X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Svar
amnesiaamnesiaSkrevet 04/10-11 08:41 
Elgen>
Ved godt at det måske ikke helt falder ind under konsol-modding, men er ved at omdanner et arkivskab (fundet på storskrald) til det for-sejeste-arcadePCBmøbel };-P
Man kan følge arbejdet her:

Det ser ganske fint ud til formålet må man sige. Personligt er jeg nød til at have mine print på hylder stående på højkant over hovedhøjde, for at få den bedste udnyttelse af gulvpladsen til maskiner m.m. :)
Græsset ER grønnere på den anden side!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/10-11 12:53 
Ser godt ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 06/10-11 18:39 
CenobiteDK approves.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/10-11 18:32 
Så fik jeg lavet en tænd/sluk knap på min Extron video switcher. Tak for hjælpen Killer Bean :)

Vis os dit mod-tråden

Det smarteste havde været hvis der var plads i venstre side for der sidder tænd/sluk på alt mit andet grej, men jeg synes jeg fik den placeret fint og lige som den er. Køn er maskinen ikke, så knappen her ødelægger ikke meget...
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-11 01:13, rettet 28/10-11 01:19 
Spændende udvikling i forhold til "jailbar"-problemet på MegaDrive 1. Ved at løfte ben 50 på VDP-chippen fjerner man stort set al støjen i billedet :) Der er MEGET lidt stadigvæk, men det ses virkelig ikke når man spiller.

Før:
Vis os dit mod-tråden
Efter:
Vis os dit mod-tråden

Så ingen brug for RGB amp eller andet fis mere. Eneste ulempe er at man vidst nok mister al farve i composite eller S-video (mod), men så er man nok ligeglad med de streger alligevel :D

(right-click > View Image - for fuld størrelse)

Mere info her:
http://www.assemblergames.com/forums/showthread.php?t=32194&page=10
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/10-11 11:13 
Nice :)

Det kan godt være, at det ikke gør nogen forskel på billedet om man lægger det løftede ben til stel eller ej, men det er teknisk korrekt at gøre det. Li'som når man laver lockout free -mod på en NES :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-11 14:07 
Ja det var præcis det jeg tænkte på da jeg spurgte på assembler :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
varmtvandvarmtvandSkrevet 12/11-11 09:04 
Vil da også vise mit arcade stick mod. Det er et billigt Datel stick hvor der er kommet seimitsu stick og sanwa knapper.
Jeg har brugt det til min xbox 360. Har nu fået mig en ps3 60gb version, hvor jeg gerne vil bruge mit stick til ps1+ps2+ps3 spil, men når jeg sætter sticket i, siger den bare unknown usb connected og der sker ik noget.
Jeg sætter den bare i en af de 4 usb slots i fronten.
Skal sticket installeres eller noget?

Billede af mit fake træ moddet stick:)
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/11-11 14:26 
For at skifte imellem Xbox 360 og PS3 mode skal du holde "Turbo" knappen nede når du sætter stikket i USB porten. Jeg kan ikke lige huske hvilken én af de små øverste knapper det er.
varmtvandvarmtvandSkrevet 12/11-11 19:37, rettet 12/11-11 19:55 
Tak. Det prøver jeg.

Edit: Så er det prøvet og det virker, men når jeg går ind i et ps2 spil, vil den ikke registrere controlleren når jeg trykker på den hvide "ps" knap.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/11-11 21:33 
Den virker desværre heller ikke til PS2, så emulatoren i PS3'en understøtter den nok ikke.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/11-11 22:07, rettet 12/11-11 22:08 
Konsolkongen>
Billeder.

Er det mig der er kanon fuld eller er der ingen forskel på de to billeder?

Jeg kan ingen forskel se i hvert fald.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-11 22:14 
Der er lodrette mørke streger i den blå farve i første billede. De er næsten totalt væk i nummer to.

Det kan godt være du skal højre klikke og vælge vis billede før du kan se forskellen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/11-11 23:02 
Ah ja du har ret, havde jeg totalt overset, men udover de sorte streger i baggrunden er der da ingen forskel?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-11 23:26 
Nej :) Det er også dem jeg har forsøgt at fjerne i lang tid :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-11 11:50, rettet 14/12-11 11:51 
Så blev der moddet Saturn. 50/60Hz på resetknappen (det er det der fylder mest) og regionsfri BIOS (det er MX chippen nede i højre hjørne).

Vis os dit mod-tråden
Højreklik > View Image - for stor størrelse

Mine egne selvlærte loddeegenskaber taget i betragtning synes jeg det blev skide godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/12-11 13:54 
Sådan et vil jeg også have :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-11 15:47 
Har du ikke en regionsfri Saturn?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/12-11 16:08 
Jo, via Action Replay
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-11 16:15 
Ah, jamen så skal du næsten ha' din maskine moddet :) Jeg bryder mig ikke om Action Replays på Saturn. Cartridge porten er meget bedre brugt på et Memory Card.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/12-11 17:47 
Heldigvis har sådan en svend indbygget memory backup funktion
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-11 17:56 
Ikke på samme måde. Du kan manuelt overføre dine saves fra Saturn til AR eller omvendt, men du aldrig gemme direkte på AR i et spil. Det er rådent.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-11 02:44, rettet 23/12-11 03:21 
Digital optisk lyd på Saturn:
Vis os dit mod-tråden

Her et billede af testen der kører lige nu i baggrunden med en Dream Theater-skive. Det lyder satme klart.
Vis os dit mod-tråden

I morgen skal jeg så lave hul i chassiset, det er selvfølgelig ikke meningen at der skal hænge et stik ud af maskinen på den måde :)

EDIT: Samme mod kan i øvrigt laves på Dreamcast, SNES og i teorien alle maskiner der konverterer digital til analog lyd internt.
Det kan også meget nemt laves om til coaxial hvis man skulle ønske den slags, men bitraten er den samme uanset, 2 kanals 44.1kHz.

Nå ja, analog lyd virker naturligvis stadigvæk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 23/12-11 09:59 
Meget vildt!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-11 14:29 
Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/12-11 10:55 
Temmelig lækkert :)

Jeg er SÅ træt af, at man ikke kan lave det mod på en MegaDrive :(
AV Intelligent Terminal
JuggernautJuggernautSkrevet 24/12-11 12:16 
Det ser rigtigt godt ud, Martin.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/12-11 21:53 
Tak :)

Killer Bean 2>
Jeg er SÅ træt af, at man ikke kan lave det mod på en MegaDrive :(

Ja det er lidt ærgeligt, men omvendt er dit dual op-amp mod på MegaDrive 1 bestemt ikke noget at kimse af, det synes jeg efter omstændighederne lyder helt fantastisk på min maskine :)

Er det nødvendigt at gøre noget ved lyden på en MegaDrive 2? Jeg er klar over at den skulle være en smule bedre på de første modeller af MegaDrive 1, men dårlig synes jeg ikke den er på toeren heller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-11 23:52 
Jeg har forsøgt at lave instruktioner digital lyd på en VA13 Saturn:
Vis os dit mod-tråden

Mere info her:
http://www.racketboy.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=20355&sid=3272f9f2025ed5c52b0428f40f9b224f&start=50
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/12-11 11:45 
Konsolkongen>
Er det nødvendigt at gøre noget ved lyden på en MegaDrive 2? Jeg er klar over at den skulle være en smule bedre på de første modeller af MegaDrive 1, men dårlig synes jeg ikke den er på toeren heller.

Lyden er generelt en del bedre på 1'erne. Det værste er dog den brune støj som 2'erne er voldsomt plaget af og som stort set ikke er til stede på 1'erne.
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/12-11 13:34 
Dear god
Det vil sige at video chippen i MD1 er noget lort men lyden er god.
Og i md2 er video chippen god men lyden dårlig? ><

Hvad med MD3? :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/12-11 14:13 
Hvis man laver det meget simple mod hvor man løfter et ben på videochippen, så er billedet rigtig godt på etteren også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/12-11 14:30 
Ok
Hvad med md3 eller multi mega/cdx
Hvordan er de? med video og lyd?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/12-11 16:07 
Multimega har samme video chip som MD2 og jeg vil tro at lyden er den samme også.

Men jeg forstår ikke helt bekymringen. Lyden på min MegaDrive 2 er rigtig fin og billedet er rigtig godt. Lyden er ligeledes rigtig god på min moddede MegaDrive 1 (måske lidt bedre) og billedet er efter et mod stadig bedre end på nogen Super Nintendo jeg har set :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/12-11 16:33 
Konsolkongen>
Lyden på min MegaDrive 2 er rigtig fin

Du har måske været heldig og har fået fat i en af dem med en god motherboard-revision. Der er et hav af forskellige.
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 08/01-12 22:36 
Jeg skal bruge lidt hjælp til at komme videre med et arcade projekt:
Jeg har omsider fået købt et CPS2-system, så nu har jeg brug for en controller, der understøtter 6 knapper.
Mit nuværende setup via Supergun understøtter Neo Geo MVS controlleren/sticket, som kun benytter 4 knapper.

Jeg har gjort følgende tanker:
-Mit nuværende setup ender i en DB-15 connector, som passer til Neo Geo controllere med pinout som her:
http://gamesx.com/wiki/doku.php?id=controls:neo_geo_controller
Jeg har købt et kick harness til CPS2'en. Jeg planlægger at lodde de 3 ledninger til player 1 kicks på de ledige ben der er tilbage i DB-15 connectoren.

Derefter skal jeg have konstrueret et arcadestick eller hacke en joypad, som kan forbindes til DB-15 connectoren, og som har 6-knapper.

Er der nogen der kan sige lidt om konstruktion af et arcadestick kontra at hacke en eksisterende controller som f.eks. Megadrive 6-button eller Saturn joypad'en?

Jeg har svært ved at overskue hvor komplekse de 2 forskellige løsninger er, samt hvor dyre og tidskrævende de vil være.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/01-12 23:28 
Controllere til MegaDrive og Saturn multiplexer signalerne. Så teknisk set er det klart det nemmeste bare at bygge et "alm." arcadestik, hvor absolut ingen elektronik er nødvendig.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-12 00:53 
Jeg har selv loddet de ekstra knapper på DB15 connectoreren på min SuperGun, det virkede som den mest fornuftige løsning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 09/01-12 13:35 
Killer Bean 2>
Controllere til MegaDrive og Saturn multiplexer signalerne. Så teknisk set er det klart det nemmeste bare at bygge et "alm." arcadestik, hvor absolut ingen elektronik er nødvendig.

Ja, der skal loddes direkte på knapperne på controllerne for at det virker, men det ser stadig nemmere ud end at konstruere et stick fra bunden.

Jeg tror et hurtigt fix er at modde en controller, mens den langsigtede plan er at lave et stick fra bunden.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 09/01-12 13:59 
Hvad med bare at modde et stick med 6+ knapper? Så får du det bedste af begge verdener. :P
Du kan sagtens beholde Neo Geo-porten ligesom Konsolkongen har gjort, da der er flere ubrugte pins på denne, og det er en standard som kan købes i enhver elektronikbutik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 09/01-12 14:21 
Sumez>
Hvad med bare at modde et stick med 6+ knapper? Så får du det bedste af begge verdener. :P
Du kan sagtens beholde Neo Geo-porten ligesom Konsolkongen har gjort, da der er flere ubrugte pins på denne, og det er en standard som kan købes i enhver elektronikbutik.

Ja, idéen er god, men hvilket stick egner sig godt til dette?
Et godt og billigt færdiglavet stick med 6 knapper (+start og select) til en af de ældre konsoller, der kan moddes ville være en løsning.
Nogle gode forslag til kandidater?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 09/01-12 16:51 
Tja, den bedste løsning er vel næsten bare et billigt stick, uanset alder og generation - du skal jo ikke bruge noget af elektronikken i dem.
Hvilken kvalitet du går efter, afhænger så af om du på sigt har lyst til at udskifte stick og/eller trykknapper til kvalitets-dele. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/01-12 21:16, rettet 12/01-12 21:31 
Jeg har brugt det meste af dagen i dag på at skifte lydforstærkeren ud i min MD2. Det var et helvede at brokke den sammen, og den er ikke ligefrem køn at se på, men for €#%%€# hvor var det det værd! Nu lyder den guddommeligt, og den klamme brummelyd, man ellers altid får, når der er meget hvid grafik på skærmen, er væk :D

Og hvis i undrer jer over, hvorfor den er så grim, er det fordi, jeg fik hovedpine af at gang på gang at få tegnet printudlæg, der ikke var kompakte nok. Så det endte med, at jeg råbte røv ud ad vinduet og lavede en fuglerede.

Vis os dit mod-tråden
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-12 21:45 
Damn :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 12/01-12 21:45 
Hold da op en masse modstande på et sted :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/01-12 22:20 
Ja, det er noget værre rod. Jeg skal have lavet noget kønnere på et veroboard på et eller andet tidspunkt.
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/01-12 22:26, rettet 12/01-12 22:27 
HVAD LAVER ALLE DE LARVER PÅ DIT BOARD ? :O
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/01-12 22:29 
Formerer sig :D
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/01-12 00:10 
kongen:
Jeg sad lige og stenet på YT.
Og her snakker manden om det som du prøvet på at fixe på din MD1.
Tror du til næste gang at man bare skal spille sine MD spil, i gemmen sin 32x... (for at slippe for streger i billedet?)
http://www.youtube.com/watch?v=IbQuWGb7510&feature=related
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/01-12 00:46, rettet 13/01-12 00:52 
ChronoSousa>
Og her snakker manden om det som du prøvet på at fixe på din MD1.

Nej, det er ikke helt det samme. Det "rainbow banding", han snakker om i videoen, er en uheldig bivirkning, man oplever når RGB-signalerne bliver komprimeret til composit video. Det er kun hvis man forbinder konsollen til sit TV med composit video, at man bliver udsat for den slags.

Konsolkongen, og alle andre fornuftige mennesker, forbinder sine konsoller til TV'et (eller en ekstern upscaler) med ren rå RGB. Så grunden til at Konsolkongen overhovedet har lagt mærke til "jailbar"-problemet er netop, at et RGB-billede fremstå voldsomt meget skarpere end med composit video. Man kan ikke løse problemet ved at sende den rå RGB videre til et andet system, nok snarere tværtimod.

Men når det så er sagt, vil jeg også mene, at det såkaldte "jailbar"-problem i virkeligheden ikke er noget problem. Konsolkongen er bare blevet über anal mht. videokvalitet. Når man bruger så mange penge på upscaler'er, skal man jo retfærdiggøre det på en eller anden måde ;)
AV Intelligent Terminal
1'657 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig