X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dumme Post Danmark...


696 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
SquareSquareSkrevet 16/06-03 19:17 
Nu har vi jo fået de nye storbreve og maxibreve... men da jeg skulle sende to spil til en fra forummet idag, have jeg selvfølgelig glemt, at storbreve kun må være 2 cm tykke, så lige da jeg havde skuppet det ind i postkassen, kom jeg på det. DAMN... håber ikke de opdager det :-P Iøvrigt skulle det være sendt som maxibrev, ikke storbrev, og der skulle have været 4 kr. mere på... :(
It's only a state of mind.
KoludaKoludaSkrevet 16/06-03 19:27 
De nye takster kom i brug d. 02-01-2003
Så dem burde du/i da snart kende ;)
dpldplSkrevet 16/06-03 20:11 
har selv gjordet det samme. Bare rolig, der kommer højest en regning på omkring 21kr (de 4kr du manglede og så en masse gebyr).

Men jeg glemte at betale første gang., så kom der en rynker. Og den glemte jeg også at betale. Og nu ser det ud til de har glemt det :D
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SquareSquareSkrevet 16/06-03 20:24 
Det lyder godt...
It's only a state of mind.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 16/06-03 21:42 
dpl >
så kom der en rynker

haha...en rynker? tastefejl, i know, men lad mig lige grine af...

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
JimPPJimPPSkrevet 16/06-03 22:04, rettet 16/06-03 22:05 
Sender en del spil ;) så jeg kan stolt konstatere at jeg endeligt har fået styr på deres porto opkrævning. Af frimærkerne så falder af, det er en anden sag :(

EDIT: Gebyr er vist 18.75,-
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
dpldplSkrevet 16/06-03 22:11 
den er 18,75kr. Fandt nemlig den regning fra dem som jeg glemte at betale :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/06-07 12:44 
Jeg er dybt dybt forbavset!

I dag modtog jeg et servicebrev fra Post Danmark (et offentligt firma jeg normalt går og skælder og smælder over), med en besked om at jeg havde kommet for lidt porto på en forsendelse. Her taber jeg næse og mund: DE HAR VALGT AT SENDE BREVET ALLIGEVEL! De vil blot bare minde mig om, at der skal ekstra porto på i fremtiden!

Hvad sker der? Er vi ude i at jeg skylder dem en tjeneste, og at der lige pludselig ligger en sort sæk med lig foran min dør, som jeg skal "skaffe af vejen"? Og er dette ikke et af de syv tegn på apocalypsens komme?

Jeg er rystet (men glad)....
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
lkzlkzSkrevet 01/06-07 13:16 
Det er fordi mange har klaget over at de fik en regning på 15-25 kr, fordi de der manglede et par kroner i porto.

Så PostDanmark har lavet det om således at man får en advarsel første gang.
McLovin
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/06-07 13:49 
Ja, det blev lavet om for nogle måneder siden. Men hvordan de registrerer og håndhæver det, kan jeg slet ikke forestille mig; bliver alle underfrankerede breve smidt ind i en database, så de kan se når/hvis det er ANDEN gang man kommer til at sætte for lidt porto på? Det lyder som en ekstremt tidskrævende og dyr service (for dem, omend den kommer forbrugerne til gode).
TheDukeTheDukeSkrevet 01/06-07 14:29 
Jeg skulle sende et spil retur til Overstock, der ligger i Stoholm (det mørke Jylland), da jeg ikke havde en brevvægt gik jeg ned på posthuset og bad dem om at veje og sende det.

Da jeg kommer hjem og kigger på kvitteringen ser jeg at jeg har betalt for porto til Sverige, ja det er rigtigt! Til trods for at der ikke stod Sverige nogen steder på konvolutten har den ordblinde postsæk læst det som Stockholm og sendt brevet til Svea's land, hvorfra det aldrig kommer tilbage.

Da jeg brokkede mig fik jeg at vide at jeg kunne få den porto jeg havde betalt for meget tilbage, men ingen erstatning, undskyldning, eller noget som helst andet fra Post DK's side. Se DET er service!
SlothSlothSkrevet 01/06-07 16:45 
1) Brevet kommer ikke til Sverige, bare fordi det er frankeret som et udenlandsk brev, så dit brev er i gode hænder ;o)

2) Du har fået forskellen imellem den rigtige porto og den fejlfrankerede porto tilbage. Hvad mere kan du forlange? En flaske vin og et billede i lokalavisen?

Hun har lavet en fejl, og du har ikke haft problemer med at få fejlbeløbet retur. Selv de bedste pianister spiller forkert på klaveret engang imellem, og det skal der sgu være plads til IMO.

Jeg har selv været postbud i over 8 år, og selvom jeg kan min tur i blinde, laver jeg stadig fejl og smider post ind forkert. Det er hverken fordi jeg er ordblind, dum, eller skødesløs, men simpelthen fordi at man kommer til at lave fejl.
Kiss me, would you kindly?
TheDukeTheDukeSkrevet 01/06-07 16:51, rettet 01/06-07 16:52 
Måske fik jeg ikke forklaret det grundigt nok; Mit brev er væk, forsvundet, gået tabt i systemet, og det er bestemt ikke første gang det er sket for mig.

Nu var det heldigvis ikke noget særligt dyrt spil, men jeg finder det fornærmende når Post DK smider et brev til 120 væk og så tilbyder mig 16 kr. i erstatning. I det mindste kunne de have givet mig hele portoen tilbage.
SlothSlothSkrevet 01/06-07 18:07 
Ah oki, det fremgik jo ikke ;o)

Ja, breve kommer nogle gange på afveje - derfor er det bedt at sende kostbare ting som pakkepost eller anbefalet, selvopm det er dyrere i porto.

Det er dog sjældent at breve bare *poof* forsvinder. Hvis der er afsenderadresse på, burde du i det mindste have fået det retur.

Jeg har en mistanke om, at nogle gange bliver Post Danmark beskyldt for at have nosset i det, men selvfølgeligt laver vi også fejl.

Jeg har selv prøvet at vente på ting, der "er afsendt", og så viser det sig, at når jeg endelig modtager forsendelsen 14 dage senere, er den posthusstemplet dagen i forvejen (hvilket betyder, at den først er indleveret den dag).
Kiss me, would you kindly?
TheDukeTheDukeSkrevet 01/06-07 20:29, rettet 01/06-07 20:34 
Alle de gange mine breve/pakker er "forsvundet" er de ikke kommet tilbage. Og det sker alligevel et par gange om året (2 gange allerede i år).

Hvis jeg skal sende noget kostbart prøver jeg så vidt muligt helt at undgå at Post DK kommer i nærheden af det, for selvom man sender det med forsikring, så er sagsbehandlingstiden ofte på over en måned når ens pakke er blevet hugget.

Jeg forstår godt at du føler en vis loyalitet over for din arbejdsgiver, men Post DK er et af de værste selskaber der opererer i landet i dag. Havde det ikke været fordi staten er hovedaktionær, havde forbrugerombudsmanden revet dem rundt for længe siden.
nerosnerosSkrevet 05/02-10 10:06, rettet 05/02-10 10:13 
Nu har jeg ventet på at min pakke (Arkade Stick X360) bliver behandlet hos told hos postdk siden d. 27 januar. Først idag kan jeg se den er videresendt til Københavns Pakkecenter...Hvad laver de derinde mand? Sikker på det kan gå meget hurtigere!

Hvor lang tid har i andre oplevet der går med den slags?
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 05/02-10 10:35, rettet 05/02-10 10:36 
Nu kan man jo ikke vide det. Men det kunne jo ha' noget at gøre med det pres der er opstået pga af de sidste dages sne-problemer.

Edith: Ah, nu så jeg du mente hos Told og ikke hos Post :D
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/02-10 10:40 
Det tager åbenbart en krig når pakker skal toldundersøges. Specielt hvis de har svært ved at vurdere værdien af indholdet, men så plejer de da at kontakte modtageren for at få/se en kvittering.
Undrer mig også over ekspeditionstidens, og ikke mindst det afsindige gebyr de har proppet på. Så burde det da i det mindste gå hurtigere, men næ nej, højere gebyr = længere behandlingstid, se DET er service der vil noget. Blah.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
The DaneThe DaneSkrevet 05/02-10 15:18, rettet 05/02-10 15:21 
ups - læste forkert, så gik "amok" over ingenting :p
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
nerosnerosSkrevet 09/02-10 10:19 
Utroligt at jeg selv måtte over på mit lokale posthus som er indbygget ind i Super Brugsen for at tjekke om min pakke lå der! Der skete bare ingenting, men selvfølgelig lå den bare der i en synderrevet tilstand :-/ Postdk kan man sku ikke helt stole på!

300 dask i tolden.....AV
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/02-10 11:41 
Jeg har prøvet 2 gange at skulle henvende mig efter en pakke jeg burde ha fået. Okay, 2 gange er måske ik så meget, men det er 2 gage for meget.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HulleHulleSkrevet 09/02-10 19:40 
Ny tråd på Play:Right: Hvad burde ha' kommet ind af døren i dag..
Selv er jeg godt tilfreds med leveringen fra Postdanmark, det er mange år siden jeg har oplevet tab af pakker eller fejlleverance. Men det i beskriver må bare ikke ske.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
nerosnerosSkrevet 09/02-10 20:16, rettet 09/02-10 20:16 
Haha ja god ide :-)

Nej det må fandme ikke ske den slags. Jeg var blevet helt lilla i hovedet hvis min pakke der var blevet væk eller var kommet til skade. Utroligt at de ikke lappede den sammen igen!!!
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/02-10 20:32 
Ikke at jeg er typen der har grund til at forsvare vores alle sammens yndlings boksebold, men nu er det jo ikke nødvendigvis PostDK der har "synder-revet" din forsendelse - samtidig kan de heller aldrig være ansvarlige for at pakken er forsvarligt forseglet og pakket ind. Jeg har faktisk oplevet at de ompakkede pakker, netop fordi pakningen var gået i stykker etc.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 07/04-10 10:24, rettet 07/04-10 10:25 
Selvfølgelig er de ansvarlige for hvordan min pakke ser ud ved ankomst. Jeg har ALDRIG oplevet at det var pakket skidt ind fra de steder jeg køber ind over ebay! Jeg ved fra kilder i postdk's væsen at de sløser med den slags :-(

Noget andet er den er gal igen ;-)

Hvor lang tid må/kan en pakke ligge til toldbehandling?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-10 10:29, rettet 07/04-10 10:32 
neros>
Selvfølgelig er de ansvarlige for hvordan min pakke ser ud ved ankomst.

Det siger jeg ikke noget om, i mit foregående indlæg...

Der kan sagtens gå fjorten dage, inden de snøvler sig sammen i tolden. Jeg kender dog ikke rammen for hvor lang tid den MÅ, ligge hos tolden.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ElgenElgenSkrevet 07/04-10 10:30, rettet 07/04-10 10:33 
@Neros: Korrekt! Men du skriver også at den har været Told-behandlet, og DE er tit ret så hårdhændet hvad pakker angår.
Jeg har selv været ude for at pakker bare er blevet flået op, og jeg mener at huske at der var een herindefra (var det KonsolKongen?), hvor et spilcover havde fået en omgang med en Stanleykniv.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 07/04-10 10:31, rettet 07/04-10 10:41 
@Echelon VI: Nåh ok sådan forstod jeg den bare ;-)

Sorry men jeg er bare træt af Postdk efterhånden..Nu ved jeg godt det har været påske, men min pakke har ligget i deres toldvæsen 4 dage nu uden der er sket noget som helst kan jeg se med mit T&T nummer.

Jeg skal efterhånden lade være med at købe noget i USA da det altid ender sådan her :-(

Edit: Jeg tog fejl pakken kommer fra Hong Kong der kan man bare se :D
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-10 10:43, rettet 07/04-10 10:47 
Hvis du ikke selv har erklæret pakken, efter gældende lov og ret, men forsøger at "snyde" systemet, må du jo tage det sure med det søde :)

Et er at tage chancen og forsøge at omgå told-systemet, noget andet er at brokke sig over at man bliver snuppet, og at behandlingstiden derfor er lang...

Som jeg husker pointen med det første indlæg du besvarerede, var den at POSTDK ikke håndtere behandlingen af din pakke hele vejen fra Asien/USA, og at det derfor kan være et helt andet sted i processen at din pakke har fået skrammer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 07/04-10 10:44 
neros>
Jeg har ALDRIG oplevet at det var pakket skidt ind fra de steder jeg køber ind over ebay!

Men det betyder ikke at det er PostDKs skyld. eBay er jo ikke ét outlet, men mange.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 07/04-10 10:49 
Echelon VI>
Hvis du ikke selv har erklæret pakken...

Hvordan gør man det?
Det er noget jeg meget gerne har villet kunne gøre, hvis det betyder at pakken så bare stryger igennem Skats behandling mod at man betaler momsen og så til gengæld kan undgå dummebøden (og ventetiden ikke mindst).
Meget snart udkommer Ketsui, og hvis jeg kunne få det et par dage efter udgivelsen ved at betale momsen, gør jeg det gerne.

Har du et link eller noget?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 07/04-10 10:50, rettet 07/04-10 10:55 
@Herold: Nej men den slags har jeg kun oplevet NÅR pakken har været derude i deres varetægt....Ergo må de være skyldneren!

Postdk er dumme er de :-(

Noget andet er jeg forsøger ikke at snyde systemet men vil bare have min pakke hurtigst muligt og i god stand som den var sendt..

Hvis man skal betale told, so be it!
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-10 11:01 
Jeg har luret lidt på skat.dk, men kan ikke finde nogen blankét. En af mine kollegaer gør det dog jævnligt, med hurtigt ekspedition til følge, så jeg vil lige forhøre mig hos ham.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ElgenElgenSkrevet 07/04-10 11:05 
Ville være super...vil nemlig MEGET gerne undgå at Skat skal åbne mine pakker med lækre Limited Edition spil.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 07/04-10 11:32 
Echelon VI>
Et er at tage chancen og forsøge at omgå told-systemet, noget andet er at brokke sig over at man bliver snuppet, og at behandlingstiden derfor er lang...

Hvis du mener det jeg tror du mener, så er det noget ævl. Selv pakker der er 100% korrekt mærket med alle værdier bliver jævnligt syltet i fortoldningen (tre måneder har jeg oplevet for nyligt - selvfølgelig uofficielt - men ofte flere uger), og de bliver også skåret op, undersøgt og pakket om med risiko for skader til følge.

Min lokale postmand spurgte mig for nyligt om fortoldningen mon gik bevidst efter pakker til mig. Det skal jeg ikke kunne sige, men bare inden for en uge oplevede jeg at de tre gange skar pakker op og checkede dem, selvom de alle var 100% korrekt mærkede udenpå. Og det er i hvert fald meget oftere end det plejede at være.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/04-10 12:11 
RJK>
Min lokale postmand spurgte mig for nyligt om fortoldningen mon gik bevidst efter pakker til mig.

Jeg skal ikke kunne sige, om det er ren paranoia, men jeg har haft lidt den samme oplevelse. Der gik flere år, før jeg fik snuppet en pakke i tolden første gang. Men efter det var sket, kom der en periode, hvor alle, og jeg mener ALLE, pakker, jeg fik tilsendt fra lande uden for EU, røg en tur gennem tolden. Det virker lidt som om, de blacklister én i en periode, når man først har været i nettet :/
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 07/04-10 14:53 
Ja måske i har ret jeg oplever det ihvertfald også oftere nu..Men måske har det også noget at gøre med dem som sender pakkerne? F.eks er alle mine pakker fra Hit-Japan ALDRIG blevet taget i tolden! Tror de hælder noget sort magi ud over pakkerne inden de ryger afsted til mig :-)

7-9-13..
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 28/04-10 10:33, rettet 28/04-10 10:35 
Killer Bean 2>
Jeg skal ikke kunne sige, om det er ren paranoia, men jeg har haft lidt den samme oplevelse

Jeg kan i øvrigt nu forstærke fornemmelsen med, at alle pakker jeg har fået uden for EU siden da, også har været skåret op og ompakket...

Derudover har jeg netop i dag modtaget TRE breve med at jeg skal dokumentere værdien for forskellige pakker. For det første tror jeg at jeg hidtil kun har modtaget tre af den slags igennem al tid, og for det andet ved jeg at mindst den ene af dem altid skriver værdi på og en af de andre er fra en butik, som også gør det (jeg tror da det er fra dem - det er svært at vide når den eneste oplysning PostDK giver mig om pakken er "Japan"...).

Det virker godt nok som om det bare er hetz, og at de prøver at få mig til at oplyse nogle andre værdier, end der allerede står på pakkerne. Måske er de sure over at jeg stadig punker dem for den pakke toldvæsnet ødelagde for et år siden, som de stadig ikke har erstattet mig for...

Det er i øvrigt ikke fordi jeg får en million pakker, selvom det måske lyder sådan. De tre her er nogen jeg havde forventet at modtage over de sidste 3-5 uger. Om det så er askeskyer eller bare PostDK der sylter ved jeg ikke, men det er rimeligt mistænkeligt at det hele lige kommer på én gang.

Det komplet idiotiske er jo så, at de fleste af de her pakker jo alligevel skal trækkes fra bagefter, så de penge jeg betaler i moms, får jeg bare tilbage senere. Efter adskillige henvendelser til Skat med telefonkøer osv. (dialogen startede for et år siden) er det bare stadig ikke lykkedes at blive importørregistreret, og så skal det indtil da gå denne latterlige omvej, der koster alle penge...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 28/04-10 13:05 
Jeg har også lige fået sådan et brev, så det kan være, at de bare er ekstra på mærkerne for tiden...
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
NaieraNaieraSkrevet 28/04-10 13:14, rettet 28/04-10 13:16 
RJK>
(jeg tror da det er fra dem - det er svært at vide når den eneste oplysning PostDK giver mig om pakken er "Japan"...).

Ja, den kender jeg godt. De gør det sgu ikke ligefrem nemt at gennemskue præcis hvilken forsendelse der er tale om! Jeg har fået mange af disse 'fortæl os hvad pakken koster, eller vi skider på den'-breve, og ofte må jeg bare foretage et kvalificeret gæt på, hvad det er for en pakke de vil have løsepenge for.

Jeg har i øvrigt også prøvet, at man bare har skrevet 'USA' ved en forsendelse fra Play-Asia! Heldigvis var det et af de der breve, hvor de allerede havde udregnet dummebødens størrelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 28/04-10 14:10 
Kristensen>
Jeg har også lige fået sådan et brev, så det kan være, at de bare er ekstra på mærkerne for tiden...

Også mig. Det er sku for åndsvagt!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/04-10 17:17, rettet 28/04-10 17:18 
Jeg får snuppet alt i tolden lige for tiden :(
Det er kommet så vidt, at jeg er begyndt at medregne toldudgifter når jeg skal vurdere, hvor jeg kan få ting billigst. Der er en dims, jeg godt kunne tænke mig at købe til min pladespiller. Men jeg kan kun købe den i USA, så jeg tøver lidt, da jeg ved at jeg skal igennem det cirkus igen.
Det er latterligt!
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 28/04-10 18:46 
Ja det er latterligt jeg har faktisk heller ikke været ude om tolden på det sidste! Det værste er at man skal vente i flere uger før de får fingeren ud og gør noget ved sagen. Jeg er ret sikker på jeg er kommet på deres liste over de folk de skal kikke nøjsomt igennem :-( Men jeg har også været meget fremme i skoene på det sidste ;D
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 04/05-10 20:44 
Statistikken med 100% toldinspicerede pakker fortsætter herfra. I dagens høst har de sågår opskåret de forseglede æsker der lå inde i pakken - heldigvis var det ikke nye, forseglede samlerobjekter, men alligevel... Det er nok ikke lige tidspunktet at købe det der forseglede eksemplar af Metal Slug til AES...

I dagens to toldåbnede pakker manglede der indhold i den ene og der var interne skader i den anden. Ikke beviseligt PostDKs skyld, men jeg tør godt gætte, og det skal undersøges...

Hvis I ikke ved det: hvis der er skader af nogen art, udvendig eller indvendig, på en toldåbnet pakke, så skal PostDK have lavet en skadesrapport, der beskriver skaden. Dette skal de egentligt oplyse én om ved udlevering, men ellers kan man selv bede om at få den. Hvis den ikke findes, har der per definition ikke været en skade da PostDK fik pakken til toldbehandling, og derfor er det PostDK der har ødelagt pakken og skal erstatte den. Altså også selvom der ikke er synlige skader ved udlevering, som er det normale krav. Jeg har godt nok ikke fået nogen penge endnu, men jeg har ikke givet op :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 04/05-10 20:54 
Keep fighting the good fight. Vi hepper fra sidelinien!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 04/05-10 22:50, rettet 04/05-10 22:50 
Det lyder utroligt det du skriver RJK :-(

Jeg har endnu ikke fået det AES gear jeg bestilte for snart ja....lidt over 3 uger siden. Jeg ved godt der har været en vulkan osv. men jeg tør godt gætte på at min pakke bare har ligget på posthus 714 i godt 14 dage uden der er sket noget som helst andet end at de har sendt mig et brev on manglende faktura! Men der er jo en dag imorgen!
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 04/05-10 23:22 
Jeg oplever det meget forhandler bestemt. Pt rammer postdk mig hårdt på ting fra cdwow og play. Hvor steder som Zavvi, slet ikke er blevet rørt endnu.
Eksempel:
Import Told: 0 kr.
Import Moms: 31 kr.
Importgebyt ex moms: 128 kr.
Moms af importgebyr: 32 kr.

Importopkrævning ialt: 191 kr.

Så momsen for gebyret er højere end momsen jeg skal betale for spillet... GG postdk.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/05-10 00:55 
RJK>
Statistikken med 100% toldinspicerede pakker fortsætter herfra. I dagens høst har de sågår opskåret de forseglede æsker der lå inde i pakken - heldigvis var det ikke nye, forseglede samlerobjekter, men alligevel...

Fra typisk samme forhandler eller land? Prøv evt. at "teste" med en tilbehørsbestilling fra YesAsia af fx hovedtelefoner (sendes typisk fra Japan eller Hongkong). Jeg har oplevet 0% toldbehandling fra dem i ca 10 år. Har senest modtaget Pioneer SE-M290 - billige og gode hovedtelefoner, som de desværre ikke har flere af. Men der et alternativ...

http://www.yesasia.com/global/pioneer-se-mj21-black-headphones/1021646243-0-0-0-en/info.html
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 05/05-10 08:34 
RJK>
Statistikken med 100% toldinspicerede pakker fortsætter herfra.

Så vil jeg lige indskyde at mit Monster Hunter Tri altså gik frit sidste uge.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 05/05-10 09:22 
Jeg skulle måske lige sige at alle de pakker jeg taler om er fra USA eller Japan. Det er ikke nogen af de "tvivlsomme".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
696 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig