X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dumme Post Danmark...


Svar
SquareSquareSkrevet 16/06-03 19:17 
Nu har vi jo fået de nye storbreve og maxibreve... men da jeg skulle sende to spil til en fra forummet idag, have jeg selvfølgelig glemt, at storbreve kun må være 2 cm tykke, så lige da jeg havde skuppet det ind i postkassen, kom jeg på det. DAMN... håber ikke de opdager det :-P Iøvrigt skulle det være sendt som maxibrev, ikke storbrev, og der skulle have været 4 kr. mere på... :(
It's only a state of mind.
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
WonderboyWonderboySkrevet 13/03-14 17:22 
Har brug for noget hjælp ang. told og importafgift, skal købe 2 stk. kostumer/dragter til min Niece og hendes veninde, som dem i link som koster £12.99 stk. altså £ 26 plus fragt på £ 13 så samlet for får dem begge incl. forsendelse til DK £ 39, men når de kommer fra hong kong kan der jo komme told og importafgift på de £ 39, så mit spørgsmål er så om man selv kan regne ud hvad det kommer til at koste i told og importafgift hvis man er uheldig?.

Ring tailed Lemur costume
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 13/03-14 17:27 
Fandt denne beregner på nettet, ved ikke om man kan regne med den?.

Link...
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 24/04-14 09:15 
Ved ikke om det er blevet nævnt allerede, men man kan købe PostDanmark pakke porto igennem Gul & Gratis og spare på forsendelsen. Man skal være oprettet som bruger hos Gul & Gratis men det er gratis.

De kalder det G-Porto:
http://www.guloggratis.dk/gporto
PapandPapandSkrevet 24/04-14 13:29 
Øv! I januar købte jeg en håndfuld spil af Hanky og da jeg bor i Norge, fik jeg det sendt til mine forældre i Danmark, som så meget andet, for at undgå told i Norge.

Da jeg så var hjemme i Påsken, skulle jeg jo også have alle mine pakker med til Norge. Til min forundring manglede pakken fra Hanky og mine forældre huskede ikke noget om en pakke i midten af januar. Hanky havde heldigvis en kopi af pakkesedlen med TT nummer på, hvor der stod den var udleveret om formiddagen 2 dage efter afsendelse. Dette kunne ganske enkelt ikke passe, da de gamle jo er på arbejde ved den tid.

Jeg kontakter herefter Post Danmark, som fortæller at de på det tidspunkt var tilmeldt Flex ordningen, hvor pakken skulle være stillet på aftalt sted under halvtaget. Problemet er bare at der var jo ingen pakke! Men da de er tilmeldt ordningen og pakken er registreret afleveret, var der ikke mere at gøre.

Egentlig er det jo ikke Post Danmarks skyld, for sådan er betingelserne i Flex ordningen vel, men for helvede hvor er det irriterende!
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
slk486slk486Skrevet 24/04-14 13:40 
Ja, den er godt nok øv :(
j/k
ElgenElgenSkrevet 24/04-14 13:42, rettet 24/04-14 13:43 
Papand: Tja, hvad kan man sige... "men sådan er det jo ind i mellem.", ikke sandt... eller hvordan var det nu lige det var med det? };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
PapandPapandSkrevet 24/04-14 13:45 
Ja det valgte jeg også at konkludere, men det er dejligt at kunne dele sorgen med andre. ;)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
NaieraNaieraSkrevet 26/05-14 02:54 
Dumme Post Danmark...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-14 17:47, rettet 06/08-14 17:48 
Er der nogen der kan forklare den her; Jeg bestiller to spil fra Elgiganten, hver for sig, med gratislevering i døgnposten. I morges modtager jeg to SMS'er med at pakkerne er på vej og vil blive leveret d 6/8 (altså i dag). Jeg hører ikke mere og da jeg går fra job tænker jeg at de må være lige på trapperne, så jeg vælger at tage chancen og gå omvejen forbi døgnposten, da jeg tænker at SMS'erne med koderne må komme i mellemtiden. Det gør de ikke og jeg venter sågar deroppe i ca. en halv time (kigger på underligt skak-spil til hunde i dyrehandlen, det går der længe med at stene over...).
Irriteret og lidt skuffet går jeg hjem igen, og herhjemme finder jeg så en seddel (ental) hvor der står jeg kan afhente en pakke fra Elgiganten, på posthuset i morgen. Hvad går det ud på? Jeg havde jo bestilt til døgnpost, så hvorfor leverer de til min adresse? Og hvad med den anden pakke? Kan jeg regne med at få begge udleveret med én seddel?

I det mindste kan jeg vel være glad for at de denne gang ikke bare smed pakkerne op ad min dør...
Spiller nu: Phantasy Star IV
scavengerscavengerSkrevet 06/08-14 18:16 
Det har jeg også prøvet.
Så får man en lam smøre med: "Der har nok ikke været nogle ledige bokse...."
Nemo me impune lacessit
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/08-14 18:18 
Lidt afhængig af hvad du har bestilt, kan det være at elgiganten har sendt i en kasse. De har nemlig kun én størrelse kasser og de kan ikke være i døgnposten.

http://instagram.com/p/fdolFBnPK_/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-14 18:26 
Haha ja, sådan en kasse har jeg også modtaget da jeg havde bestilt 3 PS3-spil engang :)

Scavenger> Du har da sikkert ret. Det havde jeg ikke overvejet :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 06/08-14 18:34 
@konsolmartin: Det er den 'service' post.dk giver til den kategori af kunder der har tilladt sig at klage én eller flere gange ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-14 19:36 
Haha ja. Jeg skulle ha' holdt min mund :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 08/08-14 15:48 
Sådan, så fik jeg en pakke fra japan nappet i tolden. Værdi kr. 300,- - Toldafgift kr. 215,- ... Den ryger da lige tilbage. Told fascister.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/08-14 15:50 
Ved Odin's skæg! 502 kr for at sende en pakke på 1.3 kilo til USA!
Jeg troede højst at det ville blive 200 kr.
slk486slk486Skrevet 08/08-14 15:51 
Ja, det er åndsvagt dyrt at sende internationalt fra DK :(
j/k
SonicSonicSkrevet 08/08-14 15:52 
Heh, jeg skulle også have en røvfuld goodies sendt fra en kammerat i Florida, men det droppede vi hurtigt da vi så forsendelsesprisen. Det er helt åndsvagt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 19/08-14 11:08, rettet 19/08-14 11:11 
Er ved at lægge en større ordre i en ebay shop, men kan ikke helt finde ud af om jeg skal spare på shipping ved at få det hele bundlet, eller ordre i mindre pakker, så det er under told grænsen. Det er vel omkring 300-400 jeg kan spare, men omkring 630,- i dummebøde.

Får folk snuppet deres sager i tolden for øjeblikket? Mine ting (7-9-13) er stort set alt sammen sluppet lige igennem de sidste mange måneder.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 19/08-14 11:22 
I sidste uge var jeg i hvert fald heldig med en jakke fra USA, der ellers fyldte en del.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 08/09-14 13:42 
Nu når galskaben da hidtil usete højder fra PostDKs "importservice"...

25. august modtager PostDK en pakke fra USA til mig.

28. august modtager jeg brev fra PostDK om at jeg skal oplyse pakkens værdi.

31. august sender jeg mail med kvittering til PostDK og beder om bekræftelse herpå. Hvilket jeg i øvrigt aldrig får.

8. september modtager jeg et nyt brev fra PostDK hvor der står at jeg skal betale moms på forsendelsen.

Men ikke det sædvanlige brev om at jeg skal betale moms, når jeg henter pakken på posthuset. Nej, jeg skal betale INDEN de sender pakken!

Når de så har bogført, at jeg har betalt, så vil de sende pakken efter 2-3 dage. Først derefter kan jeg så hente den på posthuset. Dvs. at jeg vel kan se fremtil at kunne få pakken 15-16. september efter tre uger hos PostDK, vel og mærke uden at der er sket fejl eller forsinkelser.

Og det helt idiotiske er så, at man kun kan betale dummebøden på posthuset! Dvs. at jeg først skal ned og stå i kø i Føtex i morgen for at betale pakken, og så igen i næste uge for at hente pakken. Det er jo helt sort. Hvorfor pokker kan jeg ikke bare overføre pengene eller betale med kort på nettet?

Hvis dét er fast politik herfra, så er jeg færdig med PostDK import. Andre der har oplevet samme og kan bekræfte om det er en ny politik?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
slk486slk486Skrevet 08/09-14 13:45 
Jeg har lige modtaget brev vedr. oplysning om pakkens værdi, så spændt på om jeg oplever det samme.

Hvis dét er fast politik herfra, så er jeg færdig med PostDK import.

Hvad er alternativet i de tilfælde, hvort der ikke deklareres up front??
j/k
SumezSumezSkrevet 08/09-14 13:46 
RJK>
Nu når galskaben da hidtil usete højder fra PostDKs "importservice"...

(...)

Uset for dig, måske. ;P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 08/09-14 13:53, rettet 08/09-14 13:53 
slk486>
Hvad er alternativet i de tilfælde, hvort der ikke deklareres up front??

Altså hvis politikken er at man skal betale før de sender pakken ud, så har det jo intet at gøre med deklarationen.

Men ellers er alternativerne vel en anden leverandør eller importregistrering. Sidstnævnte er også et helvede, men bedre end at skulle på posthuset to gange for at hente hver pakke...

Og jeg synes altså ellers at jeg har oplevet det meste fra PostDK's side ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
slk486slk486Skrevet 08/09-14 14:01 
Man må sige at UPS mv. håndterer det væsentligt bedre. Ikke nok med at deres gebyr er mindre, men de smider også bare pakken til dig og efterfakturerer dummebøden.
j/k
RJKRJKSkrevet 08/09-14 16:10, rettet 08/09-14 16:10 
Nåh, nu står der godt nok i brevet at man SKAL betale fakturaen på det fysiske posthus og at der ikke er nogen alternativer, men jeg googlede mig frem til at der faktisk findes en onlineformular til det samme på postdanmark.dk, så jeg tog chancen og betalte dér. Så må vi se om det går...

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 08/09-14 19:52 
Har selv haft et luset brev fra VGPlus.ca med mit Layton X Ace Attorney liggende på Sydjyllands toldcenter i en UGE nu uden at have hørt et kvæk. Ringer til dem i morgen, det kan simpelthen ikke passe.
HankyHankySkrevet 19/09-14 18:36 
RJK>
Nåh, nu står der godt nok i brevet at man SKAL betale fakturaen på det fysiske posthus og at der ikke er nogen alternativer, men jeg googlede mig frem til at der faktisk findes en onlineformular til det samme på postdanmark.dk, så jeg tog chancen og betalte dér. Så må vi se om det går...

Tak for linket - har netop været udsat for det samme.

Der står med småt i betalingformularen, at hvis man betaler inden kl.19, bliver den sendt fra Post Danmark samme dag. Holder det stik?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 19/09-14 21:03 
Nåede at betale min dummebøde inden kl 19 da jeg kom hjem fra ferie idag. Vi får se om det dukker op i pakkeboksen i morgen.
3of193of19Skrevet 22/09-14 13:23, rettet 22/09-14 13:23 
Nå så var postbudet rundt med mit spil. Men kan øjensynligt ikke finde ud af at trykke ordentligt på en klokke. Så nu må jeg vente endnu en dag. :/
Derudover havde jeg på hjemmesiden bedt om levering til postboks istedet for hjem.
Det ser dog ud til at den klokkeknap skal trykkes en smule mere end de fleste folk er vant til, nok også grunden til at jeg har misset andre pakker inkl UPS for ti uger siden. Har sat et stykke gaffatape op med notits om at der skal trykkes i bund. Overvejer om jeg skal ringe til viceværten med det.
SumezSumezSkrevet 22/09-14 13:58 
Jeg oplever nu ret tit at posten hverken ringer eller banker på dage hvor jeg ellers er hjemme, men stadig lægger en notits om at den ikke kunne leveres. Så enten har de slet ikke prøvet, eller også har de faket datoen på sedlen (!?)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 22/09-14 14:00 
Samme her - og en af mine veninder oplevede det i sidste uge med et anbefalet brev, der ellers var relativt vigtigt. Det er så slattent.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 22/09-14 14:10 
Sedlen lå i min postkasse, så det var det almindelige postbud.
Havde også en madlevering forleden hvor jeg blev ringet op fordi jeg ikke svarede døren.
Checkede klokken og den skal trykkes ordentlig for at ringe så det er nok hvad der skete.
NaieraNaieraSkrevet 22/09-14 14:26 
Sumez>
Jeg oplever nu ret tit at posten hverken ringer eller banker på dage hvor jeg ellers er hjemme, men stadig lægger en notits om at den ikke kunne leveres. Så enten har de slet ikke prøvet, eller også har de faket datoen på sedlen (!?)

Det er efterhånden helt normalt. De skriver sedlen hjemmefra fordi de ikke kan/vil have pakken med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 22/09-14 14:30, rettet 22/09-14 14:46 
Hmm tidspunkt var ikke skrevet på sedlen, men jeg lavede en trace og så så jeg at den var forsøgt afleveret lidt i 12, så han må da have haft den med til at scanne?
SumezSumezSkrevet 22/09-14 14:42 
Naiera>
Det er efterhånden helt normalt. De skriver sedlen hjemmefra fordi de ikke kan/vil have pakken med.

Jeg gjorde også opmærksom på det på posthuset, hvilket jeg endda har gjort flere gange før. Jeg fik bare en seddel med kontaktinformationer omkring hvordan jeg kan oprette en klagesag. Det synes jeg er lidt slapt, da det i langt større grad burde være i deres interesse at følge op på den slags, end i min. Jeg er alligevel normalt aldrig hjemme når posten kommer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 22/09-14 14:47 
Det er jo også desværre svært at bevise. Hvis man ikke lige løber ind i dem ved døren :/
ElgenElgenSkrevet 22/09-14 16:06 
Jeg er SÅ glad for ModtageFlex (og at bo i et hus, så det er muligt) i den forbindelse };-P
Så er det kun ting der direkte skal kvitteres for, som man misser...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
3of193of19Skrevet 22/09-14 16:27 
Det der irriterer mig mest er at jeg i dette tilfælde bad om aflevering i pakkeboksen men de kom vare med det alligevel.
HankyHankySkrevet 22/09-14 18:50 
Min pakke var forsøgt leveret i dag.

Jeg havde skrevet i formularen på deres hjemmeside (der er lavet til formålet) at de gerne måtte håndtere den som flex, og stille den på trappen. I stedet låg der en fin seddel i postkassen om, at jeg kunne hente den på posthuset. Min kæreste var i øvrigt hjemme på tidspunktet den angiveligt var forsøgt leveret.

Dobbelt op på fail fra deres side - de kan tilsyneladende hverken læse eller ringe på.

:(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 22/09-14 19:06 
Underbygger nok Naieras erfaring. Uforskammet. Har betalt 160kr for den lorte service.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-14 19:08 
Er det udelukket at der kan komme lidt fokus i medierne, på den lorte service Post Danmark leverer. Så der forhåbentlig kan blive strammet op?

Synes aldrig man hører nogen brokke sig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
scavengerscavengerSkrevet 22/09-14 19:34 
Derfor jeg tilmeldte mig Pakkeboksen (tidl. Døgnposten)
Jeg oplevede flere gange at få en seddel selvom jeg var hjemme, og havde sat en stor seddel ved postkassen om at jeg var hjemme.
Jeg er sikker på, at postbuddet ikke gad tage pakkerne med og havde skrevet sedlerne før han kørte ud.
Når jeg klagede på posthuset fik jeg bare: "Det må de altså ikke! Vi skal nok sige det videre"
Yeah Right!
Nemo me impune lacessit
CamousCamousSkrevet 22/09-14 22:03, rettet 22/09-14 22:03 
Nok det eneste institution i DK der får en til at føle som om man bor i et uland. Faktisk minder deres import cirkus også endel om at bo under en diktatur.
Soren47Soren47Skrevet 14/10-14 15:36 
Har været hjemme hele dagen og siddet og ventet på en pakke/brevpakke.
Og så ligger der satme en pakkeseddel i postkassen om at de har været her kl 13.44 og der ikke blevet svaret ved døren.
Kunne de ikke få en seddel der hedder "Jeg gad ikke gå op på 3. etage, så du kan altså først få din post i morgen"?
Hvis nu man bare kunne vælge "ingen omdeling" på av-cables.dk xD
Soren47Soren47Skrevet 14/10-14 15:49 
... Og på sedlen står der at jeg kan hente pakken i Mimersgade Posthus, som jeg er ret sikker på ikke findes længere :b
SumezSumezSkrevet 05/12-14 10:11, rettet 05/12-14 10:11 
Nu har PostDanmark efterhånden fået en hård medfart herinde, men synes også GLS fortjener en del haglende kritik...

Jeg har nu to gange på to måneder mistet en pakke sendt via dem! Som jeg har nævnt tidligere, har jeg gode erfaringer med eBays ompakningsservice og toldopkrævning. Men bagsiden af medaljen er at de altid videresender til Danmark via GLS.
GLS har ikke postkontorer rundt omkring, men har i stedet deres pakkeshops, men det er en hel separat service i forhold til deres levering på adressen, så når de ikke kan aflevere på adressen (hvilket de selvsagt ikke kan, når de vælger altid at levere indenfor almindelig arbejdstid, og ikke gør det muligt at modtage udenfor), kan man ringe og aftale én levering på en anden adresse, hvilket typisk vil betyde min arbejdsadresse. Pakkeshop er ikke en mulighed her.
Det har så i den forbindelse lykkedes buddet at smide pakken væk, ikke kun min men også en kollegas der skulle afleveres med GLS samme dag. Buddet har bare stillet pakkerne et eller andet sted og snakket med en tilfældig person han er rendt ind i, og derefter noteret et navn der ikke eksisterer og selv givet en falsk underskrift.
Det er virkelig skidt at en pakke kan blive sendt helt fra USA, ryge via eBays service og blive ompakket, videressendt fra et andet sted i Europa, ankomme til GLS's central i Danmark, være forgæves ude forbi min adresse, og derefter blive væk udenfor min arbejdsplads, fordi buddet ikke kan finde ud af at gå op ad en trappe for at aflevere til en ansvarlig repræsentant.

I dag tjekkede jeg så tilfældigvis tracking på en anden pakke der også er sendt via eBays toldservice og GLS, og kan se at den står som at den er blevet leveret -i en pakkeshop- den 24. november.... i Kolding! Noget jeg iøvrigt heller ikke har fået en SMS omkring.

Det er helt ufatteligt at så meget kan gå galt så sent i en forsendelse, og gør at jeg virkelig er bekymret for at benytte GLS i fremtiden... Det er bare desværre ikke noget man selv kan vælge i forbindelse med lige netop eBay. Til deres forsvar skal nævnes at deres kundeservice har været virkelig god, og de 100% har taget min side i forbindelse med efterlysningssagen, og tilbyder penge-erstatning (dog til afsender i stedet for modtager, hvilket besværliggør processen meget unødigt), men det hjælper mig jo ikke meget, når jeg ikke får det jeg har bestilt...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 05/12-14 10:19, rettet 05/12-14 10:21 
Jeg har oplevet både i mandags og i går, at GLS bare har stillet eBay-pakkerne udenfor, tæt på og fuldt synlig fra gaden, når der ikke var nogen hjemme. Jeg har vel og mærke ikke underskrevet den der fuldmagt om at de må stille pakkerne et sted, og der har hverken været SMS eller seddel, så hvis nogen havde taget pakkerne (og der bliver taget alt muligt der står udenfor her), så havde jeg ikke vidst de var ankommet. Det plejede ellers at fungere fint med GLS tidligere, men jeg er også bekymret nu.

EDIT: Den ene gang var jeg endda hjemme - fra de ringede på, til jeg kom ned til hoveddøren, havde de bare allerede stillet pakken og var kørt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
scavengerscavengerSkrevet 05/12-14 10:37 
Det største problem er jo, at eBay sikkert har forhandlet med flere transportfirmaer, og har valgt det billigste.
For at holde priserne nede er GLS nødt til at holde omkostningerne nede, altså også lønningerne.
Derfor har de svært ved at få gode chauffører, der gider tage jobbet seriøst.
Sådan vil det altid være med udbud af opgaver, der er som regel en grund til at det billigste tilbud er det billigste.
Nemo me impune lacessit
BeanoBeanoSkrevet 05/12-14 11:21, rettet 05/12-14 11:21 
Jeg har også meget dårlige erfaringer med GLS - deres chauffører er helt håbløse. Har et par gange oplevet at de leverede pakker til underboen fordi de ikke orkede at gå op på 1. sal. På det seneste kunne de slet ikke finde mig selv om adresse, postnr og by var korrekt angivet, og sendte pakken retur. Uacceptabel service.
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig