X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/06-13 17:01 
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener. Snakker du pinden?
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 09/06-13 17:12 
Vis os dit mod-tråden

Både der ved pinden, men også rundt om de 6 huller til knapperne.
Hvis der skal screw-in knapper i, så skal det jo næsten fjernes.

Det så også ud til at involvere en mindre massakre af selve kassen, hvis der skal en LS 33 eller 55 pind i

... Måske jeg bare skulle kaste håndklædet i ringen, og få nogen til at padhacke en af mine gamle controllere, så jeg kan putte det hele i en kasse og have 2 VMU slots frem for 1 :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/06-13 17:18 
Nå ja ved pinden skal det hele fræses glat. Men hvorfor vil du bruge screw-in knapper? Snap-ins fungerer fuldstændig ligeså godt og er i det her tilfælde meget nemmere at installere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 09/06-13 17:39 
Hov, min fejl!
Jeg troede først, at PS 14 G kun var tilgængelig med sort kant - Det var derfor jeg tænkte på PS 14 GN screw-ins.
... Men nu da du nævnte det, kom jeg i tanke om at kigge hos Arcadeworlduk (Gremlinsolutions), hvor de da heldigvis også har dem som ensfarvede.

Plejer folk at lodde direkte på connectors, eller er det kun mig der vil foretrække at bruge kabelsko, hvis jeg nu skulle få lyst til at udskifte knapperne senere?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/06-13 17:48 
Hvis du overvejer at udskifte knapperne så brug kabelsko. Det gør ingen forskel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/06-13 18:27, rettet 27/06-13 20:08 
Ikke noget, der retfærdiggør billeder, men jeg har lige brugt min eftermiddag på at skifte region på mit DonPachi og mit DoDonPachi, så de begge er blevet japanske :)

Den ene af PROM'erne, som skulle skrives om på DonPachi, var 16-bit, så jeg måtte bruge en adapter på min brænder. Men lortet blev ved med af fejle verificeringen efter der var blevet skrevet. Til sidst råbte jeg bare "røv" og satte den tilbage på printet, og så virkede det åbenbart fint alligevel. Meget mystisk...

Det gik dog 100% smertefrit med DDP. Så hvis man kan få fat i en billig international version, kan det klart anbefales ;)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 27/06-13 18:32 
Hvis man kan få fat i en billig version af DDP generelt, smider man lige mig et link :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/06-13 18:33 
Okay så da, "relativt billig".
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 27/06-13 18:47 
Hvordan er det de er bedre når de er japanske?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/06-13 19:12, rettet 27/06-13 19:20 
De ikke-japanske udgaver er mere gavmilde med bomberne og har (muligvis) lidt flinkere skudmønstre. JP er for rigtige mænd :D
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 27/06-13 19:58 
Som om det spil ikke var hårdt nok mod dig i forvejen :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/06-13 20:03 
En af de gode ting ved JP-udgaverne er også, at man bliver "prosecuted to the full extent of the jam" :D
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 27/06-13 20:07, rettet 27/06-13 20:08 
Ja, det er fandme ret lækkert at man bliver dét sådan, bare lige.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 27/06-13 20:21 
Det troede jeg faktisk gjaldt alle udgaverne :o
Iøvrigt er det "prosecutedt" :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/06-13 20:33 
De andre udgaver er renset for engrish. Det er lidt sært.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 22/08-13 01:39, rettet 05/02-14 15:37 
Nu fik jeg lige strikket mig et ordentligt RGB-kabel til min SuFami:

Vis os dit mod-tråden

Jeg havde fået et originalt JP RGB-kabel med maskinen. Nu har jeg slagtet det på koldeste vis, og lavet det om til et EU af slagsen. Det originale kabel er ret lækkert, med individuel afskærmning på det hele, så det var en fryd at arbejde med. På NTSC-maskinerne er det nødvendigt med 220uF caps på de tre farver, og da de heller ikke har noget 12v at gøre godt med, har jeg også proppet en af mine sædvanelige små charge pump convertere ind i dyret :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-13 02:38 
Sweet, jeg gjorde næsten det samme med mit Super Famicom kabel da jeg skulle bruge det på en EU maskine :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 08/11-13 01:18 
Fik aldrig min OC´ede N64 til at blive helt som ønsket rent kosmetisk. Efter at den har været pakket væk i evigheder, fik jeg endelig spartlet og malet den lidt, så den matcher min DC og SNES maskiner.

Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 08/11-13 08:36 
Jeg er ikke vild med det hvide/sorte tema, men selve finishet ser godt ud :)
j/k
--Skrevet 18/11-13 10:26 
Så har jeg lige leget lidt med min N64, og de forskellige OC setting. Umiddelbart virker det til at det typisk forholder sig således:

(62.5 MHz) Spillene kører en mærkbart langsomt ift stad. setting, hvilket næsten siger sig selv.
(93.75 MHz) Standart setting. Spil kører som de nu engang gør.
(125 MHz) Konsollen starter ikke op hver gang. Lyden forsvinder i mange tilfælde hurtigt / som det første. Den grafiske del kører lækkert, og mere flydende, lige indtil billedet fryser. I Snowboard Kids fortsætter lyden, efter billedet fryser. Typisk fryser spillets grafiske del, inden for det første halve minuts spiltid.
(187.5 MHz) Konsollen starter ikke op.

Jeg har testet det med cirka 10 forskellige titler.

Er der andre herfra som har rodet med dette samme projekt, og har fået det til at lykkedes stabilt ved 125 MHz?

Til sidst en bette video jeg lige fik smidt sammen vedr. mit mod:

Video
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 18/11-13 10:38 
Jeg vidste slet ikke det var en ting, før jeg så din post. Er der nogle succesfulde eksempler?
j/k
--Skrevet 18/11-13 10:48 
Så vidy jeg har læst mig frem til, er der nogle folk fra andre udenlandske fora, som har fået det til at spille i Perfekt Dark. Men om det i virkeligheden blot er ganske få personer det er lykkedes for, hvorefter der går "en fjer bliver til fem høns" i den, skal jeg ikke kunne udelukke :/
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 18/11-13 10:55 
Ah :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-13 14:14, rettet 18/11-13 14:15 
Jeg har læst at det svinger meget fra konsol til konsol (konsol revisioner naturligvis) hvor godt det virker. Men det er mit indtryk at det virker dårligt eller slet ikke for de fleste, så det er ikke noget jeg gider lege med.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 18/11-13 17:22 
Ja okay. Må lege videre med det, og se om det fungere bedre ved nogle spil, frem for andre :/
Spiller nu: Animal Soccer World
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/12-13 13:54 
Hvis i skal modde et Wii stick, så hold jeg fra Hori Fight Sticket, Tatsunoko vs. Capcom Arcade FightSticket er lige til at skifte alt i, uden at skulle lodde eller bruge en dremel.
Hoid to colony C05 where the computer is...
slk486slk486Skrevet 09/12-13 14:06 
Med arcade standard huller og stick montering?
j/k
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/12-13 14:12 
Jeps :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
slk486slk486Skrevet 09/12-13 14:15 
Det gør det noget nemmere.
j/k
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/12-13 14:40 
Ja meget :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/12-13 15:03, rettet 09/12-13 15:04 
Fik lige sat mit Seimitsu LS-56 stick i og Sanwa knapper. Sådan her ser mit stick ud inde i:
Vis os dit mod-tråden

Og den besværlige måde.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-13 15:36 
Sjovt jeg sad netop og kiggede på et af Neros' Tatsunoku-sticks i går som jeg skal modde til arcadebrug og også skifte knapper og stick. Hold da kæft noget bras der sidder i det stick fra fabrikken :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 09/12-13 15:45 
De "SE" modeller blev vist også udelukkende solgt med Kattemadshardware, for at holde prisen meget lavere end TE sticks.

Mindes at have set et interview engang, hvor en MadCats medarbejder sagde, at de havde lavet det så lige til, fordi de mere eller mindre forventede at alle kunder ville udskifte til Sanwa og/eller Seimitsu hardware.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/12-13 18:35 
Konsolkongen>
Sjovt jeg sad netop og kiggede på et af Neros' Tatsunoku-sticks i går som jeg skal modde til arcadebrug og også skifte knapper og stick. Hold da kæft noget bras der sidder i det stick fra fabrikken :D

Ja, uj mæj det lorT :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 09/12-13 21:05, rettet 09/12-13 21:06 
KroeboCop>
Hvis i skal modde et Wii stick, så hold jeg fra Hori Fight Sticket, Tatsunoko vs. Capcom Arcade FightSticket er lige til at skifte alt i, uden at skulle lodde eller bruge en dremel.

Sådan to får jeg nemlig lavet i øjeblikket :D

Edit:
Nemlig ja!
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/12-13 21:08, rettet 09/12-13 21:08 
SEjt, kan også bedre lide formen på det end det TVC, har ejet et Hori stick en daw :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-14 02:52, rettet 12/01-14 02:59 
Xbox 128MB RAM-mod.

Kigger man på et Xbox motherboard (ver 1.0-1.5, ikke 1.6) kan man se at der er plads til dobbelt så mange RAM chips. Det skyldes sikkert at et development kit er stort set identisk i udformning, men har 128MB RAM i stedet for de 64 en Xbox normalt har. Hvis man har lyst og overskud kan man opgradere sin almindelige Xbox også. Et af de mere tidskrævende mods, da man skal lodde RAM chips fra een maskine over på en anden og fordelene ved moddet er næsten ikke eksisterende. Men jeg havde alligevel lyst til at forsøge for at se hvor meget mine loddeevner havde forbedret sig over de sidste par år.

Til at aflodde chips kan man bla bruge en hot air station eller noget der hedder Chipquik. Jeg brugte sidstnævnte metode (søg på YouTube), det er dyrt, men det virker rigtig godt. At bøje benene opad enkeltvis er ikke en holdbar løsning da de brækker nemt og det vil være svært at få dem rettet ordentligt til igen.

Jeg valgte at lodde de ekstra RAM chips over på en 1.0 Xbox. Hvilket nok er lidt mere besværligt end på de senere modeller fordi der allerede er loddetin på solderpads'ne. Jeg prøvede i første omgang at fjerne det vha. tinsugetråd, men Xboxen har meget skrøbelige solderpads og en af dem rev sig desværre løs fordi jeg ikke var forsigtig nok.
Derfra prøvede jeg i stedet at lodde IC'erne oven på det tynde lag loddetin ver 1.0 har. Det gik også fint nok, men man skulle holde tungen lige i munden mens man forsigtigt presser benene lidt nedad for at sikre kontakt.

Vis os dit mod-tråden
- Den nederste og den længst til venstre er dem jeg har loddet på. De to andre var stock. Den til venstre var specielt træls da der ikke er meget plads for de omkring siddende komponenter.
Den opmærksomme vil sikkert bemærke at jeg har skiftet v1.0's larmende GPU blæser ud, med en passiv køling fra en 1.4. GPU'erne er identiske, så hvis den passive løsning virker på 1.1-1.6 så virker den naturligvis også på 1.0 :) Amnesia var flink at låne mig noget Arctic Silver(?) kølepasta da han var forbi i sidste uge, tak for det :)

Vis os dit mod-tråden
- Her undersiden. Her er det de to inderste jeg har loddet, og de to yderste er stock.

Vis os dit mod-tråden
- Closeup af den hvor der røg et soldering pad af motherboardet (øverste IC). Heldigvis ikke en hvor printbanen går ind under chippen. Svært at se, men der er loddet en kort sort ledning på i stedet. Det er ikke kønt, men det virker :/ Resten af lodningerne på chippen fejler heldigvis ikke noget.

Vis os dit mod-tråden
- Closeup af en af de andre chips jeg loddede på. Resultatet af masser af liquid flux, en flad loddespids, noget sugetråd og en masse tålmodighed. Blev ganske godt hvis jeg selv skal sige det :)

Vis os dit mod-tråden
- Moire alert! Ser virkelig underligt ud, takket være Photobucket's nedskalering ;) 101MB free memory = success :)

En 128mb kompatibel BIOS er også påkrævet, men det havde jeg allerede installeret på chippen for år tilbage.

Hvad kan man så bruge det til? Tja, i praksis ikke ret meget. Der er ingen originale spil moddet gavner, de kører som altid. Emulatorer og andet homebrew, heriblandt XBMC, gør brug af det, men det er ikke noget jeg gør i mere. Emulering siger mig intet. Man kan dog køre Arcade versionen af Virtua Cop 3 på maskinen, hvilket er meget sejt. Virker fint med Xbox lyspistoler, men uden dem er der ikke så meget fidus ved det ;)
Ikke desto mindre et af de mere tidskrævende mods jeg har lavet. Har nok taget en 6-7 timer og her er hundrevis af ting der kunne gå galt, så det giver da lige et lille boost til ens selvtillid at lortet faktisk virker efter så hård en omgang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/01-14 08:50 
Faldt over den her ved et tilfælde. Er det BS, eller er der noget om snakken? Ikke at de connectors er skidedyre at erhverve reserver af...

http://www.nintendolife.com/news/2013/11/weirdness_you_can_fix_your_nes_72_pin_cartridge_connector_by_boiling_it]Kog din NES cartridge connector[/LINK]" target="">Kog din NES cartridge connector
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/01-14 09:36, rettet 29/01-14 09:37 
Hmm, hvad mon ville være en god måde at rense min NES connector på? Jeg tror jeg vil prøve at koge den...
j/k
SumezSumezSkrevet 29/01-14 09:38 
Man kan lige nå det mens arcade-pcb'erne får en tur i opvaskemaskinen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/01-14 09:47 
:) Det har jeg selv gjort. De bliver fantastisk rene.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/01-14 15:28 
Konsolkongen:
Hvad siger du til dette MOD? :)
https://www.youtube.com/watch?v=-QMH-xp-WtI#t=499
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/01-14 15:58, rettet 29/01-14 16:29 
Drakon er ved at være ret så famøs rundt omkring på nettet. Han har en tendens til at være ustyrligt glad for varmelim og er fuldstændigt blind over for kritik af hans "værker". Han får tit overbevist folk om, at han kan lave alverdens fantastiske mods, som han kræver at få udbetalt nogle heftige summer for. Det, folk så får tilsendt, et tit loddet med en slikkepind.

Jeg stødte for første gang på ham på retrocollect.com for et par år(?) siden, hvor vi endte med at ryge ret kraftig i totterne på hinanden. Jeg er ikke selv helt normal i hovedet, men Drakon har nogle virkelig, virkelig seriøse problemer. Jeg har faktisk lidt ondt af ham.
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/01-14 16:57 
Ok, havde ikke hørt om ham. Syntes bare det så vild ud, alt det som var inden i den nes!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/01-14 17:19 
Man får i hvert fald rigeligt med varmelim for pengene :D
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/01-14 17:42 
Kan da heller ikke være rigtig at man betaler 400$ for det mod :S
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-14 18:39, rettet 29/01-14 18:39 
Har godt set den video :) Han er for vild, men jeg har virkelig ondt af de menneskers maskiner han har ødelagt :(

http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?246222-Messy-Mod-Work-Thread
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 30/01-14 07:32 
Mon han er den samme som HudsonArcade på KLOV?
Ham bragte virkelig mit pis i kog i går, og så kunne jeg ikke længere styre fingrene på tasterne }:-/

http://forums.arcade-museum.com/showthread.php?t=265230

Også her

http://forums.arcade-museum.com/showthread.php?t=291323

Hmm mon denne post i virkeligheden burde ha' været i ARGH!-tråden?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 30/01-14 07:59 
Virker bare som om folk i den tråd taler forbi hinanden og farer i ansigtet på hinanden uden reel årsag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/01-14 08:40 
Velkommen til internettet ;)
j/k
1'657 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig