X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 14/10-18 16:23 
Sweet! Hvad er det mere konrekt?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/10-18 23:36 
Man udskifter SRAM’en som er afhængig af batteriet, med en FRAM-variation, som ikke behøver konstant strøm for at holde saves.

SRAM’en i en Saturn kan vel holde saves i omkring to år før batteriet dør. Den korte tid skyldes primært at batteriet også leverer strøm til en realtime clock i maskinen, som holder styr på dato og klokkeslet, og denne chip bruger noget mere strøm end SRAM’en gør.

SRAM + batteri er også det der bruges i hovedparten af cartridge-spil med save funktion. Men her holder batteriet ofte i 20-30år.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/10-18 09:14 
Ja, det er helt tosset så tidligt den står af. Tror aldrig jeg har set en Saturn med fungerende batteri.
Anede ikke at sådan et mod var muligt. Er flash chippen bare fuldstændig kompatibel, eller skal der mere til? Kunne være interessant at installere lignende i andre systemer, f.eks. Neo Geo.

Og hvad koster moddet i materialer?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-18 11:41, rettet 15/10-18 11:48 
Det koster kun hvad chippen koster. Alt afhængig af hvor man køber varierer priserne meget. Jeg gav 120 for en hos Mouser da jeg alligevel skulle handle der, og jeg ville være sikker på at have i hvert fald én chip der virkede uden problemer. Men jeg har også andre på vej fra Kina til meget billigere penge. Jeg forventer ikke problemer med dem overhovedet, men tænkte at det var smart at være på den sikre side.

Det kunne måske godt lade sig gøre på Neo Geo også, men her vil det være smart at kombinere med en Unibios v4, der forhindrer at nogle spil automatisk resetter highscores efter forudbestemt tid.

http://unibios.free.fr/download/whatsnew.txt

For mig betyder Neo Geo, dog ikke det helt store, da der sidder genopladelige batterier i maskinerne, så bare jeg spiller på den engang imellem ryger saves ikke. Indtil videre er det ikke noget problem, men jeg kunne sagtens se mig selv modde det i fremtiden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-18 11:47, rettet 15/10-18 11:51 
BTW. står man pludselig med en Saturn der kun viser sort skærm, ikke har lyd og heller ikke forsøger at loade et spil, så lad være med at smide den ud. Det er ret sikkert bare elektrolytterne der skal udskiftes. Det er begyndt at ske på mange af dem :)

EDIT: Generelt vil jeg sige at man bør lade være med at smide det lidt mere obskure hardware ud, SELVOM der er en defekt. Meget af det kan sikkert bruges til reservedele i andre maskiner. Jeg vil i hvert fald altid gerne aftage, hvis det alligevel står til en tur i skralderen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/10-18 12:19, rettet 15/10-18 12:19 
Neo Geo var også mest med henblik på batteriet der har en tendens til at lække. Jeg bekymrer mig ikke det store for at miste high scores over længere tid, men det er meget rart med en mere langsigtet løsning :)

Man burde vel også gøre det med nogen af de cartridge-spil man er gladest for, tænker jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-18 15:30 
Ja, muligvis :)

Ved at mange gør det med N64 memory cards.
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig