X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dumme Post Danmark...


Svar
SquareSquareSkrevet 16/06-03 19:17 
Nu har vi jo fået de nye storbreve og maxibreve... men da jeg skulle sende to spil til en fra forummet idag, have jeg selvfølgelig glemt, at storbreve kun må være 2 cm tykke, så lige da jeg havde skuppet det ind i postkassen, kom jeg på det. DAMN... håber ikke de opdager det :-P Iøvrigt skulle det være sendt som maxibrev, ikke storbrev, og der skulle have været 4 kr. mere på... :(
It's only a state of mind.
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/07-13 16:57, rettet 28/07-13 17:02 
Jeg hader post danmark så meget lige nu! ><
Fuck et lorte firma!

I told fra feedex skulle jeg betale 325kr. for ALT mit neo geo gear. 13killo pakke.
Dejligt. også skulle man ikke sende alt mulig lort ind til feedex for at modtage pakken.
Det tog 1 uge fra japan til KBH. Altid lækker service! girokortet kom sender som altid.

Med post danmark blev prisen (for told) for et lille gameboy spil 200kr !!!! Alt sammen var gebyr! Ingen import afgift.
Da jeg købte spillet for 160kr med porto fra japan.

200kr for at pakke min pakke op og kigge i den. Hvem fuck har sagt de skulle åben den?
Ved godt de skal kigge i den, om det nu også er et gameboy spil? og ikke en ipad3.
Men når nu jeg taler sandt, om det som står på pakken, også er det der er inde i. Hvorfor skal jeg så betale for deres fejl/mistro?
(Alt info var skrevet på pakken, værdien, hvad der var i pakken.)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 28/07-13 17:01 
Forbrugerstyrelsen har faktisk været efter dem med hensyn til gebyret, men PDK påstår hårnakket at det er deres udgift til det...
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/07-13 17:15, rettet 28/07-13 17:18 
De er nogle amatører!

Alle ved at der ikke bliver sendt mange breve mere (pga emails/betaling service er online)
Så skulle de leve af pakker/girokort/frimærker.

Har ingen ide hvad girokort koster at betale i 2013? da jeg skiftet til netbank var det Pga 12kr/stk.
Frimærker er online også. Nu lukker de posthuse fordi de ikke kan løbe rundt! det tror pokkers med 50kr/girokort

Det vil sige, at nu ta vi kun på posthus når der skal sendes pakker?... Det er de også ved at fucke op!!
Skal man pakke en pakke på sit posthus? Er det billiger at bruge bladguld , end deres pap/papir!

Skal man så ha' tracking på pakken?.... ohh my lord! Så er det billiger at ansætte en agent til jobbet. Hvis man vil være sikker på at pakken kommer frem til modtager.

Ahhhhh luft! :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 28/07-13 17:27 
Prøv at tjekke den her glade lille historie ud.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 28/07-13 18:09 
Importservice kender tydeligvis ikke "one or none"-reglen :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 28/07-13 18:09 
...eller gør de?????
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 28/07-13 18:23, rettet 28/07-13 18:24 
Holy...

Det var nogenlunde samme korrespondance jeg modtog fra dem for et års tid siden, hvor jeg modtog en gave fra USA. Her sendte jeg endda underskrevet deklaration fra afsender om at det var en gave, men lige fedt hjalp det.
j/k
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/07-13 19:40 
Han er da helt sindssyg flink i sine svar!!! Jeg var nok eksploderet allerede i mail #2 :-D
NaieraNaieraSkrevet 28/07-13 19:59 
Wehner>
Importservice kender tydeligvis ikke "one or none"-reglen :)

Den er der vist ikke mange der kender :(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 28/07-13 20:17 
Nope. Jeg er faktisk så moderat en sprognazi, at jeg kan gå med til "one or none or three", men man skal passe ekstra på i arbejdsmails. Det er meget uprofessionelt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 28/07-13 20:25, rettet 28/07-13 20:32 
Heh ham har jeg da vist gået på gymnasie med

Hvis ikke det var fordi det på et tidspunkt lykkes ham at bytte rundt på l'et og a'et i "skal", ville jeg tro at PostDanmarks medarbejder har lavet en macro til at skrive "lade toldbehandlerne skønne varens værdi. Skal vi gøre det??????"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 28/07-13 20:46 
Hyakotake>
Han er da helt sindssyg flink i sine svar!!! Jeg var nok eksploderet allerede i mail #2 :-D

Ja, hvis det er sådan almindelige mennesker reagerer når de bliver holdt for nar af firmaer og systemer, så forklarer det selvfølgelig hvorfor _jeg_ altid bliver uvenner med dem ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-13 21:10 
Hvis man skaber sig åndssvag er der nok en noget større chance for at de ikke gider yde den service du fortjener. Jeg plejer også altid at tale pænt og fattet, også selvom det kan være enormt frustrerende hvis man kommer i kontakt med samme ligeglade person og får samme standard-svar gang på gang.
Jeg har egentlig ganske god erfaring med at ringe derind i stedet. Når man har dem i røret er det lidt nemmere at få dem til at fatte hvad man mener uden de langer samme tørre svar afsted gang på gang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 28/07-13 21:33, rettet 28/07-13 21:34 
Ork Rune, jeg bliver også altid uvenner med klaphatte ved omkring tiende forsøg på, at forklare dem tingene som de hænger sammen. Jeg er et meget tålmodigt menneske, men over for bestemte instanser må fløjshandsken af, før de fatter budskabet. Desværre.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/07-13 21:37, rettet 28/07-13 21:38 
Nu er det ikke kun told. Der er så mange hul i hoved ting de gør.

Jeg har hentet ca 10-15 gang i døgnposten, 2 gange har jeg fået en forkert pakke (står et andet navn på pakken)
Og min ligger så til afhentning hos den anden person.
Så skal man vente på den anden gider hente sig pakke også bytte...virkelig pain!!!
(Er ikke tilmeld døgnpost)

Jeg har 3 steder hvor jeg skal hente post. DK tank/føtex/super brugsen.
Til at få pres over, at de ikke kan finde ud af hvor jeg høre til henne?

Det ville selvfølelig hjælpe på det ,hvis man ikke betalte så meget, for så lidt/dårlig service!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 28/07-13 21:43, rettet 28/07-13 21:51 
Konsolkongen>
Jeg har egentlig ganske god erfaring med at ringe derind i stedet. Når man har dem i røret er det lidt nemmere at få dem til at fatte hvad man mener uden de langer samme tørre svar afsted gang på gang :)

Jeg har også forsøgt at ringe et par gange men måtte opgive den enormt lange ventetid. Det er som at ringe til Mars!

Hvis jeg kan komme til det tager jeg Fedex fra nu af. Jeg er så død træt af Postdk's så kaldte "kundeservice".
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/07-13 23:04, rettet 28/07-13 23:04 
Det er nemmere at bestille bord på Noma end at få fat på nogen der har noget som helst information eller indflydelse hos PostDanmark over telefonen. Jeg er virkelig træt af deres nævenyttige callcenter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-13 23:08 
Det kan være at jeg bare har været heldig? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 28/07-13 23:12, rettet 28/07-13 23:12 
Der er vist noget med at man kan ringe direkte til "internationalt postcenter", men nummeret er temmelig svært at opdrive. Det står gemt et sted herinde på forummet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-13 23:28 
Ja det skal nok passe at det var der jeg kom igennem til. Må ha' været heldig så for jeg mener jeg blev stillet om med det samme de par gange jeg skulle ringe derind.
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 30/07-13 12:34 
Naiera>
Prøv at tjekke den her glade lille historie ud.

Haha, fantastisk. Jeg kan mærke at jeg sidder og bliver arrig bare af at læse de hjerneløse svar han får tilbage i den korrespondance, helt ufatteligt at han holder fatningen hele vejen igennem.
Jeg havde nok bedt medarbejderen om at stikke de t-shirts op hvor solen ikke skinner rimelig hurtigt inde i snakken :-)

Jeg er mere eller mindre stoppet med at købe dyre ting udenfor EU, jeg orker simpelthen ikke det cirkus som er postdanmarks import-"service", det er et smukt mix af inkompetence og malkning af forbrugerne.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/08-13 21:09 
Har Postdanmark virkelig optimeret deres procedurer: Igår bestilte jeg en ny printerpatron sendt gennem Post Danmark uden omdeling, og fik i dag en email om at jeg kunne hente min pakke på posthuset ved fremvisning af omtalte email (og det var også rent faktisk tilfældet i virkeligheden). Normalt plejede det at tage en dag ekstra, inden man kunne hente sin forsendelse, selvom det var uden omdeling. Har andre oplevet noget lignende?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WonderboyWonderboySkrevet 28/08-13 21:12 
De er begyndt meget med at sende mail og sms, når man kan hente sin pakke.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/08-13 21:17 
Bare pisse irriterende når man bestiller noget uden omdeling og man så hverken får email, sms eller brev med at det er til afhentning :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 28/08-13 21:24, rettet 28/08-13 21:25 
Ja det har jeg også prøvet et par gange at jeg kan se pakken lægger klar til afhentring, på track&trace nummeret men har ikke fået en mail eller sms, men har så fået et brev et par dage efter at der lægger en pakke til mig, og at de ikke er sikker på de har fået sendt enten en mail eller sms, men der har jeg som regel været forbi og hente pakken inden.
I love monster land
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/12-13 12:25, rettet 02/12-13 12:27 
SÅ er det forhåbentlig snart slut med langsommelig administration. Amazon introducerer drone technology til at levere.

http://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=8037720011
slk486slk486Skrevet 02/12-13 12:27 
Mangler bare et regelsæt, der gør det tilladt at flyve droner i det offentlige luftrum.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 02/12-13 12:42 
Konsolkongen>
Bare pisse irriterende når man bestiller noget uden omdeling og man så hverken får email, sms eller brev med at det er til afhentning :(

Totalt frustrerende. Har de sidste to gange oplevet at få SMS om at en pakke var på vej til boksen i en Fakta (som jeg ikke er tilmeldt) men aldrig modtage SMS med pinkoder. Så jeg blev nødt til at ringe til PostDanmark og bruge store ord for at få et anvisningsnummer så pakken kunne hentes. Idiotisk, specielt når der er en velfungerende postbutik under 100 meter fra min bopæl.
BeanoBeanoSkrevet 02/12-13 13:31, rettet 02/12-13 13:32 
Darkbeat>
SÅ er det forhåbentlig snart slut med langsommelig administration. Amazon introducerer drone technology til at levere.

http://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=8037720011

Det skal nok blive en succes i USA hvor den ene halvdel er bevæbnet til tænderne og den anden halvdel er advokater som sagsøger Amazon pga. nogen har fået en nedskudt drone i hovedet :D.
dRxLdRxLSkrevet 03/12-13 10:56 
Dumme Post Danmark...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SonicSonicSkrevet 03/12-13 11:27 
LOL, sagde akkurat det samme til en ven igår, da vi så den amazon nyhed :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DunwichDunwichSkrevet 12/01-14 20:21 
Der er virkeligt noget at glæde sig til.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/01/12/094518.htm

"Internethandel er populært som aldrig før, men fremover risikerer man, at den pakke, man har bestilt på nettet, ender hos en tilfældig nabo på vejen eller i opgangen. Vel at mærke, uden at modtageren har bedt om det.
Det vurderer Forbrugerrådet TÆNK, som kritiserer et forslag til en kommende ændring af postloven.
Ændringen vil betyde, at alle andre omdelere end Postdanmark må aflevere til andre end modtageren - også uden samtykke.

Og det er stærkt bekymrende, siger cheføkonom i Forbrugerrådet TÆNK, Martin Salamon.
- Det betyder, som vi jo allerede ser i dag, at din pakke bliver afleveret til en tilfældig nabo, bliver stillet uden for din dør eller nede i pizzabageriet. Dermed har du ikke sikkerhed for, at du får pakken, og samtidig får andre indsigt i, hvad du går og køber på nettet, siger han.

Må ikke være tilfældigt

Lovændringen er foreslået for at gøre det lettere for pakkeomdelerne. Som billedet er i dag, render mange bude nemlig ind i, at de er nødt til at køre ud flere gange med pakken, fordi modtageren ikke er hjemme.
Men for modtageren er der tale om en forringelse, mener Martin Salamon.
Hos Forbrugerrådet ser man hellere, at forbrugerne selv laver aftaler om aflevering af pakker.
- Det er jo rigtig smart, at man kan finde andre muligheder at aflevere pakker på, sådan at du får den så hurtigt som muligt. Men det skal være noget, som er aftalt med modtageren. Det skal ikke være en tilfældig måde, man gør det på, siger Martin Salamon.

Hver femte mister en pakke

En undersøgelse fra Yougov fra december 2013 viser, at hver femte dansker har oplevet, at deres postpakke, bestilt via nettet, aldrig er kommet frem.

Samtidig lyder det fra Foreningen for Dansk Internet Handel, at der bliver handlet over nettet som aldrig før."
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/01-14 21:13 
Så er det altså nu jeg skal bestille alle de Dragon Dildoer jeg har gået og kigget på, inden loven træder i kraft? :D
CamousCamousSkrevet 12/01-14 21:50, rettet 12/01-14 21:51 
Men post.dk forsøger aflevering kun en gang og derefter skal man selv ned til posthuset efter pakken. Hvad er problemet så?

De skulle heller tage en kig på den tossede måde de tager sig af pakker fra udlandet. Det er jo absurd at de åbner pakker for at lede efter faktura, og hvis de ikke finder en så holder de pskken gidsel indtil man har givet dem dokumentation og en sjat penge så de kan holde den maskineri kørende.

I alle andre lande fortolder man bare baseret på declared value som alle pakker har stående på sig.

Jeg kan slet ikke komme mig over hvor utrolig ansurd det hele er.
JmogJmogSkrevet 12/01-14 22:48 
De eneste jeg har oplevet forsøg på gentagne leveringer er kurerfirmaer. Postdanmark forsøger (højst) en gang, sender derefter brev eller sms om, at pakken kan hentes på posthuset eller i døgnposten.

Den del af deres service er egentlig ok.

Som regel får jeg dog alting sendt til mit arbejde, hvilket fungerer fantastisk. Vi modtager så meget post, at Postdanmark har åbnet et lille distributionscenter i bygningen. Det betyder, der er omdeling i afdelingerne helt til klokken 18 hver hverdag.
HankyHankySkrevet 13/01-14 00:09 
Noget helt andet.

Hvad er inden for rimelighedens grænse, hvad angår forsendelsestid fra Japan?
Jeg bestilte et MemoryCard til PlayStation Vita tilbage i november. Det blev afsendt fra PlayAsia.com d. 22 november. I dag er det præcis 52 dage siden, og jeg har ikke modtaget hverken pakke fra PlayAsia, eller en toldopkrævning fra Post Danmark. Jeg har haft fat i både mit lokale posthus, PostDanmarks "hotline", PostDanmark Import "Service" og selvfølgelig også PlayAsias kontaktcenter.

Ingen ved hvad der er sket, ingen har noget og PlayAsia vil ikke kompensere, før de har kørt en undersøgelse mellem HK-post og PostDanmark >.< - 116$, lige dér.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
CamousCamousSkrevet 13/01-14 00:31 
Pakker fra Japan vis EMS ankommer normalt inden for en uge. Airmail, ~2 uger. Med surface eller SAL normalt 1-2 måneder.
HankyHankySkrevet 13/01-14 00:35, rettet 13/01-14 01:08 
Ja, okay. Pakker fra PlayAsia har for mig bare aldrig taget så længe før.
Som regel 2 uger - 4-5 i de værste tilfælde, når PostDanmark har nupset tingene i tolden.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 13/01-14 00:51 
Hvad for en forsendelse brugte du?
NaieraNaieraSkrevet 13/01-14 01:05 
Forsendelser fra Hong Kong tager snildt hundrede år for mig, for tiden. Jeg tror at de bliver syltet, af en eller anden grund, på vej ud af Hong Kong, og ligger der i en to-tre uger, før der sker noget. Det har været meget konsekvent for mig, her det sidste års tid, ud over hvis jeg har bestilt hos DDDHouse. Der er det til gengæld dem, der snildt bruger ti dage, på at få fingeren ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 13/01-14 08:23 
Dunwich>
Lovændringen er foreslået for at gøre det lettere for pakkeomdelerne. Som billedet er i dag, render mange bude nemlig ind i, at de er nødt til at køre ud flere gange med pakken, fordi modtageren ikke er hjemme.

En bedre idé kunne jo være at ændre omdelingstidspunktet...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 13/01-14 08:25 
Hanky>
Ja, okay. Pakker fra PlayAsia har for mig bare aldrig taget så længe før.

Jeg synes ikke det er uhørt at det har taget næsten 2 måneder fra PlayAsia. Håber dit memory card stadig har tid til at dukke op.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
scavengerscavengerSkrevet 11/02-14 09:25 
Post Danmark påstår jeg har modtaget min nye internet router hjemme i fredags kl. 9:39, hvor jeg var på arbejde.
Signaturen ligner et minus (skråstreg med en prik på hver side), så nu er de ved at undersøge hvad der er sket.
I morgen har jeg været uden internet derhjemme i en uge.
Nemo me impune lacessit
millenniummillenniumSkrevet 11/02-14 12:18 
uden internet i en uge....

Lyder mere som noget for AAAaaaaarrrghhh-tråden.
The medium is the message.
CamousCamousSkrevet 11/02-14 13:38 
Når post dk har fået fat i din pakke af deres import nazister så vil de satme ikke af med den igen.

De har to af mine pakker nu og damn det der dokumentation cirkus er godt nok en prøvelse.
slk486slk486Skrevet 11/02-14 13:41 
Hvis papirerne er i orden, er det min oplevelse at det er rimelig enkelt - under normale omstændigheder.
j/k
CamousCamousSkrevet 11/02-14 14:22 
Ikke hvis man køber ting fra japan. Deres system er sat op til at fungere for folk der køber fra ebay.

Men jeg skal nok finde en vej.

Games find a way.
slk486slk486Skrevet 11/02-14 14:24, rettet 11/02-14 14:25 
Jeg refererer ikke til ebay indkøb, men Japan, Hong Kong og USA - ikke via ebay. Hvis papirerne er iorden er der typisk ingen problemer. Kun et par enkelte gange, hvor nogen har forsøgt at slippe for at betale import, har der været fnidder.
j/k
CamousCamousSkrevet 11/02-14 14:44, rettet 15/02-14 19:13 
Den slags papir som post.dk vil have findes ikke for de ting som jeg køber.

Det er derfra at problemerne kommer.
Desuden prøver jeg altid på at slippe for import. Det er en slags metagame som jeg spiller med mit frenemy post.dk nazisterne. Odds er imod mig, men det er det som er med til at gøre spillet er sjovt.
slk486slk486Skrevet 11/02-14 14:45 
Naturligvis. Hvor der er vilje er der vej.
j/k
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig