X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 26/10-09 02:38 
Jeg overvejer at smide noget i følgende retning på mit Hori EX i forbindelse med opgradering til Sanwa knapper og pind.
Vis os dit mod-tråden
Synes dog ikke helt jeg kan finde de rigtige farver til knapperne.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-09 03:00, rettet 26/10-09 04:55 
Du kan desværre ikke få de helt rigtige farver som du har på tegningen der. Den hvide vil selvfølgelig passe, og den grå er også meget tæt på men fås kun med sort kant svjh. Rød, grøn, blå og gul vil alle være mørkere end dem du har på tegningen der.

Ellers et super fedt artwork :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 26/10-09 04:53, rettet 26/10-09 05:06 
Jeg hapsede lige dette billede (http://lh3.ggpht.com/_Pf1X0J6xGrI/SlFp_ADR65I/AAAAAAAAB4M/HJZGm74wL2k/s800/sanwa-color-cat.JPG) og klippede Sanwa knapper derfra. Farverne er selvfølgelig ikke 100% korrekte og opløsningen er alt for lav, men det skulle gerne give en bedre ide om hvordan det ender med at se ud.

Vis os dit mod-tråden

edit: har mørknet den grønne knap lidt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-09 04:55, rettet 26/10-09 04:59 
Nu hvor du har ændret knapperne i dit billede matcher de rigtige farver meget godt. Den grønne er dog lidt for lys.

Desværre har jeg kun set de grå knapper med sort kant. Meget mærkeligt valg fra Sanwa da den vil skille sig ud fra de andre.

Vis os dit mod-tråden

Der er også kommet helt sorte knapper som måske kunne være en mulighed i stedet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 26/10-09 05:07 
Det skal være så grå en knap man kan få fra Sanwa. Valget af farverne på knapperne har til dels noget med figurerne i Gunstar Heroes at gøre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 26/10-09 11:15, rettet 26/10-09 11:15 
Jeg har nu opdateret billedet med indlagte knapbilleder så den sorte kant er kommet rundt om den grå knap.
Har også lige lavet et mockup med sorte kanter rundt om alle knapperne:
Vis os dit mod-tråden

Jeg skal nok lige sove på det for at kunne afgøre hvilken af dem der er bedst.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 26/10-09 13:02 
Jeg holder klart på den med de sorte kanter
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 27/10-09 14:11, rettet 27/10-09 14:20 
Nogen der har gode erfaringer med at fremstille den slags grafik til joystick eller lignende?
Dels vil jeg gerne have masser af farver i trykket, dels skal overfladen selvfølgelig gøres slidstærk.

Jeg tænker lidt at få billedet fremkaldt som et 20*30cm foto og så laminere overfladen før jeg klistrer det på. Til fremkaldelsen vil jeg bruge billedbutikken.dk (http://billedbutikken.dk/idd72.asp) som vil lave mig sådan en størrelse til ca. 30kroner.

Nogen der har erfaringer med at laminere/få laminering lavet?

Andre bud på hvordan man ville kunne gøre det endnu bedre?

Edit: Før jeg får det fremkaldt vil jeg også sætte lidt mere knald på farverne. Har leget lidt med det, men skal gå mere ind i det senere:
Vis os dit mod-tråden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 31/10-09 15:07, rettet 31/10-09 15:19 
Ser det ikke meget godt ud?
Vis os dit mod-tråden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 31/10-09 15:54 
Jo, det ligner badeværelsesfliser fra halvfjerdserne. Meget retro-chick. ;)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
dRxLdRxLSkrevet 31/10-09 16:14, rettet 31/10-09 16:39 
Per S>
Jo, det ligner badeværelsesfliser fra halvfjerdserne. Meget retro-chick. ;)

Bedre nu?
Vis os dit mod-tråden

(nu minder det meget farvestemningen i 5. bane).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 31/10-09 17:07, rettet 31/10-09 17:24 
Fandt lige noget andet artwork som jeg synes var ret spændende:

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/10-09 17:31, rettet 31/10-09 17:32 
Det artwork kan måske vække tanker om Earthworm Jim og Shadow of Colossus og ved nærmere eftersyn Gunstar Heroes (især på det seneste artwork). :)

Slet ikke tosset artwork, men jeg er ikke vild med hverken den disco-ball-top eller de farveladede knapper. Hvad med om muligt at matche ball-toppen til det træ, pinden er placeret i? Og bruge knapper, der falder bedre ind i baggrundens palette?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dRxLdRxLSkrevet 31/10-09 17:36, rettet 31/10-09 17:49 
Det er underforstået at begge motiver er inspireret af Gunstar Heroes.
Farverne svarer til navne på figurer i spillet (Red, Blue, Yellow, Green, Professor White, Grey). Derudover passer knappernes farver også med de farver de har på xbox'en.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JAAJAASkrevet 31/10-09 17:51 
Jeg synes klart bedst om dit første motiv i bleg version. Meget stemningsfuldt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/10-09 19:58 
Jeg er enig med JAA. Jeg synes ikke det ser så godt ud når der bliver skruet op for farverne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 31/10-09 20:56, rettet 01/11-09 13:20 
Altså sådan her, hvor jeg _overhovedet_ikke_ har pillet ved de originale farver?

Vis os dit mod-tråden

Fremfor sådan her, hvor jeg har pillet en anelse ved farverne:
Vis os dit mod-tråden

Man kan se en lidt større version af billedet ved at vælg "vis billede" i sin browser.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/10-09 21:33 
Jeg synes de begge er ret gode. Jeg tænkte på dette http://www.playright.dk/tmp/drxl/gunstar-mockup2.jpg hvor der IMO er skruet for voldsomt op for farverne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 01/11-09 11:21 
Jeg mangler i øvrigt lige at fremhæve kunstneren jeg har taget min grafik fra. Han har en hel serie af meget spændende HD gentegninger af klassiske spil på hans deviantart profil. Han er også rigtig flink til at lægge værkerne i opløsninger der er trykbare. F.eks. 5000*2813 for den jeg pt. arbejder med.

Find noget du er vild med her
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/11-09 22:04, rettet 02/11-09 22:07 
dRxL>
Farverne svarer til navne på figurer i spillet (Red, Blue, Yellow, Green, Professor White, Grey). Derudover passer knappernes farver også med de farver de har på xbox'en.

Det virker direkte indforstået. Men det vigtigste er vel, at grafikken giver mening for brugeren af sticket. :)

Nuværende grafik (ikke baggrunden) er for sprælsk efter min smag pga. dit farvekoncept. Men glem dét, hvis du selv synes om det. ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dRxLdRxLSkrevet 04/11-09 00:15, rettet 04/11-09 09:16 
Så har jeg fået printet fra billedbutikken.dk og det ser møg godt ud, jeg har også arbejdet en del med farverne:

Vis os dit mod-tråden
(brug "vis billede for at se det i 720p)

Jeg har dog ét tilbageværende problem, jeg kontaktede http://vesterkopi.dk og spurgte hvad de skulle have for at kold-lamminere billedet. 200 kroner, inkluderet et 130 kroners gebyr for at starte lamineringsmaskinen op. Med andre ord leder jeg lige nu efter billigere alternativer.
Har overvejet at købe en 1.5mm acryl-plexiglasplade og skære den til. Har set en sådan på nettet (http://glas-direkt.dk) til 72kroner, men de ville have over 200kr i forsendelse, så jeg vil gerne have tips til hvor jeg ellers kan samle en sådan plade op til rimelige penge.

Det virker dog stadig som det letteste at laminere billedet på én eller anden måde, så hvis nogen kender til en billig brugbar måde at beskytte sådan en billedoverflade på, så lad mig det endelig høre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 19/11-09 02:54, rettet 19/11-09 03:28 
Så blev jeg færdig.

Vis os dit mod-tråden
På dette tidspunkt har jeg ikke modtaget pind og knapprt endnu, så det er stadig Hori.

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden
Begge PCB'er inde i kassen med Sanwa knapper og Seimitsu LS-33 pind. Bemærk de specielle stick knapperne er forbundet med, de er høstet fra den arcadekontrolplade jeg købte da vi var i japan. Bemærk også at headset-stikket på FightPad PCB'et er ført ud samme sted som headset-stikket sad i den umodificerede EX2. Der skulle skæres en del i EX2 kassen for at få PCBet til at sidde lige præcis der, men det er en af de ting jeg er rigtig glad for er lykkedes i projektet.

Vis os dit mod-tråden
Set fra oven. fotograferet i lidt dårligt lys (elsparepærer) så faverne står ikke så godt som i virkeligheden.

Vis os dit mod-tråden

Grunden til at jeg har valgt at bygge inde i en Hori EX2 kasse, fremfor at lave én selv i træ eller lignende, er at jeg er ret vild med den kompakte størrelse som EX2 kassen har.

Jeg er også helt tosset med Seimitsu LS-33 pinden. Af de gode pinde jeg har prøvet, Sanwa JLF, Seimitsu LS-32 og mine egne EX2 modificerede JLF'er, er LS-33 klart den bedste jeg har prøvet. Den udmærker sig især ved at en meget kort bevægelsesafstand før kontakt.

Jeg har modificeret den med Seimitsus "octagonal" gate, som er noget anderledes end den mere konventionelle Sanwa laver. Se det her billede:
Vis os dit mod-tråden. Bemærk at hvor Sanwas oct-gate har flade kanter så har Seimitsu oct-gaten buede. Jeg må indrømme at jeg var skeptisk nok overfor disse buer til at jeg også bestilte en rund gate i tilfælde af at de buede kanter i oct-gaten gjorde pinden ubrugelig, men efter at have prøvet gaten kan jeg kun sige at det er det bedste jeg har prøvet til fighters overhovedet. På en eller anden måde giver de buede kanter i oct-gaten en øget præcision i udførelsen af bevægelser.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-09 04:33 
Nice :) Hvordan lavede du artworket?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 19/11-09 14:09 
Jeg fik det fremkaldt som billede hos billedbutikken.dk (ca. 30kr.) og lamineret hos en lokal boghandler til 10kr.

Lamineringen har lidt luftbobler, men det er godt nok til jazz.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 19/11-09 14:14 
Megafedt samspil mellem stick'et og eksplosionen på billedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 19/11-09 14:51 
Det ser rigtig lækkert ud, godt arbejde :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 19/11-09 16:47 
Tak skal I have. Er også super tilfreds med resultatet. Især med hvor godt det spiller =)

Her er et par billeder til i lidt bedre lys:
Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 19/11-09 17:00 
Jeg har i øvrigt også lavet min photoshop 3d-mockup template tilgængelig, med instruktioner og alt muligt:
http://ndrx.net/drxl/ex2-dualpcb/EX2_3D_mockup.zip
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/11-09 18:01 
Nice at pinden endte med at falde mere "naturligt" ind i baggrunden. :) Er spændt på at se det med andre knapper.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-09 18:03, rettet 20/11-09 18:06 
Han HAR skiftet knapperne :)

Hvordan holder du egentlig artworket nede? Er det limet fast og er overfladen på HORI sticket helt flad nedenunder?

EDIT: Og ja helt enig i at balltoppen matcher artworket helt vildt godt. Er vild med den slags balltops men de passede desværre ikke til mit "kedelige" stick :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 20/11-09 20:33 
Fladen på HORI-sticket er et helt plan stykke metal :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-09 20:36 
Ok var ikke sikker på om han havde brugt den. Svjh. har du fjernet den på dit stick ikke?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 20/11-09 20:40 
Nope. Bare limet mit laminerede photoprint ned på den. Så snart jeg får muligheden skifter jeg dog til en plexiplade. Men den skal helst ikke være mere end 0.8mm tyk.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 07/12-09 15:46, rettet 07/12-09 15:48 
Sådan gøres Xbox 360 endnu grimmere... og støjende.

"ZooZen Overcase for Xbox 360"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-09 17:47, rettet 07/12-09 17:47 
Jeg synes det er langt pænere :) Ligner også at den ville passe langt bedre oven på andet Hifi. De ekstra kølere er dog lidt latterligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 08/12-09 18:28 
dRxl - *High fiiiiveeee*.. det er blevet rigtigt fedt... Jeg er stadig ikke stor fan af valget af de kraftige farver på knapperne, men resten er virkeligt blevet lækkert at se på !!
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/12-09 00:42, rettet 09/12-09 00:43 
Fleshmangler>
Jeg er stadig ikke stor fan af valget af de kraftige farver på knapperne

Nope, de er hæslige...sig det nu, som det er... :D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 09/12-09 00:48 
SkyblazeR>
Fleshmangler>
Jeg er stadig ikke stor fan af valget af de kraftige farver på knapperne

Nope, de er hæslige...sig det nu, som det er... :D

Jeg er helt vild med den måde selve sticken harmonere med grafikken på, og jeg har kigget en del på billedet og prøvet at forstille mig hvilke farve knapper man skulle vælge for at få samme effekt, men jeg kan virkeligt ikke komme på nogle farver der gør tricket ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-09 00:50, rettet 09/12-09 00:54 
Man kan få Seimitsu knapper hvor man kan komme artwork ind i. Jeg synes kun det er den grønne farve der er lige lovlig skrap, de andre synes jeg er fine.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 09/12-09 01:36, rettet 09/12-09 11:39 
Husk at det er et spørgsmål om funktionalitet fremfor alt andet. Med andre ord kunne jeg ikke have valgt seimitsu knapper til min kontroller da jeg foretrækker sanwas knapper. Omvendt er jeg super glad for at den knappe monteringshøjde i Hori EX2 fik mig til at experimentere med at bruge en Seimitsu LS-33 pind som er den bedste pind jeg endnu har prøvet.

Jeg vil også gerne forsvare farveladen med at den er funktionel, da farverne svarer til knappernes farve i xbox systemet og med at baggrundsbilledet er forholdsvist gråt og brunt så det ville simpelthen blive for kedeligt hvis knapperne var mere afdæmpede.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 09/12-09 01:47 
dRxl -Det havde jeg slet ikke skænket en tanke, kan da godt se at det holder farvesetup´et, endda ligesom på den gamle xbox controller.
Nu er jeg bare en designluder og går mere op i udseenet end funktionalitet, så overfladisk er jeg!

Derfor er jeg også glad for at se de knapper kk poster :P

Nu da jeg endeligt har tid til at starte på min sstick skal jeg bare have fundet ud af hvordan jeg vil ha selve kassen til sticken skal se ud- lettere sagt end gjort.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 09/12-09 09:14 
Fleshmangler>
Nu da jeg endeligt har tid til at starte på min sstick skal jeg bare have fundet ud af hvordan jeg vil ha selve kassen til sticken skal se ud- lettere sagt end gjort.

Det er også den primære årsag til at jeg ikke er kommet nogen vejne med mit stick. Jeg aner ikke engang hvordan jeg skal lave den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 09/12-09 09:21 
TupperWare er svaret på alle jeres problemer! };-)

TupperWareArcadeStick
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 09/12-09 09:43 
Nok det grimmeste stick jeg har set ;D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 09/12-09 09:47 
Jeg synes faktisk det er lidt fedt :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 09/12-09 09:50, rettet 09/12-09 09:52 
Det er i hvert fald ret originalt };-)

EDIT: Kom iøvrigt til at sidde og surfe lidt rundt på den side jeg linker til...der er ret mange sjove 'løsninger' på diverse problemer. 'Se jeg har fixet det, skat!' };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 09/12-09 10:15 
Ja, den side er ret fed
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 14/12-09 13:28 
Er der nogen der kender det her stick ? jeg har overvejet bare at købe det bare pga kassen.

Link...
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
SumezSumezSkrevet 14/12-09 13:29 
Ligner en meget god kasse til at smide sine Sanwa-dele ind i. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-09 15:09 
Jeg har overvejet det samme og grimt er det heller ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig