X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cave og lignende shmups


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/10-07 23:12 
Så er der kommet et nyt Cave shooter \o/
http://www.youtube.com/watch?v=wyfXGT2X04Q
Hoid to colony C05 where the computer is...
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/12-09 17:28 
Nogen der kender et relativt billigt sted man kan købe Death Smiles? Det koster jo spidsen af en jet jæger hos playasia og yesasia
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/12-09 18:07, rettet 02/12-09 18:07 
Ved det ikke? Men køb det her og du slipper for told :=P

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
NaieraNaieraSkrevet 02/12-09 19:36 
Darkbeat>
Nogen der kender et relativt billigt sted man kan købe Death Smiles? Det koster jo spidsen af en jet jæger hos playasia og yesasia

Du finder det ikke billigere end hos Play-Asia sådan uden videre. Undgår du tolden koster det stadig væsentligt mindre end et nyt, intetsigende, vestligt metervarespil fra GamesTop.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/12-09 19:52 
Play-asia's leveringstider er dog yderst kritisable.

Er nu 10 dage siden mit Futari blev sendt, men det er meget normalt det tager op mod 2 uger.

Overvejer at droppe dem helt, bruger dem kun meget sjældent efterhånden.

Famitsu weekly gav desuden Futari samme score som Deathsmiles - 29/40. Det kan man så mene hvad man vil om.
Alf81Alf81Skrevet 02/12-09 20:12 
Naiera>
Undgår du tolden koster det stadig væsentligt mindre end et nyt, intetsigende, vestligt metervarespil fra GamesTop.

Amen.
Ting om dét og pis.
Per SPer SSkrevet 02/12-09 21:31 
Kan vi ikke lige bekræftet, fra dem som har modtaget Mushimesame til Xbox 360, om spillet nu vitterligt er regionsfri.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 02/12-09 21:35 
Det er blevet bekræftet indtil flere gange fra forskellige kilder, som har haft spillet i hænderne. Den er god nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 02/12-09 21:44 
Fint, synes jo bestemt at den info er værd at nævne.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 03/12-09 09:26 
Naiera>
Undgår du tolden koster det stadig væsentligt mindre end et nyt, intetsigende, vestligt metervarespil fra GamesTop.

Hvor mange af os bruger også lige dét som sammenligningsgrundlag? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 03/12-09 10:29 
Ja det er jo det. Jeg vil egentlig også gerne have spillet for lige at se genren anno 2009 an, men jeg kan ikke rigtig forstå, at jeg skal betale mere end nypris for et nyt spil. Tror nu det ender med, at jeg køber det alligevel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/12-09 10:30 
Her er lidt om pointsystemet.

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 03/12-09 12:58, rettet 03/12-09 13:01 
Har ikke selv haft tid til at forsøge mig med DLC-kortet. Er der nogen der har downloaded v1.01?
Kræves det at det sker på en jap konto, eller kan den downloades på en eu konto?

Har iøvrigt hørt rygter om at det kun er første batch af (SE-versionen af) spillet der indeholder DLC-kortet. Og de første kopier uden skulle være angiveligt allerede være set.

Linky
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 03/12-09 13:04 
Wehner>
Ja det er jo det. Jeg vil egentlig også gerne have spillet for lige at se genren anno 2009 an, men jeg kan ikke rigtig forstå, at jeg skal betale mere end nypris for et nyt spil.

Min pointe er, at det kommer du med høj sandsynlighed netop heller ikke til... Med $5 kupon (glem ikke at alle Play-Asia brugere fik en $8 kupon til brug inden året er omme) og uden told står det i ligegodt 360,-, inkl. forsendelse i en æske i stedet for en kuvert.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 03/12-09 13:07 
Sumez>
Naiera>
Undgår du tolden koster det stadig væsentligt mindre end et nyt, intetsigende, vestligt metervarespil fra GamesTop.

Hvor mange af os bruger også lige dét som sammenligningsgrundlag? :P

At slippe for tolden eller købe et spil i en dansk B&M butik? Førstnævnte er meget sandsynligt når man køber hos f.eks. Play-Asia, og sidstnævnte er der jo tonsvis af brugere her på siden der regelmæssigt gør. Jeg synes ikke der er noget slemt i at smide en plov for et spil man virkelig gerne vil spille, men hvorfor koster heromtalte spil spidsen af en jetjager, når det er op til 200,- billigere end Prototype, InFamous, Modern Warfare 2, Fifa 10, eller hvad de nyere hits nu ellers hedder?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 03/12-09 13:10, rettet 03/12-09 13:14 
Elgen>
Har ikke selv haft tid til at forsøge mig med DLC-kortet. Er der nogen der har downloaded v1.01?
Kræves det at det sker på en jap konto, eller kan den downloades på en eu konto?

Har iøvrigt hørt rygter om at det kun er første batch af (SE-versionen af) spillet der indeholder DLC-kortet. Og de første kopier uden skulle være angiveligt allerede være set.

Du skal have en japansk konto, men sådan en kan du godt lave på en ikke-japansk konsol.

Det er korrekt at det kun er første tryk der har DLC-kortet med, og at andet tryk allerede er sendt ud til forhandlerne. Det lader til at især HK-butikkerne har fået den korte ende af pinden, og Play-Asia tager altså ikke højde for hvornår du har forudbestilt, så hos dem er det et lotteri. Spørger du mig er det temmelig tyndt at sende 2nd run eksemplarer ud til udgivelsesdatoen, så man ikke engang kan sikre sig en pre-order bonus ved at forudbestille måneder i forvejen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 03/12-09 13:19 
Naiera>
men hvorfor koster heromtalte spil spidsen af en jetjager, når det er op til 200,- billigere end Prototype, InFamous, Modern Warfare 2, Fifa 10, eller hvad de nyere hits nu ellers hedder?

Fordi det nok er de færreste af os der rent faktisk har givet 550 kr for Prototype eller InFamous. Fifa 10 ved vi jo også allesammen godt kan fås i samtlige brugthandler for under en hund om et års tid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 03/12-09 13:20 
Hvad får man med DLC-kortet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 03/12-09 13:24 
Naiera>
Wehner>
Ja det er jo det. Jeg vil egentlig også gerne have spillet for lige at se genren anno 2009 an, men jeg kan ikke rigtig forstå, at jeg skal betale mere end nypris for et nyt spil.

Min pointe er, at det kommer du med høj sandsynlighed netop heller ikke til... Med $5 kupon (glem ikke at alle Play-Asia brugere fik en $8 kupon til brug inden året er omme) og uden told står det i ligegodt 360,-, inkl. forsendelse i en æske i stedet for en kuvert.

Det er bestemt også en pris, jeg gerne vil give, men er der ikke toldrisiko
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 03/12-09 13:26 
Sumez>
Fordi det nok er de færreste af os der rent faktisk har givet 550 kr for Prototype eller InFamous. Fifa 10 ved vi jo også allesammen godt kan fås i samtlige brugthandler for under en hund om et års tid.

Og fordi man købte fra shopto.net eller lignende, hvis man endelig vil have dem omkring releasen. Der er næsten altid et eller andet sted, men kan få de nye titler for omkring 400 - eller mindre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 03/12-09 13:26 
Sumez>
Fordi det nok er de færreste af os der rent faktisk har givet 550 kr for Prototype eller InFamous. Fifa 10 ved vi jo også allesammen godt kan fås i samtlige brugthandler for under en hund om et års tid.

Jeg tror du undervurderer hvor mange der rent faktisk smutter i GAME eller GameStop og køber de nyeste udgivelser. Der koster de jo mindst en plov. Og skulle du gå på nettet og købe en helt ny udgivelse som InFamous eller Prototype, så får du det nok ikke meget under 350,-. Så der mangler jeg stadigvæk at forstå, hvorfor Futari skulle koste spidsen af en jetjager.

Din kommentar vedrørende Fifa 10 demonsterer vel bare din uvidenhed hvad angår mainstream gaming. Fifa 10 er ikke interessant om et år, når Fifa 11 er kommet ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 03/12-09 13:26 
Sumez>
Hvad får man med DLC-kortet?

Lov til at downloade spilmode 1.01.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 03/12-09 13:28 
Sumez>
Hvad får man med DLC-kortet?

v1.01 af spillet hvor den væsentligste forskel skulle være kuglemønstre.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 03/12-09 13:28 
Wehner>
Og fordi man købte fra shopto.net eller lignende, hvis man endelig vil have dem omkring releasen. Der er næsten altid et eller andet sted, men kan få de nye titler for omkring 400 - eller mindre.

Som nævnt et par gange er toldrisikoen hos Play-Asia lille. Jeg opfordrer ikke til snyd eller omgåelse af told, men det er simpelthen et faktum, at sådan er det. Så koster spillet lige pludselig et godt stykke under 400,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 03/12-09 13:29, rettet 03/12-09 13:29 
Wehner>
Det er bestemt også en pris, jeg gerne vil give, men er der ikke toldrisiko

Exactly. Jeg ville også gerne give 360,- for spillet, men så heller ikke mere, og hos Play-Asia risikerer man jo at måtte slippe med en hæftig omgang told. Jeg har aldrig bestilt noget fra dem, som ikke er blevet taget i tolden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 03/12-09 13:31, rettet 03/12-09 13:32 
Man kan altid lade spillet ligge på posthuset og få pengene tilbage fra Play-Asia...

Hvis I ikke vil betale told må I vel handle fra NeoAmusement eller en engelsk eBay-sælger, eller noget tredje. Uanset hvad kommer prisen nok ikke meget over en plov, og det er altså hvad væsentligt ringere og meget mindre interessante spil konstant sælges for i danske butikker. Futari er IKKE specielt dyrt, og giver en helt unik oplevelse, som overhovedet ikke fås med et vestligt spil, og samtidig er det et rigtigt fint samlerobjekt, som bestemt ikke bliver mindre værd med tiden. Det er simpelthen noget tudefjæs brok, at blive ved med at argumentere for, at Futari skulle være dyrt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 03/12-09 13:42 
Jeg kan ikke tænke på ét eneste spil, jeg kunne finde på at give en plov for, måske hvis jeg en dag bliver rig, køber jeg Futari ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 03/12-09 14:27 
Det har intet med rigdom at gøre; udelukkende prioritering };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/12-09 15:43 
Ang. Play-asia, så er de ikke længere værd at bruge som import site.

De downmarker ikke, deres leveringstider er for det meste minimum 2 uger og så er de dyrere end andre import sites også selvom man har en coupon hvilket man ikke altid har. De har heller aldrig nogen tilbud eller markant prisnedsættelser. At de så heller ikke må sende ps3/psp spil til eu hjælper dem heller ikke.
NaieraNaieraSkrevet 03/12-09 16:01 
Hvor finder man f.eks. Futari billigere?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-09 16:03 
Jeg synes da de plejer at lave noget 20% rabat på alle varer ca. en gang om året. Mener det var til påske de kørte det i år, det må vel tælle som tilbud?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 03/12-09 16:25, rettet 03/12-09 19:04 


Sig lige til når det kommer så :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 03/12-09 21:34 
Kan godt at dette spørgsmål blot er en konsekvens af at jeg er forholdsvis ny mht. genren, men er det helt normalt at forekommer kraftige slowdowns ved mange skud på skærmen, sker det også hos jer, eller er det min box der er ved at stå af?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 03/12-09 22:07 
Igen sikkert et noob spørgsmål, men hvad dækker begrebet "arrange mode" over?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
NaieraNaieraSkrevet 03/12-09 22:12 
Elgen>
Kan godt at dette spørgsmål blot er en konsekvens af at jeg er forholdsvis ny mht. genren, men er det helt normalt at forekommer kraftige slowdowns ved mange skud på skærmen, sker det også hos jer, eller er det min box der er ved at stå af?

Det er helt normalt. Det er også i arcadeudgaven, og det emuleres for så vidt muligt også i konsolversionerne af Caves shmups.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 03/12-09 22:14 
Elgen>
Igen sikkert et noob spørgsmål, men hvad dækker begrebet "arrange mode" over?

En modificeret udgave af originalen. Arrange mode i ESPGaluda er en stærkt forbedret (og meget sværere) spilmode, der tilføjer helt nye elementer til spillet. I Mushi-spillene er det dog noget med, at der er auto-bomb, hvilket er lidt fesent. Det skulle være det samme i Futari, som i det første spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 04/12-09 09:15 
I Futari, minder Arrange mode meget om systemet fra Guwange og er derfor en helt anden oplevelse. Jeg spillede det på normal og gennemførte første gang jeg prøvede det, så man kan roligt sige, at sværhedsgraden ligger i den svage ende (og det ikke kun pga auto-bombs).
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 04/12-09 09:49 
Hvad mener i lige med auto-bombs?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 04/12-09 09:53 
Speaking of Guwange, er det ikke snart på tide med en konsolport af det? Cave burde komme med en udgivelse som er en opsamling af alle de arcade-shooters som gennem tiden er gået glip af hjemmeudgaver.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 04/12-09 09:57, rettet 04/12-09 10:00 
Guwange skulle være under udvikling som download-only udgivelse. Desværre vandt spillet over Progear i en brugerafstemning, som blev afholdt for at finde ud af hvilket bagkatalog-shmup der skulle konverteres.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 04/12-09 09:59 
neros>
Hvad mener I lige med auto-bombs?

Spillet fyrer en bombe af for dig, lige før du bliver ramt af et skud. Hvis du har flere tilbage, selvfølgelig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 04/12-09 10:08 
Naiera>
Spillet fyrer en bombe af for dig, lige før du bliver ramt af et skud. Hvis du har flere tilbage, selvfølgelig.

Aha ok...lidt fesent men måske ok for nybegyndere som mig :-)
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 05/12-09 17:41, rettet 05/12-09 17:46 
Jeg bemærker at de har lækret grafikken en del op, man kan også vælge den originale grafik fra arcadeversionen, men den er slet ikke attraktiv for mig ifhld. til den opdaterede. Hvordan har I andre det med gammel vs. ny grafik?

Derudover er der nogle sindsyge display modes man kan lave hvor man har op til 4 øvrige udsnit af skærmen der kan vise forskellige ting (forstørrelse af området omkring spillerens figur, bombebeholdning, score, etc, etc), placeret ved siden af hovedskærmen. Er det set før i Cave arcadeports?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 06/12-09 04:02 
Jeg har lavet en lille youtube film der viser lidt af alt det gale man kan med vidoeopsætningen: http://www.youtube.com/watch?v=PJN7GSFbp6w&fmt=22
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/12-09 14:31 
Det er da ellers noget af et overflødighedshorn af opsætninger der er til skærmen.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-09 14:55 
En af de settings der er, er til 3d briller.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/12-09 18:10, rettet 08/12-09 18:25 
Det er psycho ladt, loadtiden i Dodonpachi Dai-Ou-Jou til 360 tager 25 sek. til der hvor man skal vælge hvilke drev man vil loade fra også der efter skal man vente 35 sek. for at komme ind i menuen. Mega sort og trælz :=Z
Hoid to colony C05 where the computer is...
ElgenElgenSkrevet 08/12-09 18:20, rettet 08/12-09 18:21 
Jeps og det endnu mere 'sjove' er, at det ikke bliver et hak bedre af at installere det på HD };-)

Til gengæld er loadtiden ikke så slem når først man er kommet forbi det scenarium du lige beskriver };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/12-09 18:24 
Nej nemlig, der er ikke noget der efter der er det helt ok ja :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/12-09 11:49 
Det her nummer fra Futari er så godt!

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/12-09 12:02 
Har endnu ikke modtaget mit eksemplar, selvom det blev sendt på release.

Længe leve play-asia's leveringstider.
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig