X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dumme Post Danmark...


Svar
SquareSquareSkrevet 16/06-03 19:17 
Nu har vi jo fået de nye storbreve og maxibreve... men da jeg skulle sende to spil til en fra forummet idag, have jeg selvfølgelig glemt, at storbreve kun må være 2 cm tykke, så lige da jeg havde skuppet det ind i postkassen, kom jeg på det. DAMN... håber ikke de opdager det :-P Iøvrigt skulle det være sendt som maxibrev, ikke storbrev, og der skulle have været 4 kr. mere på... :(
It's only a state of mind.
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 15/04-11 17:28 
Jeg lover det bliver snart :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/04-11 17:36, rettet 15/04-11 17:43 
Jeg havde fuldstændig samme oplevelse som dig idag Sumez. Damen i telefonen var bare sur over et eller andet og det eneste jeg fik ud af samtalen var bare, det er på vej, også selvom jeg sagde de gerne måtte skynde sig lidt fordi jeg i næste uge skal ud og rejse. :-(

Jeg kunne jo ringe igen på mandag for at hører hvor langt de var nået. Jeg har fandme ventet længe på de spil nu.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 15/04-11 18:20 
Jeg har også et par forsendelser fra Japan som ikke er dukket op - har en mistanke om de ligger i en kæmpe stak til behandling hos PestDanmark. Ellers er de sendt til nedkøling på Risø.
SumezSumezSkrevet 18/04-11 14:14, rettet 18/04-11 14:15 
30. marts 2011 19:24 Registreret i udlandet
1. april 2011 13:19 Afsendt til DANMARK
4. april 2011 20:05 Ankommet til DANMARK
4. april 2011 20:06 Under toldbeh. hos Post Danmark
6. april 2011 09:04 Tilbageholdt da faktura mangler
17. april 2011 17:10 Afgang fra grænsepostkontor


Christ!
Er det overhovedet lovligt at tilbageholde en pakke så længe, når der tilmed er betalt for hurtig EMS-forsendelse?

Er spændt på om der ligger en seddel til mig i postkassen når jeg kommer hjem i dag, men den dukker nok tidligst op i morgen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/04-11 18:30 
Christ!
Er det overhovedet lovligt at tilbageholde en pakke så længe, når der tilmed er betalt for hurtig EMS-forsendelse?

Ja min ser sådan her ud:

7. april 2011 17:32 Registreret i udlandet
8. april 2011 23:09 Afsendt til DANMARK
10. april 2011 09:00 Ankommet til DANMARK
10. april 2011 09:01 Under toldbeh. hos Post Danmark
11. april 2011 15:20 Tilbageholdt da faktura mangler

Jeg synes det er for dårligt at man betaler for EMS-forsendelse og så går det på den her måde! Det kan simpelthen ikke passe? Og så hjælper det heller ikke at ekspeditions damen er et surt røvhul som ikke er til at snakke med. Jeg er sikker på jeg ikke får min pakke imorgen.

Jeg skal så ud og rejse på onsdag, og er væk til d. 28. Hvor længe ligger pakkerne på posthuset inden de bliver sendt tilbage til afsender?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 18/04-11 19:03 
14 dage, skulle jeg mene.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 18/04-11 19:35 
"Det kan simpelthen ikke passe"

Hvorfor dog ikke? Javist, det er dødirriterende, men det du har betalt for er at den bliver leveret hurtigt til Danmark - ikke til dig. Når den når DK er den i hhv toldvæsenets og PostDKs hænder. Og for dem er alle lige - din fragttype berettiger dig ikke til hurtigere behandling.
SumezSumezSkrevet 18/04-11 19:51 
Omvendt synes jeg så heller ikke der er noget der kan forsvare at det tager over to uger at læse hvad min pakke er værd og dividere det med 4...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/04-11 20:06 
Jmog>
Hvorfor dog ikke? Javist, det er dødirriterende, men det du har betalt for er at den bliver leveret hurtigt til Danmark - ikke til dig.

Jeg ved du har ret, men jeg synes det er forkasteligt af postdk's kundeservice alligevel, at de på den måde bare skider højt og helligt på deres kunder. Det siger vel sig selv at man på pakken kan se der står EMS og kunden har betalt for at få den hurtigt igennem. Så burde der være en eller anden form for hurtigere behandling selv hos toldvæsnet.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 18/04-11 20:07 
RJK>
14 dage, skulle jeg mene.

Ok det er da gode nyheder :-)
Bashful Neophyte
TheDukeTheDukeSkrevet 18/04-11 20:32 
Ellers kan du skrive en fuldmagt og lade en anden hente den for dig.
jaesjaesSkrevet 18/04-11 20:32 
Engang var det vist 1-3 uger afhængig af forsendelsestypen. Ved ikke om det har ændret sig. De fleste, hvis ikke alle, pakker jeg har modtaget gennem tiden har ligget en uge.
SumezSumezSkrevet 18/04-11 21:37 
Jeg har to pakker på posthuset lige nu som begge er angivet til 14 dage. Det håber jeg i hvert fald passer, for jeg venter med at gå på posthuset til jeg har fået den nye pakke (det har bare at være i morgen)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/04-11 00:06 
jaes>
Engang var det vist 1-3 uger afhængig af forsendelsestypen. Ved ikke om det har ændret sig. De fleste, hvis ikke alle, pakker jeg har modtaget gennem tiden har ligget en uge.

Ok jeg håber bare at pakken stadig er der når jeg kommer hjem så. Faktisk kan jeg jo håbe på der går yderligere nogle dage før den kommer igennem så er mulighederne større ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 28/04-11 23:08 
Imorgen kan jeg så hente mine spil.

7. april 2011 17:32 Registreret i udlandet
8. april 2011 23:09 Afsendt til DANMARK
10. april 2011 09:00 Ankommet til DANMARK
10. april 2011 09:01 Under toldbeh. hos Post Danmark
11. april 2011 15:20 Tilbageholdt da faktura mangler
20. april 2011 14:10 Afgang fra grænsepostkontor
20. april 2011 20:39 Ankommet til 704 Københavns Pakkecenter
26. april 2011 06:54 Ankommet til omdeling 1501 PakkeCity
26. april 2011 06:59 Pakke uden omdeling 2100 Østerbro Posthus
26. april 2011 08:31 Ankommet til postfilial 2100 Østerbro Posthus

Betale 300kr og så bare være ganske tilfreds med den service..

Jeg bliver så træt!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 29/04-11 08:18 
Det gik jo hurtigt i forhold til min pakke :P
Hvad har du fået?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 29/04-11 08:50 
5 Saturn spil

Capcom Generations 4
Assault Rigs
X-Men Vs Street Fighter
Suiko Enbu Fuuun Saiki (Dark Legend 2)
OutRun

:-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/04-11 12:33 
Det var på tide... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 29/04-11 14:15 
Yes sir meget.
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 02/05-11 07:29 
Så gjorde de det dælme igen da!

29. april 2011 22:51 Ankommet til 705 Taulov Pakkecenter
2. maj 2011 06:42 Ankommet til omdeling 6200 Aabenraa Postkontor
2. maj 2011 07:15 Fejlsorteret6400 Sønderborg Posthus

Det er nu tredje eller fjerde gang de laver det nummer! Hvad sker der for Post Dumnok?!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 02/05-11 08:39 
Fejlsorteret??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 02/05-11 08:56 
Jeps. Ved et opkald til dem, siger de, at deres "maskine" har fejlsorteret pakken i et forkert postbur, så det er røget til en anden by. Jeg spurgte så, om jeg kunne køre til den anden by for at samle pakken op selv, men det var ikke muligt, da den allerede var sorteret om til levering i Sønderborg. Jamen... AHRG!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/05-11 17:11 
Findes der noget mere irriterende?

9. maj 2011 ! 11:31 ! Ankommet til DANMARK
9. maj 2011 ! 11:32 ! Under toldbeh. hos Post Danmark
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 10/05-11 17:34 
Ja, når den om tre uger stadig ikke er kommet videre...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 12/05-11 14:10, rettet 12/05-11 14:22 
Er der nogen der har prøvet at PostDK selv har opfundet værdien på en toldpligtig pakke?

Vi taler altså ikke en pakke hvor der var tvivl om værdien eller hvor jeg er blevet spurgt om at dokumentere prisen - vi taler en pakke hvor der ER en officiel, stemplet og korrekt Customs Declaration fra United States Postal Service med. Og hvor PostDK så har taget dén pris og lagt ca. 40% oveni, før de så har beregnet told og moms af denne opfundne værdi, hvormed de er nået op på et klart højere beløb, end jeg rigtigt skulle have betalt (EDIT: ikke pga. en tastefejl fra PostDK, men fordi de har kigget på pakken og set forsendelsesprisen, som de så har lagt oveni den dokumenterede værdi - men forsendelsen VAR bare allerede inkluderet i den angivne pris, hvilket også fremgår af deklarationen, så ergo har PostDK talt forsendelsen dobbelt fordi de selv har opfundet tal i stedet for at tro på deklarationen)

Og som andet spørgsmål, hvad kan man så gøre ved det?

Jeg har jo allerede (valgt at) betale det fejlagtigt opkrævede gebyr. For det første kan man jo ikke få at vide hvilken pakke det drejer sig om eller se udregningerne før man har fået udleveret pakken, så man kan jo intet vide med sikkerhed før man har betalt. For det andet er det lidt håbløst at begynde at diskutere sådan en sag med en kvindelig bagerekspedient nede i "postbutikken" ("ja, vi lukker jeres posthus, men det betyder bare at I får ENDNU bedre service når vi i stedet åbner som postbutik nede i Føtex, ved siden af bageren!") - hun ved jo ikke en dart om det, og kan ikke gøre andet end at udlevere pakken mod betaling eller lade være med at udlevere den, hvorefter den sendes tilbage til USA. Fedt valg...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/05-11 14:18 
Det er så skidesmart at ansætte laveste fællesnævner som "kundeservice"/betjening og så have monopol på markedet. Forbrugeren taber gang på gang >:-(
SonicSonicSkrevet 12/05-11 14:35, rettet 12/05-11 14:35 
PostDK er da snart en sag for Kontant eller Operation X!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 13/05-11 19:18 
Sumez>
Ja, når den om tre uger stadig ikke er kommet videre...

Jeg er faktisk lidt overrasket her.

9. maj 2011 11:31 Ankommet til DANMARK
9. maj 2011 11:32 Under toldbeh. hos Post Danmark
12. maj 2011 13:00 Afgang fra grænsepostkontor
13. maj 2011 08:06 Ankommet til omdeling 2700 Brønshøj Posthus
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 13/05-11 19:24, rettet 13/05-11 19:26 
RJK>
Er der nogen der har prøvet at PostDK selv har opfundet værdien på en toldpligtig pakke?
...
Og som andet spørgsmål, hvad kan man så gøre ved det?

Fandt dette post.dk's hjemmeside:

Generelle spørgsmål?
Har du andre spørgsmål vedrørende toldafgørelser, kan du skrive til importreklamation@post.dk eller rette henvendelse til:

Internationalt Postcenter
Kystvejen 26
2770 Kastrup
Att. Importreklamation
Fax: 33 61 74 17

og dette:

Har du betalt for meget i moms og told?
Har du modtaget en forsendelse, hvor der er opkrævet for meget moms og told, kan du sende en anmodning til importregulering@post.dk.


Her (i bunden): http://postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/faq/faq-category9524.htm&menufile=

Så hiv fat i dem og skæld ud :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
RJKRJKSkrevet 13/05-11 19:45 
Gawd:

Behandlingsforløbet:
Vores bestræbelse er at besvare din mail om regulering/korrektion af importopkrævning indenfor 2 uger, derefter at have behandlet sagen færdig indenfor 1 måned.
Såfremt du får medhold sendes din sag videre til SKAT.

Afgørelsen fra SKAT er herefter normalt ca. 10 dage undervejs.
- ved godkendelse afsender vi brev til dig, der bekræfter tilbagebetaling
samt beløbets størrelse.
- ved afslag kontakter vi dig igen pr. e-mail, evt. pr. telefon.

Tilbagebetaling sker efterfølgende, og normalt i løbet af ca. 8 dage efter at vi har videresendt anvisningsbilag til Post Danmarks regnskabscenter, som udbetaler beløbet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 11/06-11 13:08 
Så se lige den her:

6. maj 2011 14:42 Registreret i udlandet
8. maj 2011 10:45 Afsendt til DANMARK
12. maj 2011 12:53 Ankommet til DANMARK
12. maj 2011 12:54 Under toldbeh. hos Post Danmark
17. maj 2011 07:40 Tilbageholdt da faktura mangler
9. juni 2011 12:15 Afgang fra grænsepostkontor
9. juni 2011 21:35 Ankommet til 704 Københavns Pakkecenter
10. juni 2011 06:41 Ankommet til omdeling 1501 PakkeCity
10. juni 2011 12:49 Pakke uden omdeling 808 Strandboulevar Postbutik
10. juni 2011 15:03 Ankommet til postfilial 808 Strandboulevar. Postbutik

Jeg sendte min faktura til dem 4 gange før de reagerede på noget som helst ?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-11 22:26 
Jeg synes da bare alt bliver taget i tolden. Kan man slet ikke være heldig at ens pakke slipper igennem mere? :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 11/06-11 23:51 
Jo da, mit AkaiKatana fra NeoAmusement strøg da lige igennem };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 12/06-11 01:14 
Mit Røde Sværd fra Play Asia røg også lige igennem.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-11 01:52 
Jeg synes alle os flinke og beskedne mennesker (Neros og jeg) bliver snuppet hver eneste gang :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 12/06-11 11:03 
Alt hvad jeg har bestilt fra Play-Asia og NeoAmusement er blevet taget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 12/06-11 11:15 
Hyakotake>
Det er så skidesmart at ansætte laveste fællesnævner som "kundeservice"/betjening og så have monopol på markedet. Forbrugeren taber gang på gang >:-(

Der ville faktisk være sket præcist det samme på et posthus. De har intet de kan gøre mht en forkert opkrævning og de ville have henvist dig til selv at sende en indsigelse ind.
nerosnerosSkrevet 12/06-11 11:28, rettet 12/06-11 11:28 
Konsolkongen>
Jeg synes alle os flinke og beskedne mennesker (Neros og jeg) bliver snuppet hver eneste gang :(

Ja det er trist! Efter den her omgang har jeg besluttet aldrig at handle uden for EU land mere. Jeg gider ikke at det skal tage så lang tid og de besværligheder som følger med hver gang. Den her gang har været den værste af alle. Jeg troede ikke jeg skulle se min pakke til sidst. Jeg er også sikker på at de ved hvem jeg er efter alle de sure mails jeg har sendt :-(
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 12/06-11 12:19 
Jmog>
Der ville faktisk være sket præcist det samme på et posthus. De har intet de kan gøre mht en forkert opkrævning og de ville have henvist dig til selv at sende en indsigelse ind.

Så havde jeg da også sparet at skulle til at spørge om det herinde. Anyway, en opdatering på sagen, nu du trækker den op.

Efter at have lavet den officielle indsigelse efter den officielle anvisining i hvordan man indsiger over forkert opkrævet told/moms, gik der cirka tre uger før jeg fik et svar om, at det slet ikke var deres afdeling, og at de videresendte min henvendelse til opkrævningen i Taulov - som er dem jeg alligevel plejer at snakke med, og hvor jeg ville have henvendt mig hvis jeg ikke havde fulgt den officielle fremgangsmåde til at begynde med. Så den resulterede altså bare i tre ugers spild af tid.

Derefter var Taulov cirka fem minutter om at svare. Det var jo hurtigt, og også alt for hurtigt. De skrev bedrevidende at jeg jo skal betale af både vare og fragt - problemet er jo at jeg har betalt to gange for fragten, fordi de selv har lagt den oveni totalen. Og hvis jeg var utilfreds med det, så kunne jeg bare gøre indsigelse af de officielle kanaler - ja, det er jo dét, jeg lige har gjort!

Så det har jeg skrevet tilbage og forklaret dem igen, så det ingenlunde kunne misforståes. Og det har de så ikke gidet at svare på...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 12/06-11 13:29 
neros>
Ja det er trist! Efter den her omgang har jeg besluttet aldrig at handle uden for EU land mere.

Ah, så vidt behøver du da ikke gå. Der er adskillige forretninger på nettet udenfor EU, som sørger for at deres pakker bliver lablet på "toldvenlig" vis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-11 13:35 
Men det er jo ikke engang nok. Så får du bare et brev om at de vil se kvitteringer :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/06-11 14:19 
Det har jeg hodt nok aldrig oplevet, når der rent faktisk var angivet en værdi på pakkelabelen.
RJKRJKSkrevet 12/06-11 14:55, rettet 12/06-11 14:56 
Har jeg oplevet adskillige gange. Også selvom alt var 100% korrekt. Og altså nu også at de bare opfinder en højere værdi, uden at bede om kvittering.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 12/06-11 15:02 
Jmog>
Det har jeg hodt nok aldrig oplevet, når der rent faktisk var angivet en værdi på pakkelabelen.

Den slags har heller ikke virket ret mange gange for mig.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 12/06-11 15:14 
Gad vide om det egentlig har noget at sige om det er via PostDK eller en kurer såsom DHL. Det er som regel DHL, der bliver sendt med, når jeg importerer et spil eller film.
nerosnerosSkrevet 12/06-11 15:30 
Ok ja det kunne godt være, men jeg må indrømme at jeg giver lidt op det nu. Der er som sådan ikke noget i vejen med at man skal betale told osv, men det er mere det, at det kan være så hulens svært at få sin pakke igennem toldservice og at det kan tage evigheder. Man er jo bange for at miste sin pakke hver gang den havner der.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 12/06-11 19:16 
Amazon (US) vil aldrig medføre toldbehandling, da de sørger for at trække dansk moms ved checkout, så dem behøver du ikke være bekymret ved at handle hos.

Om prisen inklusive moms så kan betale sig for dig, vil dog være værd at tjekke.
NaieraNaieraSkrevet 12/06-11 20:05 
Jmog>
Amazon (US) vil aldrig medføre toldbehandling (...)

Du mener Amazon UK.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 12/06-11 20:11, rettet 12/06-11 20:58 
Nej, den amerikanske mener jeg bestemt også trækker dansk moms ved checkout.
NaieraNaieraSkrevet 12/06-11 20:58 
Nej, det gør den ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig