X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dumme Post Danmark...


Svar
SquareSquareSkrevet 16/06-03 19:17 
Nu har vi jo fået de nye storbreve og maxibreve... men da jeg skulle sende to spil til en fra forummet idag, have jeg selvfølgelig glemt, at storbreve kun må være 2 cm tykke, så lige da jeg havde skuppet det ind i postkassen, kom jeg på det. DAMN... håber ikke de opdager det :-P Iøvrigt skulle det være sendt som maxibrev, ikke storbrev, og der skulle have været 4 kr. mere på... :(
It's only a state of mind.
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 21/08-15 10:20 
Hvor lang tid må Post Danmark bruge af tid/dage på at tilbage holde noget i tolden? Jeg har intet ført fra dem om noget som helst men kan se i T&T info at den er i toldbehandling..!

Er sådan lidt bange for, at de er ved at køre min nyindkøbte Famicom langsomt over med en gaffeltruck!!
Bashful Neophyte
OdinOdinSkrevet 21/08-15 10:36 
Nogle gange strander de og venter på information fra modtager, men du bliver af en eller anden årsag aldrig informeret om det, og pludselig bliver pakken sendt retur. Det er sket for mig. Hvis der er gået en uge eller mere, bør du helt sikkert ringe til dem.
SumezSumezSkrevet 21/08-15 10:38 
Der kan sagtens gå 4 uger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/08-15 12:16 
Har aldrig oplevet, at det har taget mindre end to uger. Jeg fatter ikke helt, hvad de bruger tiden på :/
AV Intelligent Terminal
OdinOdinSkrevet 21/08-15 13:11 
Det tragiske er, at opgaven blev hældt over på Post Danmark som en effektiviseringsøvelse fordi SKAT (dengang Told & Skat) var for langsomme. Siden da har de gradvist taget sig bedre og bedre (over)betalt for deres opgave mens det bare er gået langsommere og langsommere og med flere og flere fejl.
NaieraNaieraSkrevet 21/08-15 13:17, rettet 21/08-15 13:17 
KillerBean2>
Har aldrig oplevet, at det har taget mindre end to uger. Jeg fatter ikke helt, hvad de bruger tiden på :/

De skal jo gøre sig fortjent til gebyret på 160,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 21/08-15 13:59, rettet 21/08-15 22:30 
Ja de 160,- :O

De sidste par gange jeg havde noget i tolden hørte jeg faktisk fra dem ret så hurtigt men denne her gang er anderledes.

Jeg skriver til dem med det samme.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 21/08-15 14:27, rettet 21/08-15 14:28 
Jeg blev snuppet i den her uge og opdagede faktisk, at de har oppet sig lidt.

Før i tiden ville de bare skrive "Afsender: USA", og så kunne jeg ellers prøve at gætte mig til, hvad det var det havde busted. I går havde de dog skrevet præcis hvad der var i forsendelsen, så jeg trygt kunne betale bøden. Havde det været som sædvanligt, havde jeg jo ingen mulighed for at vide, hvilken af tre ting det kunne være. Én af de tre ting ville jeg også bare have bedt dem sende tilbage, da den er købt ved en fejlpris på eBay, men sendt med fuld pris på fakturaen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 25/08-15 11:58 
Der sker ikke en skid med min pakke som er til toldbehandling. De skrev til mig igår at man åbenbart er bagefter, men det kan jeg ikke bruge til noget som helst :-(

Post Danmark har ALDRIG været så ringe som det er i øjeblikket! Hvad foregår der hos dem? Jeg er så sindssygt træt af deres uduelige service.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-15 12:47 
Hvorfor er der seriøst ikke mere fokus på den slags i forbrugerprogrammer som f.eks Kontant? Det kunne klæde dem at tage nogle nogle bredere emner op engang imellem, end bare at hr Larsen har fået en skod service på sin Skoda.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 25/08-15 13:25 
Ja helt enig Konsolkongen!

Min kæreste talte med et postbud den anden dag, som selv fortalte at det gik meget skidt til inde hos Post Danmark.
Bashful Neophyte
DunwichDunwichSkrevet 25/08-15 14:20 
Konsolkongen>
Hvorfor er der seriøst ikke mere fokus på den slags i forbrugerprogrammer som f.eks Kontant? Det kunne klæde dem at tage nogle nogle bredere emner op engang imellem, end bare at hr Larsen har fået en skod service på sin Skoda.

I kunne sende en mail til Kontant og gøre dem opmærksom på problemet?
nerosnerosSkrevet 27/08-15 06:33 
Stadig ingen pakke eller besked om at de har behandlet min pakke..!

Nu tror jeg ikke længere på de har den men at den er blevet væk :-(

Det er så sindssygt frustrerende det her!!!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 27/08-15 09:02 
Ring til toldcenteret med dit pakkenummer! De må kunne give noget info.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarklynoonDarklynoonSkrevet 27/08-15 20:48 
neros>
Stadig ingen pakke eller besked om at de har behandlet min pakke..!

Nu tror jeg ikke længere på de har den men at den er blevet væk :-(

Det er så sindssygt frustrerende det her!!!

jeg har selv oplevet at, en bog jeg have forudbestilt som skulle komme 11 juni inden release, røg retur til afsenderen 3 gange inden jeg endelig modtager den i slutningen af juli, til trods for at afsenderen havde dokumenteret over for mig at var sendt til rette adresse og afleveret hos postdanmark. postdanmark kundeservice var ingen hjælp og følte bare at det kørte i ring hos dem. og deres svar var hver gang enten fejlen var afsenderens skyld/postkassen/ måden navnet stod på postkassen

det skal tilføjes at det var sendt som maxibrev og ikke som pakke
Mortal Kombat the mother of all fighting games
nerosnerosSkrevet 28/08-15 09:15, rettet 28/08-15 09:16 
Jeg har arbejdet det sted hvor de køre maxibreve og pakker igennem. Det var ikke et kønt syn skal jeg hilse at sige!

I dag var der gode nyheder. Fik en besked om at de havde pakken og sendt mig et brev hvor i der står hvad jeg skal betale af gebyr. Der var et screenshot at brevet. Herefter kommer der så dårlige nyheder igen og dette er at jeg ikke kan betale på de to numre der oplyses. Faktura og pinkode nummer er åbenbart forkerte bliver der skrevet hver gang jeg forsøger at udfylde numrene i deres system :-(

Det går RIGTIG godt for dem!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/08-15 09:44 
Prøv et par gange senere, deres system er virkelig virkelig ustabilt, og nogle gange virker det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/08-15 09:57 
Bare roligt, de har helt styr på det...

Dumme Post Danmark...
nerosnerosSkrevet 28/08-15 12:17 
8 gang lykkedes det - HURRA!!!
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 29/08-15 02:35, rettet 29/08-15 02:37 
neros>
Jeg har arbejdet det sted hvor de køre maxibreve og pakker igennem. Det var ikke et kønt syn skal jeg hilse at sige!

Nu er det ca. 15 år siden, men jeg var i en kort periode postbud. På dag et blev jeg vist forskellen mellem sortering af almindelige pakker og dem med mærkaten "forsigtig" på.

Forskellen var antallet af metre man måtte kaste dem.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 30/08-15 16:17 
pakke klar til afhenting siden den 27, stadig ingen besked fra postdanmark om pakken kan hentes, søndagsbemandingen på posthuset/Føtex er ikke til at snakke med trods id samt udskrift af mail vedr afsendelse af pakke med track and trace og ref nummer. de ville ikke engang checke at den var hos dem, hvis jeg ikke havde noget fra postdanmark så kunne jeg ikke få pakken.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
Soren47Soren47Skrevet 30/08-15 16:50 
Underligt. For mig, plejer postmedarbejderne tit slet ikke at gide at se andet end mit sygesikringsbevis.
JmogJmogSkrevet 30/08-15 17:55 
Hentede pakke i Føtex i går. Fandt mailen frem, men damen sagde "den skal vi kun bruge hvis vi ikke kan finde pakken. ID er nok."

De er tydeligvis ikke enige om procedurerne.
OdinOdinSkrevet 30/08-15 18:06, rettet 30/08-15 18:07 
I vores Føtex skal de altid se mail eller SMS-besked. Så ja, det er åbenbart meget forskelligt.
WehnerWehnerSkrevet 30/08-15 18:10 
I min Kvickly er trackingnummeret og id nok. I hvert fald hos de ekspedienter, jeg har mødt :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/08-15 19:39 
De sidste 4 cifre af pakkenummeret fra SMS/Email, og så noget gyldigt ID hos Føtex i Fiskast. Uanset om det er hos postbutikken eller kiosken jeg har hentet pakker.

Dejligt at de kan blive enige rundt omkring. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarklynoonDarklynoonSkrevet 31/08-15 16:34 
postdanmarks kunderservice mente nu også at det jeg kom med, skulle være nok, men nu afsender de et brev så jeg kan hente min pakke tirs/onsdag
Mortal Kombat the mother of all fighting games
nerosnerosSkrevet 03/09-15 14:21, rettet 03/09-15 19:20 
Så er den gal igen!

"De er desværre langt bagud på postcenteret i Kastrup, og du skal nok ikke vente brev på din forsendelse før i næste uge. Beklager."

Min pakke ankom den 31 august!

Der går sikkert 2 uger før jeg kunne være heldig at få den.

Jeg beklager også! :-(
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 03/09-15 14:59 
Min Eva-boks er i det mindste i Taulov...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 03/09-15 15:52 
neros>
Jeg beklager også! :-(

Er det noget der skulle være med til SSKT?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 03/09-15 19:21, rettet 03/09-15 19:22 
Ikke helt men hvis det når at komme hjem hvilket nok er utænkeligt nu så ville det da have været ret fedt at have med.

Spillet er Gun-Nac :-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 03/09-15 20:06 
Nogen har smadret min Eva-boks til 2000,- :(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WonderboyWonderboySkrevet 03/09-15 20:10 
Har en Adam-boks du må få.
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 03/09-15 21:27 
Høhø.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-15 22:41 
Øv :( Den er vel bestilt fra enten USA eller Japan kan jeg tænke mig til?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 03/09-15 22:46 
Ekstern sælger på Amazon Japan. Rimeligt umuligt at gøre noget ved, men det kan faktisk ikke ses når den står ovre på hylden.

Dumme Post Danmark...

Den ydre blå box er af noget mega skrøbelig plastik, som simpelthen er gået fra hinanden ved den ene kant øverst på æsken. Jeg har læst, at der sælges mange af disse æsker som "junk" i Japan (hvor de er en million gange mere kritiske med standen), fordi den let går lidt i stykker eller bliver ridset.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 07/09-15 21:01, rettet 07/09-15 21:02 
Der må da være en "regel" for hvor længe en toldpakke må opholde sig i Post Danmarks hænder? Altså hvor mange uger osv?

Nu er den så gal igen og de har skrevet, at min pakke som de har i deres besiddelse først vil blive behandlet sidst på ugen, dvs jeg får den sikkert først engang inde i næste uge.

De modtog pakken den 31 august.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/09-15 21:02 
Reglen hedder som sagt 4 uger :)


:(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/09-15 12:03 
Utroligt.. :-(
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 09/09-15 13:24 
Jeg har lige fået en dummebåde på noget sendt d. 24. fra USA, så det må være fordi de ikke kan lide dig, neros.

Deres hjemmeside er dog nede, og har været det i to dage, så jeg kan ikke betale den skide bøde!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
scavengerscavengerSkrevet 09/09-15 15:23 
Amatører derinde.

post-danmark-ramt-af-andet-it-nedbrud-paa-blot-to-uger-website-lukket-ned
Nemo me impune lacessit
NaieraNaieraSkrevet 09/09-15 15:36 
Det bør tilføjes at jeg kunne betale min dummebøde via telefon. På posthuset kan det også klares. Hvis man har noget der ligner i nærheden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 11/12-15 08:58 
Ikke specifikt PostDanmark, men nok den bedste tråd
Nogen andre der har haft dårlig erfaringer med forsendelser (fra udlandet) på det seneste?

Jeg har tre ordrer lagt hhv. d. 13., 19. og 20. november, fra hhv. Tyskland, Japan og England, som jeg ikke har set skyggen af, før nu hvor jeg netop har fået SMS'er om to pakker i min pakkeboks. Det er overordentlig lang leveringstid i forhold til standarden for alle tre lande (op til 3 uger over forventet levering).
Var nervøs for at jeg aldrig ville se pakkerne.

Tænker der kan være mange årsager, men juleposten er naturligvis den største mistanke, bare sjovt når det er tre forskellige steder fra.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/12-15 09:03 
Hele verden er jo ramt af juleafsendelser og behandlingen i DK forsinker vel også alle tre forsendelser, ligegyldigt hvor de kommer fra :)
j/k
SumezSumezSkrevet 11/12-15 09:08, rettet 11/12-15 09:09 
Min oprindelige tanke var også behandlingen i Danmark, både fordi det er mere logisk at der er ét knudepunkt, men også fordi min nylige flytning og/eller tilmelding til pakkeboks sikkert nemt kan have forvirret de stakkels hoveder. Men jeg har i mellemtiden modtaget flere pakker sendt indenfor Danmark, som er kommet hurtigt frem uden problemer. (men uden at kende PostDanmarks infrastruktur, kunne det vel sagtens være helt urelateret til deres behanling af internationale forsendelser)

Jeg har ikke noget problem med at skyde skylden på julehandlen, var bare interesseret i at vide om andre havde samme erfaring. Jeg har nemlig aldrig været ude for SÅ lange forsinkelser i julemåneden, og heller ikke så tidligt. Plejer normalt først at være fra lidt inde i december, men her er tale om ordrer fra midt i november.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/12-15 09:40 
Jeg har faktisk været ret heldig med forsendelser fra udlandet i den seneste tid, både med leveringstid og importgebyr, så det er nok personligt ;)
j/k
OdinOdinSkrevet 16/12-15 22:46 
Sumez>
Ikke specifikt PostDanmark, men nok den bedste tråd
Nogen andre der har haft dårlig erfaringer med forsendelser (fra udlandet) på det seneste?

Alle mine pakker fra UK har jeg ventet på i to uger nu. Ifølge Royal Mail er der et eller andet bøvl med transporten gennem Frankrig og nogen umiddelbar ende på situationen lader ikke til at være nært forestående:

Fra RoyalMail.com:
Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Italy, Luxembourg, Netherlands, Portugal, Sweden and Spain
Start date: 24 September 2015
End date: Ongoing

Update: 10 December 2015
Delays are still expected on the crossing from France to UK, which would have a knock on effect on the availability of outward bound transports and drivers. Our suppliers are trying to use alternative crossings where possible. There is no end date for this as the situation is continuing indefinitely.

Så hvis dine pakker skal gennem Frankrig (f.eks. hvis de - som mine - er fra UK), så er det derfor. Guderne må vide hvor de opbevarer al den post, for mængden må jo hobe sig op i et helt ustyrligt tempo i disse uger.
NaieraNaieraSkrevet 16/12-15 23:08 
Jeg havde en god erfaring i sidste uge. En pakke fra Delaware ankom i lørdags, sendt om tirsdagen. En pakke fra samme sted, som fik en dummebøde, ankom en halv time før, med pakkeposten i stedet for normalposten :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 30/01-16 19:23, rettet 30/01-16 19:23 
Fem breve ind ad brevsprækken i dag. De lignede alle, at de havde været med i krigen. Dertil var de mellem en uge og to måneder gamle... Om det så er Post Danmark selv, der lige havde fundet en stak breve, de havde glemt at aflevere, eller om det er en nabo, der har samlet ind af fejlleverede breve, ved jeg ikke. Men jo Post Danmarks fantastiske service uanset.... Som prikken over i'et var det ene brev endda fra Post Danmark selv...

B for brev!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WonderboyWonderboySkrevet 30/01-16 19:50 
Men de kom frem som Brev :-)
I love monster land
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig