X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Svar
FancyPantsFancyPantsSkrevet 27/09-12 22:31 
Er der stadig liv i ham? :o
En her fra P:R havde vist sendt ham en mail uden held, for ikke så forfærdelig længe siden.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/09-12 22:38 
Det lignede også noget han havde lavet, men jeg er ikke lige på fornavn med ham ;D
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 27/09-12 22:47 
I øvrigt lige et småfedtet mobilbillede eller to, for at vise hvor fint det TE-S jeg købte af Holmenkolmen er blevet:

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Synes de sorte rims klæder ABXY bedre, og dæmper samtidig den konsekvente lyst til Skittles der før opstød ved hvert øjekast.

At udskifte Start og Back på samme måde, var måske lidt omstændigt, men nu var jeg lige så godt igang. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JuggernautJuggernautSkrevet 28/09-12 05:40 
FancyPants>
Er der stadig liv i ham? :o
En her fra P:R havde vist sendt ham en mail uden held, for ikke så forfærdelig længe siden.

Jeg har forsøgt at få fat på ham herinde og også via FB. Uden held.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/09-12 11:22, rettet 28/09-12 11:22 
m1chelsen>
Så blev det færdig!

Vis os dit mod-tråden

Hehe, endnu en ordentlig klods. Du kan vist godt lide ting med tyngde ;)

Men lige mht. sticks er det nok også lidt af en fordel. Stilen er måske ikke lige min smag, men det er fanme cool, at du får brygget så mange ting sammen. Jeg når som regel ikke længere end til at få købt komponenterne, og så ligger de bare og flyder i en evighed :D

Men nu køber jeg satme et FM-modul til min Master System. Jeg ved ikke helt om man kan kalde det et mod, da det ikke er mange sekunder, man skal have gang i loddekolben for at installere dyret, men jeg glæder mig lidt til at høre, hvor godt (eller rædsomt) det kommer til at lyde.
AV Intelligent Terminal
MeisterDwarfMeisterDwarfSkrevet 30/09-12 22:17 
SuperMikkel>
Konsolkongen>
Rune hvem? :)

Rune "MeisterDwarf" - Han har haft flere billeder af ArcadeSticks her på Playright.

Inden længe har du det i egne hænder Mikkel:D Jeg håber du bliver rigtig glad for det!

Jeg har ikke været logget ind på playright MEGET længe, men har lige gjort det igen pga jeg har lavet stick til SuperMikkel. Jeg har skrevet til folk der har sendt mig PM´s og undskylder selvfølgelig mange gange for de sene svar. Jeg er igang med at lave sticks igen, og har mange lækre kasser der venter til at få nye ejere enten i for af "tomme" kasser eller som færdiglavede custom sticks. Jeg får forhåbentligt lavet en tråd om det inden så længe. I er alle mere end velkomne til at skrive til mig.

Hilsen Rune
FancyPantsFancyPantsSkrevet 01/10-12 00:16 
En ny custom stick tråd skal være velkommen! (og ellers kan du altid bumpe din gamle tråd)
Selvom det ikke lige bliver nu og her, så kommer jeg muligvis til at mangle en kasse på et tidspunkt :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
MeisterDwarfMeisterDwarfSkrevet 01/10-12 08:41 
FancyPants>
En ny custom stick tråd skal være velkommen! (og ellers kan du altid bumpe din gamle tråd)
Selvom det ikke lige bliver nu og her, så kommer jeg muligvis til at mangle en kasse på et tidspunkt :)

Det lyder jo rigtig godt. Jeg får gjort noget ved det. Og ellers skriver du selvfølgelig bare:)
MeisterDwarfMeisterDwarfSkrevet 04/10-12 12:42 
Jeg har netop skrevet til playright, og hørt om jeg må lave en sådan tråd med henblik på at vise mit arbejde, og sælge sticks til brugere her på playright. Så jeg kan forhåbentligt inden længe lave en ny tråd:)
ElgenElgenSkrevet 11/10-12 19:17 
Efter at ha' set Les' übercööl Amiga1200 indvendigt på sidste SSKT, er jeg gået lidt i Amiga-mode pt.. Så da floppydrevet i min A600HD var stået af, har jeg hacket et gammelt PC-drev til, så det kan bruges };-P

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10-12 19:38 
Det er så blær :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 11/10-12 20:02 
Dejligt! Amiga fortjener alt den kærlighed den kan få i disse tider :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
--Skrevet 12/10-12 08:33 
Yep, ved min CMVS var det min kære fader der byggede strømforsyningen. Denne gang førte jeg selv loddekolben, imens han sluprede kaffe i sig :D Jeg må sige, at jeg er blevet godt tilfreds med resultatet.

Strømforsyning til min Consolized Hyper Neo Geo 64 :)

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Animal Soccer World
JuggernautJuggernautSkrevet 12/10-12 11:03 
Elgen>
Efter at ha' set Les' übercööl Amiga1200 indvendigt på sidste SSKT, er jeg gået lidt i Amiga-mode pt.. Så da floppydrevet i min A600HD var stået af, har jeg hacket et gammelt PC-drev til, så det kan bruges };-P

Du er så sej! :)

Les' Amiga var jeg lidt hooked på, og spurgte pænt ind til prisen. Det var så det sidste jeg skulle have spurgt om. Bilen skal vist sælges først hvis den skal erhverves.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ElgenElgenSkrevet 12/10-12 11:22, rettet 12/10-12 11:23 
Jeg tror slet ikke at den er til salg for penge...din sjæl måske };-P

@KTC: Bare rolig jeg har mere på vej };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/10-12 12:33 
Der er en repair log-tråd inde på shmups. Du burde smide et link til din side derinde :)
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=21417
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 12/10-12 12:58 
Vidste jeg ikke...det har jeg netop gjort
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/10-12 13:01 
Sikker på der er mange der kan bruge den til noget derinde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 12/10-12 17:05, rettet 12/10-12 17:06 
Juggernaut>
Les' Amiga var jeg lidt hooked på, og spurgte pænt ind til prisen. Det var så det sidste jeg skulle have spurgt om. Bilen skal vist sælges først hvis den skal erhverves.
Jeg fik faktisk lov til at slikke på hans Amigas indmad da jeg så den :)
Det er en dejlig maskine, men temmelig besværlig at fejlsøge på, da den er ret kompakt og kompleks at arbejde i.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
--Skrevet 14/10-12 23:57 
Projekt Consolized Hyper Neo Geo 64: DONE!!!

Så blev den interne strømforsyning bygget færdig, og monteret!

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-12 00:03 
Sejt :) Hvad er det for noget plade du har loddet komponenterne på?
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 15/10-12 00:49 
Konsolkongen>
Sejt :) Hvad er det for noget plade du har loddet komponenterne på?

Ganske almindeligt kobberprint :)
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-12 01:10 
Jo, men det er vel lakeret på en eller anden måde. Ellers ligner det der vil gå kortslutning i det hele :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 15/10-12 01:15 
Konsolkongen>
Jo, men det er vel lakeret på en eller anden måde. Ellers ligner det der vil gå kortslutning i det hele :)

:D kan godt se hvad du mener :P Det er billedet der snydder. Printoverfladen agere GND, så der er en del komponenter tilsluttet der, men ellers svæver de andre forbindelser ½cm over printet :) Min far tog en del billeder, som nok er mere tydlige, da de er taget i ca. 45graders vinkel, og med et fornuftigt kamara. Så på disse skulle det være muligt at se "lagene" af forbindelser. Disse ovenfor er btw. taget med min mobil.
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-12 01:27 
Jeg regnede også med at pladen var GND :) Men undskyld jeg siger det, det er da ikke så smart at have komponenterne svævende på den måde. Der er høj fare for kortslutning hvis din konsol får et slag og noget går løs.
Jeg ville overdække hele pladen med isoleringstape, om ikke andet så for en sikkerheds skyld :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 15/10-12 08:20 
Konsolkongen>
Jeg regnede også med at pladen var GND :) Men undskyld jeg siger det, det er da ikke så smart at have komponenterne svævende på den måde. Der er høj fare for kortslutning hvis din konsol får et slag og noget går løs.
Jeg ville overdække hele pladen med isoleringstape, om ikke andet så for en sikkerheds skyld :)

Jeg tror du bør revurdere dine metoder vedr. dette, og skal gerne forklare hvorfor :)

Eftersom lang de fleste komponenter er forbundet med 1 ben til GND danner de en solid base for at have ledere svævende, da de støtter hinanden. Sagen var en anden hvis det var en tung opstilling i sig selv, med få ledere til GND.

En del af komponenterne har desuden forholdsvis tykke ben, hvilket i sig selv styrker det hele. Ydermere har jeg ikke sjusket med lodningerne, hviket vil sige at det bliver hvor det skal. Havde der været tale om kolde lodninger, kunne man overveje at kompensere med tape, eller andet, selvom det ikke er nogen smart idé, uanset hvad.

Vedr. det tape du skriver, så ville det have den gevaldige ulempe at hele opstillingen ville blive en del varmere. Som opstillingen ser ud nu, bliver de forskellige stumper cirka 50-70 grader (har de nøjagtige målinger skrevet ned et sted) Ville jeg pakke alt dette ind i tape, kan du godt gange disse temperaturer op med... ja, det ved jeg ikke, jeg har ikke prøvet, men en 1.5 stykker er vel ikke utænkeligt. Uanset hvad, kunne det gå hen og blive en varm fornøjelse, og så ville det i sig selv gå lidt i modspil med at jeg byggede et separat kredsløb til 12V regulatoren, for at sænke varmen. Efter at jeg valgte denne løsning (se evt i forhold til billedet længere oppe i tråden) er temperaturen på 12V regulatoren faldet med cirka 10-15 grader så vidt jeg husker.

Håber det giver mening.
Spiller nu: Animal Soccer World
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/10-12 12:42, rettet 15/10-12 12:54 
Ahh, okay. Det er "bare" en gammeldags trafo-baseret PSU (eller måske en hybrid?). Jeg har hele tiden troet, at du havde fået din old man til at designe nogle lækre små switch mode PSU'er til dig. Det ville have været ret så sejt. Men nu får han slet ikke samme grad af nørd- street cred fra mig af ;)

Men stadigvæk cool nok :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-12 13:22, rettet 15/10-12 13:23 
Jeg forstår godt hvad du mener med at delene er spændt ud mod hinanden og dermed styrker konstruktionen. Og det er sikkert billedet der snyder mig for det ligner at modstandene svæver meget tæt på pladen og med det knæk benene tager dér kan skal de nok ikke trykkes ret meget før de kortslutter mod GND. Det samme gælder elektrolytterne hvor benene af gode grunde peger nedad. Et hårdt tryk på en af dem kunne få begge ben til at kortslutte mod GND.
Men det er selvfølgelig nok ret umuligt at noget rammer når den er monteret inde i konsollen. Med mindre der kravler en mega træls edderkop ind i maskineriet og skubber til tingene sker der næppe noget :) Jeg personligt havde nok valgt at komme isoleringstape under modstande og elektrolytter (jeg forstår hvad du siger med voltregulatorerne og varme) eller lave det på noget vero-board. Men det lyder som om din far ved hvad han laver :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/10-12 13:52 
Konsolkongen>
Med mindre der kravler en mega træls edderkop ind i maskineriet og skubber til tingene sker der næppe noget :)

Lyder som noget voldsomt kryb. Nu har jeg det knapt så dårligt med, at jeg sjældent har betrådt fynsk jord :D
AV Intelligent Terminal
--Skrevet 15/10-12 14:33 
Konsolkongen>
Jeg forstår godt hvad du mener med at delene er spændt ud mod hinanden og dermed styrker konstruktionen. Og det er sikkert billedet der snyder mig for det ligner at modstandene svæver meget tæt på pladen og med det knæk benene tager dér kan skal de nok ikke trykkes ret meget før de kortslutter mod GND. Det samme gælder elektrolytterne hvor benene af gode grunde peger nedad. Et hårdt tryk på en af dem kunne få begge ben til at kortslutte mod GND.
Men det er selvfølgelig nok ret umuligt at noget rammer når den er monteret inde i konsollen. Med mindre der kravler en mega træls edderkop ind i maskineriet og skubber til tingene sker der næppe noget :) Jeg personligt havde nok valgt at komme isoleringstape under modstande og elektrolytter (jeg forstår hvad du siger med voltregulatorerne og varme) eller lave det på noget vero-board. Men det lyder som om din far ved hvad han laver :)

De forskellige komponenter holder faktisk til en del tryk (inden for rimlighedens grænser self :P) og kommer ikke til at røre ved gnd. Jeg kan ikke tænke på nogen situation (ud over de omtalete edderkopper self :D) som kunne resultere i at noget som ikke skulle kortslutte gnd ville gøre dette.

Jeg læste faktisk din første kommentar vedr tapen som at du ville pakke hele skidtet ind i tape når du være færdig med at samle, just in case. Også derfor jeg tænkte wtf og skrev den smøre vedr. varmen. Det du skriver med at smide et stykke tape på printet under visse komponenter kan jeg bedre se meningen i, og er ikke helt tosset, dog tror jeg at komponenterne skal en del tættere på printet for at det er relavant.

Men ja, min kære fader har arbejdet med elektronik de sidste 50 år, så har fuld tiltro til at tingene er i orden når han kaster øjnene på på det, og godkender arbejdet :)
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-12 16:53 
m1chelsen>
Jeg læste faktisk din første kommentar vedr tapen som at du ville pakke hele skidtet ind i tape når du være færdig med at samle, just in case. Også derfor jeg tænkte wtf og skrev den smøre vedr. varmen. Det du skriver med at smide et stykke tape på printet under visse komponenter kan jeg bedre se meningen i, og er ikke helt tosset, dog tror jeg at komponenterne skal en del tættere på printet for at det er relavant.

Tænkte nok at det var sådan du havde læst det :D Ja jeg tænkte bare på tape under de komponenter hvor der kunne være risiko for kortslutning hvis noget blev trykket. Det er nok bare mig der har lidt for voldsomme tvangstanker med sådan noget. Det er virkelig sejt at i bare bikser sådan noget sammen, sådan noget kan jeg i hvert fald ikke endnu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 15/10-12 17:13 
Konsolkongen>
Tænkte nok at det var sådan du havde læst det :D Ja jeg tænkte bare på tape under de komponenter hvor der kunne være risiko for kortslutning hvis noget blev trykket. Det er nok bare mig der har lidt for voldsomme tvangstanker med sådan noget. Det er virkelig sejt at i bare bikser sådan noget sammen, sådan noget kan jeg i hvert fald ikke endnu :)

Kender det godt vedr. tvanstanker. Tror lidt jeg har det på samme måde når jeg bygger ting i træ. Jeg stoler ikke på trælim i sig selv, der SKAL bare dübler / fisk / skruer med når jeg samler noget, selvom jeg egentlig godt ved at lim er MERE END RIGELIGT :P

Vedr. opbygningen af denne PSU vil jeg mene at jeg har fattet en del mere af opsætningen efter jeg selv har bygget den. Den til min CMVS byggede min far, og jeg havde ikke inflydelse op selve byggeprocessen, men kun montering + alt det andet. Denne har jeg bygget 100 % selv når det kommer til den praktiske del, alt imens farmand har forklaret mig om de forskellige komponenter osv.

Hvis det har interesse kan jeg fixe en komplet stk. liste + diagram til sådan en skræddersyet CMVS / CHNG64 psu?
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/10-12 19:24 
Det må du meget gerne. De kan sikkert bruges til meget andet også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 21/10-12 19:46 
Hjemmelavet RGB-Scart Adaptor til Amiga.

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/10-12 21:48 
Sejt! Også ret vildt, at de kunne få en RF-modulator til at fordoble maskinens dybdemål :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/10-12 21:53 
Er RGB det helt nye Elgen? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 22/10-12 20:55 
På Amiga er det ret vildt.
Jeg har faktisk kørt HD-agtige opløsninger på min projektor med Amiga RGB Scart :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ElgenElgenSkrevet 23/10-12 07:43 
På både C64 og Amiga ser composite ekstraordinært også grimt ud på et crt; ikke kun på disse hersens nymodens, flade, LEDe dingenoter };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-12 14:03 
KillerBean2>
Jeg har brugt det meste af dagen i dag på at skifte lydforstærkeren ud i min MD2. Det var et helvede at brokke den sammen, og den er ikke ligefrem køn at se på, men for ¤#%%¤# hvor var det det værd! Nu lyder den guddommeligt, og den klamme brummelyd, man ellers altid får, når der er meget hvid grafik på skærmen, er væk :D

Shit, jeg sad lige og undersøgte, om man kunne få fat i nogle op-amps, der var af endnu højere kvalitet end OPA2134. Alle steder på nettet lader det til, at der bliver råbt "OPA627", når man spørger til de bedste audio op-amps. Det synes jeg, lød lidt spændende. Indtil jeg kiggede på prisen. 500kr for en chip med én op-amp, dvs. 1000kr, hvis man skal proppe dem i maskinen. Det er måske liiiiige lidt overkill til en MegaDrive :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-12 15:19 
Haha :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/10-12 15:41 
Jeg har langt om længe fået pillet, skrabet, varmet, gnedet, bandet, og gnubbet rensebenzin på mit WWE AllStars Brawlstick, og sluppet af med den ækle børnetegning af The Rock!
Samtidig er den blevet strippet for de billige KatteMad knapper og pind.

Nu skal jeg bare have fundet en biks der kan fremstille noget lamineret print til mig, i henholdsvis størrelse A4 og A3 (for området på mit Q4RAF er naturligvis lige ganske få cm for stort til at der kan bruges A4 under det nye plexi).
Havde først spejdet efter lami-labels, men de 40 kroner en hel dåse limspray kostede i Jammerfix, rækker næppe ret langt hos en shop der printer laminerede klistermærker i størrelse A4 :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/10-12 18:19 
Jeg er ved at være lidt tændt på at bygge mig en digital SCART-switch. Mine planer ser foreløbigt ud noget i retning af sådan her:

Vis os dit mod-tråden

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er for voldsomt at bruge en THS7314 som output buffer. Der er muligvis fare for, at den klipper signalerne, hvis de har en stor amplitude i forvejen. Om ikke andet, må jeg bruge én til HC4053 til at lave mulighed for et bypass :D

Jeg har bare skide svært ved at vælge knapper og kontakter til dyret. Er også helt lost mht. hvilket slags indelukke, lortet skal proppes i :/
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-12 18:31, rettet 27/10-12 18:33 
Vil det sige at du skal trykke på en knap for at vælge RGB, en for at vælge sync og en for at vælge lyd? Kan det ikke gøres nemmere?

EDIT: Nej jeg tror jeg læste det helt forkert :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-12 18:39, rettet 27/10-12 19:43 
Du må meget gerne melde tilbage med resultatet. Det ser meget simpelt ud. Jeg har ikke så meget at bruge en sync shifter til, men så vidt jeg kan se burde jeg uden problemer kunne erstatte den med en LM1881 i stedet :)

EDIT: Kan man sende signalet den anden vej igennem en HC4052, så man kan få 4 udgange? Findes der en variant af samme chip der har 12 inputs, eller skal man være lidt smart med flere i serie?
PIC'en skal vel programeres derefter, men det er vel næppe det sværeste i verden at finde ud af. Kan sådan nogle omprogrameres hvis man laver fejl?

Såfremt dit design virker uden kvalitetstab kunne jeg godt finde på at lave en VGA/RGBs switch med 12 indgange og 4 udgange :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/10-12 20:26 
Konsolkongen>
Kan man sende signalet den anden vej igennem en HC4052, så man kan få 4 udgange?

Jep, de virker begge veje.

Konsolkongen>
Findes der en variant af samme chip der har 12 inputs, eller skal man være lidt smart med flere i serie?

De finde med 2^n kanaler. Dvs. 2, 4, 8, 16 ovs. Så det smarteste er nok bare at bruge en 16-kanals chip og skide på de sidste 4 kanaler.

Konsolkongen>
men det er vel næppe det sværeste i verden at finde ud af.

Ikke hvis man kan finde ud af at programmere en microcontroller :D

Konsolkongen>
Kan sådan nogle omprogrameres hvis man laver fejl?

Jep, du kan blive ved med omprogrammere dem lige så tosset, du vil. Lige indtil flash-hukommelsen er slidt op ;)

Konsolkongen>
Såfremt dit design virker uden kvalitetstab kunne jeg godt finde på at lave en VGA/RGBs switch med 12 indgange og 4 udgange :)

Det skulle nemt kunne lade sig gøre. Der bliver bare rådden skrot mange ledninger at holde styr på :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-12 20:52, rettet 27/10-12 21:18 
KillerBean2>
De finde med 2^n kanaler. Dvs. 2, 4, 8, 16 ovs. Så det smarteste er nok bare at bruge en 16-kanals chip og skide på de sidste 4 kanaler.

Nej så skal jeg da ha' 16 indgange :)

Kigger lidt på nogle kasser herfra:
http://www.modu.it/slimline.html

Hvis jeg nu bruger VGA stik til billede og mini-jack til lyden så behøver man ikke verdens største case :)

EDIT: Tror du der er behov for at buffe sync-signalet igennem en THS også? Den eneste erfaring jeg har med den slags er når jeg har bygget RGB amps hvor det ofte er nødvendigt. Det er sikkert noget helt andet her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/10-12 23:19 
Konsolkongen>
EDIT: Tror du der er behov for at buffe sync-signalet igennem en THS også? Den eneste erfaring jeg har med den slags er når jeg har bygget RGB amps hvor det ofte er nødvendigt. Det er sikkert noget helt andet her.

Muligvis. I hvert fald hvis man hiver rå sync direkte ud af konsollen.

Jeg har tænkt mig at bygge hele svineriet på et fumlebræt først og så prøve mig lidt frem. Er ret træt af, at jeg hverken har et oscilloskop eller en laboratoriestrømforsyning at lege med :(
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-12 23:51, rettet 27/10-12 23:55 
Ja du tænker direkte fra VDP-chippen ikke? Det er også min erfaring, da det er tilfældet med NES og PC-engine.

De knapper du har tænkt dig at bruge til at skifte inputs med, det må gerne være at den type der "slipper" igen ikke? Sådan fungerer det i hvert fald med PIC'en og det der ultimate mod på Saturn. Det er Reset-knappen der bruges der.

Hvad kaldes den slags knapper? En vippekontakt ville nok hedde (ON)/OFF hvor paranteserne fortæller at kontakten hopper tilbage til OFF.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/10-12 00:35 
Konsolkongen>
Ja du tænker direkte fra VDP-chippen ikke?

Ja, og hvis man feks. bruger Sync-benet i stedet for C-Video-benet på MegaDrive'ens AV-port, skulle signalet også være ret svagt.

Konsolkongen>
Hvad kaldes den slags knapper?

Øhhh, de kaldes vel bare... knapper. Hvis den ikke hopper tilbage, når man trykker på den, er det jo enten en kontakt eller en afbryder. De hedder ikke noget specielt. Du kan også bare bruge Sanwa eller Seimitsu ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-12 00:42 
KillerBean2>
Ja, og hvis man feks. bruger Sync-benet i stedet for C-Video-benet på MegaDrive'ens AV-port, skulle signalet også være ret svagt.

Det er noget med at MegaDrivens AV port er tilsluttet sync-in pin'en på CXA1145, altså den er egentlig bare tilsluttet direkte til VDP'en. For at få et godt c.sync signal på en MegaDrive 1 skal man i stedet bruge sync-out på CXA1145'eren og sætte en 220uF cap og 75ohms modstand i serie. Dét virker tilgængæld godt :)


Øhhh, de kaldes vel bare... knapper. Hvis den ikke hopper tilbage, når man trykker på den, er det jo enten en kontakt eller en afbryder. De hedder ikke noget specielt. Du kan også bare bruge Sanwa eller Seimitsu ;)

Tak smarte ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig