X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cave og lignende shmups


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/10-07 23:12 
Så er der kommet et nyt Cave shooter \o/
http://www.youtube.com/watch?v=wyfXGT2X04Q
Hoid to colony C05 where the computer is...
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 01/03-11 15:51 
Black Label har da præcis det samme cover på P:R? :)
http://www.playright.dk/infotitel.php?id=58741
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/03-11 15:54, rettet 01/03-11 15:55 
Mente bare det her cover hvad er det CE?

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 01/03-11 15:55, rettet 01/03-11 15:56 
Nu har jeg ikke selv spillet, men så vidt jeg ved er det den originale udgivelse fra 2010, hvor Black Label er en ny udgivelse fra februar 2011 - Men jeg tror alt fra 1.5-udgaven også er med i Black Label? Går også ud fra at Black Label-tilføjelserne findes som DLC, men nu gætter jeg bare...

Jeg ville vildt gerne prøve Black Label udelukkende pga. Ketsui-moden, så håber RSG tager sig sammen og bringer det til Europa. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/03-11 15:58 
Glæder mig fandme også til jeg har gået hunden og været nede at træne, har lige fået Dodonpachi Dai-Fukkatsu og Muchi Muchi Pork!/Pink Sweets for en halvtime siden, skal dælme gamé :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Bede-xBede-xSkrevet 01/03-11 16:17 
Så fik jeg bestilt det joystik Naiera linkede til tidligere, omend i anden indpakning, samt Mushihime-sama Futari :)

Hvad vil være det naturlige skridt derefter: Espgaluda 2 eller Muchi Muchi Pork/Pink Sweets? Eller bør jeg støve PS2, Saturn eller en anden maskine af og få det næste Cave fix der?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/03-11 16:58, rettet 01/03-11 16:59 
På 360 ville jeg gå efter Espgaluda 2 og Muchi Muchi Pork/Pink Sweets i nævnte rækkefølge, hvis det skal være regionsfrit, ellers ved Dodonpachi spillene være de første i rækken.

Hvis du vil noget på PS2 er det primært på grund af Espgaluda som mildest talt er fantastisk og efter min mening nok Caves bedste vertikale shooter.

Saturn er også en mulighed, men det er ikke kun på grund af Cave. Der er ganske mange gode shooters, og ud over det er i det hele taget bare en fantastisk konsol.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/03-11 16:58 
Jeg har lige spillet Muchi Muchi Pork og Pink Sweets og de er begge to super svære og Cave agtige.

Pork føltes som det sværeste fordi det på mange måder var et klassisk system med shots, bomber og en laser som man lader op ved at samle Pows. Sad og kiggede på replay også af ham der lå øverst, men fandt ikke lige ud af hvor og hvordan han begyndte at få de helt store bonus pig-ups der pludselig fløj rundt i hans spil.

Pink har ligeså mange ting der flyver rundt på skærmen også, men det er lidt Gigawing 2 agtigt i og med at du har et skjold foran dig der blokere fjendernes almindelige skud og kan blokere alle skud i en bobbel foran dig i et par sekunder når du affyre det ved at begynde at skyde med dine almindelige skud (skjoldet er kun oppe når man ikke skyder med sine almindelige skud). Jeg syntes dog Pink var et væsentligt mere fair spil da der, ligesom Daifukkatsu, er en charge lyd lige før fjenderne begynder at affyrer en eller anden form for laser som man kun kan blokere ved at launche sit skjold og man får en powerup der skyder varmesøgende missiler i ALLE retninger, hvilke ser pænt badass ud.

De har ikke gjort noget for at peppe grafikken op fra originalen, som de gjorde med DeathSmiles, men der er et smoothingfilter man kan sætte på som dog ikke rigtig gør spillene pænere.

De er begge to totalt vilde, men nok lige lidt meget i den svære ende efter min mening i forhold til nogen af deres nyere spil. Det hele var så overvældende i det at jeg tænkte "fuck det" og bare credit feedede for at få set hele spillet. Det kan godt være at jeg vil prøve at se hvor langt jeg kan komme fra tid til anden, men jeg vil stadig tro at DeathSmiles er min favorit.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/03-11 17:04, rettet 01/03-11 17:04 
Darkbeat>
Jeg har lige spillet Muchi Muchi Pork og Pink Sweets og de er begge to super svære og Cave agtige.

Du skal til at prøve et Raizing spil eller to når du siger sådan :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 01/03-11 17:04, rettet 01/03-11 17:08 
Går ud fra at du allerede har Guwange.
Jeg har ikke spillet MMP/PS endnu, men det er vel nok et spørgsmål om hvad der vejer mest i din optik - at få to spil for ét spils pris, eller at få en port der er kælet mere for, med opdateret HD-grafik (Esp2).

Og hvis Mushihimesama Futari fanger din interesse, vil jeg helt bestemt anbefale EspGaluda 2 da det er det af de "to" der minder mest om det. Jeg har som sagt endnu ikke prøvet MMP/PS (de skulle jo også være rigtig gode), men Espgaluda 2 er i hvert fald et genialt spil, det tror jeg de fleste er enige i.

Muchimuchi og Pink Sweets er jo iøvrigt lavet af Yagawa, hvilket nok er grunden til at Kristensen nævner Raizing ovenfor, og derfor "mindre Cave-agtige" end de andre nævnte spil. Bl.a. har jeg selv lidt svært ved at tage mig sammen til at spille hans spil pga. hans tendens til selvmords-rank-systemer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/03-11 17:32 
Darkbeat>
Pink har ligeså mange ting der flyver rundt på skærmen også, men det er lidt Gigawing 2 agtigt i og med at du har et skjold foran dig der blokere fjendernes almindelige skud og kan blokere alle skud i en bobbel foran dig i et par sekunder når du affyre det ved at begynde at skyde med dine almindelige skud (skjoldet er kun oppe når man ikke skyder med sine almindelige skud). Jeg syntes dog Pink var et væsentligt mere fair spil da der, ligesom Daifukkatsu, er en charge lyd lige før fjenderne begynder at affyrer en eller anden form for laser som man kun kan blokere ved at launche sit skjold og man får en powerup der skyder varmesøgende missiler i ALLE retninger, hvilke ser pænt badass ud.

Synes det lyder som om de der Grise-spil har Ikaruga elementer i sit gameplay :-(
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/03-11 22:36 
Jeg har haft holdt fra at sætte mig afgørende ind i systemet bag Pink Sweets og Battle Garegga, men nu kom jeg til det...
Jeg synes åndssvagt er et meget passende ord, men det må da have hevet nogle penge ind i arcade-hallerne før en eller knækkede noget af koden.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
ElgenElgenSkrevet 07/03-11 09:39, rettet 07/03-11 09:40 
For folk der stadig stoler på den @$%#@*€£ fedt'-biks, kan man nu preorder AkaiKatana(X360) hos Play-Asia.

EDIT: Ahaaa, det samme gør sig gældende for NeoAmusement };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 07/03-11 13:14 
Hvad er det lige Play-Asia har gjort galt, igen?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 07/03-11 13:25, rettet 07/03-11 13:27 
De lyver!

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 07/03-11 13:28, rettet 07/03-11 13:31 
Jeg ville nok vente på at du modtager pakken og kan se hvornår den er stemplet, før du stempler PA. Den kunne jo sagtens køre rundt i hullabullalands interne postsystem i flere dage før den registreres af T&T.
Det er bestemt heller ikke usandsynligt at de skriver til dig at den er udsendt når de kun har pakket ordren og ikke sendt den endnu (det gør de fleste webshops), men synes alligevel at det er underligt at den skulle have ligget og lugtet så længe før de sender den - de har vel ordrer nok til at forsvare adskillige "ture på postkontoret" om ugen.

Jeg er dog også færdig med den butik. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 07/03-11 13:31 
Det er sket lidt for mange gange for mig med ting præcis fra PA (og ikke med andre forsendelser fra HongKong) til at jeg tror på den, desværre!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 07/03-11 13:44 
De må have noget specielt mod dig, for jeg har aldrig oplevet problemer af den karakter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 07/03-11 13:58 
Havde jeg heller ikke indtil for ca. 1 år siden....
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Alf81Alf81Skrevet 07/03-11 14:57 
Jeg har dælme godtnok også oplevet dem være særdeles ufine i kanten.
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/03-11 16:07 
Nogen har lavet en anmeldelse af DeathSmiles der er i 24 Timer idag.

http://www.24.dk/livepaper.jsp

Der er sikkert klippet en del i den, men der kommer nok en anmeldelse på spilsiden www.gamere.dk i en nær fremtid.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-11 16:52 
Ærgeligt at den ikke måtte være længere, men det er virkelig godt at se spillet får noget positiv dansk presseomtale. God stil Bo! :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/03-11 17:07 
Ja den virker forfærdelig tilklippet, men seks stjerner og titlen udbasuneret i et landsdækkende(?) dagblad er kun positivt!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/03-11 19:37 
Mega god stil Bo!
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/03-11 22:46 
Er DeathSmiles Deluxe Edition regionsfrit?
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 10/03-11 08:38 
Nope, desværre.

Har Dai-Fukkatsu egentlig noget der minder om "opdateret grafik" i X360 mode?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 10/03-11 09:13, rettet 10/03-11 09:14 
Ja.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 10/03-11 09:20, rettet 10/03-11 09:20 
Og hvis nogen vil vide hvad Bo kan, uden en avis klipper i det...

Bo's døde smil
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 10/03-11 09:34 
Hvem har egentlig valgt overskriften i "24timer" udgaven?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 17/03-11 12:34, rettet 17/03-11 12:34 
Kan DLC-koden fra MuchiMuchiPork/PinkSweets ikke indløses på en EU account? Jeg får 'invalid code' når jeg forsøger!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 17/03-11 12:40 
Du kan indløse den på din JAP account og derefter bruge den med din EU account.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/03-11 17:01 
Jeg er nød til at have 2 CRT-TV til mine CAVE spil, det ser meget bedre ud på det IMO. Jeg testede det lige på mit 14" CRT-TV, skal bare have 2 CRT-TV der er større.
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 19/03-11 17:33 
Sætter du 2 CRT til boxen på een gang? Hvordan?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/03-11 18:23, rettet 19/03-11 18:29 
Haha nej nej, bare et til TATE og Horisontalt :=)
Edit: Ikke endnu skal have købt dem :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 19/03-11 18:27, rettet 19/03-11 18:28 
Ahhh, det har jeg selv...det fungerer supergodt...specielt også til min SuperGun.
Det er bare SÅ fedt, at man ikke skal bakse med at vende skærm, når man vil spille et spil der vender den anden vej };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/03-11 18:28 
Syntes du ikke også det ser bedre ud på CRT?
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 19/03-11 18:29, rettet 19/03-11 18:30 
Jo, klart...det er jo det det er lavet til };-D
(btw. har jeg ingen fladskærme i huset, så kan ikke rigtig sammeligne };-D)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/03-11 18:30 
Mere pixileret, det er nice :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 19/03-11 18:35 


Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/03-11 19:24 
Sådan! :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 19/03-11 19:47 
Hehe men Tate-skærmen er ikke højere end Yoko-skærmen :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 19/03-11 20:13 
Er det ikke noget med at billedet flimre, eller hvad det nu hedder når det ikke er i TATE? Det har jeg vist hørt fra aLf8I.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/03-11 20:58 
Det kan aldrig blive helt ligsom Arcade PCB'et når vi snakker Xbox 360. Arcade-spillene kører i en opløsning der hedder 240p og 360 kan ikke vise mindre end 480i (altså den dobbelte opløsning, men interlaced).

Pga interlacingen (skiften mellem hver anden horisontal linie 30 gange i sekundet) vil billedet nok flimre en del, når det er vendt og drejet i YOKO.

Om der er flimmer i TATE på et CRT afhænger måske af TV'et. Når opløsningen er præcist den halve af 480i kan det godt tænkes at du slet ikke ser skiftet mellem linierne, da dem der skiftes imellem i teorien er 100% ens.

480i lag er der intet af på et CRT modsat de nye skærme der skal deinterlace den slags.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 19/03-11 21:31 
@Sumez: Sandt nok, men af een eller anden grund synes jeg at det bare ser væsentligt bedre ud; kan ikke helt forklare hvorfor/hvordan?!
Iøvrigt kan man jo ikke vende billedet på et arcade-pcb, så til SuperGun'en er det helt perfekt };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 19/03-11 21:40 
Fordi det er 1:1 og ikke ødelagt af skalering.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 20/03-11 00:27, rettet 20/03-11 00:29 
Hehe, svjv. findes der heller ikke nogen vertikale arkadespil der KAN køre roteret til en horisontalskærm - Så man har jo ikke rigtig noget valg. ;)

edit: Af en eller anden grund tænkte jeg slet ikke over at vi godt kunne snakke X360-spil selvom vi har med CRT-skærme at gøre :P
Faktisk mener jeg at flere af Caves spil har haft problemer med at køre ægte 1:1 selv i TATE mode på CRT-skærme. Dette inkluderer vist også MMP/PS? (det er noget med at de emulerer det med en eller anden form for stretch mode eller sådan noget, samme som Guwange på XBLA - jeg kender ikke detaljerne)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 20/03-11 13:36 
Ok, jeg er efterhånden ved at ha' styr på hvordan man spiller arcade modes i PS og MMP, via trial'n'error og diverse guides.

Men arrange modes for de 2 spil fatter jeg stadig ikke meget af...er der nogen der enten har links til sider der (på et for danskere forståeligt sprog dvs. bl.a. != Japansk) forklarer hvordan det bør spilles, hvordan de forskellige counters, shots osv. fungerer og bruges, eller selv skrive en kort forklaring her i tråden.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/03-11 14:16 
Du kan også downloade den der har højst score i de to spil og se hvordan de spiller. Alså scorene på 360eren.
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 20/03-11 15:56 
Den her er vist til MMP arcade, men der er lidt snak om ændringerne i arrange mode i selve tråden:
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?t=33624

Flere detaljer omkring arrange modes her (sammen med DFK arrange):
http://www.cave-stg.com/?p=750
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 25/03-11 12:10 
Hvor er det vigtigt at Cave har lavet en udgave af Akai Katana-PCB'et til -hjemmebrug-! Med stage select til bedre træning.

http://www.jp-stores.com/rc/we70614/?act=c2&c=159&icode=2400

Og så til kun godt 14.000 kr :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/03-11 20:20 
Richie Rich Edition :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig