikke er :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 13/07-16 11:39, rettet 13/07-16 11:42 
Nå men til afslutning af mit TVs odyssé må jeg sige mange tak til den søde dame i Kviklys postbutik, som, såsnart hendes kollega mødte ind, smuttede ud bagved for at hente rullebordet med min pakke, så jeg kunne nå at hente den inden arbejde idag. Super service!
enfenenfenSkrevet 13/07-16 13:46 
Konsolkongen>
Hold kæft hvor er jeg træt af at posten ikke ringer på, men bare smider en seddel i postkassen i stedet :(

Er det ikke bare fordi, de ikke har pakken med?

Jeg bruger slet ikke Post Danmark, hvis jeg kan undgå det. Der er en del andre alternativer i dag.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/07-16 13:54, rettet 13/07-16 14:04 
Nej hvis de ikke havde pakken med, så ville jeg kunne ha hentet den i går :)

Der er desværre ikke andre alternativer hvis man vil undgå told fra VG+ :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/07-16 16:27 
Og i dag igen laver posten kraftedeme samme nummer igen!

Jeg sidder i kø for at lægge endnu en klage... Jeg håber fandeme at jeg kan få pakken fra i dag udleveret alligevel når jeg skal derned, ellers må de fandeme køre op med den igen i morgen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/07-16 17:45 
Pakken fra i dag var desværre ikke kommet, men de kører ud med den igen i morgen. Det manglede også bare :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-16 15:42, rettet 14/07-16 15:47 
Heller ingen pakke i dag. Jeg må desværre indrømme at jeg brugte langt flere bandeord end normalt, da jeg ringede og klagede i dag :( Dog uden at tilsvine nogen :)

Jeg sagde at de godt kunne ringe ned til den lokale distribution og få en til at køre op med pakken med det samme, da jeg jo har betalt for at få pakken leveret til døren og ikke til Føtex der ligger helt nede i byen.
Ham jeg snakkede med forsøgte da også at ringe derned, men der var desværre lukket. Fin service fra hans side af.

Pakken skulle så komme i morgen. Nu ser vi. Jeg henter den af princip ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 14/07-16 21:24 
Shit det er ringe :o
j/k
enfenenfenSkrevet 14/07-16 21:31 
Konsolkongen>
Pakken skulle så komme i morgen. Nu ser vi. Jeg henter den af princip ikke.

Hvorfor skal det gå ud over dem, der har sendt dig pakken?
What is the Matrix?
WonderboyWonderboySkrevet 14/07-16 21:32 
Forventningens glæde er den største og går og glæde sig til at få det man har bestilt, det er som juleaften jo længer tid der går jo mere spændt er man :-)
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-16 21:52 
enfen>
Konsolkongen>
Pakken skulle så komme i morgen. Nu ser vi. Jeg henter den af princip ikke.

Hvorfor skal det gå ud over dem, der har sendt dig pakken?

Jeg forstår ikke dit svar. Hvor længe der går før jeg modtager pakken vedkommer ikke Videogame Plus i Canada? :)

PostDK skulle ringe eller skrive tilbage til mig i dag. Det gjorde de aldrig, så pakken er ret sikkert heller ikke med i morgen. Så jeg må tidligt op og ringe igen, igen... :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig