X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/01-13 17:27 
Slet ingen der kan hjælpe en godte som mig med at finde en brugbar strømforsyning? Gerne noget i laptop-stil som den vi allerede har.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/01-13 17:29, rettet 19/01-13 17:29 
Her for et stykke tid siden, var der en gut i Australien, som satte servicemanualer til alt Sega's hardware fra Master System til Saturn til salg på eBay. Der blev samlet ind på forskellige Sega-forummer, så det hele kunne blive købt og gjort tilgængeligt som PDF-filer. Jeg spyttede også selv lidt i kassen. Nu er auktionerne udløbet og manualerne er blevet købt som planlagt. Jeg glæder mig som en lille dreng før juleaften til at få fingrene i de PDF'er :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/01-13 19:38 
Fedt :) Bliver spændende at se hvad det kan føre til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 19/01-13 19:46 
Hvad tænker i der kunne stå i dem, som kunne være interessetant?

/komplet noob
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/01-13 20:31 
De indeholder diagrammer og beskrivelser, som reparatørerne gjorde brug af i sin tid, når de skulle få liv i dødt Sega-hardware. De giver et meget klarere billede af, hvordan hardwaren er skruet sammen. Meget af det, man hidtil kun har kunnet gætte sig til, kan man nu få bekræftet/afkræftet direkte fra hestens mund.

Det mest interessante er nok beskivelserne af de custom chips, Sega har proppet i maskinerne.
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 19/01-13 21:44 
Er det også servicemanualer til deres arcademaskiner eller kun konsollerne?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/01-13 22:03 
Kun konsollerne.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-13 03:33 
Jeg har moddet min Dreamcast VGA box så man kan skifte imellem VGA og RGB frem for VGA og S-video. Det kræver et Extron RGB interface til at kombinere HV til C.sync. Den sidder alligevel i mit setup så det er fint for mig. Man kunne sagtens bygge noget ind i boksen i stedet.

https://www.youtube.com/watch?v=GeXY1ppsbto

Detaljer her:
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=33450&start=2540
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/01-13 21:37 
Jeg er blevet lidt tændt på at brygge nogle "ægte" trådløse controllere sammen til min MegaDrive. Altså noget, der bruger samme system som de moderne konsoller.

Man kan få et hav af forskellige små boards baseret på chippen nRF24L01. En forsvinden lille chip, som kan både sende og modtage i 2.4GHz-området. Der er allerede en gut, som har brugt den til at lave trådløse controllere til SNES, N64 og Saturn, så det skulle også være muligt at strikke noget sammen til MD'en :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-13 21:51 
Det har jeg også overvejet at gøre med mine infrarøde Saturn controllere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 27/01-13 22:17 
KillerBean2>
Jeg er blevet lidt tændt på at brygge nogle "ægte" trådløse controllere sammen til min MegaDrive. Altså noget, der bruger samme system som de moderne konsoller.

Man kan få et hav af forskellige små boards baseret på chippen nRF24L01. En forsvinden lille chip, som kan både sende og modtage i 2.4GHz-området. Der er allerede en gut, som har brugt den til at lave trådløse controllere til SNES, N64 og Saturn, så det skulle også være muligt at strikke noget sammen til MD'en :)

Hvis du finder på noget stabilt, kunne jeg måske være interesseret i at hyre dig til at bygge mit sæt trådløse SMD controllere om... Medmindre det viser sig at være så simpelt, at selv en elektronikhat som mig kan klare det :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/01-13 22:53 
FancyPants>
mit sæt trådløse SMD controllere om...

Sådan et sæt officielle infrarøde fra Sega? Jeg ville have det lidt skidt med at begynde at modde sådan et par. Er de ikke halvsjældne? Jeg har selv et par, men kan ikke nænne at udsætte dem for den slags :/
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 27/01-13 23:35 
Jeps!
Men jeg havde ingen idé om hvorvidt de var sjældne eller ej - Så måske skal de bare have lov at forblive originale :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-13 02:34 
HDMI-mod på vej til NES. Outputter i 480p og behøver IKKE udskiftning af PPU'en! Ser meget lovende ud.

Billedkvaliteten ser bedre ud end min RGB-NES, men kan af gode grunde ikke bruges med et CRT :)

Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
"Ringing" skyldes formentlig opskaleringen fra TV'et.

http://www.nintendoage.com/forum/messageview.cfm?StartRow=1&catid=7&threadid=92557
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/01-13 08:41 
KillerBean2>
Jeg er blevet lidt tændt på at brygge nogle "ægte" trådløse controllere sammen til min MegaDrive. Altså noget, der bruger samme system som de moderne konsoller.

Man kan få et hav af forskellige små boards baseret på chippen nRF24L01. En forsvinden lille chip, som kan både sende og modtage i 2.4GHz-området. Der er allerede en gut, som har brugt den til at lave trådløse controllere til SNES, N64 og Saturn, så det skulle også være muligt at strikke noget sammen til MD'en :)

Du må _meget_ gerne poste en opskrift når du er færdig! Sådan nogle skal jeg helt klart have!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-13 15:23 
Der findes allerede guides til NES, SNES, N64 og Saturn, hvis det er dem du er ude efter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 29/01-13 15:29 
Konsolkongen>
Vis os dit mod-tråden

Er det kun mig der synes det ser fake ud hvis man kigger på billedet nede i venstre hjørne? Så vidt jeg kan se går det da ud over kanten på TV'et.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-13 15:30 
Det er fordi der sidder et klistermærke på TV'et ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/01-13 18:30, rettet 29/01-13 18:32 
Præcis. Og det vil jeg så lige bruge som en undskyldning for at udtrykke min dybeste foragt for den tosse, der fandt på, at LCD TV med LED-bagbelysning skal kaldes "LED TV". Et ægte LED TV er jo en helt anden fisk.

Men der er jo så meget af den slags. Jeg elsker også, når manden i Elmutanten-reklamerne råber: "Og 2GB Grafikkort!!!", når de skal sælge en PC. Så sidder man og tænker: "Hvordan måler man en fysisk størrelse i GB?" Måske får man bare en USB-pen med et 2GB stort billede af et grafikkort.

[/SURT OPSTØD] :)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/01-13 23:48 
FancyPants>
Jeps!
Men jeg havde ingen idé om hvorvidt de var sjældne eller ej - Så måske skal de bare have lov at forblive originale :P

Ved nærmere eftertanke har jeg nok alligevel ikke så store skrupler ved at skulle give dem en omgang. Hvis de, lige som mine egne, ikke har hverken æske eller manual, er de sandsynligvis ikke voldsomt sjældne. Jeg tror lige jeg prøver at give mit eget sæt en makeover først, og så melder jeg tilbage og fortæller, om det kunne lade sig gøre, eller om det gik helt i kage.

De originale controllere kan trods alt ikke bruge til meget andet end pynt, så længe de er baseret på IR-kommunikation.

Jeg bare ikke helt bestemme mig for, om jeg skal forsøge mig med de billige kinesiske moduler på eBay, eller om jeg skal købe de langt mere sexede, men også meget dyrere, moduler, man kan få fra sparkfun.com :/
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/01-13 00:31 
Mine (delvist også ejet af min broder) er dog i original kasse og det hele... Jeg husker tydeligt hvordan vi måtte sidde yderst akavet i sommerhuset, fordi konsollen stod på gulvet i stuen, og vi skulle formå at ramme IR signalet uden om sofabordet :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
ElgenElgenSkrevet 05/02-13 23:31 
Hmmm, lad mig se. Altså jeg står og mangler en 4bit DRAM-kreds...dem har jeg ingen af. Men jeg har en del af de her 1bit DRAM-kredse...hmmm, gad vide om...

Vis os dit mod-tråden

};-P

og det mest sindsyge ved det mod...hvor StormP-agtigt det end måtte se ud, så virker det sgu (er selv ret overrasket over det faktum };-P

Her et førbillede

Vis os dit mod-tråden
(læg mærke til de sorte striber)

og her et efterbillede

Vis os dit mod-tråden
(og væk var de sorte striber };-P)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
amnesiaamnesiaSkrevet 06/02-13 08:47 
Det er ren MacGyver arcade reperation ;-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
ElgenElgenSkrevet 06/02-13 09:11 
Det var også ret sjovt at lave };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
--Skrevet 06/02-13 09:14 
Elgen du er vild. Mega nørdet på den blærede måde! :D
Spiller nu: Animal Soccer World
ElgenElgenSkrevet 06/02-13 09:39, rettet 06/02-13 10:19 
Har dog bestilt nogle 4bit DRAM-kredse, da den fysiske konstruktion ikke er videre stabil...Men det fungerede fint til at finde ud af at det netop var den kreds der var fejl på og ikke andet };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 06/02-13 09:51 
Haha sådan ! :D
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-13 22:28, rettet 14/02-13 22:29 
NÅ! Det skal heller ikke være totalt blær og success-historier hele tiden. Jeg købte en ret fin Saturn på et loppemarked her i søndags. Har lidt på fornemmelsen at den stort set var ubrugt da den stof-strip der forhindrer at CR2032 batteriet i at virke ikke var blevet fjernet. Enten dét, eller også har maskinen været ejet af en retard.
Den virkede fuldstændig perfekt og åd alt hvad jeg smed efter den af EU spil.
Jeg havde dele på lager til at udskifte bios med en regionsfri en af slagsen og lave det switchless 50/60Hz mod på resetknappen. Det er begge dele noget jeg har gjort før, bla. med min egen "COOL" Saturn.

Jeg laver moddet og det bliver rigtig fint, hvis jeg selv skal sige det. Ikke noget sindsoprivende svært mod og det hele sidder faktisk på ryggraden. Tænder maskinen og der sker ikke en skid, bare sort skærm. Jeg aner virkelig ikke hvad der kan være gået galt. Jeg ved at det jeg har lavet er gjort ordentligt, men jeg har fandeme oplevet det et par gange før med 50/60Hz moddet og de gange var det også lavet godt nok.

Flere detaljer og billeder i bunden af tråden her:
http://www.assemblergames.com/forums/showthread.php?38089-Help-needed-with-50-60hz-Saturn-mod

Man kan håbe at det er bios'en der er faulty. Den er i hvert fald billig nok til at det er værd at udskifte :)

Men for at det ikke skal være for trist så fik jeg udskiftet det forfærdelige D-pad på den US-style controller der fulgte med. Brugte et D-pad fra en slidt infra-rød controller. De passer uden at der skal moddes eller skæres :)
Så er controlleren ikke så skidt lige pludselig, den har fremragende knapper, men halvringe L og R som eneste minus.

Vis os dit mod-tråden

;D
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 14/02-13 22:31 
Jeg hader de loppemarkeder, der er tæt på mig. Det mest ophidsende jeg nogensinde har set må være adskillige GBA spil, piratversioner naturligvis...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-13 22:36, rettet 14/02-13 22:37 
Der er også en del pirat GBA på det her. Fandt Kid Dracula og Gargoyles Quest til gammel GB. Det var lækkert nok :) Men ellers er der intet at komme efter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/02-13 22:38 
Epic spil kid dracula, tjeck famicom/nes kid dracula ud ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-13 22:39 
Det har jeg set. Ser fantastisk ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 14/02-13 22:50 
Er det det samme, som skete med min Saturn i sin tid, i Bulbjerg? :-/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-13 23:13, rettet 14/02-13 23:16 
Præcis det samme. Og der tog jeg jo det mod jeg installerede i din og satte i min egen da jeg kom hjem hvor det virkede perfekt. Der var både du, Killer Bean og jeg alle enige om at det var lavet rigtigt. Det gir ingen mening for mig :(

EDIT: Eller nej vent, var det, det samme? Lavede jeg ikke kun regionsmod på din maskine? Jeg mindes ikke at jeg pillede ved 50/60Hz. Resultatet er det samme i hvert fald.
I så fald er der måske en lille chance for at det er bios relateret på min maskine og ikke 50/60Hz.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 15/02-13 08:13 
Er der egentlig nogle der ved / har prøvet at bygge en home-made ram-expansion til en N64?
Spiller nu: Animal Soccer World
ElgenElgenSkrevet 15/02-13 08:35 
Hmmm, lyder som et sjovt projekt...

Fandt lidt info her http://www.assemblergames.com/forums/showthread.php?34414-Possible-to-upgrade-N64-ram-internally
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/02-13 19:06, rettet 20/02-13 20:17 
Ikke det vilde mod, da det kun krævede en lille håndfuld lodninger, men her er det alligevel:

Vis os dit mod-tråden

Jeg fik langt om længe mit FM-modul. I stedet for at bruge den medfølgende switch, har jeg bare sat en gammel jumper fra et PC-motherboard på, så maskinen altid opfører sig som en japansk af slagsen med FM-lyd. Har også hardwired den til 60Hz bare for en god ordens skyld :)

I starten var jeg slemt skuffet og troede, det lød helt ad helvede til. Men så opdagede jeg, det bare var det potentiometer, der sidder på printet og styrer lydniveauet, som var sat for lavt. Meget lav FM og skinger høj PSG. Men nu, hvor jeg har skruet lidt op for FM'en, lyder det fantastisk... Eller, det lyder i hvert fald som noget, der kunne have haft masser af potentiale, hvis Sega ikke havde skidt sig selv i nakken da de fjernede det fra de vestlige maskiner.

Skiftede også lige 7805'eren ud med en switch-mode udgave mens jeg nu var derinde i dyret.

EDIT: Og flåede RF-modulatoren ud :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-13 19:13 
Hurray! :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-13 19:41 
Jeg har moddet mit TV. Eller i hvert fald monteret noget LED backlighting :)

Ideen er at lyset, kastet op på væggen vil give en illusion af dybere sort når alt andet lys er slukket. Fungerer umildbart rigtig godt. Der følger fjernbetjening med så man kan skifte mellem 16 forskellige farver og justere lysstyrken.

Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden

Kameraet (Iphone) ødelægger billedet en smule. Det ser lidt bedre ud i virkeligheden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 05/03-13 20:41 
Nice, det er sådan lidt homebrew Ambilight light udgave :)
Hvis du kunne modde det, så farverne skiftede med billedet som det gør med Ambilight, ville det være for vildt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-13 20:54 
Ja det er lidt Philips-licious. Det bliver nok lidt svært at få det til at skifte sammen med billedet, men det fungerer nu meget fint sådan her. Sidder og eksperimenterer lidt med farverne, men synes nu blå fungerer bedst.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/03-13 16:35 
Her over det sidste stykke tid har jeg fået RGB moddet to US og en EU N64 maskiner. Det spændende ved moddet var at de alle var af den nye type der ikke har en DAC der konverterer til RGB. Det betyder så at man selv skal bygge en DAC og det gør moddet ret meget mere vanskeligt end på de gamle maskiner.

Først skal man brænde noget data til nogle IC'er. Jeg kom til at bestille de små surface-mount-typer som ikke passede ned i de sokler jeg havde købt til formålet. Jeg opdagede dog at de tilfældigvis var præcis samme IC'er som bruges til de der elendige kina DC-modchips. Jeg kontaktede Killer Bean og han var så flink at sende mig fem stk med det samme.

De skulle så programmeres med en Xilinx Platform Cable USB jeg havde købt på ebay. Noget jeg aldrig har rodet mig ud i før. Det lykkedes dog efter ganske få forsøg at få slettet dataen på IC'erne og få lagt den nye over. Noget jeg havde troet ville involvere en helvedes masse trial and error :)

Vis os dit mod-tråden
Den store arcade-psu bruges til at levere 3.3V til chippen mens dataen overføres. Det var det smarteste jeg lige kunne komme på ;)

Derefter skulle der bygges print ud af matrix-board. Da jeg skulle lave tre maskiner gik der helt samlebåndsarbejde i det og hold kæft hvor var det kedeligt. Hvert print skal bruge 60 560ohms modstande (20 til hver farve).
Vis os dit mod-tråden

Her er billedet af et færdigt print. Det var det sidste jeg lavede og det der endte i EU-maskinen:
Vis os dit mod-tråden

Her er et billede af den første maskine jeg lavede færdig, med print og chip installeret:
Vis os dit mod-tråden

To af maskinerne røg retur til Xsane i forgårs og jeg håber han vil være tilfreds med dem i mange år fremover :)

Hvad billedkvaliteten angår så var jeg personligt en smule skuffet. Farverne er fremragende og langt bedre end S-video, men billedet er ikke nær så skarpt som jeg er vandt til fra Saturn, MegaDrive og SNES og der er en del flimmer i billedet (som muligvis skyldes dårlig PSU eller stepdown converter).

Men for en maskine der for få år siden var utænkelig at RGB modde synes jeg sgu det er okay :)
Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 13/03-13 16:55, rettet 13/03-13 16:55 
Lavede en NES af lego sidste uge, ud af en billig famiclone og nogle Lego-klodser fra Rema 1000.

Vis os dit mod-tråden
Skriv lige hvis billedet ikke vises, ved ikke om man kan hotlinke det
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/03-13 16:56 
Det vises. Sejt ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 13/03-13 17:11 
Sumez, den konsol du har brugt, er det den som hedder: "TV Konsol", og er grå med blå knapper, samt indeholder 1 cartridge med ca. 20 spil?
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 13/03-13 17:20 
Yep
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 13/03-13 17:36 
Herligt. Har den selv, men anede ikkea t den kan æde famicom spil :D?
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 13/03-13 17:48 
Det er en ganske normal Famicom-on-a-chip :) Udskiftede batteriholderen indeni med et stik til en universalstrømforsyning sat til 6v dc
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 13/03-13 17:51 
Ja okay. Har en indbygget PSU i min :) Men tak for heads up, så blev jeg det klogere :P
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 13/03-13 18:04 
Hm så er det ikke helt den samme :) men er ret sikker på at din også er en famiclone. De 20 spil er vel også bare NES-klassikere med hacket grafik, ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
1'657 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig