X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny PlayStation 2


Svar
Per SPer SSkrevet 06/11-07 21:17, rettet 06/11-07 21:17 
Pressemeddelelse fra Sony:

Sony Computer Entertainment Japan (SCEJ), a division of Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) responsible for business operations in Japan, today announced a newly designed PlayStation 2 computer entertainment system (SCPH-90000), which will become available in Japan on November 22nd, 2007 at a recommended retail price of 16,000 yen (including tax).

The newly designed PlayStation 2 will come in three color variations of "Charcoal Black", "Ceramic White" and "Satin Silver". Vertical Stand for PlayStation 2 will also become available on November 22nd, 2007 in the same three colors at a recommended retail price of 1,500 yen (including tax).
While inheriting the functions of the current PlayStation 2, the internal design architecture of the new system has been completely overhauled, resulting lighter in weight.

The newly designed PlayStation 2 will have a built-in AC adapter, further improving users’ convenience to enjoy various entertainment contents anywhere at home.

In the 8th year from its launch in 2000, PlayStation 2 continues to be strongly supported by a wide demographic of users around the world. Reaching the remarkable milestone of 120 millionth sales in shorter period than the original PlayStation did, the world of PlayStation 2 further expands as more new and attractive software titles are to be released this coming holiday season and beyond.

With the newly designed PlayStation 2, together with the lineup of forthcoming new game titles, SCEJ will continue to expand the market and create a new world of computer entertainment.

The new model of PS2 will be the same price as the existing model and will be available in the SCEE territories in early 2008. Specific launch dates to be announced at a future date.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BeanoBeanoSkrevet 06/11-07 21:31 
Hvad drikker Møller?....
HeroldHeroldSkrevet 06/11-07 21:37 
Sake, åbenbart.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 06/11-07 22:35 
Kan den spille PS1-spil endnu? :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 06/11-07 22:39 
Hmm...! Man er skør i Japan.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 06/11-07 22:48 
Chrono>
Kan den spille PS1-spil endnu? :p

He :)
SumezSumezSkrevet 07/11-07 08:21 
Billeder?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/11-07 08:49, rettet 07/11-07 08:50 
Den ligner til forveksling den nuværende model - ændringerne er primært interne (b.la. ingen ekstern strømforsyning) og en ny fod (ekstra tilbehør).

Lille billede
ElgenElgenSkrevet 07/11-07 09:39 
Jeg synes det lyder super; har nemlig ikke en PS2 endnu, og med lanceringen af en ny model, er der chance for at prisen for brugte slim-lines falder ned på et rimeligt niveau (vil supergerne have fat i den der pinke model, men den er bare for dyr endnu) };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
EchoEchoSkrevet 07/11-07 09:54 
Min PS2 brændte sammen for nogle måneder siden, og jeg ser ingen grund til at købe en PS3, så dette er en kærkommen nyhed for mig. Jeg skulle hilse og sige, at der stadig er mange PS1/2, jeg gerne vil spille.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
KTCKTCSkrevet 07/11-07 10:29 
Nå, det er derfor de dropper BC på PS3...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 07/11-07 11:27 
Echo>
Jeg skulle hilse og sige, at der stadig er mange PS1/2, jeg gerne vil spille.

Jeg er først lige begyndt ;-)
Bashful Neophyte
happyEDhappyEDSkrevet 07/11-07 13:12 
Så skulle de bare lige melde ud at den var regionsfri. Så ville det være helt perfekt.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 07/11-07 13:17 
Get real ;)
nerosnerosSkrevet 07/11-07 15:07 
Jeg kan virkelig ikke forstå hvad man skal med den hvis man har en slim i forvejen?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/11-07 15:13 
Intet. Det er kun en mindre revidering/forbedring af den eksisterende "slim".
HeroldHeroldSkrevet 07/11-07 15:19 
Er det så overhovedet det? Altså. Hvis det smager af tis, og lugter af tis, er det så ikke stadig tis?

Det virker mere som en undskyldning for bare at sende en pressemeddelelse ud. "NY PS2! VI HAR DEN MEST SOLGTE KONSOL!"

Bleh.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
EchoEchoSkrevet 07/11-07 15:46 
Jeg vil nu mene, at det faktum at AC adapteren er bygget ind i konsollen er en forbedring. For mig betyder det i hvert fald én mindre ting, som flyder rundt på gulvet.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
HeroldHeroldSkrevet 07/11-07 16:12 
Det er da vist også et luksusproblem i sidste ende :) Men det er nok bare mig, der ved at blive en bitter gammel mand.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 07/11-07 20:01 
Jojo det er da godt, men man er da en flottenheimer hvis man køber den for det ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/11-07 20:04 
Vel heller ingen der gør ;)
XiwanaXiwanaSkrevet 07/11-07 20:11, rettet 07/11-07 20:11 
Jeg er skam også glad for ideen. Jeg spiller stadig på min gamle store PS2 fra julen 2000. Den virker da stadig sådan nogenlunde (FFXII spiller den uden problemer, men overfor et grafikmonster som God of War må den altså give op). Så måske er det på tide at få den udskiftet med en ny og yngre model.
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 07/11-07 20:27 
Se så giver det jo ihvertfald mening :-)

Troede faktisk ikke at de gamle maskiner havde problemer med at køre de nyere spil, men som du skriver så er det nok bare fordi den har mange år på bagen og er ret slidt måske.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 07/11-07 20:41 
neros>
Troede faktisk ikke at de gamle maskiner havde problemer med at køre de nyere spil

Det har de da heller ikke. Ikke generelt, i hvert fald. Det giver jo ingen mening.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 07/11-07 21:25 
Det vil jeg nu også mene. Min gamle launch PS2 kørte ihvertfald GoW uden problemer hos mig.
XiwanaXiwanaSkrevet 07/11-07 23:01, rettet 07/11-07 23:02 
Det skal da siges, at min gamle PS2 er særdeles godt brugt. Og jeg har da også KUN problemer med GoW. Maskinen kan da sagtens læse spillet (en splinterny platinumversion uden ridser) og man kan da også spille en lille del af spillet, men i den tidlige sekvens i ørkenen går maskinen simpelthen bare i stå og hardwaren bliver kraftigt overophedet. Jeg har skam prøvet alt, hvad der prøves kan for at undgå overophedningen.

En helt anden ting er, at laserhovedet efterhånden er blevet godt slidt. Maskinen nægter ofte at læse og afspille visse spil og det er ligegyldigt hvor meget man renser laserhovedet. De fleste PSone spil har den opgivet og jeg har ikke kunne se dvdfilm i flere år.

Så det er som sagt måske på tide med en udskiftning!
[inspirational quote here]
nerosnerosSkrevet 08/11-07 08:32 
Mon ikke ;-)!
Bashful Neophyte
EchoEchoSkrevet 21/11-07 16:27 
Xiwana>
En helt anden ting er, at laserhovedet efterhånden er blevet godt slidt. Maskinen nægter ofte at læse og afspille visse spil og det er ligegyldigt hvor meget man renser laserhovedet. De fleste PSone spil har den opgivet og jeg har ikke kunne se dvdfilm i flere år.

Min gamle gamle PS2 opførte sig på samme måde, indtil den en dag fuldstændig nægtede at læse noget. Jeg prøved vel 50 gange med alt fra DVD'er og spil til CD'er.
Gid den snart kommer i EU - jeg kan ikke vente særlig meget længere med at nyde alle mine nyindkøbte spil!
Jeg skal så meget have den i hvid ;)
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
TheDukeTheDukeSkrevet 21/11-07 16:45, rettet 21/11-07 16:50 
Jer med drevproblemer er vel klar over man kan løse en del af disse problemer bare ved at åbne drevet og manuelt føre laserhovedet helt tilbage til inderkanten (eller var det yderkanten? Prøv jer frem) af drevet.

Jeg købte en PS2 på et loppemarked i sommers hvor drevet nægtede at læse noget som helst, efter jeg gjorde ovennævte, læser drevet faktisk bedre end det i min anden, mere velholdte, PS2. Træerne vokser dog ikke ind himlen, den kan stadig ikke læse alt på min Tekken Tag skive, men den læser næsten alle mine spil og alle de DVD'er jeg set på den (bruger den primært som DVD afspiller i soveværelset).
EchoEchoSkrevet 15/01-08 20:14 
Er der nogen, som ved noget mere om denne nye model? Hvornår kommer den til DK?
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig