X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-12 21:08 
Anyways, her er T.L.O's EU TurboGrafx som jeg har moddet til RGB:
Vis os dit mod-tråden

Det nye 8 pin DIN-stik:
Vis os dit mod-tråden

Lækkert RGB billede, men desværre er den ikke så nem at få i 60Hz som jeg havde håbet. Jeg fik den fra 50.07Hz til 50.44Hz ved at ændre krystallen til en der var en lille smule større. Så med lidt hovedregning skal der nok en 25,3 - 25,4mHz krystal til at få den i rigtig 60Hz. Desværre kan jeg kun se 24, 25 og 26Hz krystaller til salg. Findes der en nem måde at få en 26mHz krystal til at outputte 25,3mHz i stedet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/06-12 22:09, rettet 07/06-12 22:11 
Konsolkongen>
Findes der en nem måde at få en 26mHz krystal til at outputte 25,3mHz i stedet?

Nix, det lyder nærmest umuligt. Det gælder enten om at få fat i et krystal, som svinger med den rigtige frekvens eller bygge en oscillator selv.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/06-12 23:30 
Yea det tænkte jeg nok :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/06-12 11:50 
Det minder mig om at jeg helt har glemt at sende dig min PC Engine :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/06-12 13:11 
;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 08/06-12 15:10, rettet 08/06-12 15:11 
Har brugt lignene tråd til mit N64 oc. Det er super dejligt at arbejde med :)

edit: myntet på snakken vedr. det lakerede kobbertråd :P
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/06-12 15:35 
Ja det må da være en hel del lettere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/06-12 17:44 
Konsolkongen>
Hold da så kæft det her er godt lavet :O

En "Sega GameGearSystem" i SMS1 stil, komplet med kasse og manual. Det slår alt andet modderi jeg endnu har set.

Det er det mest extreme mod jeg har set. Han er gået ALL IN! Selv kassen har han lavet, det er jo crazy. :-s
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
ElgenElgenSkrevet 25/06-12 14:11, rettet 25/06-12 14:15 
Er lidt i tvivl om det her skal Homebrew-tråden eller i Vis-mig-dit-mod-tråden...så nu smider jeg et link begge steder...Jeg har endelig fået taget mig sammen til at færdiggøre min blogpost om 'min seneste genistreg' (citat: Sumez };-P).

Kommentarer osv. her i tråden, men især også på bloggen er velkommende.

Extending the usage of a cheap Top2005+ programmer
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/06-12 14:54 
Det er godt nok sejt. Godt gået! :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 27/06-12 13:11 
Tak, KK };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 19/07-12 02:21, rettet 19/07-12 02:24 
Jeg har netop moddet et SCART-kabel til min ene supergun, og i samme ombæring nærmest alt omkring det, inkl. diverse plasticdele og mine fingre...
Nogen kan måske huske at der til sidste SSKT var en del problemer med farverne på de arcade-spil jeg havde med, hvilket først blev tilskrevet scart-stikket i selve fjernsynet, hvorefter vi måtte konkludere at der desværre nok var en løs forbindelse i selve kablet. Så jeg besluttede mig i aften for endelig at få fikset et nyt.


At måle mig frem til hvad der var hvad på supergunnens hjemmelavede pinout var simpelt nok, og at identificere hver eneste leder i et fuldmonteret scartkabel med omkring tre forskellige farver til ledningerne indeni var godt nok en langsommelig proces, men det forløb også ganske uden besvær. At lodde 9-pin d-sub hovedet fra det gamle kabel over på det nye var til at starte med unødigt besværligt når man kun har to hænder selv og ingen hjælpende hånd, men det forløb i sidste ende også uden de store problemer.

Det virkelige besvær opstod da jeg skulle til at lodde på selve scart-hovedet. Sync ground og Audio ground skulle forbindes, hvilket det skulle vise sig nok havde været noget nemmere at gøre i den anden ende af kablet (det tænkte jeg desværre først på bagefter >_<), da alle ledningerne var trukket helt ind i plastic-kraven og nærmest umuligt at lodde på uden at smelte alting sammen. Det lykkedes mig da også at gøre flere ben fuldstændig skæve for derefter at udrette dem igen, og i samme ombæring smelte en stor plamage i den ydre isolering på selve scartkablet. Den der opfinder en form for sikring mod skader på plastic ved en loddekolbe fortjener en nobelpris. Helt galt gik det da jeg skulle forbinde et modstand til stikkets blanking-pin og nærmest fik lukket hele pin'en inde i plastic. Hvordan det faktisk lykkedes mig til sidst forstår jeg endnu ikke.
Som kronen på værket viste det sig også da jeg skulle til at samle det hele at den lille dims der skruer hovedet fast på scart-stikket åbenbart var røget af i forløbet... Den tror jeg bare jeg må fikse med gaffa. >:!

Anyway, efter at have testet kablet virker det heldigvis perfekt med det samme. Det eneste problem er bare lige at den blå farve stadig mangler. Jeg må altså erkende at problemet slet ikke lå i kablet alligevel...
En hurtig måling på supergunnen konkluderer da også at der slet ingen forbindelse er mellem jamma-connectorens blå video-pin og den tilsvarende pin på AV-udgangen. D'oh!!
Jeg åbner gunnen (og kan iøvrigt afkræfte at den skulle være lavet med et PCB, det er ren manuel wiring!), og kan ligeså hurtigt konkludere at det er potmeteret der bruges til at justere farvestyrken, der er stået af. Det løses med en enkelt lodning til at bypasse potmeteret, et mod på ca. 5-10 sekunder, og vupti så virker supergunnen perfekt igen...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 19/07-12 18:51 
I forbindelse med mit MVS projekt, valgte jeg at bygge et arcadestick selv.

Det er stort set færdig, og mangler blot at blive forbundet:

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 19/07-12 21:16 
Jeg ved godt du siger det bare er et "hurtigt og billigt" mod, men jeg synes virkelig det stick ser superlækkert ud! Jeg havde altså sat Sanwa-dele i det fra dag ét. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 20/07-12 11:12 
Ser dælme lækkert ud det stick, selvom jeg havde foretrukket det i højrød };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 12/09-12 09:48 
Ikke mit mod, men tænkte at I ville sætte pris på denne GBC realtime overclocking demonstration: http://www.youtube.com/watch?v=nwJQxD8LLNY
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-12 14:06 
Jeg synes kun overclocking er sejt hvis det eliminerer slowdown. At spillet kører hurtigere eller langsommere har man ikke meget gavn af :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/09-12 21:50 
Konsolkongen>
Jeg synes kun overclocking er sejt hvis det eliminerer slowdown. At spillet kører hurtigere eller langsommere har man ikke meget gavn af :)

Kommer vel an på hvor meget man vil snyde, hvis det er et spil der kræver præcision mellem to frames :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-12 23:07 
Jeg vil helst ikke snyde. Så hellere spille et spil jeg kan finde ud af :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/09-12 23:43 
Den er super lækker den pind!
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/09-12 00:25 
Enig.
Det er heller ikke let at forbedre sine evner, hvis man altid tager den letteste udvej i alle spil.
Ikke fordi jeg som sådan er indehaver af nogle særlige spil-evner i forhold til så mange andre, men alligevel! :D

Apropos pind, så går jeg med tanker om at smide Seimitsu indmad i enten det TE-S jeg købte af Holmen, eller i mit ækle MadCatz WWE: Børnetegning Edition stick - Bare for ikke at sidde med 3x Sanwa sticks, når jeg stadig ikke har prøvet hverken LS-32/33 (helst -01 udgaver, så stikket på MadCatz passer) stick eller PS-14-K/G knapper (screw-ins vil nok være lettere, hvis jeg vover mig ud i en form for artwork)
... Og naturligvis ligger vores to danske shops ikke inde med hverken de rigtige knapper eller pinde, så det må blive fra Arcadeshop.de, Gremlinsolutions.co.uk eller akihabarashop.jp/ hvis jeg atter en gang skal bestille sager :P


- Det Neo Geo stick er i øvrigt pænt og stilrent. Især efter der kom lidt sort skrift på kassen! :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
dRxLdRxLSkrevet 13/09-12 12:56, rettet 13/09-12 12:58 
Smed en gang PS-14-G knapper i et stik, og var ikke ret vild med følelsen eller præcisionen. IMO er der intet der slår Sanwa OBSF-30 knapper med deres fjerlette reaktion og hurtige "hop-tilbage" tid. Det skulle da lige være hvis man finder dem for følsommen.

Seimitsu LS-33 pinden er jeg til gengæld officiel P:R goodwill ambassadør for. Tager et stick med LS-33 og OBFS-30 med til SSKT 10 hvis det er.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
--Skrevet 16/09-12 16:43 
Så fik jeg lige smidt et arbejdsbord sammen i vores kælderrum, så nu kan jeg lege i kælderen :D

Er p.t. så småt i gang med at consolize en HNG64 :D

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/09-12 19:34 
dRxL>
Smed en gang PS-14-G knapper i et stik, og var ikke ret vild med følelsen eller præcisionen. IMO er der intet der slår Sanwa OBSF-30 knapper med deres fjerlette reaktion og hurtige "hop-tilbage" tid. Det skulle da lige være hvis man finder dem for følsommen.

Jeg er også fuldt tilfreds med mine OBSF-30 knapper.
Har endnu ikke fået installeret mine OBSC-30 og 24'ere og undersøgt om de nu også er 100% som OBSF - Mest fordi jeg ikke ved om de ryger i mit Q4RAF, eller om jeg ender med at bestille et stykke plexi til TE-S, og give den et nyt artwork med de gennemsigtige knapper. :P


m1chelsen: Det ser godt ud!
Jeg vil også have et hobbyrum :(
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 17/09-12 22:14 
Så kom jeg lidt videre med projektet. Har skrevet lidt om det på min blog :)

Projekt: Consolized Hyper Neo Geo 64
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 18/09-12 22:00 
Kom lidt videre med projektet.

Vis os dit mod-tråden

Harness loddet færdigt, og klar til at blive loddet på diverse porte.


2 lag maling done:

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Animal Soccer World
SonicSonicSkrevet 18/09-12 22:16 
Det har du da fint styr på :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/09-12 22:51 
Godt med snit i det! Er det sådan rimeligt til at få ud igen når man skal skifte spillet?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 18/09-12 23:06 
Jeg gentager lige mig selv: Det ser godt ud! :D

Er planen at lave en form for låg, eller lade toppen forblive åben som den er nu?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 19/09-12 18:44 
Darkbeat>
Godt med snit i det! Er det sådan rimeligt til at få ud igen når man skal skifte spillet?

Ja, man trykker abre de 2 store håndtag ned. Lidt SNES style :P



FancyPants>
Jeg gentager lige mig selv: Det ser godt ud! :D

Er planen at lave en form for låg, eller lade toppen forblive åben som den er nu?

Mange tak. Jeg skal se om jeg ikke kan lokke damen til at sy nogle "låg" til hhv denne + min MVS.
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 19/09-12 18:47 
Så fik jeg liv i svinet.

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Som det ser ud nu, mangler jeg kun finish + at få bygget den interne PSU. Efterom mine forældre p.t. er på ferie, og det er min far der er hjernen bag PSU byggeriet (i hvert fald ifm CMVS´en), må jeg bruge en ATX PSU de næste 2 ugers tid :) Det overlever jeg nok, eftersom - ligesom med CMVS´en - det var selve byggeriet der var det sjove, i forhold til at game på den :P
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 20/09-12 19:49 
Så kom der lidt skrift på, og familien blev samlet :P

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 24/09-12 21:23, rettet 24/09-12 21:29 
Er for tiden i gang med at bygge et arcadestick, som kommer til at indeholde Sanwa dele.

Sticket bliver bygget i en massiv krydsfineérsklods, hvor der kun bliver skåret det mest nødvendige ud :D

Målet er at sticket skal afspejle nogle af de dejlige muligheder er er med dybden i krydsfineér, samt hvad klarlak gør ved det :)

Der er stadig meget arbejde forude, men her følger lige et par billeder, som det ser ud indtil videre:

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Animal Soccer World
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/09-12 22:17 
Lækkert håndarbejde!! :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/09-12 23:39 
Det er jo slet ikke til at blive misundelig af! :P

Har du lavet det lag efter lag, eller fræset ud fra en hel blok?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 25/09-12 07:13 
CenobiteDK>
Lækkert håndarbejde!! :-)

Mange tak ;)

FancyPants>
Det er jo slet ikke til at blive misundelig af! :P

Har du lavet det lag efter lag, eller fræset ud fra en hel blok?

Det er samlet af 4 stykker 12mm plade. De 3 underste er limet sammen, og bearbejdet efterfølgende. Den øverste plade, er så bearbejdet for sig selv, eftersom hullerne er mindre, og der var lidt mere stress med at holde overfladen beskyttet. Efterfølgende er disse 2 dele så limet sammen.

Hullerne er boret og filet tilrette. har kun adgang til håndværktøj, selvom en CNC maskine nok ville kunne lave en pænere blok på få minutter :P
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/09-12 15:16 
Godt ser det i hvert fald ud! :)
Elsker når folk tænker lidt uden for kassen, hvilket du jo bogstavelig talt har gjort. :P

En CNC ville uden tvivl gøre det hurtigere, men hvor ville kærligheden så være? :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/09-12 15:21 
Sådan lidt relateret, er der så nogen herinde der har adgang til, eller kender nogen der arbejder med CNC eller lasercutter?

Jeg vil gerne ha' min PSP bygget om til stationær konsol. Moddet er intet problem, det har jeg udtænkt for længst, men mine snedker evner er ikke noget at råbe hurra for sammenlignet med m1chelsen's :)
Desuden vil jeg gerne ha' det lavet i en form for plast eller sort akryl.

Jeg har ingen problemer med at tænke i 3D heller, så hvis jeg får sat mig ind i et brugbart program skulle jeg sagtens kunne lave CAD-tegningerne selv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/09-12 15:25 
Det lyder som en vildt fed ide! Du må meget gerne lave en følgeton her på P:R hvis du orker, så man kan blive inspireret :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-12 17:47 
Mig du taler til? Ikke alle er lige gode til at bruge quote funktionen (jeg selv inkl) :)

Men jo, jeg skal nok dele informationerne herinde når jeg kommer så langt. Det mest tidskrævende bliver at designe maskinen, men efter som den skal være stationær betyder pladsen ikke så meget. Den bliver altså selvsagt noget større end en PSP.

Jeg vil kunne bruge PS2 og NGCD controllers samt arcadestik på den når den engang er færdig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 26/09-12 20:05 
Så blev det færdig!

Vis os dit mod-tråden


Skulle lige teste 2P imod damen, og tabte :P

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Animal Soccer World
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/09-12 21:13 
Konsolkongen>
Mig du taler til? Ikke alle er lige gode til at bruge quote funktionen (jeg selv inkl) :)

Ja, det dig :)

Det lyder stadig spændende, og et mod jeg selv godt kunne få lyst til at bevæge mig ud i. Det er vel nødvendigt med en PSP 2000/3000?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-12 23:35 
Ja det er det :) Jeg har selv en PSP 3000, men jeg overvejer om jeg skal bruge en 2000 til moddet i stedet. Skærmen skal monteres på moddet også og den der er på 3000 er bare røvelendig. Det er de faktisk begge to, men jeg vil hellere have 2000'erens blur end jeg vil have 3000's interlacing...
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 27/09-12 07:10 
Lyder som et spændende projekt med den PSP!

Er der ikke A/V out på hhv. 2000 og 3000?

Findes der andre maskiner, som bruger UMD formatet, eller har du tænkt dig at rippe selve drejet fra en PSP?

Hvis man gør brug af denne A/V out, bruger man så under normale omstændighedet selve PSPen som controller, eller kan man connecte en PS3 remote til (understøtter PSPen btw Bluetooth?)?
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/09-12 15:02 
Jo der er component out på 2000 og 3000.

Jeg har tænkt mig at proppe hele maskinen ind i en ny kasse og flytte UMD drev og skærm rundt, afhængig af det design jeg beslutter mig for.

Det er ikke muligt at bruge en PS3 controller med bluetooth, eller USB desværre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 27/09-12 15:18 
Jo, det er det vist, men det skal være en PSP Go, og så ryger UMD drevet. :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/09-12 16:49 
Nåja det er rigtigt. PSP Go har jeg aldrig tænkt på som en rigtig konsol :)

Den vil ikke kunne bruges til mit projekt desværre da jeg skal kunne bruge UMD'er.

Jeg overvejede dog en kort overgang at anskaffe mig een og installere custom firmware på den så jeg kunne køre rips af mine egne spil. Jeg synes nemlig komforten ser noget bedre ud på Go end på den alm, som er forfærdelig at holde på :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 27/09-12 17:02 
Det er på INGEN måde min egen kreation, men opstået ved min forespørgsel hos Rune.

Here Goes

Vis os dit mod-tråden

Så er jeg klar til Mortal Kombat og Gods Among Us ;-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/09-12 21:44 
Rune hvem? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 27/09-12 21:55 
Konsolkongen>
Rune hvem? :)

Rune "MeisterDwarf" - Han har haft flere billeder af ArcadeSticks her på Playright.
1'657 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig