X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Surround expert søges?


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 01/11-07 23:34 
Skal have hjælp med at sætte mit kommende anlæg op.

Men er dette anlæg pengene værd?

http://spar-momsen.dk/shop/yamaha-surround-pakke-1689p.html
62 emne(r).
1 2 > »

Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 01/11-07 23:34 
Skal have hjælp med at sætte mit kommende anlæg op.

Men er dette anlæg pengene værd?

http://spar-momsen.dk/shop/yamaha-surround-pakke-1689p.html
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-07 00:20 
Jeg har et fuldstændig magen til. Jeg har været meget tilfreds med det selvom jeg nu har udskiftet forstærkeren og front højtalere. Det spillede meget højt og meget klart af sådanne små højtalere at være.

Selv gav jeg 5K dengang jeg købte mit.

Jeg skal dog ikke kunne sige om der findes bedre alternativer til prisen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/11-07 01:04 
Kan være de blot har glemt at nævne det, men der står faktisk intet om, hvilke deokodere den har indbygget.

Kan den overhovedet dekode Dolby Digital etc. eller er det blot en pro logic forstærker?
TLTLSkrevet 02/11-07 01:08 
Det er ikke en digital reciever. Det er en Pro logic II ting. Den kan ikke dekode DTS or Dolby Digital.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SyrefoxSyrefoxSkrevet 02/11-07 06:54 
Konsolkongen: Hvor sidder dine højtalerledninger i bag på forstærkeren? Center er nem nok, men front og bag er jeg lidt usikker på om sidder rigtigt, for når jeg trykker test er det kun venstre front der kommer lyd ud af???? burde testen ikke køre en runde i alle 5 højtalere?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-07 09:08, rettet 02/11-07 09:13 
TL>
Det er ikke en digital reciever. Det er en Pro logic II ting. Den kan ikke dekode DTS or Dolby Digital.

Jo det kan den nu nok :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-07 09:10, rettet 02/11-07 09:14 
Syrefox>
Konsolkongen: Hvor sidder dine højtalerledninger i bag på forstærkeren?

Måske skal du trykke test flere gange? Jeg kan ikke lige huske det. Front højtalerne skal i skruerne mens de andre skal i de der clips ting. Der skulle meget gerne stå bagpå hvad der hører til hvad.

EDIT: Den starter i hvert fald med at teste venstre front højtaler kan jeg huske. Derefter går den videre til center, højre front osv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SyrefoxSyrefoxSkrevet 02/11-07 11:39 
Konsolkongen>
Syrefox>
Konsolkongen: Hvor sidder dine højtalerledninger i bag på forstærkeren?

Måske skal du trykke test flere gange? Jeg kan ikke lige huske det. Front højtalerne skal i skruerne mens de andre skal i de der clips ting. Der skulle meget gerne stå bagpå hvad der hører til hvad.


Bagpå er der noget der hedder speaker a og speaker b også noget der hedder surround, jeg har front i speaker a og bag i surround? er det rigtigt?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-07 11:50 
Ja det lyder meget rigtigt. På den forstærker jeg bruger nu (Yamaha RX-V1200RDS) skal jeg kun trykke TEST en gang, så skifter den selv mellem højtalerne.

Har du ikke et konsolspil med audio test? Eller en DVD med THX optimizer, som f.eks. Star Wars. Så kan du høre om det er sat rigtigt til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SyrefoxSyrefoxSkrevet 02/11-07 16:02 
Når jeg trykker test så forbliver lyden kun i venstre front derfor tro jeg at den måske er forkert sat op, for sidst jeg havde surround gik den også gennem alle højtalere automatisk ved test.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-07 19:02 
Godt jeg gemmer manualen til mine ting :)

Using the test tone

Press TEST
The unit will output a test tone.

Press ^/v repeatedly to select a speaker to adjust.

* Select "TEST LEFT" to adjust the front left speaker output level.
* Select "TEST CENTER" to adjust...

Press +/- on the remote control to adjust the speaker output level.

Så for at opsumere. Tryk på test for at starte test tonen. Brug derefter piletasterne for at vælge den højtaler du vil indstille lydstyrken på. Test tonen skulle gerne flytte sig fra højtaler til højtaler når du gør dette.

Så det var altså ikke helt det samme som på min nye forstærker. Undskyld hvis det forvirrede dig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SyrefoxSyrefoxSkrevet 02/11-07 21:18 
Fandt brugsanvisningen online i mellem tiden men mange tak alligevel. Og nu til et dumt spørgsmål, når man vil se en film så skal forstærkeren stå på PL II Movie ikk? for at få dem bedste lyd, og når man spiller er det bare Game?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-07 21:44 
Hvis du ser film med enten DTS eller DD skal den naturligvis stå på det. Ellers er det ikke "rigtig" surround.

Når jeg ser en film i stereo sætter jeg den på PL II Movie. Hvis jeg skal spille et spil der er i stereo sætter jeg den til Stereo eller PL II Movie. Understøtter spillet PL II sætter jeg den også PL II Movie.

Alt det der Game, Rock Concert osv. bruger jeg ikke. Jeg bruger kun de alm. Stereo, PL II, DTS og DD muligheder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SyrefoxSyrefoxSkrevet 02/11-07 23:37 
Ok mange gange tak for de gode og hurtige svar. Kan du anbefale nogle film der har fed lyd?
QQSkrevet 03/11-07 00:05 
Nu bruger du forhåbentligt den digitale lydudgang fra din afspiller til din receiver? Altså TOSLINK/Optisk eller Coaxial? Ellers kan du ikke få DD/DTS ægte surround, men kun det der PLII fis...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
TLTLSkrevet 03/11-07 14:17 
Konsolkongen>
TL>
Det er ikke en digital reciever. Det er en Pro logic II ting. Den kan ikke dekode DTS or Dolby Digital.

Jo det kan den nu nok :)

hmm min fejl. På den først linkede side hentyder de at man skal bruge en extern dekoder til DTS og dolby... Underligt skrevet
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-07 18:43 
Ok det så jeg ikke. Så gir dit indlæg mere mening :)

Ang. film med god lyd så er jeg nok ikke manden der kan svare på det. Jeg ser ikke så mange dvd film.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 04/11-07 22:14 
Syrefox>
Ok mange gange tak for de gode og hurtige svar. Kan du anbefale nogle film der har fed lyd?

-Matrix Reloaded
-Alle Star Wars-filmene
-Samtlige PIxar-film (Incredibles tager nok prisen)
-The Abyss (ekstremt imponerende undervandslyde)

og..... nåja, der er læssevis af film med fed lyd :-)
SonicSonicSkrevet 01/06-08 21:17 
Stjæler lige tråden. Har spekuleret lidt på om man skulle have sig noget surround lyd til sit system setup. Hvad kan anbefales? Vil måske gerne have noget med TrueHD, og har set Pioneer har en forstærker til godt 9.999,-, men har så igen hørt at Pioneer ikke er det bedste indenfor surround?

Jeg er ihvertfald på udkig efter noget lækkert surround med dertil hørende højttalere, nogen der har nogle gode bud hvad man skal have? :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 01/06-08 21:25 
Hvad for en afspiller bruger du?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 01/06-08 21:27 
Selv opgradere til surround engang.

Men vis man har PS3 til bluray, er der vidste ingen fordel i en forstærker med TrueHD, da ps3 kan decode det og sende som PCM.

SÅ vidste ikke så vigtig ingen at den har nye HD lyde. Personlig kigger jeg selv på en billiger marantz(pågrund skulle være bedre til musik også)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 01/06-08 21:32, rettet 01/06-08 21:32 
Ja, det er korrekt at man ikke behøver en forstærker der selv kan dekode TrueHD og DTS-HD MA, hvis man bruger PS3'en som Blu-ray-afspiller. Blandt de lidt dyrere modeller er det dog svært at finde nogle uden, men det skader jo ikke at det er der. Udover at prisen måske lige får et hak opad... Man skal dog huske på, at receiveren skal understøtte LPCM over HDMI, hvilket f.eks. de to mindste Denon-modeller med HDMI ikke gør. Det der sidder i dem er bare simple HDMI-switches.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 01/06-08 21:35, rettet 01/06-08 21:38 
Vil bruge PS3'en som afspiller :)
Smid gerne et par links til noget fornuftigt hvis i har nogle gode bud, behøver ikke være low end stuff, men skal dog gerne holde ihvertfald de 15k for forstærker + højttalere.

Har 2 Audio Vector i forvejen, men de er vist for dyre at udvide til surround :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 01/06-08 21:38 
Så er det ikke et krav med receiver-dekodning (det kan faktisk slet ikke bruges), så i realiteten kunne du godt kigge på receivere med et år eller to på bagen, og så få noget der er bedre end en Pioneer til 10k. Der er også mange mærker indenfor surround-receivere jeg ville kigge på før Pioneer; deriblandt Marantz.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 01/06-08 21:45 
Sådanne en?

Surround
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 01/06-08 21:47, rettet 01/06-08 21:50 
Ja, omend det er i den billigere ende selvfølgelig. Marantz har væsentligt bedre modeller, som f.eks. SR8002. SR8001 kunne du måske være heldig at finde som restsalg et sted, og den tager selvfølgelig HD-lyd fra PS3'en uden problemer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
tastasSkrevet 01/06-08 22:18 
Naiera>
Man skal dog huske på, at receiveren skal understøtte LPCM over HDMI, hvilket f.eks. de to mindste Denon-modeller med HDMI ikke gør. Det der sidder i dem er bare simple HDMI-switches.

Thanks, godt du lige nævnte det. Må hellere lige få tjekket om min Denon AVR-2807 gør inden jeg køber PS3 ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 01/06-08 22:26, rettet 01/06-08 22:28 
Det kan du roligt regne med at den gør. Så vidt jeg lige kan se på nettet, så gør den også. Den svarer trods alt til AVR 2808, der er nogle skridt over 1508 og 1708, som er de to små modeller med HDMI uden lyd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 01/06-08 22:27 
Naiera>
Ja, omend det er i den billigere ende selvfølgelig. Marantz har væsentligt bedre modeller, som f.eks. SR8002. SR8001 kunne du måske være heldig at finde som restsalg et sted, og den tager selvfølgelig HD-lyd fra PS3'en uden problemer.

Uha de er peberet jo :P
Hvilke højtalere skal man smide på sådanne en fætter så?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 01/06-08 22:28 
Du kunne jo starte med at bruge dine Audio Vector foran eller bagved, alt efter størrelsen af de andre højttalere du køber.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 02/06-08 08:39 
Ja ok, det var da en mulighed, men Audio Vectors center enheder er godt nok dyre.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 02/06-08 09:32 
Kan se der er et par hi-fi folk her i tråden, derfor vil jeg lige kaste den her ud i denne tråd:

Er der nogen der har erfaringer med lyden fra PS3 (som selv dekoder TrueHD og DTS-MA) vs. en dedikeret BD afspiller der bitstreamer lyden til et anlæg der dekoder. Med andre ord: Er der en kvalitetsforskel at finde her?
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
NaieraNaieraSkrevet 02/06-08 10:30 
Nej. 'Dekodning' af TrueHD og DTS-HD MA kan kun gøres på én måde, ligesom når man pakker en zip-fil ud på en computer. Hvis du har pakket f.eks. nogle billeder, så bliver de jo ikke pakket pænere ud af at blive pakket ud på en hurtigere computer ;)

Mere om det her
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 03/06-08 13:47 
Ok, er kommet så langt, at jeg er gevaldigt på vippen til at købe mig en Marrantz 7002 reciever. Spørgsmålet er så, da jeg ikke har råd til at købe ny højttalere hele vejen rundt på en gang, om jeg skal prioritere en sub eller en center først? Jeg vil nemlig som foreslået udvide med Audio Vector, så det er det mærke der skal handles. Det er bare så peberet, at jeg må købe det over etaper :P Så hvad kommer først? En sub, eller en center?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 03/06-08 13:51, rettet 03/06-08 13:53 
Lige præcis SR7002 har jeg hørt (flere gange) skulle være rigtig dårlig. Præcis hvorfor ved jeg ikke, men når du har kig på lige præcis den, så synes jeg du skal tage et smut forbi Tape Connection og lytte på den. Ellers er der jo altid SR8002 ;)

Jeg har aldrig hørt om et 3.0 setup; derimod er 2.1 rimeligt normalt ;) Så sub først, og så center og baghøjttalere på samme tid en anden gang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 03/06-08 13:57 
Ok takker for rådgivningen :)
Tager ud i AV Connection idag og lytter til den reciever.
Han snakkede om at de havde nogle demo modeller fra audio vector jeg måske kunne få billigt, nu må vi se hvad der sker. Jeg holder ihvertfald lige tråden kørende hvis der skulle ske noget :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SyrefoxSyrefoxSkrevet 03/06-08 20:02 
Syrefox>
Skal have hjælp med at sætte mit kommende anlæg op.

Men er dette anlæg pengene værd?

http://spar-momsen.dk/shop/yamaha-surround-pakke-1689p.html

Ja har som sagt dette anlæg men min subwoofer klikker til og fra under film, kan man ikke gøre sådan at der er slået til hele tiden?
SonicSonicSkrevet 03/06-08 21:25 
Ok lige et hurtigt spørgsmål her, jeg er jo komplet surround noob xD
Jeg fik mig hentet en Marantz 7002'er idag, og en Audio Vector sub, tjah, det var hvad det kunne blive til i denne omgang.

Nu vil jeg så afspille lyden fra PS3 osv. i stereo selvfølgelig, men på en eller anden måde fik jeg via recieveren slået min sub fra, og kan ikke finde ud af at tænde den igen :P Tips? Og ja, har læst manualen :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 03/06-08 21:47 
Sonic>
Tager ud i AV Connection idag og lytter til den reciever.

Nåh ja, de fører jo også Marantz! Og mange andre spændende produkter. Det er helt sikkert en butik jeg skal besøge engang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 03/06-08 21:53 
Sonic>
Og ja, har læst manualen :)

Manualer til Marantz' produkter hjælper sgu heller ikke meget :p Men du må da ind og kigge i den der menu, som man på min kalder frem på component-udgangen. Der må være en indstilling et sted.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 03/06-08 21:57 
Har ihvertfald fundet ud af at subben er sat til og bliver fundet inde i menuen. Der er noget Bass Mix hvor jeg har prøvet at sætte den til "Both" og "Mix", men ige lidt hjælper det. Tester jeg enheden under lydtest spiller den findt... bare ikke når der er andet lyd. Det skal så siges at den spillede fint lige da jeg havde det sat til for første gang. Curiousity killed the cat som de siger :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-08 22:00, rettet 03/06-08 22:03 
Måske den kun sender lyd ud til Sub Wooferen når den modtager surround? Jeg aner ikke hvordan men sådan fik jeg mit sat op da jeg biampede mine front højtalere. Gør mig ikke noget da musik lyder meget bedre uden Sub Wooferen til. Når jeg kører 5.1/6.1, Pro Logic I/II eller DTS Neo kommer der fint lyd ud af Subben.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 03/06-08 22:57 
Righty then, testede lige med en Bluray og her var den også gal. Jeg fandt så ud af, at subben var skruet ned på -9 Db, og efter lidt skruen op for den spillede den i Bluray'en igen.

Så vidt så godt, men jeg kan stadig ikke få den til at spille på en dvd, har stadig ikke testet med Wii, Xbox, og PS3 spil.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-08 23:17, rettet 03/06-08 23:17 
Hvad lyd-format smed BD skiven lyden ud i? Og hvad gjorde DVDen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 03/06-08 23:33 
Prøvede DVD'en (Pulse med Pink Floyd) i Dolby 5.1 og stereo.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-08 23:41 
Bruger du samme afspiller?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 03/06-08 23:45 
Bruger PS3 til begge ja.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-08 23:48, rettet 03/06-08 23:56 
Så kan jeg nok ikke lige komme på noget :( Hvis det var den anden vej rundt BD der ikke smed lyd ud af Sub og DVD der gjorde ville jeg nok have et bud...

EDIT: Næh, det ville jeg nok heller ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 04/06-08 14:09, rettet 04/06-08 14:10 
Hm, nu har jeg prøvet med Xboxen og min Wii, og jeg ser at min forstærker nævner, at de kører over analog audio in, hvilket jo er rigtigt. Men det ser ikke ud til at den vil smide subben på der heller... hold kæft jeg er en idiot til alt det A/V geil, hjælp mig :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 04/06-08 14:17 
Hvis du sender stereosignaler ind i maskinen, så er det jo netop heller ikke meningen, at du skal køre med subwoofer. Musik på normal cd er f.eks. også kun designet til to kanaler.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
62 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig