X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dumme Post Danmark...


Svar
SquareSquareSkrevet 16/06-03 19:17 
Nu har vi jo fået de nye storbreve og maxibreve... men da jeg skulle sende to spil til en fra forummet idag, have jeg selvfølgelig glemt, at storbreve kun må være 2 cm tykke, så lige da jeg havde skuppet det ind i postkassen, kom jeg på det. DAMN... håber ikke de opdager det :-P Iøvrigt skulle det være sendt som maxibrev, ikke storbrev, og der skulle have været 4 kr. mere på... :(
It's only a state of mind.
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 28/04-13 20:19 
Der er et nummer til internationalt postcenter, hvor man får fat i folk der faktisk har noget med det at gøre, og ikke bare PostDanmarks sædvanlige hyrede callcenter, men man skal virkelig grave for at finde det.

Tror muligvis det er nævnt et sted i denne tråd eller en lignende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 03/05-13 09:42, rettet 03/05-13 09:42 
Grrrr....hvor længe kan PestDK lige "Afvente eksportdokument"???
Jeg sendte dem en mail med min PayPal-kvittering i tirsdags, og i den automatiske kvitteringsmail jeg fik står der "Vi bestræber os på at behandle din mail inden for 48 timer."....ØV!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 03/05-13 18:44, rettet 03/05-13 18:44 
Ja, sgu };-D Come to daddy!!!!

PostDK via mail>
Kære kunde

Din forsendelse er netop blevet færdigbehandlet i tolden, med en importopkrævning.

Du vil inden for de kommende 2 hverdage modtage en anmeldelsesseddel.
På den kan du se hvor meget du skal betale i Importafgifter, for at kunne afhente
Den på dit lokale posthus....
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 13/06-13 19:05 
I går fik jeg mail fra Elgiganten om at min Ellie-box var afsendt. Så er det altid en quiz om den kommer til døgnboksen eller postbutikken, så jeg checkede i morges, før jeg tog på arbejde: Pakken lå i postbutikken.

Ærgerligt, fordi jeg skal med toget på arbejde og døgnboksen ligger lige ved siden af, så jeg kunne have hentet den på vejen ind. Men så jeg kan da hente den når jeg er hjemme, for der er adgang til postbutikken til kl. 20.

Jeg checker igen på arbejdet, og nu er pakken så pludselig flyttet til døgnboksen - ti minutter efter at jeg var der... Selvfølgelig får jeg hverken en sms med kode eller en blanket med stregkode, men det er jeg efterhånden vant til.

Jeg er tilbage med toget 17.55, og prøver at få min pakke som jeg plejer, ved at oplyse track & trace-nummeret ved døgnboksens service-telefon. Men jeg kan ikke få pakken, for jeg har ikke taget mit sygesikringsbevis med - jeg har det normalt kun på mig når jeg skal hente pakker i døgnboksen, og det skulle jeg jo ikke.

Så jeg går hjem, henter sygesikringsbeviset og så hele vejen tilbage til døgnboksen. Jeg tager igen service-telefonen og forklarer som jeg plejer. Service-medarbejderen er ret uforstående overfor at man skulle kunne få en pakke uden kode eller blanket (jeg har gjort det 3-4 gange før), men skal undersøge sagen.

Efter omkring fem minutter vender han tilbage og siger at han ikke kan hjælpe. Jo, jeg har godt nok ret i at man kan få udleveret koderne, hvis man har track & trace-nummeret, men da det nu er efter klokken 18 (den er 18.10), så er det nu nat-personalet der passer servicetelefonerne.

Og nat-personalet har altså slet ikke adgang til koderne eller systemet. Det er kun dag-personalet der har dette, og de er der kun fra 8-18. Han forstår ikke hvorfor det er sådan.

Men han vil enormt godt hjælpe. Men hvad kan han så hjælpe med? Jo han kan give besked til dag-personalet om at de skal give mig en ny besked om hvad koden er.

Men så kan jeg jo lige så godt selv snakke med dem, når jeg går ned for at hente pakken i morgen? Joeh, så er der selvfølgelig ikke rigtigt noget han kan gøre.

Jeg spørger hvad man så egentligt skal bruge det nat-personale til, når de ikke kan hjælpe med det eneste man har brug for hjælp til? Det er et godt spørgsmål, mener han... Fedt...

Så nu har jeg været ved døgnboksen tre gange i dag, uden at få udleveret mit spil, som jeg havde planlagt at spille i aften. Tak, Post Danmark for "døgn service"...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 13/06-13 19:34 
Wauw, det lyder voldsomt. Jeg er glad for jeg ikke har tilmeldt mig døgnboks.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 13/06-13 19:41 
Det er jeg så heller ikke...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/06-13 20:12 
Jeg er tilmeldt, men glemmer altid at sætte Døgnposten som modtageraddresse.

Ved ikke om det bare er her i byen det er galt, for ligesom med Rune synes jeg også det er et lotteri om den bliver afleveret i postbutikken eller døgnposten :\

Jeg har præsteret at få modsatte instrukser.
Første mail+SMS sagde at den lå Døgnposten - 10 minutter senere fik jeg endnu en SMS om at pakken kunne hentes i Postbutikken. Det var rent held at jeg kiggede i Døgnposten først, for jeg er ikke ligefrem fan af den kø jeg plejer at ende i, hos Postbutikken i Føtex :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WonderboyWonderboySkrevet 13/06-13 20:51 
Hvad gav du få sådan en Xbox elite Rune?
I love monster land
HankyHankySkrevet 13/06-13 20:55 
:D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/06-13 21:44 
Det fanmer surt. Jeg har også haft et par episoder hvor døgnpost er havnet i normal post fordi der ikke var plads og postpersonalet er lige forvirret hver gang, men heldigivis ligger min døgnpost og posthus i én og samme bygning.
millenniummillenniumSkrevet 13/06-13 22:13 
Jeg er tilmeldt døgnboksen, har brugt det fire gang nu, og det har virket flawless. En gang modtog vi endda en wiiU som var for stor til boksen, så de kørte den istedet til det lokale posthus, og sendt mig en besked om hvor jeg kunne hente den.

Så jeg klager ikke.

Endnu.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 13/06-13 22:29 
Wut? Skal man have sygesikring med til døgnboksen?? Hvordan fungerer det? Skal man ikke bare indtaste den kode man har fået tilsendt. Jeg har ikke set mit sygesikringskort i et par år (ja, dumt, jeg ved det, videre..), og jeg har også en pakke fra ElGuirlanden liggende i døgnbox i lang tid, som jeg ikke har fået hentet pga. dens dårlige beliggenhed (og nej, jeg er heller ikke tilmeldt).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/06-13 22:35 
sætter kortet ind, som i en pengeautomat.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 13/06-13 22:36 
Sumez>Jeg har ikke set mit sygesikringskort i et par år

:D?
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/06-13 22:39 
@Sumez


- Når du får beskeden på en blanket, skal du medbringe dit sundhedskort (sygesikringskort) og din blanket "Post til afhentning". Scan blanketten og indlæs dit sundhedskort. Så åbner automaten det rum, hvor din pakke ligger.

- Når du får beskeden på mail eller sms, får du 2 pinkoder. Dem skal du taste, når du står ved Døgnpostens skærm. De er koden til at åbne det rum i automaten, som din pakke ligger i

Magnetstriben på mit sygesikringsbevis kan maskinen læse 1 ud af 50 gange, så jeg må altid få maskinen til at spørge høfligt, om det er i orden at den læser mit CPR nummer via stregkoden på kortet i stedet :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 13/06-13 23:08 
Kan den ikke bruge stregkoden på et pas også?

Men ok, som jeg forstår det, er det ikke nødvendigt når man har fået sms'en?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/06-13 23:17 
Lige præcis... Så åbner lågen lige så snart de to pinkoder er indtastet :)

Jeg har som regel kun fået en blanket nogle af de gange hvor jeg ikke har været hjemme ved forsøgt aflevering, og de har været flinke nok til at smide pakken i Døgnposten frem for Postbutikken.

Det er dejlig let og lige til...... Når pakken befinder sig der :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
RJKRJKSkrevet 14/06-13 00:19 
Nej, man skal da stadig bruge sygesikringsbeviset.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 14/06-13 00:26 
Så hvis jeg ikke lige har min sygesikring ved hånden er det komplet umuligt for mig at få min pakke??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/06-13 00:39 
Det jeg skrev i [quote] var fra PostDKs egen hjemmeside, men nu du siger det... Den seneste SMS jeg har, nævner godt nok også at man skal medbringe sit sundhedskort :\
Jeg kan bare ikke huske at have brugt det når jeg havde pinkoder, men nu er det også noget tid siden jeg sidst var der.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
RJKRJKSkrevet 14/06-13 00:50 
Jeg brugte SMS og kort så sent som i mandags.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/06-13 00:58 
Skønt, så formår de atter en gang at leve op til trådens titel.
Andet havde nu også næsten overrasket mig. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-13 01:05 
Jeg har kun prøvet at skulle bruge sygesikringsbevis en enkelt gang (ud af 3-4). Det kunne den ikke læse så jeg måtte indtaste mit personnummer manuelt i stedet. Måske de har ændret det siden?
Spiller nu: Phantasy Star IV
amnesiaamnesiaSkrevet 14/06-13 08:03 
Personligt får jeg bare sendt pakker til arbejdspladsen for det meste, hvor pakkerne så bliver leveret med intern post nærmest til mit skrivebord.

Alternativt, når der ikke er nogen hjemme ved levering på hjemmeadressen, så bliver pakken blot lagt i den lokale Dagli'Brugs 300 meter henne af vejen, hvor man kan afhente i butikkens åbningstid.

Alle de leveringsudfordringer i oplever er slet ikke til at forholde sig til ;-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
ElgenElgenSkrevet 14/06-13 09:31, rettet 14/06-13 09:31 
FancyPants>
Jeg har præsteret at få modsatte instrukser.
Første mail+SMS sagde at den lå Døgnposten - 10 minutter senere fik jeg endnu en SMS om at pakken kunne hentes i Postbutikken. Det var rent held at jeg kiggede i Døgnposten først, for jeg er ikke ligefrem fan af den kø jeg plejer at ende i, hos Postbutikken i Føtex :)

Jeg fik også engang først SMS om Døgnpost og derefter Postbutik. Da jeg spurgte til det sagde de (Postbutikken), at det var fordi posten først havde forsøgt at lægge den i Døgnposten, men at pakken var for stor og alle de større rum var taget. Det er vel egentlig meget plausibelt.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 14/06-13 12:24 
Fjerde gang var lykkens gang...

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke bare kan få lov at taste tracking nummeret ind på boksen. Resultatet er jo det samme.

Nogen der har fået en blanket for nyligt, og ved om stregkoden derpå er identisk med tracking nummeret? Så kan jeg lave min egen stregkode næse gang, og slippe for "hjælpeservicen".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/06-13 12:34 
@Elgen
Det har jeg også prøvet en gang, hvor jeg bestilte nogle langskaftede ridestøvler for en norsk kusine. (hestegrej koster åbenbart en formue deroppe)

Men pakken jeg nævnte i forrige indlæg, var ikke meget større end en Digipak :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WehnerWehnerSkrevet 15/06-13 13:51 
RJK>
Nogen der har fået en blanket for nyligt, og ved om stregkoden derpå er identisk med tracking nummeret? Så kan jeg lave min egen stregkode næse gang, og slippe for "hjælpeservicen".

Det lyder smart, hvis det er tilfældet. Keep us posted.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WonderboyWonderboySkrevet 16/06-13 13:58, rettet 16/06-13 13:58 
Jeg har i går hentede en pakke i døgnposten, og det nummer der er under stregkoden på den seddel/blanket som jeg fik i min postkasse fra posten, er det samme som pakkenummer, når eg søger på postdanmarks hjemmeside på track&trace.
I love monster land
nerosnerosSkrevet 02/07-13 15:48, rettet 02/07-13 15:48 
Hvordan kan Postdk lægge noget i døgnpost uden man er tilmeldt til det?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 02/07-13 17:05 
Det kan de gøre hvis de har lyst. Eftersom det ikke er noget problem at hente ting der, uden at være tilmeldt, så er det sådan set fint med mig, så længe de kan finde ud af hvor de har lagt det (jævnfør RJKs problemer af den art). Det er dog ikke noget jeg har haft noget som helst problem med.

Hos Elgiganten er det f.eks. kun døgnpost-forsendelse der er gratis nu, og det fungerer fint nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 02/07-13 18:35 
Ok faktisk gad postbudet ikke smide en planket med et AN-nummer så jeg kunne hente min pakke, så måtte selv ringe ind og få fat i det. Lidt træls, men ellers fungerede det godt og jeg har min pakke nu. Troede bare kun man kunne få pakker i døgnposten hvis man var tilmeldt.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 15/07-13 12:21 
Jeg var lige ovre at købe ind, da mit anbefalede brev fra Tyskland ankom. I gamle dage betød det, at jeg ville kunne hente brevet på posthuset i morgen, men det kan først hentes på onsdag, står der :/ Er det ny standard?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 15/07-13 12:28 
Naiera>
Hos Elgiganten er det f.eks. kun døgnpost-forsendelse der er gratis nu, og det fungerer fint nok.

Jeg tror bare det er den almindelige "forsendelse uden levering", de benytter, er det ikke? Det er i hvert fald ret tilfældigt om mine har endt i døgnposten eller posthuset, selvom de blev afsendt stort set samtidig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WonderboyWonderboySkrevet 15/07-13 15:33 
Elgiganten sender normalt til døgnposten, men hvis der ikke er plads i døgnposten bliver de lagt ind på posthuset.
I love monster land
slk486slk486Skrevet 26/07-13 12:17 
Holy shit, jeg har fået en indrømmelse fra Post DK, så jeg skal have importgebyr og moms tilbagebetalt!

Det havde jeg godt nok aldrig troet.
j/k
ElgenElgenSkrevet 26/07-13 12:28 
Lyder spændende, lad os lige få hele historien, der!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 26/07-13 12:35, rettet 26/07-13 12:37 
Meget enkelt, jeg modtog en pakke fra japan, markeret som 'gift' til en værdi af $55, hvilket jo er under grænsen.
Da jeg ved af tidligere erfaring at de er ekstremt tunge at danse med, samt at pakken ligger der en begrænset periode, besluttede jeg mig for at afhente den først og fremmest.
Så skrev jeg en mail til importcenteret, hvor jeg vedhæftede registreringen og spurgte hvorfor der var afgift på.
j/k
SumezSumezSkrevet 26/07-13 12:48 
$55 er da langt over grænsen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-13 12:50 
Du må modtage gaver for op til 340kr mig bekendt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 12:53 
Spørgsmålet er så bare om de betragter det som en gave, selv om pakken er angivet som en gave :P
SumezSumezSkrevet 26/07-13 12:57, rettet 26/07-13 12:57 
Konsolkongen>
Du må modtage gaver for op til 340kr mig bekendt.

Jeg har bare en stærk fornemmelse af at det slk486 modtog ikke var en gave, selvom det stod det på pakken?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/07-13 12:58, rettet 26/07-13 12:59 
Jo da, det var en gave fra en god bekendt i Japan :)

@Beano: Hvis den er markeret som gave har de ikke noget valg, medmindre de vælger at stikprøve den og finder en faktura indeni eller lignende. De havde ikke åbnet den og selvom de havde, var der ikke nogen faktura i.

Og ja, op til 340,- som gave.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 13:07, rettet 26/07-13 13:08 
slk486>
@Beano: Hvis den er markeret som gave har de ikke noget valg, medmindre de vælger at stikprøve den og finder en faktura indeni eller lignende. De havde ikke åbnet den og selvom de havde, var der ikke nogen faktura i.

Enig - desværre bruger Told/Skat modsat-bevisførelse som uofficielt princip når pakkernes værdi skal vurderes :(

Jeg modtog fornyeligt en lille pakke fra Frankrig (EU land!) som Skat havde åbnet - hvad helvede???
SumezSumezSkrevet 26/07-13 13:41, rettet 26/07-13 13:41 
slk486>
Jo da, det var en gave fra en god bekendt i Japan :)

Det vil jeg håbe, for jeg synes godt nok man skal have is i maven for at skrive til PostDanmark og klage over toldbehandlingen hvis der reelt set er tale om toldfusk fra enten modtager eller sælgers siden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/07-13 13:48 
Som jeg skrev havde jeg ikke forventet en reversal, blot en forklaring på hvorfor. jeg vil sige isen først kommer hvis jeg nu vælger at skrive til skat for at få moms retur på pakken :)
j/k
SumezSumezSkrevet 26/07-13 13:59 
Okay, jeg troede det var hvad du havde gjort :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/07-13 14:26, rettet 26/07-13 14:26 
Nej, jeg har indtil videre kun taget fat i post DK.

Beano>
Jeg modtog fornyeligt en lille pakke fra Frankrig (EU land!) som Skat havde åbnet - hvad helvede???

Var der hvidt pulver i?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 14:27 
Nej, bare et brugt spil :)
nerosnerosSkrevet 28/07-13 16:34, rettet 28/07-13 18:11 
Nogen der har måttet betale told med ting man har købt igennem Japan Dealer?

Fordi Post Danmark ikke kunne finde ud af det, og de blev ved ca 5 gange med at ville se beviser for mit køb selvom jeg viste dem ordre mails og Paypal kvittering på hvad jeg havde købt?

Efter 6 forsøg forstod de hvad jeg skrev :-(

Sindsygt ringe service de har fået og nogle absolut ikke særlig kløgtige ansatte de har siddende i deres privat import afdeling må jeg sige.
Bashful Neophyte
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig