X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Svar
ElgenElgenSkrevet 02/11-12 20:25, rettet 02/11-12 20:34 
Øhhh, hvilket tip? (jeg er puslet)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-12 20:34 
Du linkede engang til annoncen i guloggratis og sagde at det måske var noget for mig da jeg boede på fyn. Så kørte jeg til middelfart og hentede 3 flyttekasser elektronik og sager for 300kr :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 02/11-12 20:37 
Ahhh, nu husker jeg det...altid fedt at ha' et godt stash af elektronik, dingenoter, sager og værk, så man ikke skal på indkøb hver gang man får en god ide til noget at lege med };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-12 20:39 
Hmm de er så gamle de her polyester caps at der er farvekoder på. Jeg undrer mig lidt over informationerne på nettet. Jeg har en der har farverne Rød, Rød, Gul, Guld. De tre første farver siger 3.3uF ifølge siden her, men jeg kan ikke vælge guld i det sidste felt, kun hvid eller sort. Ingen af de caps jeg har haft fat i har hvid eller sort streg på 4. bånd.

http://www.calculatoredge.com/electronics/capacitorcode.htm
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 02/11-12 20:44 
Mener at sølv er 5% og guld 2% begge er i hvert fald bedre end både hvid og sort...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
FancyPantsFancyPantsSkrevet 02/11-12 20:45 
Konsolkongen>
Hmm de er så gamle de her polyester caps at der er farvekoder på.

Nu føler jeg mig pludselig pisse gammel, selv om jeg kun er 25 :(

Husker lige så tydeligt hvordan vi sad med hver vores hæfte, og afkodede farverne i elektronik i 7. og 8. klasse, hver gang vi skulle bruge forskellige dele :D

Desværre er der ikke rigtig noget af det der har siddet helt fast i hovedet, og hæftet kan jeg vist ikke sådan lige finde :(
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-12 20:51 
Hehe jeg kunne bare læse mig til at de var udgået. Jeg har også tjekket at det ikke er en modstand i fancy indpakning, men jeg kan ikke måle på dem ;) Mit lortemultimeter kan ikke måle caps :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-12 20:52, rettet 02/11-12 20:54 
Elgen>
Mener at sølv er 5% og guld 2% begge er i hvert fald bedre end både hvid og sort...

Ja det er jo bare tolerencen eller voltage så vidt jeg kan forstå. Voltage må være pisse ligemeget til mit brug.
Kan den slags blive for gamle?

EDIT: Voltage var muligvis 5. bånd...?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 02/11-12 20:59, rettet 02/11-12 20:59 
Hvis man skal ha noget der skal kunne måle kondensatore, skal det være et ECT-meter og det koster kassen.
Det kan somregel ikke betale sig at måle på små kondensatore, men skifter dem blot på mistanke...men jeg kunne godt tænke mig et ECT-meter; bare for at EJE det };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/11-12 21:23, rettet 02/11-12 21:39 
Konsolkongen>
Kan den slags blive for gamle?

Hvis det virkelig er polyesterkondensatorer, skulle de gerne have et meget langt "shelf life".
Medmindre indpakningen er begyndt at revne, eller benene er begyndt at rustne, skulle der ikke være noget i vejen med dem ;)

FancyPants>
Desværre er der ikke rigtig noget af det der har siddet helt fast i hovedet, og hæftet kan jeg vist ikke sådan lige finde :(

Jeg er uddannet elektromekaniker, og jeg kan heller ikke huske farvekoder... ikke engang på modstande.
Ren dovenskab. Det er meget hurtigere bare lige at måle efter med et multimeter, hvis man er i tvivl :D

Jeg har dog heller aldrig været så uheldig at støde på kondensatorer med farvekoder. Men i det mindste er det ikke keramiske SMD-kondensatorer. Så ville det være ret skidt, hvis der ikke var skrevet noget på indpakningen.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-12 21:26 
Mange tak. Mon ikke jeg så bare skal gå ud fra at guld betyder 2% tolerence som Elgen siger? Det er jo kun super til det her brug :)

Jeg synes det lyder lovende indtil videre. Diskanten er utrolig klar, men bassen lyder helt smadret.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/11-12 21:29 
Jeg tror bare, du har et forskruet forhold til bas :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-12 21:30 
Bassen skal ikke skratte. Så meget ved jeg da.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/11-12 21:32 
Fair nok. Jeg troede bare igen, du brokkede dig over, at bassen slet ikke var der ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/11-12 21:43 
Jeg kunne nok godt ha formuleret mig bedre :)

De polyester caps jeg har er i øvrigt nogle ham den tidligere ejer har loddet ud af noget radio eller lign. Så de er brugte, men jeg forsøger nu alligevel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-12 00:46 
Argh det var sgu fancy modstande. Lorte multimeter :(

Nyt multimeter.nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/11-12 01:06 
Haha, jeg tænkte det sgu nok. Jeg har heller aldrig hørt om polyester caps med farvekoder... selvom min erfaring ikke er så stor endda.

Hvordan ser de ud, de der fancy'e modstande?
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-12 01:11 
Hvis du søger på "polyester capacitor color codes" kommer der en masse frem.

De ligner de Wima han bruger i guiden. De er bare brune. Det viste sig at være 220K modstande...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/11-12 01:28, rettet 03/11-12 01:29 
Konsolkongen>
Hvis du søger på "polyester capacitor color codes" kommer der en masse frem.

Hehe ja, åbenbart. Det er syret nok, at de findes. Men jeg tror også kun jeg har set én eller to farvekodede kondensatorer i al den tid, jeg har rodet med elektronik. Der er simpelthen ikke nogen i industrien, som benytter sig af systemet. Sikkert også primært pga. risikoen for, at de bliver forvekslet med modstande.

Konsolkongen>
De ligner de Wima han bruger i guiden. De er bare brune. Det viste sig at være 220K modstande...

Så er det nok bare nogle effektmodstande af en slags.. gætter jeg på.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-12 01:34 
Det er dem her jeg skal bruge, ikke sandt?
http://elsupply.dk/?Gid=42&VNr=172IU3.3

Synes ikke jeg kan finde nogen 22K 1% modstande derinde :/ Jeg har kun 5% selv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/11-12 01:55, rettet 03/11-12 02:00 
Konsolkongen>
Det er dem her jeg skal bruge, ikke sandt?
http://elsupply.dk/?Gid=42&VNr=172IU3.3

Jep.

Konsolkongen>
Synes ikke jeg kan finde nogen 22K 1% modstande derinde :/ Jeg har kun 5% selv.

http://elsupply.dk/?Gid=52&VNr=065220

;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-12 19:52 
Jeg har fået moddet min PS1 på samme måde som han viser på siden. Der er ikke meget at vise så jeg har ikke taget nogen billeder af det. Lyden er i sandhed fantastisk!

Hvis nogen ligger inde med noget PS2 remote og reciever (kan muligvis godt nøjes kun med recieveren) så er jeg interesseret i at aftage den :)

Der er desuden en mester der er igang med at lave LCD display på hans PS1. Det blir totalt lækkert når det er færdigt :)

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=W7bTZCFFrnQ
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 11/11-12 21:14 
Vis os dit mod-tråden

Rodet med lidt regionsfri + 50/60 Hz mod i dag. Føj hvor er mine 28årige øjne bare blevet for gamle til at se de små ben :O Men det blev da gjort :P
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-12 23:20 
Det ser rigtig godt ud :)

Jeg har lavet verdens mest ligegyldige mod her til aften. Jeg har været træls over at man skulle bruge et MD2 kabel til 32X. Jeg gider ikke skifte rundt mellem MD1 og MD2 kabler, så jeg forsøgte mig først med at lave en simpel MD2 til MD1 adapter, men de 8-pin DIN stik i hun jeg har brugt har alle været noget slemt lort, så forbindelsen i kablet var ikke så god. Det skyldes dog muligvis vægten på mine RGB kabler...

Anyway, jeg valgte at fjerne et stykke af PCB'et på 32X'en og kunne så liiiiiige få plads til en ordentlig DIN connector. Ledningerne skulle pakkes helt godt på over og undersiden så det er ikke super pænt, men det virker og billedet er stadig rigtig godt.
Nu kan jeg spille forfærdelige spil uden at skulle skifte RGB kablet fra maskinen :D

Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 13/11-12 10:56 
Vis os dit mod-tråden

Så fik jeg samlet min SNES igen. Den fik lige en gang maling, da den havde sådan en ækel gul nekotin agtig overflade.

Er der btw nogle som ved hvordan det kun er nogle af fladerne på fx en SNES, som er modtagelig over for denne gule overflade? Nogle af overfladerne var som nye, og andre helt gule :/?

Lavede egentlig det 50/60 Hz + lockout chip mod for hyggens skyld. Har ikke engang nogle US spil at teste maskinen med. Så vil lige høre om maskinen opfører sig korrekt vedr. følgende:

Den starter spil op både med lockout chippen enabled og disabled. Skifter jeg imens maskinen er tændt får den sort skærm.

Kan fint skifte imellem 50 og 60 Hz imens spillet kører. Vælger jeg 60 Hz flimrer billedet dog, og det virker tila t spillet generalt kører en anelse hurtigere.
Spiller nu: Animal Soccer World
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/11-12 11:19, rettet 13/11-12 11:24 
Misfarvningen har noget med plasttypen at gøre. ABS-plast er ret slemt til at "ilte" og skifte farve over tid, på grund af det kemikalie man tilsætter plast-mixet for at gøre det anti-brændbart.

Det er ikke alle materialer brugt til maskinen der er af ABS-plast - kun de steder der er udsat for meget varme (oftest anvendes ABS plast ved udluftningskanaler etc.). Dette er også tilfældet med f.eks. Gamecube, hvor konsollens sider er af ABS-plast fordi disse er mere udsat, mens top og bund ikke er.

Læs mere her.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-12 13:58 
Kan fint skifte imellem 50 og 60 Hz imens spillet kører. Vælger jeg 60 Hz flimrer billedet dog, og det virker tila t spillet generalt kører en anelse hurtigere.

Det er jo netop pointen med at man 60Hz modder en konsol, for at spille sine spil i korrekt hastighed. Jeg forstår dog ikke hvad du mener med at billedet flimrer? Det skal det ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 13/11-12 14:22 
Når den står i 50Hz er billedet roligt og fint, skifter jeg til 60Hz, er det som om at kanterne på diverse objekter ryster. Ved ikke om det giver mening, ellers må jeg lave en video.

Mener btw at min TV (et af de billige Philips 42" LCD til ca 3000) kun er 50 Hz. Ville det være forklaringen?
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-12 16:23 
Ja det kunne godt tyde på at det måske var TV'et der er problemet. Gør det også det med andre spil end TinTin?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-12 19:56 
Xsane har sendt mig sin Virtual Boy som skulle ha' lavet skærmene. Det var det klassiske problem med at limen på ribbonkablerne er gået løs. Den populære løsning er at bage det i ovnen for at få dem på plads, men jeg valgt at lodde dem på i stedet da den løsning gerne skulle være permanent.

Jeg smeltede limen og plastikken omkring banerne forsigtigt med noget loddetin og uden at skubbe banerne med loddekolben. Derefter var det rensning med isopropyl og så flydende flux > lodning og rensning med isopropyl igen.

Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden

Har lige ligget på gulvet og spillet Wario Land i en halv times tid. Det virker perfekt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 13/11-12 20:02 
Konsolkongen>
Ja det kunne godt tyde på at det måske var TV'et der er problemet. Gør det også det med andre spil end TinTin?

Det er det samme i andre spil. Har prøvet at fange det på video, men det er ikke til at se der. Men det kan bedst beskrives med at diverse kanter får en slags "skygge", og objekter som normalt er permanente, blinker (meget hurtigt).

Btw et fint stykke arbejde du har lavet med den VB ;)
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-12 20:06 
Tak :)

Jeg har godt nok aldrig set et TV der ikke kunne 60Hz så jeg ved ikke hvordan det vil opføre sig. Det lyder dog underligt hvis dit LCD TV ikke kan køre 60hz overhovedet :/

Mon ikke snare det er fordi dit TV ikke er så glad for signalet fra gamle konsoller i 60Hz i RGB eller composite? PS3 og 360 kører jo 60Hz i alle spil med HDMI.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 13/11-12 20:22 
Fa'me lækkert arbejde med den VB der KK.
Du er sgu virkelig pro med en loddekolbe...};-{P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-12 20:29 
Jo tak, men det er faktisk det liquid flux jeg bruger der gør al arbejdet :) Der skal bare bruges godt af det og så en flad loddespids hvor man så trækker fra kablet og op mod PCB'et. Ligsom han gør i videon her ved ca 24min inde:
https://www.youtube.com/watch?v=b9FC9fAlfQE&feature=related
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 13/11-12 20:33 
Konsolkongen>
Tak :)

Jeg har godt nok aldrig set et TV der ikke kunne 60Hz så jeg ved ikke hvordan det vil opføre sig. Det lyder dog underligt hvis dit LCD TV ikke kan køre 60hz overhovedet :/

Mon ikke snare det er fordi dit TV ikke er så glad for signalet fra gamle konsoller i 60Hz i RGB eller composite? PS3 og 360 kører jo 60Hz i alle spil med HDMI.

Prøver lige at strikke en bette video sammen. Det er ikke tydeligt i den, men håber det kan viser lidt hvad jeg mener :)
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-12 20:36 
Ja prøv det. Det ser i hvert fald ikke ud til at dit mod fejler noget :)

Hvad bruger du af kabel til at forbinde til TV'et med?
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 13/11-12 20:38, rettet 13/11-12 20:38 
Sådan et standart SNES / N64 kabel. Det er smidt til composite.

Video klar om 10 mins ca:D
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-12 20:43 
Du burde i hvert fald få dig et RGB scart kabel. Det er ikke sikkert det vil afhjælpe problemet, hvis det er dit TV der laver ged i den, men billedet vil i hvert fald blive meget bedre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 13/11-12 20:46 
Video: http://www.youtube.com/watch?v=7muo6z7_4KI&feature=youtu.be

Overvejede faktisk at bygge et Din stik ind i SNESen, som matcher A/V out på min CMVS + CHNG64. Gidder nemlig ikke bøvle med at pille TVet ned fra væggen hver gang jeg skal skifte scart stik. Og ellers skulle jeg måske blot anskaffe en scart forlænger / forgrener :P
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-12 21:00 
Ja det er virkelig nemt at se på Tintin og SMW titelskærmene. Jeg har aldrig set det før, så jeg ved ikke hvad jeg skal foreslå desværre :( Har du mulighed for at prøve maskinen på et andet TV?
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 13/11-12 21:01 
Kan prøve at hive den med hjem til mine forældre næste gang jeg kigger forbi. De har stadig et CRT btw :P
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-12 21:03 
Det ville jeg prøve :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 13/11-12 21:04 
Super. Men tak for hjælpen alligevel ;)
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-12 21:07 
Ja det var så lidt ;D
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 14/11-12 08:18 
KK: Har du et link til hvor man kan købe det der vidunderflux...jeg synes nemlig selv at det er et helvede at lege med SMD...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-12 09:28 
http://www.ebay.co.uk/itm/Liquid-Flux-100mls-reflowing-of-solder-joints-BGAs-XBOX-RROD-PS3-YLOD-more-/321015504618?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Supplies_ET&hash=item4abe03deea

Jeg smed dog kanylerne ud med det samme da jeg synes nåle er hella scary :O Jeg bruger i stedet bare en vatpind til at påføre det med. Hvis man bruger rigtig meget kan der dannes en hvid hinde på printet, sikkert ikke noget der gør noget, men det er nok en god ide at rengøre med isopropyl bagefter for en sikkerheds skyld.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 14/11-12 09:55 
Takker...det er SÅ meget købt };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 14/11-12 12:03 
Er der nogen af jer, der skal med til Hankys juletamtam, og som skal købe vidunderflux?
Hvis ja, er jeg klar på split-porto med sådan et junkie-flux-set :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
--Skrevet 14/11-12 19:06 
Konsolkongen>
Ja det er virkelig nemt at se på Tintin og SMW titelskærmene. Jeg har aldrig set det før, så jeg ved ikke hvad jeg skal foreslå desværre :( Har du mulighed for at prøve maskinen på et andet TV?

Så fik jeg den lige prøvet på de gamles CRT. Der er stadig samme problemer, og da jeg nørdede en smule Tintin, lagde jeg mørke til en hel del glitches.

Læste et sted på nettet noget om at PAL spil er designet til 50 Hz, og US spil til 60 Hz. Nu har jeg kun PAL spil, og prøver at tvinge dem over i 60 Hz, og kan det derfor være at det er grunden til at grafikken hopper og danser? Hvis jeg fx anskaffer et US spil (som er designet til 60 Hz) vil det måske afvikles fint i 60 Hz (og måske endda drille i 50 Hz?)?

Som skrevet lavede jeg dette mod fordi jeg synes det er hygge at lodde rundt i maskiner :P Men er formålet med moddet at kunne afvikle NTSC spil i 60 Hz, eller at kunne afvikle ALLE (+PAL) spil i 60 Hz?

Jeg blander muligvis en del ting sammen, men håber det giver mening :D
Spiller nu: Animal Soccer World
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/11-12 19:33 
Det lyder som om, du har fået fat i nogle 50Hz-optimerede spil. Det er noget prut. Jeg har det samme problem med en masse af mine MegaDrive-spil. Det ender sansynligvis med at jeg sælger dem, og anskaffer US/JP-udgaver i stedet.

Formålet med moddet er at have en maskine, der kan opføre sig som tre forskellige af slagsen. Én fra hver region.

Man kan nogle gange godt luske sig forbi frekvensoptimeringen og tvinge spillet til at køre 60Hz-optimeret, men det kræver en Game Genie + koder (eller noget lignende), og det er noget bøvl IMO.
AV Intelligent Terminal
1'657 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig