X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cave og lignende shmups


Svar Sortering
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/10-07 23:12 
Så er der kommet et nyt Cave shooter \o/
http://www.youtube.com/watch?v=wyfXGT2X04Q
Hoid to colony C05 where the computer is...
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Svar Sortering
SumezSumezSkrevet 17/12-10 12:46, rettet 17/12-10 12:49 
Det har vi været igennem mange gange før, og hvis I foretrækker at give en plov for alle spil i køber er det jo fint, men der er ingen grund til at tage det videre hvis I alligevel ikke er i stand til at respektere at flere af os måske ikke har så mange penge at rykke rundt med, eller bare foretrækker at spare penge på vores spilkøb hvor det er muligt. :)

Selvfølgelig gør det en forskel om man skal give 200kr eller 500kr for EU-udgaven af Death Smiles - spillet er jo det samme! Der er ikke nogen grund til at kommentere nedladende hver gang nogen spørger ind til det.

Personligt håber jeg på så lav en pris som muligt ikke bare af egen interesse, men også i håbet om at det vil betyde at spillet sælger meget bedre, så udgiverne føler sig opfordret til at udgive flere Cave-spil herhjemme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/12-10 13:06 
Der er da ikke nogle der svare nedladende :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 17/12-10 13:20, rettet 17/12-10 13:24 
For ikke at snakke i metaforer så handler det vel om, at jeg selv og nogengange andre folk er interesseret i et spil, "men ikke voldsomt interesseret, men vil gerne bare købe det hvis det er billigt for at se hvad det er agtigt" ;-) Derfor er man ikke interesseret i at give en fuldt ud pris, og det er selvfølgelig forståeligt!

Hvis man ikke kan forstå hvorfor shooters som CAVE's er ligeså dyre som andre spil er det nok bare fordi man mangler forståelse for det medie, og det er jo også ganske fair nok. Jeg er bare træt af folks meninger om at den slags spil ikke skal være alt for dyre, fordi det bare er en shooter. Ved godt det ikke er det folk skriver men det kan lugtes ;-) De spil er lige så dybe og fantastiske som andre gode spil der kommer ud fortiden og sådan har det altid været. Det er bare en smagssag på godt og ondt.

Jeg selv f.eks er hamrende ligeglad med prisen hvis det er noget jeg meget gerne vil have så SKAL det bare købes lige meget hvad, og så må jeg leve på en sten resten af måneden ud :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 17/12-10 13:21, rettet 17/12-10 13:23 
KroeboCop>
Der er da ikke nogle der svare nedladende :=?

Nej ok, dårlig formulering fra min side. Håber det giver mening alligevel.

Og for the record har jeg absolut ingen opfattelse om at shooters bør være billigere end andre spil, det er nok den genre jeg selv i gennemsnit har brugt de største beløb på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/12-10 13:25, rettet 17/12-10 13:26 
Den var som sådan heller ikke minded på nogen bestemt, men bare på folk generalt :-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 17/12-10 13:36 
Juggernaut>
Hvad er den gode alfie ikke forstår? Det jeg ihvertfald hentyder til, er at de to nævnte titler begge koster i omegnen af en plov. Og så om Death Smiles kan erhverves for mindre.
Deraf spørgsmålet :)

Men der er jo intet sammenligningsgrundlag. De titler du nævner skal importeres fra Japan, hvor Death Smiles altså kommer ud i Europa nu. Desuden koster andre nye spil, som nævnt, også i omegnen af en plov...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 17/12-10 13:38 
Jeg har nu heller ikke prøvet at sammenligne pris og kvalitet. Kun spurgt ind til førstenævnte. Min pointe er netop som Sumez beskriver længere oppe.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/12-10 13:39 
Godt så er vi alle venner igen, gruppe kram :=D Jeg sidder stadig hjemme og venter på mit og har ikke set skyggen af det :=( Ved i hvor lang tid det kan tage i tolden, nu er det også jul så der kan vel også gå længere :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
JuggernautJuggernautSkrevet 17/12-10 13:42 
Naiera>
De titler du nævner skal importeres fra Japan, hvor Death Smiles altså kommer ud i Europa nu.

Derfor kan jeg nu godt spørge ind til hvorvidt de ligger i samme prisleje eller ej. Jeg er godt klar over, at jap import som regel er lidt dyrere.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 17/12-10 13:42 
KroeboCop>
gruppe kram :=D

Jeg er klar! :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 17/12-10 13:54 
Juggernaut>
Derfor kan jeg nu godt spørge ind til hvorvidt de ligger i samme prisleje eller ej.

Det kan du da godt, men det giver bare ingen mening.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 17/12-10 14:18 
KroeboCop>
Godt så er vi alle venner igen, gruppe kram :=D Jeg sidder stadig hjemme og venter på mit og har ikke set skyggen af det :=( Ved i hvor lang tid det kan tage i tolden, nu er det også jul så der kan vel også gå længere :=?

Har du et T&T nr. så kan du se hvor længe det har ligget i tolden hos Postdk. Så plejer jeg at skrive til dem om min pakke og bede dem om at få fingeren ud ;D

Gruppe Kram :-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/12-10 15:09 
Nej jeg desværre ikke et T&T nr. så det er bare l-ort :=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
JuggernautJuggernautSkrevet 17/12-10 15:12 
Naiera>
Det kan du da godt, men det giver bare ingen mening.

Måske ikke for dig.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Alf81Alf81Skrevet 17/12-10 17:35 
Hov, glemte helt at vende tilbage til dig, Jugger :/

Jeg forstod bare ikke helt hvad du mente med det du skrev. Men ja, som det også bliver nævnt af andre, så er der jo' ingen forskel på prisen af Caves og andre firmaers spil.
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 20/12-10 11:21 
Nu modtog jeg mit Daifukkatsu en gang i sidste uge, og da jeg endnu ikke har haft mulighed for at spille det, har jeg lige et enkelt lille spørgsmål. Hvad får man ved brug af DLC koden?
Ting om dét og pis.
ElgenElgenSkrevet 20/12-10 11:31 
V1.51 som er superfed; der er bla flere mellembosser
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Alf81Alf81Skrevet 20/12-10 11:34 
Okay, fedt!

Men hvad er det så I med LE har fået ekstra?
Ting om dét og pis.
ElgenElgenSkrevet 20/12-10 12:20 
Soundtrack og et andet cover samt en papæske, og så den ultrafede følelse af at eje (endnu) en Cave LE; og så at vide at man tjener så uforskammet mange penge, at man kan købe den slags uden at vælte hele husholdningsbudgetet };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 20/12-10 12:22 
Søger I ansatte? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/12-10 12:39 
Elgen>
og så at vide at man tjener så uforskammet mange penge, at man kan købe den slags uden at vælte hele husholdningsbudgetet };-P

Fnis...!

Bare vendt jeg går all out med min Saturn samling til næste år ;D
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/12-10 12:40 
Jeg springer altså LE versionen over i denne omgang, men har også lige fået bestilt Dig Fukatsut
Alf81Alf81Skrevet 20/12-10 14:18 
Elgen>
Soundtrack og et andet cover samt en papæske, og så den ultrafede følelse af at eje (endnu) en Cave LE; og så at vide at man tjener så uforskammet mange penge, at man kan købe den slags uden at vælte hele husholdningsbudgetet };-P

Det må I sgu selv rode med :D

Jeg ser ikke et problem i at smide flere tusinde kroner efter et spil, men hvis forskellen ikke ligger i andet end pap og musik, giver jeg ikke en fuck ;)

I øvrigt så jeg helst at alt blev udgivet som download.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-10 14:21 
Alf81>
I øvrigt så jeg helst at alt blev udgivet som download.

HVAD?! Er dét det nye nu? :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/12-10 14:22 
Yeah, Daifukkatsu som worldwide Games-on-demand! ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/12-10 14:22 
Alf81>
I øvrigt så jeg helst at alt blev udgivet som download.

Sådan bliver det sikkert i næste generation.
Alf81Alf81Skrevet 20/12-10 14:26 
Konsolkongen>
HVAD?! Er dét det nye nu? :(

Nej... Alt hvad der allerede er blevet udgivet, kan man jo' ikke gøre noget ved. Jeg tænker bare fremtidige udgivelser.
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/12-10 14:35 
Ja så kan må få sit spil til til tiden, hvis jeg får mit :=/ plus det er bedre for miljøet :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-10 14:42 
Alf81>
Konsolkongen>
HVAD?! Er dét det nye nu? :(

Nej... Alt hvad der allerede er blevet udgivet, kan man jo' ikke gøre noget ved. Jeg tænker bare fremtidige udgivelser.

"Det nye nu" som i en talemåde du og Thor selv plejer at bruge så flittigt. Du er altså klar på download frem for retail nu? Det synes jeg er kedeligt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 20/12-10 14:43, rettet 20/12-10 14:45 
Helt ærligt mand mener i virkelig at hele ens spilsamling skal være noget der flyder rundt online i et par strømkabler i fremtiden sammen med ens konto som er i hænderne på endten Microsoft eller Sony? Puuuuha...

This is not for me. Jeg skal have plastik på rad og række, som kan stå og stråle i min reol. Sådan lidt som et alter jeg kan tilbede hver dag, og når jeg er ked af det kikker jeg bare der over så bliver jeg glad igen..
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-10 14:46 
Præcis Neros! Derudover skal man ikke regne med at Harddisken i ens Xbox holder ret mange år. Og om 10 år tror jeg roligt vi kan regne med at Xbox 360 delen af Live er lukket ned så man ikke har mulighed for at hente sit købte Guwange igen. Se bare på alt det gamle Xbox... :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/12-10 14:49 
Men var der spil man kunne downloade der :=? Fordi hvis der ikke var, så er jeg nu ret sikker på man bare får dem på sin næste generations spillekonsol fra Microsoft.
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 20/12-10 14:51, rettet 20/12-10 14:52 
Konsolkongen>
Præcis Neros! Derudover skal man ikke regne med at Harddisken i ens Xbox holder ret mange år. Og om 10 år tror jeg roligt vi kan regne med at Xbox 360 delen af Live er lukket ned så man ikke har mulighed for at hente sit købte Guwange igen. Se bare på alt det gamle Xbox... :(

Word up!

Jeg tror ikke på det download skidt holder en dag i byretten i fremtiden, men desværre er det nok det de unge vil have helt uden pis.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-10 14:51, rettet 20/12-10 14:52 
Kroe>

Nej, men add-ons osv er røget for good nu :( Og hvis man nu ikke vil købe den næste Xbox konsol fordi det hele er gået download er man jo ligevidt hvis de lukker ned for den gamle :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 20/12-10 14:59 
Konsolkongen>
Du er altså klar på download frem for retail nu?

Ja, af forskellige årsager.

Tag ikke fejl - jeg synes da cartridges er kick-ass og ville foretrække dem frem for alt andet. Men af miljømæssige årsager, synes jeg bare ikke det giver den store mening at blive ved med at udgive spil på fysiske formater, når andet er muligt.

Jeg er også meeega glad for mine smukke, japanske Saturnspil. De fleste af dem kan man se der er blevet kælet for, når det har drejet sig om design, artwork og opsætning af cover og intruktioner. Men det samme kan virkelig ikke siges om PS2/Xbox og frem.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 20/12-10 15:06 
Jeg er helt med Neros og Konsolkongen her - men jeg ville hellere have et downloadet Dodonpachidaifukkatsu end intet Dodonpachidaifukkatsu, må jeg nok sige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/12-10 15:18, rettet 20/12-10 15:23 
Med hensyn til miljøet tror jeg der er andre ting i verdenen som gør langt langt mere skade end spil covers. Det handler vel mere om at man i fremtiden får nosset sig sammen til at genbruge mere end bare at smide væk.

Tænk på hvor meget spilmediet får af magt med hensyn til at alt vil gå online. Så bliver mediet fuldstændigt vanvittigt skruppelløst med hensyn til add-ons og alt muligt man skal betale ekstra for. Jeg kan slet ikke holde ud og tænke på det :-(
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 20/12-10 15:22, rettet 20/12-10 15:26 
På den anden side, så kan de nye titler jeg har været interesseret i, de seneste ti år, tælles på én hånd :)

EDIT:

Hvilket jo' så er mega meget løgn, da jeg har været ret klar på GBA og NDS :D
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 20/12-10 15:25 
Ha ha :-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/12-10 15:34 
neros>
Med hensyn til miljøet tror jeg der er andre ting i verdenen som gør langt langt mere skade end spil covers.

Jeg tror også, den serverpark, som skal stå klar til at servere spillene over nettet, har en rimelig god CO2-appetit. Download-spil har i hvert fald langt mere med belejlighed at gøre end med miljøet :)
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 20/12-10 15:49 
Killer Bean 2>
Download-spil har i hvert fald langt mere med belejlighed at gøre end med miljøet :)

For hvem?

Hvis man stiller download overfor retail, vil du så mene download er den mest forurenende distributionform?
Ting om dét og pis.
HankyHankySkrevet 20/12-10 15:56 
Det er for vildt, at I tænker sådan! Eller også er det bare mig ;(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/12-10 16:00 
Og jeg syntes det er vildt man ikke tænker på miljøet ;=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 20/12-10 16:15, rettet 20/12-10 16:17 
Undskyld og jeg kan virkelig godt lide jer drenge, MEN den der med miljøet og spil covers køber jeg satme ikke. Sorry :-)

Hvis fremtiden er downloads så trækker jeg stikket ud...Køber en Astro City for alle pengene og så kan folk bare hygge sig!

Noget andet er.. Der vist var en som mistede alle sine købte XBL spil og sin konto for noget tid siden. Bare lige en lille reminder på hvordan det kan og kommer til at gå.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/12-10 16:20, rettet 20/12-10 16:20 
Alf81>
For hvem?

For udgiveren som ikke skal til at trykke spillene og have dem smidt ud i butikkerne, og for spilleren, der ikke behøver løfte flæskepuderne fra sofaen for at få sig et nyt spil :)

Alf81>
Hvis man stiller download overfor retail, vil du så mene download er den mest forurenende distributionform?

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg har ikke kunnet finde noget statistik på emnet. Men den virtuelle distributionsform er i hvert fald ikke så "grøn", som man skulle tro. Hvis diskene blev leveret i en Co2-neutral emballage, ville jeg nok påstå, at den smule plast og metal + forarbejdning den udgør, ikke belaster miljøet i nær samme grad som pladsen på en server.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/12-10 16:23 
neros>
Hvis fremtiden er downloads så trækker jeg stikket ud...Køber en Astro City for alle pengene og så kan folk bare hygge sig!

Det gjorde jeg for fem år siden... det var så bare ikke en AstroCity, men min Master System og min Megadrive ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 20/12-10 16:29 
Du er mit forbillede :D
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 20/12-10 16:38 
Hanky>
Det er for vildt, at I tænker sådan! Eller også er det bare mig ;(

Nej, det er ikke kun dig!
Det her handler bare ikke ret meget om at være miljøbevidst, være grøn eller tage hensyn. Hvis man kører den slags her til ender det kun med at fremstille alles hykleri.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/12-10 16:41, rettet 20/12-10 16:43 
Jeg går meget op i økologi, det er derfor jeg ikke forstår jer andre :=) Men det løser sig nok en dag, nu har jeg ikke orket at læse det, men der er vist noget om at de kan lave det ud af noget andet stof, så det er bare mega godt.
@Kristensen ???

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
HankyHankySkrevet 20/12-10 16:59, rettet 20/12-10 16:59 
Killer Bean 2>
... og for spilleren, der ikke behøver løfte flæskepuderne fra sofaen for at få sig et nyt spil :)

Er webshops alligevel ikke ved at gøre op med de fysiske butikker efterhånden, og med videospil i særdeleshed?

Kristensen>
Nej, det er ikke kun dig!
Det her handler bare ikke ret meget om at være miljøbevidst, være grøn eller tage hensyn. Hvis man kører den slags her til ender det kun med at fremstille alles hykleri.

Tak!
Jeg er i øvrigt enig med dig i overstående.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
1'055 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig