X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dumme Post Danmark...


Svar
SquareSquareSkrevet 16/06-03 19:17 
Nu har vi jo fået de nye storbreve og maxibreve... men da jeg skulle sende to spil til en fra forummet idag, have jeg selvfølgelig glemt, at storbreve kun må være 2 cm tykke, så lige da jeg havde skuppet det ind i postkassen, kom jeg på det. DAMN... håber ikke de opdager det :-P Iøvrigt skulle det være sendt som maxibrev, ikke storbrev, og der skulle have været 4 kr. mere på... :(
It's only a state of mind.
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
Trydie76Trydie76Skrevet 05/12-14 12:39 
Byttede en GameBoy spil...min ankom aldrig så har nød til at sende lidt penge....tak postdanmark
SonicSonicSkrevet 07/01-15 14:13 
GLS laver lige en god en. I to dage har de "forsøgt" at aflevere en pakke. Det magter de simpelthen ikke, grundet en dørklokke der ikke virker. Nu munder det ud i, at de afleverer den ved nærmeste pakkeshop.

Jeg har et mere kompetent pizzabud ffs!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
scavengerscavengerSkrevet 07/01-15 14:41 
Hvis du ikke er kvalificeret til at være pizzabud, kan du stadig blive chauffør hos GLS :-D
Nemo me impune lacessit
NaieraNaieraSkrevet 07/01-15 14:46, rettet 07/01-15 14:47 
Jeg har fået to ting med samme kompetente GLS-bud i denne uge, så man kan også være heldig :)

Og så er han BRUN! Dét ville Mogens Camre synes var underligt, ligesom da der var to brune mennesker på tv for nyligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 19/01-15 07:58, rettet 19/01-15 07:59 
Fik en pakke sendt fra Japan i fredags med vildt dyr super-ekspres-post. Kan se på Track & Trace at den ankom til Danmark i går morges, og nu er i toldbehandling (som ventet, intet særligt der). Så nu er det spændende hvor lang tid der går før jeg modtager pakken...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/01-15 08:31 
Jeg gætter på 14 dage.

Hvad købte du? :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/01-15 09:54 
TGM2 og Rainbow Islands
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/01-15 10:00 
Nice men hvad er TGM2 ?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/01-15 11:31 
Tetris The Absolute The Grand Master 2 Plus :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/01-15 12:10 
Aha ok hehe nice jeg går ud fra det er PCB'er ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/01-15 13:20 
Ja, derfor jeg spurgte ind til Sophia Corp hos dig. :) Dyr butik, men godt nok nice at de bare har alt.
Nu håber jeg bare at Post Danmark kan levere for en gangs skyld.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 19/01-15 13:29 
Er det virkelig så slemt? Får du som regel _ikke_ dine pakker?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 19/01-15 13:55 
Jeg fik en voldsom bøde fra Post Danmark sidste gang jeg bestilte mit Dragon Saber (PCB) igennem Sophia Corp, Derfor er jeg blevet lidt afholden lige med at bestille fra dem igen. Jeg skulle betale med det samme i et brev jeg fik, og der stod endda at det ikke var sikkert jeg kunne få min pakke?! Heldigvis gik det ikke sådan.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 19/01-15 14:08 
Hvorfor skulle det ikke være sikkert at du kunne få din pakke? Er du helt sikker på, at du har læst det rigtigt?

At man skal betale bøden før de overhovedet sender den er vist desværre standardprocedure nu.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 19/01-15 14:42, rettet 19/01-15 14:44 
Naiera>
Er det virkelig så slemt? Får du som regel _ikke_ dine pakker?

Som regel tager det næsten en måned at nå gennem toldbehandling, hvilket er rimelig skidt når det derudover tager pakken under to dage at nå fra Japan til Danmark med kurerforsendelse...
Som minimum sender de vel opkrævningen i dag, hvilket betyder jeg har den i morgen, og hvis jeg betaler i morgen ser de tidligst betalingen onsdag, hvilket vil medføre at de -kan- sende pakken videre samme dag, og så vil den være forsøgt leveret torsdag, og jeg vil kunne hente den på posthuset i praksis om fredagen.
Det er best case scenario, men som nævnt går der gerne flere uger fra jeg har sendt betalingen til de tager det videre skridt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/01-15 16:40 
Sumez bare så du ved det så har de 5 dage at gå på før importtold-biksen sender den videre, men det ser lidt ud som om der er sket nogle ændringer med hensyn til den slags.

Naiera der stod i brevet at selvom man havde bevis for sit køb var det ikke sikkert man kunne få sin pakke udleveret. Jeg gætter det sikkert er en formalitet der skal med i forhold til visse regler osv. Med andre ord det er simpelthen bare noget der skal oplyses.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/01-15 16:45 
Fem dage? Sidst der var gået 20 var jeg nede på posthuset og spørge hvor den blev af, og hende der sad ved kassen undrede sig meget over at jeg var så utålmodig, når der ikke var gået mere end tre uger, og oplyste mig om at de kunne opholde den i fire...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 19/01-15 16:53 
neros>
Naiera der stod i brevet at selvom man havde bevis for sit køb var det ikke sikkert man kunne få sin pakke udleveret. Jeg gætter det sikkert er en formalitet der skal med i forhold til visse regler osv. Med andre ord det er simpelthen bare noget der skal oplyses.

Det lyder underligt. Den første gang jeg skulle forudbetale en dummebøde blev pakken sendt direkte til mig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 19/01-15 17:02, rettet 19/01-15 17:04 
Hmm..! Jeg mener 5 dage efter behandlingen af din pakke. Den tid det tager at behandle pakken i deres varetægt kan rigtig nok være i mange uger alt efter hvor travlt de har osv. Det er ihvertfald min erfaring. Køb aldrig noget import i sommerferien :-(

Men det kan åbenbart være meget forskelligt hvad folk oplever ;-)
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 09/02-15 14:04 
"Forsendelsen er desværre forsinket en dag" - den her er ny for mig:

PostDK>
09-02-2015 13:47
Aalborg, Danmark
Forsendelsen er desværre forsinket en dag.

09-02-2015 08:21
Aalborg, Danmark
Forsendelsen er ankommet distributionscenter

07-02-2015 09:15
Internationalt Postcenter, Danmark
Forsendelsen er ankommet til modtagerlandet

04-02-2015 09:07
Internationalt Postcenter, Danmark
Transporten af forsendelsen er startet i afsenderlandet
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 09/02-15 17:33 
Det er sgu da også godt klaret, at det har taget dem to dage at få pakken til Aalborg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 09/02-15 17:47 
Det må man sige. Det er et helt normalt anbefalet brev med et par Magic-kort sendt fra Spanien.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 10/02-15 12:15 
Brevet kom heldigivis i dag som lovet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/02-15 14:04, rettet 10/02-15 14:05 
Jeg har ikke lige set om det har været nævnt et andet sted i tråden, men jeg har lige modtaget en toldopkrævning fra post danmark og NU er de begyndt at henvise til en hjemmeside hvor man kan afvise eller betale den digitalt, istedet for at troppe op på et posthus... Så det er da altid noget.
WehnerWehnerSkrevet 10/02-15 14:06 
Det oplevede jeg også sidst. Så vidt jeg husker, var det ikke valgfrit, men obligatorisk, at betale digitalt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 10/02-15 14:06 
Det har jeg prøvet et par gange.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 10/02-15 14:11 
Wehner>
Det oplevede jeg også sidst. Så vidt jeg husker, var det ikke valgfrit, men obligatorisk, at betale digitalt.

Nope, man kan stadig betale på posthuset.

Det er dog meget positivt at man kan gøre det online, men systemet man betaler gennem er virkelig noget juks, og -hver- gang jeg har brugt det, har jeg fået en fejl eller en blank side på sidste trin uden nogen bekræftelse af at betalingen er gået igennem (men har dog fået mail-bekræftelse). Det er også meget normalt med fejl undervejs der kræver at man begynder helt forfra.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 10/02-15 14:13 
Sumez>
Nope, man kan stadig betale på posthuset.

Hvis man kan finde et posthus der tør tage imod penge :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 10/02-15 15:02 
Ja, de har alligevel lukket en pæn sjat af dem...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 24/02-15 13:49 
Åndssvage, latterlige og torskedumme Post Danmark i Hornslet har tilsyneladende haft indbrud, hvor en pakke til mig, indeholdene for 1200-1300,- anime, film og et spil, blev stjålet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 24/02-15 13:54 
Ej for surt. Kan man få nogen form for erstatning for den slags?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 24/02-15 13:58 
Det vides ikke endnu. Alle tingene kan heldigvis købes igen, men det mest frustrerende er jo, at levering blev forsøgt i lørdags, og DEREFTER er den så pist forsvundet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 24/02-15 14:05 
Æv :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 24/02-15 14:43 
Der er ingen erstatning at få, selvom den altså er blevet stjålet hos dem. Det' sgu da belejligt for Post Danmark.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 24/02-15 14:52 
Ja, det er det "smarte" ved brevpost.. Man undrer sig over at det overhovedet koster penge, når leverandøren ikke engang stiller et minimum af garanti.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 24/02-15 15:56 
Hvis det er sendt som pakke så skulle du da kunne erstatning?.
Desværre ikke så meget at gøre hvis det bliver sendt som alm. brev.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 24/02-15 15:59, rettet 24/02-15 16:01 
Måske det også er lidt svært at erstatte et kæreste brev eller sådan noget.
Og man ved jo hvad man går ind til når man sender er brev, ingen der tvinger dig jo.

Sumez>
Ja, det er det "smarte" ved brevpost.. Man undrer sig over at det overhovedet koster penge, når leverandøren ikke engang stiller et minimum af garanti.
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 24/02-15 16:57 
Det er ret dyrt hvis man skal flyve til USA hver gang man skal have noget derovrefra.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 24/02-15 17:11 
Wonderboy>
Og man ved jo hvad man går ind til når man sender er brev, ingen der tvinger dig jo.

Det skrev du ikke lige...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 24/02-15 17:14 
Wonderboy>
Måske det også er lidt svært at erstatte et kæreste brev eller sådan noget.

Men det er ikke særlig svært at erstatte varer købt i en webshop.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Trydie76Trydie76Skrevet 24/02-15 17:18 
Håber du f noget af det tilbage på et eller andet måde, snak ellers måske med din egen forsikring og hør hvad de siger.
Håber du har en slags kvittering\trackingsnummer ect...ellers bliver det nok svært
ElgenElgenSkrevet 24/02-15 19:02 
Det undrer mig st PostDK ikke er forsikret mod den slags og på den måde holder kunderne skadesløse?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
3of193of19Skrevet 24/02-15 19:59 
Nok fordi ingen forsikring gider dække for folk der hævder at have sendt dyre ting med brev der så forsvandt.
WonderboyWonderboySkrevet 24/02-15 20:06, rettet 24/02-15 20:08 
Ja det vil jeg også mene, hvis man vil have sine ting forsikret når man sender den skal det sendes som pakke hvor man også får et track & trace nummer så man kan følge pakken.

Og hvis man køber på en webshop og de sender det som brev er det jo webshoppen der skal dække hvis man ikke modtager det.
I love monster land
OdinOdinSkrevet 24/02-15 22:58, rettet 25/02-15 13:02 
Ja det vil jeg også mene, hvis man vil have sine ting forsikret når man sender den skal det sendes som pakke

...og den forsikring kan du lukke fuldkommen op og skide i, hvilket du først erfarer det øjeblik uheldet er ude. Post Danmark gør ALT hvad der står i deres magt for at sno sig uden om enhver form for ansvar. Det har jeg erfaret alle samtlige gange hvor en pakke (som var sendt som pakke og som derfor per definition skulle være omfattet af deres forsikring) enten forsvandt eller blev smadret af Post Danmark.

Den sidste dråbe for mig var en projektor, som øjensynligt var røget af bilen havde været en tur under samtlige bagvedkørende på motorvejen mellem pakkencentralen og min bopæl efter den totalskadede kasse at bedømme. Det var helt utroligt hvor meget det var lykkedes dem at smadre den, for den var pakket ind i ti centimeter flamingo og 7-8 lag bobleplast på alle sider. Men efter at have været gennem flere måneders slagsmål med først Post Danmark og dernæst ankemyndigheden fik jeg alligevel en bar røv at trutte i. Selvom værdien faldt ind under deres dækningsgrænse bedyrede de, at der jo var tale om en "særligt skrøbelig" forsendelse og der dækkede deres forsikring sandelig ikke. Det til trods for at jeg talte med deres personale INDEN den blev sendt for at sikre mig at den var omfattet af deres forsikring (idet jeg ikke stoler dem over en dørtærskel) og fik en klar besked om, at den naturligvis dækkede. Well, fuck that noise. Al A/V hardware har jeg sidenhen købt i fysiske forretninger og hentet selv. Jeg er så træt og bitter over hvor mange penge deres lortemonopol har kostet mig.
millenniummillenniumSkrevet 23/03-15 12:58, rettet 23/03-15 13:18 
Måske er jeg bare totaaaalt bagud i udviklingen, men først fornyligt opdagede jeg G-porto, som er et samarbejde mellem PostDanmark, Gul&Gratis og TNT. Her kan man få sendt breve/pakker op til 1 kg for 39,- (omdeling via TNT til nærmeste posthus). Eller for +19kr ekstra til hjemmeadresse.

Meget rart hvis man har større spilsamlinger eller hardware som skal transporteres rundt i landet.
The medium is the message.
Trydie76Trydie76Skrevet 23/03-15 13:11 
^^^ sender helst alt over 250g med Gporto, og betaler så sometider selv de ekstra 1-6 kr, prøve også dele infoen omkring Gporto hvor jeg kan se at folk efterspørger om portoprisen
Per SPer SSkrevet 07/05-15 23:22 
Spil sendt fra UK med tracking, så jeg kan holde øje med pakken. Modtager SMS om at den er afleveret i min postkasse, og kommer hjem og opdager at der - ikke - er noget spil i min postkasse.

Tjekker min e-mail og slår pakkenummeret op på Post Danmarks webside, og kan ganske se at pakken står registreret som afleveret i min postkasse. Bortset fra at der så få sekunder efter er oprettet en yderligere kommentar om at adressen er forkert, hvilket jeg så ikke har fået nogen besked eller postanvisning note om.

Jeg ringer til Post Danmark og får bekræftet at navn og adresse er skrevet korrekt på pakken, hvilket bekræfter at posten, som har forsøgt at aflevere pakken, har klokket i det. De tager billeder af registrerede pakker, så man kan tjekke hvad der er skrevet på pakken, hvilket er meget fint i sådan et tilfælde som det her.

Det drejer sig helt konkret om et UK PAL standard Sega Saturn spil, som ligger i en standard bobblekuvert, der ikke har problemer med at komme ned i min postkasse.

Så nu venter jeg på at få besked fra Post Danmark, om hvor og hvornår jeg kan modtage min pakke, der egentlig bare skulle ligge i min postkasse.

- det er første gang jeg har været ude for lige netop den her fejl.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 08/05-15 17:10, rettet 09/05-15 10:38 
- og så kom spillet i dag, selvom jeg hverken fik besked via SMS eller e-mail om at det var på vej igen. Men den lille forvirring /forveksling blev så heldigvis afsluttet med kun én dags forsinkelse. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 09/05-15 05:51 
Jeg var ude for noget lignende for nyligt hvor jeg også fik en SMS om at pakken var afleveret, og det stod der også ifølge track & trace, men da jeg ringede til PostDanmark fik jeg afklaret at det det åbenbart betyder er at pakken er leveret til et eksternt leveringsfirma som står for at viderebringe pakken til mig eller døgnboksen eller hvor det nu var. Det til trods for at det ifølge T&T's formulering var leveret "på adressen".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig