X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp med eBay?


Svar
WonderboyWonderboySkrevet 02/11-07 14:13 
Har fået denne mail fra Ebay men er ikk 100% siker på hvad jeg skal gøre, for jeg har ikke fået ny adresse eller nyt kontokort og jeg har fået lavet nyt password og email adresse for cirka 4 månder siden, og min Ebay køre fint, er der nogle der kan hjælpe mig er ikke super god til engelsk, men hvad skal jeg gøre?.
SP NOTICE: Account Information Incomplete!



Se hele indlægget
I love monster land
98 emne(r).
« < 1 2

Svar
WonderboyWonderboySkrevet 14/09-11 16:16, rettet 14/09-11 16:17 
Hvorfor kommer dette frem på en auction jeg har vundet?

Link...
I love monster land
ElgenElgenSkrevet 20/06-13 12:23, rettet 20/06-13 12:27 
Kan nogen hjælpe mig med om det her er en fup-auktion?

Umiddelbart ser det ud til at kittet på samme tid befinder sig i både Tyskland og St. Louis?!

http://www.ebay.co.uk/itm/290933198317?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p3984.m1426.l2648

http://www.leboncoin.fr/consoles_jeux_video/493630708.htm?ca=1_s
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/06-13 12:35 
Eller han sælger for en anden?

Eller bor et andet sted end der hvor spillet er?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ElgenElgenSkrevet 20/06-13 13:05 
Tja, det har du selvfølgelig ret I. Hvis man bare sørger for at holde styr på tidsfristerne, er man jo ret godt sikret med eBay/PayPal...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 20/06-13 13:14 
Den ser god nok ud, hvis man ignorerer den forvirrende anden auktion med samme billede.
Prisen skal du nok regne med ryger op på det flerdobbelte før auktionen er slut :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 21/06-13 13:41 
Der var da godt nok een (ikke mig) der fik sig en ½-billig Futari, der };-S
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
spectrespectreSkrevet 21/06-13 14:29 
Damn! Det er jo ca. halv pris.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 21/06-13 17:03 
Haha jeg fulgte auktionen for sjov, og den blev for dyr for mig. Men fint at den har været billig for køberen :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 21/06-13 20:18 
Jeps, samme mit max bud lå på €256, men hans har nok ligget væsentligt over...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/06-13 20:50, rettet 21/06-13 20:55 
On topic:

Jeg er lidt træt af det cirkus, man skal igennem mht. porto, når man vil sælge ting på UK eBay. Så jeg tænkte, at det ville nemmere at sælge gennem DK eBay. Men på den danske side står der, at de ikke har tilladelse til at sælge internationalt. WTF!? Hvad går DET lige ud på?
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 31/08-13 12:57 
Er det stadig mega besværligt at sælge på ebay fra dk?
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/08-13 14:04 
Ja, åbenbart. Jeg skrev til eBay.dk og spurgte, om det snart ville blive muligt at sælge ting via den danske side, så man kunne få nogle porto-muligheder, der gav mening. Men de fattede det slet ikke. De henviste bare til, at jeg skulle sælge via eBay.uk

...flot.
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 31/08-13 14:05 
Pladderhoveder.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/08-13 14:40 
Vælger altid uden pris, i shipping.
Og skriver det i Info, hvad folk skal betale fra danmark ud til verden.
Virker ok, men at kunne sætte mere end 3£ til shipping pris ville være godt :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
WonderboyWonderboySkrevet 02/12-13 11:24 
Andre der har prøvet at købe på ebay.com, hvis sælger er tilmeldt globale forsendelsesprogram, så kommer man til at betale for international forsendelse og toldbehandling?.

Globale forsendelsesprogram
I love monster land
slk486slk486Skrevet 02/12-13 11:26 
Vælger dem personligt konsekvent fra, fordi gebyr, fragt og told er ekstremt høje, men vil du vide?
j/k
RJKRJKSkrevet 07/07-14 22:09 
Nogen der har erfaring med de import charges på eBay?

Jeg er vist kommet til at købe med dem et par gange før, men uden at lægge videre mærke til det. Denne gang var det dog på en ordre på ca. $1.500, og så var det ret voldsomt at få import charges på $750. Procentvis er det hele 48% der er lagt oveni, og da det er varer uden told, burde der kun være 25% moms. Det må altså være gebyrer på ca. 2.000 kroner - PostDK er jo nærmest gratis i forhold :)

Kan det virkelig være rigtigt at de tager så meget i gebyrer med det program?

Derudover, sælgeren har så efterfølgende refunderet først $100 pga. han manglede en vare, og efterfølgende $100 mere, fordi forsendelsen blev billigere end forventet. Begge gange stod der i mailen fra PayPal, at refunderingen "muligvis" kunne betyde at jeg også ville få nogle import charges refunderet, og i så fald ville jeg få endnu en mail om dette. Men efter tre dage har jeg altså ikke fået nogle sådanne mails, og der står intet om en tidshorisont.

Har nogen prøvet at få import charges refunderet, og skete det så automatisk efter X dage, eller måtte I have fat i eBay/PayPal for at få dem?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 07/07-14 22:18, rettet 07/07-14 22:19 
Jeg har aldrig betalt mere end ca 25% med eBay's import charge program, og flere gange har jeg betalt 0% (foretrækker ikke at stille spørgsmål så længe det fungerer). Så det har altid været en væsentlig billigere løsning for mig end at benytte PostDanmarks "service".

Skal de ikke redegøre for hvad du betaler for?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 07/07-14 22:32 
I kvitteringen fra PayPal står der ingenting, men nu har jeg så prøvet at logge på PayPal og kigge under Details på transaktionen til Pitney Bowes (dem der står for det import charge-halløj), og så står der $450 som "Import charge" og $300 som "Shipping", som så giver totalen på de $750. Hvis jeg tager totalen fra sælgeren og lægger denne "shipping" oveni, så passer "import charge" faktisk meget godt med 25%.

Men, jeg har jo allerede betalt sælgeren $300 for forsendelsen, så kan det virkelig passe at jeg også skal betale Pitney Bowes $300 for forsendelse? Sender sælgeren kun varen til Pitney Bowes, som så derefter sender den til Danmark? Det lyder da for dumt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 07/07-14 22:37 
Ja, idéen er, som jeg forstår det (skrev engang til eBay for support på emnet, men hende jeg fik fat på insisterede hårdnakket på at deres import charge service ikke engang eksisterer...) at den bliver ompakket af eBay, da sælgeren ikke selv er autoriseret til at håndtere fortoldninger, så det giver vel mening med dobbelt shipping. Synes dog det kan svinge virkelig meget fra sag til sag, nogle gange er shipping ikke (meget) mere end det plejer at være fra USA.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 09/03-15 16:07, rettet 09/03-15 16:11 
Det skete lige at sælger trak købet tilbage efter jeg havde købt spillet. Sælgers begrundelse var at prisen var alt for lav og han havde begået en fejl.

Er det egentlig lovligt? Jeg mener bordet fanger vel har man dummet sig og bliver varen solgt ikke. Er der noget man kan gøre?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 09/03-15 16:17 
Prøvet at rapportere ham til eBay?
Er rimelig sikker på at man binder sig til at sælge medmindre begge parter er enige
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/03-15 16:31, rettet 09/03-15 16:33 
I sidste ende kan han bare sige han ikke kan finde spillet. Og cancel

Spørg heller hvad pris der vil gøre ham glad? Og se om i kan blive enig ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ElgenElgenSkrevet 09/03-15 16:41, rettet 09/03-15 17:21 
Jeg var ude for lidt af det samme. Havde budt på et lot af defekte arcade PCBer (ca 15stk), og fragten fra Italien til DK var sat til sølle 10EURO. Få timer før udløb kontaktede sælger mig og skrev at jeg naturligvis skulle regne med en (meget) dyrere fragt... det kunne jeg da selvfølge regne ud...
Jeg skrev at jeg havde budt på de forudsætninger der stod i annoncen.
Han skrev at JEG skulle trække mit bud tilbage (hvilket ikke var muligt på dette tidspunkt); allerede der, var han begyndt at skrive i en særdeles grim tone.
Jeg skrev at han da selv måtte pille auktionen ned, hvis han fået kolde fødder.
Her fulgte så en række meget grimme beskeder med regulære tilsvininger af mig og auktionen løb ud med mig som vinder.
Han valgte at annullere handlen...
EDIT: Huskede forkert... Fragten var 25EURO, men ellers det samme: http://www.playright.dk/forum/emne/24166-svar-paa-dumme-spoergsmaal-traaden?svarid=609077
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 09/03-15 16:44, rettet 09/03-15 16:46 
Ja ok det handler så lige om Tatsujin Oh til FM Towns Marty til en hæderlig pris på 39GBP!!! Sælger vil have 339GBP ;-)

Jeg havde købt og betalt shipping og overført penge via paypal.

Jeg mener bare det er hans egen fejl at lave sådan en bummert.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 09/03-15 16:51 
Hvis den reelle værdi er omkring 339, så tror jeg ikke, det giver meget i karma-banken at forsøge at presse det ud af ham.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 09/03-15 17:06, rettet 09/03-15 17:10 
Man kan jo diskutere om spil skal koste så uhyre priser, men JA jeg tror ikke det er noget han bliver glad for.

Den der FM Towns Marty jungle er sindssyg :-)
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 03/05-15 16:54 
For vist anden eller tredje gang gav jeg en negativ feedback på eBay i går. Jeg har haft brug for det flere gange, men dér har sælgeren trukket tiden så meget ud med lovninger om det ene og andet (der aldrig blev overholdt), at tidsfristen udløb.

Det fik så også sælgeren til at reagere, efter han ellers har ignoreret mine henvendelser i 14 dage, men til min overraskelse ser jeg så nu, at den negative feedback på magisk vis er forsvundet, så sælgeren er kommet tilbage på 100% positive feedbacks (ligesom jeg i øvrigt selv har, dog kun halvt så mange feedbacks, men 10 år mere ;)).

Jeg har læst mig frem til at eBay har politik om at slette feedbacks, hvis de indeholder personlige oplysninger, grimt sprog og lignende, men der var intet af den slags. Det var en helt sober og faktuel kommentar om at indholdet ikke var komplet og ikke passede til beskrivelsen og at sælgeren havde stoppet kommunikationen. Jeg har heller ikke hørt et ord fra eBay om, at de skulle have slettet min feedback.

Er der nogen der har erfaring med den slags? Jeg kan se at der er rygter om at eBay beskytter deres "power sellers" og dem der har eBay Stores (hvilket sælgeren har), men lige så meget snak om at eBay beskytter køberne...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 04/05-15 00:46 
Jeg fik engang slettet en neutral fordi køber havde lavet den før han havde kontaktet mig. Køber fik alle pengene tilbage og jeg beholdte mine fine 100%.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/06-15 08:16, rettet 06/06-15 08:19 
Normal har jeg godt styr på Ebay.
Men er blevet lidt i tvivl ?

Har købt et Dyrt spil, og betalt.
Men spillet er ikke kommet i nu fra østrig til danmark. Og der er gået over 20 dage. sælger svare ikke på mine mails.
Kan ikke åben en ebay claim før D. 16/06 Og så er der gået over 30-dage. Og ebay beskytter kun i 30 dage efter betalt.

Det som sælger er ude på (hvad jeg tror) at ikke svare på mails, la 30-dage gå, og så er penge og spil hans.

Har så skrevet til ebay, og fortalt mit problem, At jeg først kan åben en claim efter 30 dage, og hvad der ville ske med mit spil og penge?

De har skrevet tilbage her: (har jeg forstået rigtig at de vil i mit tilfælde hjælpe efter 30dage?)

Let me assure you that this item is covered under eBay Money Back Guarantee.

I certainly understand your concern with this transaction you are not able to file request for this item in eBay Resolution Centre.

Thomas, you are correct that eBay Money Back Guarantee provides the protection upto the maximum of 30 days after the estimated delivery date. However, as no definite delivery date is mentioned by the seller and considering the international transaction, we provide the protection for such items upto 30 days considering the estimated date of delivery as 30 days after the date of payment made.
In this case, as the payment was made on May 17th, if you do not receive the item by June 16th, you will be able to file request on the very next day upto the maximum of July 16th. We provide this time as we believe that international transactions may take time due to custom clearances and completing all the formalities.


Vil bare være sikker.... da det er mit dyrest køb på ebay :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
XiwanaXiwanaSkrevet 06/06-15 08:24 
Jeg læser det sådan, at du kan gøre indsigelse fra den 16. juni og en hel måned frem - altså frem til og med 16. juli.
Held og lykke. Sælger er vist en værre idiot.
[inspirational quote here]
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/06-15 08:46 
Ja, læser det osse sådan.

Normal er eBay Money Back Guarantee 30 days, med i shipping tiden.(Fra den dag han sende til denmark)

Det er første gang jeg ikke kan åben en claim efter 20 (snart 25dage) så var da jo kun 5 dage til at ebay ikke ville hjælpe mere :O

Men ser ud til at når seller ikke giver tid på hvornår spillet ca skulle være i denmark?
Så skal man vente på pakken i 30 dage, før man kan lave en claim?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/06-15 13:42, rettet 08/06-15 13:43 
Er der nogen, der kan fortælle mig, hvilke settings jeg skal vælge, når jeg prøver at sætte et spil til salg på UK eBay og skal vælge fragpriser/typer?

Når jeg forsøger at vælge noget, der giver en smule mening, insisterer eBay på, at fragten ikke må koste mere end £3. Det er jo fuldstændig hul i hovedet :(
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/06-15 16:15 
skriv fragt prisen i info.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/06-15 18:15 
Ja... så meget har jeg luret. Men hvordan opretter jeg så en auktion med uspecificerede fragt-settings?
AV Intelligent Terminal
SofticeAllanSofticeAllanSkrevet 06/07-15 20:49 
Jeg købte et nintendo DS spil, for noget tid siden, og på ebay stod der at jeg modtog det d.27 juni. Det er ved at være nogle dage siden da vi har d. 6 juli idag.

Problemet er bare at jeg IKKE har modtaget det spil. Hvad gør man i sådan en situation ? Spillet kommer fra en sælger i UK. Jeg kan ikke komme tanke om en måde, at kunne se om det er post danmark eller GLS der skulle have leveret den. Mit bedste bud på, hvad der er sket er at de er kommet til at komme den i en forkert postkasse, men jeg har spurgt naboer i opgangen, og de har ikke modtaget noget, som ikke tilhørte dem i deres postkasse.

Er der nogen der har prøvet noget lignende, og i så fald hvad gør man i sådan en situation ?
Spiller nu: Mario & Luigi: Dream Te...
JmogJmogSkrevet 06/07-15 21:30 
Venter til fristen for hvornår man kan sige "min vare er ikke kommet" indtræffer og benytter den indbyggede funktion på Ebay. Tror du finder det som en knap inde under ordren i din ordrehistorik. Knappen er sikkert inaktiv eller ikke til stede indtil fristen er udløbet.
SofticeAllanSofticeAllanSkrevet 06/07-15 21:43 
Venter til fristen for hvornår man kan sige "min vare er ikke kommet" indtræffer og benytter den indbyggede funktion på Ebay. Tror du finder det som en knap inde under ordren i din ordrehistorik. Knappen er sikkert inaktiv eller ikke til stede indtil fristen er udløbet.

Det kan ikke lade sig gøre når pakken er leveret, til adressen (altså hvilket den ikke er, men som den er i følge ebay)

Denne funktion du beskriver kan kun bruges, når der decideret ikke er oplysninger om pakken er leveret eller ej via ebay's tracking system
Spiller nu: Mario & Luigi: Dream Te...
WonderboyWonderboySkrevet 06/07-15 21:58, rettet 06/07-15 21:59 
Hvordan kan Ebay se at pakken er leveret til adressen?, og hvis må de jo også kunne se hven der har kvitteret for modtagelse?.
I love monster land
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/07-15 22:29 
Med Tracking!
Og nej de kan ikke se underskrift, kun dem der har leveret pakken!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
WonderboyWonderboySkrevet 06/07-15 22:43, rettet 06/07-15 22:45 
Okay men så må de jo også kunne se om det er postdanmark eller gls eller andre der har leveret pakken?
og det må være dem der skal erstatte det eller ebay?.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 06/07-15 22:50 
SofticeAllan>
Venter til fristen for hvornår man kan sige "min vare er ikke kommet" indtræffer og benytter den indbyggede funktion på Ebay. Tror du finder det som en knap inde under ordren i din ordrehistorik. Knappen er sikkert inaktiv eller ikke til stede indtil fristen er udløbet.

Det kan ikke lade sig gøre når pakken er leveret, til adressen (altså hvilket den ikke er, men som den er i følge ebay)

Denne funktion du beskriver kan kun bruges, når der decideret ikke er oplysninger om pakken er leveret eller ej via ebay's tracking system

Hov, sorry. Jeg missede at de havde registreret at den var modtaget. Men som de andre siger, hvis de kan se det, så må de have noget tracking, hvilket betyder at nogen enten har kvitteret for modtagelse eller aflevering.
JmogJmogSkrevet 06/07-15 22:52 
Wonderboy>
Okay men så må de jo også kunne se om det er postdanmark eller gls eller andre der har leveret pakken?
og det må være dem der skal erstatte det eller ebay?.

Det kommer desværre an på om forsendelsen er blevet forsikret eller ej. Er den ikke forsikret, så er enhver bortkomst af pakken - uanset hvor i kæden efter det kan påvises at sælger har sendt den - "bare ærgerlig" så vidt jeg ved.
WonderboyWonderboySkrevet 06/07-15 22:57, rettet 06/07-15 22:58 
Ja det er rigtigt glemte jeg at skrive. men hvis den er sendt med tracking på plejer man da at skal kvittere for pakken eller brevet, og for det meste plejer der med tracking også at den er forsikret, det har det da været ved mig.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 27/04-17 16:42 
Er det bare mig hvor ebay.uk driller når jeg trykker på My Ebay så plejer min watch list frem og nedenunder min order list, men det gør det ikke lige nu her får jeg kun min order list frem?, andre hvor det driller?.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 30/05-17 19:24, rettet 30/05-17 19:32 
Hejsa har lige et spøgsmål om ebay uk har handlet der rigtig meget, men hvis man feks. køber en ting til buy it now så kommer man til ebay Checkout hvor man kan se den ting man vil købe og den adresse det skal sendes til og før kunne man øverst kunne man også vælge hvordan man ville betale og se prisen omregnet til DK hvis man valgte paypal, men det kommer ikke frem hos mig mere hvorfor gør det ikke det mere?.
I love monster land
HankyHankySkrevet 30/05-17 19:56 
Fordi det er lavet om.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WonderboyWonderboySkrevet 30/05-17 20:07 
Okay hvorfor da?
I love monster land
98 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig