X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dumme Post Danmark...


Svar
SquareSquareSkrevet 16/06-03 19:17 
Nu har vi jo fået de nye storbreve og maxibreve... men da jeg skulle sende to spil til en fra forummet idag, have jeg selvfølgelig glemt, at storbreve kun må være 2 cm tykke, så lige da jeg havde skuppet det ind i postkassen, kom jeg på det. DAMN... håber ikke de opdager det :-P Iøvrigt skulle det være sendt som maxibrev, ikke storbrev, og der skulle have været 4 kr. mere på... :(
It's only a state of mind.
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 15/11-10 13:42 
Det er Godfrey Ho's mesterværk Ninja Destroyer :-)
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 15/11-10 13:57 
Naiera>
Grænsen på de 80,- er for VARENS pris alene, og så kan det være ligemeget hvad forsendelsen koster.

Er du sikker? Som du selv skriver regner de jo alt andet inklusiv porto, så det er da virkelig mærkeligt, hvis det er varen alene. Det gør da at jeg skal handle lidt anderledes, så :)

Kan du dokumentere?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 15/11-10 14:07 
Jeg er helt sikker. Det har været oppe at vende flere gange på f.eks. DAHF, og den er god nok.

Jeg kan ikke umiddelbart hive et link frem, men jeg mindes at have læst om det på den Skatteside jeg linkede til tidligere. Dog kan man sikkert skrive til en tilfældig medarbejder i deres toldafdeling, og få det modsatte at vide, men jeg er altså sikker på, at grænsen på 80,- er for varens pris alene. Ellers er grænsen jo så (yderligere) absurd lav, at man slet ikke kan bruge den til noget som helst. Som det er nu kan de allermindste bagateller i det mindste slippe igennem.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 15/11-10 20:15 
Jeg mener så helt bestemt at det er inkl. porto! Du skal også betale moms af den forsendelsesservice du har købt i udlandet, det har jeg fået afklaret direkte fra SKAT flere gange.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 15/11-10 20:31, rettet 15/11-10 20:39 
Jeg er enig i at porto-udgiften skal regnes med, læs evt. her:
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=300092&vId=201903&i=5#i300092

Tilføjet:
At postdk så ofte selv fejler i fortolkningen af deres egne regler er så blot en bekræftelse af hvor unødigt indviklede reglerne er. Hvis man får tilsendt sager fra f.eks. USA, hvor sælger selv udfylder told-deklarationen og undlader at påføre forsendelsesomkostningerne, så vil jeg gætte på at den ryger igennem tolden uden anmærkninger mindst 50% af gangene. Det er det rene lotto :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 15/11-10 20:54 
Ja jeg har ihvertfald lige købt 3 gange MVS spil fra både Japan og USA og de gik alle uden om tolden, men de havde også skrevet "lav værdi" på alle pakkerne!
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 15/11-10 21:15 
Jeg har også flere gange fået det beskrevet, ganske som Naiera beskriver det, og det har også indtil videre passet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 15/11-10 21:27 
Sumez>
Du skal også betale moms af den forsendelsesservice du har købt i udlandet, det har jeg fået afklaret direkte fra SKAT flere gange.

Jeg har jo også penslet ud, at der betales afgifter af forsendelsesomkostningerne, såfremt varens værdi er over de 80,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 15/11-10 21:31 
silverstar>
Jeg er enig i at porto-udgiften skal regnes med, læs evt. her:
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=300092&vId=201903&i=5#i300092

Det link giver dig jo ikke ret...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/11-10 22:28 
Ja grænsen på de 80 kr er for varens værdi, ikke forsendelsens værdi.

Hvis varen så koster over 80 kr skal man betale afgifter for hele forsendelsen.

Mere kringlet er det ikke. Det ville jo være fuldstændig meningsløst overhovedet at have denne grænse hvis forsendelsen talte med op til de 80 kr, forsendelsen alene koster jo nemt en 50'r.

Problemet kan så være hvis der er nogle kegler der plusser forsendelsen oven i købsprisen når de angiver værdien på pakken, hvilket jeg har været ude for et par gange.
nerosnerosSkrevet 15/11-10 22:52 
Azzkikr>
Problemet kan så være hvis der er nogle kegler der plusser forsendelsen oven i købsprisen når de angiver værdien på pakken, hvilket jeg har været ude for et par gange.

Ok jeg håber fandme ikke jeg skal betale det møg når nu dvd'en kun kostede 6 dollars og portoen 8 dollars altså tilsammen bliver det så 14 bananer. Hvis det i siger at sandt så skal jeg jo ikke betale 192kr i gebyr bøde. Det giver ingen mening overhovedet!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 16/11-10 09:46 
neros>
Så har Postdk taget fat i klosserne på mig igen :-(

Jeg har købt en dvd til 14 dollars som svarer til ca 81 kr. Nu vil de gud hjælpende have mig til at betale 192kr i importgebyr!!!!!!!!?

Det er jo vanvittigt er der overhovedet noget man kan gøre ved det og hjælper det at klage?

Så er min klage sendt til genbehandling, så håber jeg de ser lyset!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 16/11-10 20:39 
Min klage gav pote og importopkrævningen blev annulleret ;D Pyha!
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 17/11-10 18:40 
Imponerende! Særligt taget i betragtning at de jo har fulgt reglerne til punkt og prikke. Du havde reelt ikke en skid at komme efter :-D
NaieraNaieraSkrevet 17/11-10 18:42 
Det havde han da. Ikke engang inklusive forsendelse røg prisen op på 80,-.

Jeg er forbløffet over hvor kort tid det tog dem at kommet til fornuft.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 17/11-10 18:43, rettet 17/11-10 18:44 
Hehe jeg skrev måske også en meget harsk mail til dem :-) Men tror det stod meget klart at de havde begået en fejl denne ene gang.

Men tak for hjælpen så ved jeg noget om hvor grænsen går.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 17/11-10 19:21 
Naiera>
Det havde han da. Ikke engang inklusive forsendelse røg prisen op på 80,-.

Han skrev da, den kostede 81 kroner?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/11-10 19:29, rettet 17/11-10 19:33 
Nej, varen kostede kun 6$, de sidste 8$ var for forsendelsesomkostningerne som fejlagtigt var blevet lagt oven varens pris.

Grænsen på de 80 kr er som sagt for varens pris, ikke forsendelsens pris.
nerosnerosSkrevet 17/11-10 20:10, rettet 17/11-10 20:11 
Ja det er rigtigt på daværende tidspunkt kendte jeg ikke til det med varens pris alene og importgrænsen.

Mener jeg bare gik ind på valutakurser.dk og målte hvor meget 14$ var ;-)

Varen kostede kun 6$.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 17/11-10 21:30, rettet 17/11-10 21:32 
Jmog>
Han skrev da, den kostede 81 kroner?

Som senere nævnt kan forsendelsens samlede pris ikke klemme sig op på 80 eller 81 kroner. Selv inklusive forsendelsen blev det højest godt 78,-, såvidt jeg husker jeg kunne regne mig frem til, ved at bruge denne og forrige måneds toldkurser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/11-10 07:28 
Hvad F..... sker der? Har Amazon.co.uk nu lavet en eller anden hovedløs aftale med PostDK om at de bringer varer ud for dem?

Jeg add'ede en simpel bog til £6 til min indkøbskurv, og chekkede ud... og så kommer der SYV PUND på i porto (i stedet for det normale 3,94). Som leverandør stod der "Post Danmark".

Har de nu grabset sig ind på amazon-område og fordyrer vores varer dér også? En £6 bog blev lige pludselig forvandlet til ca. 140 kroner! >:-(
millenniummillenniumSkrevet 25/11-10 08:43 
Øv nu nakkede de min seneste Blu-ray fra Play.com. Min eneste fryd er, at jeg selvfølgelig ikke betaler, så de kan selv sende den tilbage, og levere den igen når jeg melder den savnet.

Håber ikke Play.com er alt for belastet af de danske kunder :-I
The medium is the message.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/11-10 11:29 
Men det er da ikke "dumme" PostDanmarks skyld. Det skulle vist stå i "Dumme regering/SKAT-gør-bare-deres-arbejde/stakkels-PostDanmark"-tråden .-)
dpldplSkrevet 25/11-10 12:11, rettet 25/11-10 12:14 
Hyakotake>
Hvad F..... sker der? Har Amazon.co.uk nu lavet en eller anden hovedløs aftale med PostDK om at de bringer varer ud for dem?


spare sammen og køb noget mere? :p
Da alle order over £25 jo er gratis porto hos amazon.

Men ellers har du nok ikke kigget på amazon priser nok, da der står alle order med bøger koster 1£ i porto per bog + 4£ per order. Så er det da meget tæt på £6.
Tvivler på post DK betyder meget her, og engelsk post er sgu også særdeles ringe service (Værre end den danske). Så aftale med postDK når de også har gratis porto, jo tak! :P

EDIT: jeg glemte deres porto priser er uden moms, smide 25% på £5, så har vi £6,25. Med andre ord, dette er amazons normalle porto for hele EU.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JmogJmogSkrevet 25/11-10 13:03 
Hyakotake>
Men det er da ikke "dumme" PostDanmarks skyld. Det skulle vist stå i "Dumme regering/SKAT-gør-bare-deres-arbejde/stakkels-PostDanmark"-tråden .-)

Delvist. Jeg mener at de 160kr i fortoldningsgebyr er noget som ryger lige i kassen hos Postdanmark.

Men ting fra Amazon fortoldes aldrig, så her sker det dog ikke. Play derimod...
JmogJmogSkrevet 25/11-10 13:06 
millennium>
Håber ikke Play.com er alt for belastet af de danske kunder :-I

Det kunne sagtens ske. Dengang de hed play247.com var jeg egenhændigt(*) (ifølge mine venner) årsagen til at de holdt op med at sælge til DK. De åbnede så for salg til DK igen, da de relancerede sig selv som play.com.

(*: Det er selvfølgelig løgn og bagvaskelse.)
silverstarsilverstarSkrevet 25/11-10 13:08 
dpl>
Tvivler på post DK betyder meget her, og engelsk post er sgu også særdeles ringe service (Værre end den danske). Så aftale med postDK når de også har gratis porto, jo tak! :P

Det er noget vrøvl, Royal Mail er en af de mest pålidelige postleverandører i verden, og deres priser er gode.
Postdanmark når dem ikke til sokkeholderne på nogen punkter.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 25/11-10 13:48 
silverstar>
Det er noget vrøvl, Royal Mail er en af de mest pålidelige postleverandører i verden...

Skræmmende tanke - jeg har ventet i over 4 uger på 3 forsendelser fra shopto.net sendt via RoyalMail nu.
HulleHulleSkrevet 25/11-10 13:50 
Men det er jo ikke ensbetydende med at fejlen nødvendigvis ligger hos dem.. Det kan sagtens være andre steder i distributionsnettet.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 25/11-10 13:50 
Jeg vil så sige at alle varer jeg har fået smadret i posten, som var sendt med Royal Mail - de er blevet erstattet uden bøvl. De tilsvarende der var sendt med Post DK - bleh...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 25/11-10 13:54, rettet 25/11-10 13:55 
Hulle>
Men det er jo ikke ensbetydende med at fejlen nødvendigvis ligger hos dem.. Det kan sagtens være andre steder i distributionsnettet.

Sagtens - shopto kan selvfølgeligt lyve om at de er afsendt og pakker kan være kommet igennem RoyalMail's system, men bare påfaldende når alle andre pakker fra udlandet (play, zavvi) fint går igennem og jeg kun har problemer med dem fra shopto via RoyalMail.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/11-10 14:36, rettet 25/11-10 14:37 
Det kan vel ligeså godt være en eller anden langfingret idiot på et af post dk's omdelingscentre der er problemet. Mister du nogensinde forsendelser fra DK også? Eller en langfingret idiot på det royal mail omdelingscenter som Shopto's pakker bliver bragt til for den sags skyld.

Derudover skriver shopto jo sort på hvidt på hver eneste side at forsendelser nogen gange forsvinder med royal mail og der står alle betingelserne også.

Shopto>

We're aware that sometimes your items may go missing via Royal Mail, which we have no control over. Royal Mail wait 15 working days to declare a package lost, we will send you a replacement if you haven't received it after 15 WORKING DAYS for the UK or 40 WORKING DAYS for the rest of the world to make sure you go through minimum inconvenience. (Subject to completion of our online lost parcel form!)
BeanoBeanoSkrevet 25/11-10 14:50 
Azzkikr>
Det kan vel ligeså godt være en eller anden langfingret idiot på et af post dk's omdelingscentre der er problemet.

Sagtens - men som jeg skriver, er det kun dem fra shopto/RoyalMail der er forsvundet for mig. Alt andet dukker fint op som det plejer.
Jeg kan selvfølgeligt ikke 100% sige at det ikke er det ene eller andet - bare mistænkeligt det kun er dem fra shopto+RoyalMail.


Azzkikr>
Mister du nogensinde forsendelser fra DK også?

Aldrig - heller ikke fra play eller zavvi.


Azzkikr>
Derudover skriver shopto jo sort på hvidt på hver eneste side at forsendelser nogen gange forsvinder med royal mail og der står alle betingelserne også.

Nogen gange ja - men dette er ALLE de sidste 4 køb jeg har lavet hos dem som er udeblevet.
SumezSumezSkrevet 12/04-11 08:45 
Hvor længe har folk været ude for at en vare har været henlagt til toldbehandling, EFTER de har indsendt faktura?

Evt. nogen der har et telefonnummer til PostDanmarks toldkontor?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 12/04-11 08:58 
Sumez>Evt. nogen der har et telefonnummer til PostDanmarks toldkontor?

LOL! Den var go', skal jeg fortælle den næste vittighed? };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 12/04-11 08:59 
:(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 12/04-11 09:15 
Kan ikke finde meget andet end det her...ved dog ikke om jeg kommer til at snakke med nogen man kan bruge til noget...
http://www.erhvervssiden.dk/Post-Danmark-Internationalt-Postcenter-644756.html
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 12/04-11 09:23 
Siden er blokeret herudefra "This web page was blocked because it is considered inappropriate."
Men hvis det bare er postdanmarks supportnummer, så kan jeg på forhånd godt sige at man blot får fat i et callcenter med meget lidt mere end periferær tilknytning til noget der har med PostDanmark at gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 12/04-11 09:41, rettet 12/04-11 09:46 
Det er det her tlf 32478500

EDIT: Prøvede lige PostDKs chat-support og fik det her:
-----------------
Du chatter med Kundeservice
Hvad kan jeg hjælpe med?
Du sagde: Hej, hvis man har en pakke i toldbehandling og man har indsendt kvittering for køb for laaaang tid siden, men stadig ikke har hørt noget, er der så et sted man kan ringe hen og få nogle svar?
Kundeservice: du kan kontakte tolden på tlf. 70 21 80 70 eller mail: privatimport@post.dk
Du sagde: Super, det prøver jeg. Tak :)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 12/04-11 09:45 
Sumez>
Evt. nogen der har et telefonnummer til PostDanmarks toldkontor?

Jeg plejer at skrive et surt brev til deres kundeservice om at de skal få sig nosset sammen til at sende pakken afsted omgående. Det plejer at virke ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 12/04-11 09:47 
Elgen>
Du sagde: Super, det prøver jeg. Tak :)

Super, det prøver jeg. Tak :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 13/04-11 11:08, rettet 13/04-11 13:09 
Hvis faktura mangler er det så noget man kan nøjes med at sende elektronisk pr. mail?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 13/04-11 11:12 
Ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 13/04-11 11:21 
Godt! :-) Og tak for svaret!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 15/04-11 16:43, rettet 15/04-11 16:44 
En snak med damen host toldkontoret i onsdags gav bare det dumme svar "den er på vej igennem systemet, den ryger op til tolderne i morgen, så der går nok et par dage til". Stadig intet i dag. Hvis jeg ikke har mit Progear senest på mandag går det snart udover enhver jeg kommer i nærheden af som arbejder for postvæsnet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/04-11 16:54 
to' dem 2 uger for at få pier solar i gemmen ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JuggernautJuggernautSkrevet 15/04-11 17:08 
Att: Sumez

Jeg kan åbenbart ikke citere. Meen du har min dybeste medfølelse! Hvor meget måtte du slippe for den perle?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 15/04-11 17:18 
Alt for meget :o (2000 spir) og lad os nu aldrig tale om prisen på det board igen :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/04-11 17:22 
>< av
I feel your pain!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JuggernautJuggernautSkrevet 15/04-11 17:24 
Sumez>
Alt for meget :o (2000 spir) og lad os nu aldrig tale om prisen på det board igen :D

Nu virker det igen.
Det er vist ikke helt galt. Jeg håber på at prøve det ved næstkommende lejlighed.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
696 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig