X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Svar
--Skrevet 13/03-13 18:10 
Har ikke haft den fremme i x antal år, men det er så vidt jeg husker en grå maskine, med 2 rimelig markerede knapper til at tænde og reset? i mørgeblå? Og mener også at cartridgeporten er skjult under et rundt "cd-låg" wtf?

Vedr. den indbyggede PSU, så er det btw en hjemmelavet PSU :P
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/03-13 20:21 
Den kører vel 50Hz når den er solgt herhjemme?
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 12/04-13 09:26 
Fik lige givet min nyindkøbte DC en gang sor og hvis maling, så den matcher min SNES :D

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Animal Soccer World
jaesjaesSkrevet 16/04-13 09:40 
Ikke mit mod, jeg kan måske lige finde ud af at tænde en loddekolbe, men ville brænde mig på spidsen inden jeg fik ødelagt noget, til gengæld moddet over alle mods, og samtidig det grimmeste, mest kuriøse og mest/mindst anvendelige.

15 konsoller, 1 controller.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-13 08:42 
Jeg ved ikke hvad det ligner :( Han har også haft gang i et andet lignende projekt jeg stenede over for et par uger siden:
http://www.youtube.com/watch?v=hPhYo2gNH3E
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 17/04-13 08:59, rettet 17/04-13 08:59 
Hatten af for udholdenhed og fokus i 3 år, men pæn er den ikke :D

Ben Heck lavede da noget lignende med 360/PS3 og Wii?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-13 09:47 
Ja, men den var nu heller ikke pæn :p

Den var dog langt mere prof. udført end den her :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-13 17:08 
Jeg har opdateret min Supergun for en uges tid siden. Udover at det hele nu er meget pænere og spændt ordentligt fast er der sket et par markante ændringer også. Først og fremmest har jeg fjernet 3.3V strømforsyningen da jeg ikke har haft noget at bruge den til alligevel. Og så har jeg lavet en Stereo-indgang og bygget en forstærker til samme ind i kabinettet. Der er monteret switches på undersiden af fronten så man nemt kan skifte mellem extern stereo, stereo i JAMMA (Neo Geo) og alm Mono.
Den absolut største ændring ligger dog i kablerne til lyd og billede der alle er blevet erstattet af skærmede kvalitets coax-kabler som gav et markant bedre billede og lyden har sikkert heller ikke taget skade ;)

Som det er nu har jeg ikke fået monteret volumeknappen til stereoforstærkeren på fronten, men indtil videre gør det ikke det store da det kun er Mars Matrix der gør brug af det. Der skal også installeres et voltmeter i displayet foran, det har jeg heller ikke fået taget mig sammen til endnu :)

Før:
Vis os dit mod-tråden

Efter:
Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden

;)

Desværre er de potentiometrer jeg har brugt til RGB ved at afgå ved døden. Hvis der er nogen (Elgen?) der kender til bedre alternativer end de billige de har hos elsupply som er brugt her, må i gerne sige til :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 26/04-13 17:57 
Hvordan 'afgået ved døden' har du prøvet med et sprøjt kontaktspray? Det plejer somregel at genoplive de fleste potmetre };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-13 18:23 
Løs forbindelse. Det var da en god ide :) Det må jeg ha' fat i :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 26/04-13 18:58, rettet 26/04-13 19:17 
Der er somregel et lille hul eller en sprække ind til selve mekanikken. Der skal den bare have et sprøjt og så motioneres en 20-30 gange frem og tilbage...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/04-13 19:24 
Det sa'e hun os' i går!

*fedtmule-grin*
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-13 02:49 
Så går den ikke mere. I forbindelse med at jeg har Valkyria Chronicles 3 2E på vej i posten og fan-oversættelsen skrider hurtigt frem, er jeg nu endelig gået igang med PSP konsol-byggeriet. Har nået ganske pænt i dag:

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/04-13 09:27 
Drømmer stadig om en western release, men jeg burde egentlig have jp releasen stående klar til fan-oversættelsen.

Laver du 2 nu du er igang? ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-13 10:12 
Nope det bliver en super Limited Edition ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/04-13 10:15, rettet 30/04-13 10:15 
Dammit! Ellers en rigtig god ide. Consolized PSP.. Mangler bare den er i Acacia træ :D

Udførlig billedserie og WIP rapporter - tak!
j/k
SumezSumezSkrevet 30/04-13 10:19, rettet 30/04-13 10:19 
Hvad er forskellen på en consolized PSP og den der model der har component output?
Har vist spurgt om det før, men fandt vist ikke helt ud af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-13 10:22 
At jeg slipper for at sidde med konsollen i hånden og kan bruge en PS2 controller i stedet. Jeg bygger netop min PSP 3000 med component input ind i casen her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/04-13 10:31, rettet 30/04-13 10:32 
"Component *output*". Det ærgrer mig at PSP Go er den eneste med understøttelse af Dualshock controllers, men også den eneste uden UMD drev...

Jeg ville gerne gøre dig det efter. Er det en PS2 shell? Forklaring, forklaring, tak :)
j/k
SumezSumezSkrevet 30/04-13 10:34, rettet 30/04-13 10:34 
Konsolkongen>
At jeg slipper for at sidde med konsollen i hånden og kan bruge en PS2 controller i stedet. Jeg bygger netop min PSP 3000 med component input ind i casen her.

Men at kunne bruge en ekstern controller, er det ikke ren software-opsætning? Tager jeg fejl hvis jeg formoder at dit mod er 100% et case-mod?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/04-13 10:39, rettet 30/04-13 10:39 
Man kan ikke uden hardware hacking bruge en PS2/PS3 controller på en PSP.
j/k
SumezSumezSkrevet 30/04-13 10:40, rettet 30/04-13 10:40 
Er det ikke bare en USB-omformer der skal til? Hvad KAN man bruge?
Snedigt at bruge en PS2-skal. Håber den var defekt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/04-13 10:42 
Det nærmeste jeg har set, uden modding, var en PSP -> PC -> USB Adapter -> PS2 Controller.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-13 10:50 
Ja det orker jeg ikke. Og jeg ved ikke noget om programmering så jeg kan ikke få en stock dualshock controller til at snakke sammen med PSP'en. Dvs. at der skal slagtes en PS2 controller udelukkende til det formål. Bonusen ved det er så at PSP'en vil komme til at virke med Arcade stick og Neo Geo CD controller også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 30/04-13 10:50 
slk486>
Det nærmeste jeg har set, uden modding, var en PSP -> PC -> USB Adapter -> PS2 Controller.

Det lyder sgi kringlet, hvordan fungerer linket mellem PSP og PC?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/04-13 10:52 
Det er bare via USB, så vidt jeg husker - kan ikke lige finde det, men det var en youtube video.
j/k
slk486slk486Skrevet 30/04-13 10:53, rettet 30/04-13 10:56 
Konsolkongen>Bonusen ved det er så at PSP'en vil komme til at virke med Arcade stick og Neo Geo CD controller også.

Så du har installeret en DB15 port og "bare" ført kabler til et Dualshock PCB?

Måske en ny tråd til PSP Consolisation?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-13 10:56 
DB25 bliver det nu, analogen kræver lidt ekstra. Men når man fjerne to pins vil et Neo Geo stick fint passe deri. Men ja, sådan bliver det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 30/04-13 10:59 
slk486>
Det er bare via USB, så vidt jeg husker - kan ikke lige finde det, men det var en youtube video.

Hvad er formålet med at sætte en PC mellem PSP'en og controller-adapteren så, når begge er forbundet via USB? Der må da være nogen der har lavet en standard USB controller driver til PSP.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-13 11:00 
Du skal køre et script på PSP'en (hacket firmware) og et program på din PC der kan sende DualShock 3 informationerne videre. Det er super bøvlet, men det virker udmærket.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 30/04-13 11:03 
Spændende... Consolizing er altid spændende :P
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 30/04-13 11:07, rettet 30/04-13 11:08 
Men, som Sumez er inde på, burde det være muligt at lave en adapter, med lidt logic kredse (og en Bluetooth modtager), der udfører PC'ens opgave i det setup. Bare ingen der har gjort det.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-13 11:09 
Men så skal man stadig køre det script. Det er ikke nogen god løsning hvis det forhindrer enkelte spil i at fungere korrekt. Desuden mister man muligheden for online-play i spil som Phantasy Star Portable 2 hvis man bruger hacket firmware.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/04-13 11:10 
Foruden at det er super sejt at have en PSP konsol :D
j/k
SumezSumezSkrevet 30/04-13 11:12 
slk486>
Men, som Sumez er inde på, burde det være muligt at lave en adapter, med lidt logic kredse (og en Bluetooth modtager), der udfører PC'ens opgave i det setup. Bare ingen der har gjort det.

Jeg tænkte ikke på trådløs DualShock3, bare en almindelig PS1+2 dualshock til USB adapter. :)
Men DualShock 3 burde i teorien også fungere via USB-forbindelsen, da den sender sine informationer gennem USB, og ikke kun trådløst (kan bruge den på min PS)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-13 19:31 
Meget simpel test af analog pinden:
Vis os dit mod-tråden

Virker fint ser det ud til. Og hopper meget pænt tilbage til ca. center når man slipper. Det er garanteret ikke bedre med den originale pind. Jeg er godt klar over at billedet er skaleret ad H til, men det var ikke lige dér min fokus lå :)
Vis os dit mod-tråden

Analogpinden var uden sammenligning det der kunne ha' givet mest bøvl hvis den ikke virkede som jeg håbede. Det var heldigvis ikke tilfældet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 30/04-13 19:58 
Sejt. Bliv endelig ved med at poste fremskridt };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/04-13 20:28 
Jeg elsker også den slags hjemmebryg... Glæder mig til at følge med efterhånden som det skrider frem!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 30/04-13 22:03 
Pyh! Kunne have været den største udfordring i projectet.

Tak for update :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/04-13 23:17, rettet 01/05-13 00:51 
Hehe er du gået i gang selv? :)

Her er dagens fremskridt i grove træk:
Vis os dit mod-tråden

Controller PCB'et er totalt strippet for dele og er blevet slebet ned så man nemmere kan se printbanerne. Der var noget hvidt tryk på før som gjorde det svært.
PSP'en er blevet savet i tre stykker og de to af dem, delen der holder drevet og den anden del der holder batteriet skal genbruges. Og så har jeg lige lavet hul i PS2'en hvor stykket fra drevet skal placeres. Det er kun skåret ud meget groft og er lidt for småt. Det bliver træls at skulle slibe op med hånden i morgen, men så bliver det også mere præcist :)

EDIT: Alt skal naturligvis slibes ordentligt ned før det skal males :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/05-13 08:18, rettet 01/05-13 09:10 
Nej, jeg har ikke en PSP endnu :) Har været på udkig efter en 2000 længe, grundet skærmen, men hvis den skal konsoliseres er det nok bedre med en 3000.

Ser frem til næste update!
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-13 15:53 
Så kan jeg lige tage et billede der viser hvor du tapper de forskellige signaler så du ved det på forhånd. Min er også en 3000.

Jeg bliver nok nødt til at bygge skærmen ind i maskinen alligevel. I hvert fald så den kan tilgås hvis man fjerner bunden. Kom til at gå ind i custom firmwarens "recovery mode" i går og den var ikke helt AV out venlig, så det var noget af en pain at komme ud af igen :D Det burde dog ikke give de store problemer uanset med byggeriet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/05-13 16:04 
Overvejede også selv at indbygge skærmen, om ikke andet, så for lirens skyld :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-13 17:17, rettet 01/05-13 17:17 
Jeg når nok ikke så forfærdeligt meget i dag. Min hånd er en smule øm efter al den sliben, filen og skæren de sidste par dage. Så det er nok bedst lige at lade den hvile en dags tid. Jeg vil dog se om jeg ikke kan få lavet de billeder der viser dig hvor du kan tappe signalerne (det vil jo også komme mig til gode) og så få afloddet Pro Duo slottet, USB porten og batteri-connectoren :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/05-13 21:41 
Fair nok, du har jo tid i weekenden :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-13 22:34, rettet 01/05-13 22:35 
Nå jeg fik sgutte loddet i aften, men jeg har fået lavet billederne der viser hvor alt skal forbindes. Håber det kan bruges, hvis du får fat i en model magen til min :)

Right-click > View Image - for at se billederne i rigtig størrelse.

Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden

Det er meget småt, så en tynd loddespids, liquid flux og meget tynde ledninger er næsten et must.
Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/05-13 23:01, rettet 01/05-13 23:02 
Det er sgu lækkert! Glæder mig til at komme igang :)

Hvad gør du med controller porten? Der er jo ikke 1:1 mapping fra PS2 controlleren.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-13 23:04 
Jeg bruger en D-SUB 25 connector. Eller tænker du button layout?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/05-13 23:05 
Ah, jeg troede du ville benytte PS2 portene fra PS2'en. Hvorfor D-SUB 25? Standard Neo Geo DB15 ikke nok?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05-13 23:07, rettet 01/05-13 23:13 
Nope, det kræver 22 eller 23 pins, mener jeg :) Jeg har skrevet det ned et eller andet sted... EDIT: 19 var det vidst.

Jeg kan lige poste et pinout for controller porten i morgen. Skal alligevel snart bruge det selv.

EDIT: Hold, Vol -, Vol + og Music skal naturligvis ikke bruges. Power og LED1-4 skal naturligvis heller ikke forbindes til controlleren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig