X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Online


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 05/03-03 16:32, rettet 05/03-03 16:32 
Jeg har lige fået en DC og vil gerne vide hvordan jeg kommer online

Kan i hjælpe
Sælg mig en Xbox =)
dchangdchangSkrevet 05/03-03 16:51 
Må jeg melde mig ind i klubben? Jeg har fået en Dreamkey 3.0 browser, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg kommer på nettet. Om det skal være på 56K eller andet ved jeg heller ikke.

"De kalder mig nubbie"... *g*
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 05/03-03 16:53 
Andre kan uddybe, men the basics:

Modem (56k) er indbygget i Dreamcasten. Virker selvfølgelig kun med en gammeldags dialup-forbindelse.

Broadband Adaptor (BBA) kan købes (brugtpris ca. kr. 800-1.200,-) til at gå online via fastforbindelse som ADSL eller lignende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 05/03-03 17:12 
Den europæiske Dreamcast kommer med et 33.6K modem, den amerikanske og senere japanske med et 56.6k modem.

Hvis du ved hvad du laver kan du med det amerikanske modem ringe ind i en PC'er med bredbåndsadang der er sat op til at være telefonserver.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 05/03-03 17:12 
Oki. Er det så værd at give de 800-1200??? Der er mange spil online, men hvor lang tid er de det???
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RaGeRaGeSkrevet 05/03-03 17:14, rettet 05/03-03 17:14 
Og hvor kan man købe en BBA henne bortset fra Ebay? Hvilken version af BBA skal man vælge?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RaGeRaGeSkrevet 05/03-03 17:16 
dRxL >
Hvis du ved hvad du laver kan du med det amerikanske modem ringe ind i en PC'er med bredbåndsadang der er sat op til at være telefonserver.

Lyder interessant... Du gider vel ikke, at komme med en nærmere forklaring?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 05/03-03 17:18 
dRxL >
Den europæiske Dreamcast kommer med et 33.6K modem, den amerikanske og senere japanske med et 56.6k modem.

Det er også rigtigt. Sorry.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 05/03-03 17:32 
Hovedguiden:
http://home.elp.rr.com/terlouw/DCWinMEServer.htm

Supplement til hovedguiden:
http://www.psxemu.com/RVWinkle/DCConnect/

Sig til hvis du får det til at virke.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 05/03-03 17:37 
dchang >
Oki. Er det så værd at give de 800-1200??? Der er mange spil online, men hvor lang tid er de det???

Så vidt jeg ved er det kun Outtrigger, POD2: Speedzone, Quake3, BomberMan Online (er ikke lykkedes med at connecte), Unreal Tournament og PSO der er BBA compatible af on-line spillene. BBA'en er dog helt uundværlig når det drejer sig om at programmere på Dreamcasten.

Jeg ved ikke hvor mange af spillene der stadig er servere til.

Du bør tage dig i agt for LAN adapteren (model nummer HIT-300) der ikke er kompatibel med ret meget andet end den medfølgende browser og hobby-programmering. Den "rigtige" bba har serienummeret HIT-400.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 05/03-03 17:39 
Tak dRxL. Så køber jeg ikke, medmindre jeg falder over en meget billigt. Det lyder ikke til at være det værd alligevel. Så hellere spille Chu Chu Rocket med sine homies istedet. ;-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 05/03-03 19:16 
Hvad kan man bruge den udgang på DC der hedder: LINE til?
Sælg mig en Xbox =)
RJKRJKSkrevet 05/03-03 19:18 
Det er der, du skal sætte telefonstikket i.

Det er et RJ11-stik (ret mig, hvis jeg tager fejl af numrene). Der medfølger et LANGT RJ11 -> dansk telefonstik med Dreamcasten.

Faktisk er det dét, jeg bruger til min ADSL forbindelse lige nu, fordi jeg ikke havde andre, der var så lange...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/03-03 00:53 
Som en af de første i DK, kom jeg online med en US Dreamcast, og lavede en gang en guide til Dreamcast-Online.dk. Den er desværre forsvundet.

Fik spillet rigtig meget Quake3 med controller/keyboard. Særdeles kikset opsætning.... nåede aldrig at købe en mus.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
msxtrdmsxtrdSkrevet 06/03-03 17:40 
For ikke længe siden har jeg prøvet dreamkey 3.0 som følger med PSOv2. Hvis du får sat den rigtig op så kan du f.eks. koble på get2net, og rode på nettet med browseren.
Browseren gemmer så en opsætnings fil på VMU´en. Jeg lidt i tvivl om online spil trækker på denne opsætning når de skal forbinde sig til nettet? Nogen der ved mere om det? Jeg havde ikke lige tid til at fumle med dette yderligere.
Du kan vel bruge DCen som nød internet box når din PC brænder sammen en skønne dag ;))). DU kan så modtage og sende mails endda så vidt jeg ved. Men så skal du have mus og keyboard for at det ikke ender i ren frustration ;).

Hilsner BB.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig