X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-09 18:31 
Nej Charter mente at der lå billeder på skiven hvis du smider den i din computer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/07-09 19:40 
Fuck det er et sejt stick Hanky!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-09 15:03, rettet 25/07-09 15:19 
Så er jeg ved at være så langt med mit store 2P arcadestik at jeg kan begynde at vise billeder.

Jeg fik frontpladen fra Japan der har siddet på en rigtig arcademaskine takket være Juggernaut der gad købe fra ShoppingMallJapan for mig. Mange tak for det.

Vis os dit mod-tråden

Her er et billede af det næsten færdige produkt (bunden mangler en omgang...).

Vis os dit mod-tråden

Sort er det malet da det var langt flottere end det gamle ridsede og misfarvede plastik. Tusind tak til T.L.O. der vidst uden at overdrive er en af de bedste jeg har set svinge en spray rundt :)
Pladen er skiftet til en IMO pænere New Net City som jeg købte af Dr. Laksen, og knapper og stick er udskiftet med friske SEGA-blå Sanwa dele.

Jeg valgte at fjerne coin-hullet og det synes jeg blev rigtig godt. Jeg brugte træfiller og lod det tørre nogle døgn før jeg sleb det ned igen. Det er meget grimt på undersiden men wth :)

Vis os dit mod-tråden

Sticket virker til PSX/PS2/PS3*, Dreamcast, Saturn og MegaDrive. Der er mulighed for at smide mere i og bruge MegaDrive indgangen men det er mere for at fremtidssikre lidt.

To 24mm Sanwa i hver side. Det ligner de sidder tilfældigt på billedet men det er med fuldt overlæg så de sidder lige over "A" i hver side. De virker som L og R på Saturn, "R" er Mode på MegaDrive, og "L" = Select og "R" = Analog på PSX.

Bagsiden var en (undskyld mit fransk) f€#%ing plage at få sat på, og jeg var en overgang tæt på at opgive hele projektet pga. det.
Den er skåret ud af træ og er limet på med en limpistol hvilket holder ret godt. En hulens masse træfiller er brugt til at dække sprækken imellem plastik og træ. Anden gang jeg prøvede bandt det heldigvis rigtig godt, og jeg havde stivet træet godt af fra bagsiden på forhånd.

*PS3 virker vha. en adaptor og den kræver analog knappen for at virke.

Vis os dit mod-tråden

Således er knapper sat op. SEGA gir sig selv og PSX har jeg valgt at mappe som SEGA gør på deres arcadesticks. Sticket er 8-vejs (i øvrigt tak til Dr. Laks der gad hive 3 stks. 8-vejs restrictors med til mig fra Tyskland).

Vis os dit mod-tråden

Sidst med ikke mindst et billede af svinet indefra. Jeg har forsøgt at holde en nogenlunde orden men det var alligevel svært da der skulle så meget bras derind. Planen er at der skal to VMU'er til begge DC stick men pt er der kun i den ene side.
Den opmærksomme vil også opdage at der kun er analog PSX controller i 2P siden. Det skal selvfølgelig laves om så også 1P kan virke på PS3.

Alle ledninger der går til konsollerne er lavet nogenlunde som denne:
http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/ledning.jpg?t=1248526312

Det er også muligt at spille på to forskellige konsoller samtidig da 1P og 2P siden på ingen måde er forbundet :) Den side man spiller på skal selvfølgelig KUN være tilsluttet EN konsol ad gangen :)

Pris? ALT FOR MEGET. I sidste ende når vi nok at runde de 4Kg med alle materialerne der er brugt. Crazy shit... men forhåbentlig slipper jeg for at lave flere sticks i lang tid frem :)

Al info om lodning af flere controller PCB'er osv kan findes her:
http://slagcoin.com/joystick/pcb_wiring.html

Højreklik på billederne og vælg "View Image" for at se det hele i fuld størrelse.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/07-09 15:21, rettet 25/07-09 15:22 
Sygt! ;) Godt at se nogen har tålmodighed til den slags "håndarbejde". Det har jeg vist tilsvarende set kun mht. at bygge pc'er - og så lige skifte knapper/pind ud og smække ny baggrunds-label på mit SE-stick (dog endnu ikke gjort). :) TE-sticket vil jeg ikke røre. Det holder jeg decideret modding-frit - i hvert fald lige nu (det produceres næppe evigt og originale sticks i tæt på mint er vel som udgangspunkt mere værd end moddede sticks - omend sidstnævnte har højere affektionsværdi).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-09 15:27 
Jeg kan i hvert fald ikke sælge mit og tjene på det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 25/07-09 15:35 
Ja det er sku et ret sygt stick det der :-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/07-09 20:15, rettet 25/07-09 20:16 
For satan det er tight K.
RJKRJKSkrevet 25/07-09 20:55 
Imponerende. Jeg husker selv hvor meget ledningskaos det var at gøre det med én platform af gangen :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-09 21:12, rettet 25/07-09 21:16 
Tak for feedback :)

Ting jeg fandt ud af som kan være nyttige for andre:

*VMU'er virker uden højtaler og skærm (skærmen ryger faktisk af for et godt ord).
*PSX dualshock virker uden motorere og skal forbindes til de andre med 3.3V punktet. Ignorer 7.7V da det svjv. kun bruges til rumble.
*Pt er diagrammet til MD 6-button på slagcoin forkert. 5V punktet er nr 4 fra højre og ikke nr 3 som det er vist. Har sendt mail til siden men fik aldrig svar.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 25/07-09 21:17 
Ser godt ud. Det første jeg bemærkede var at stickene vender med det 5-polede stik nedad fremfor mod venstre som man plejer, men det har du selvfølgelig bare kompenseret for med den måde du har forbundet til PCB'erne.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 25/07-09 21:25, rettet 25/07-09 21:32 
Respekt!!!
Er virkeligt lækkert at se på, jeg kan rigtigt godt lide farve kombinationen.

har helt fået blod på tanden, får desværre først de Uorig. ps3 controllere i næste uge, så kan ikke rigtigt starte før.

kudos og thumps up herfra ihvertfald.

edit:stavefejl
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-09 21:35, rettet 25/07-09 21:39 
dRxL>
Ser godt ud. Det første jeg bemærkede var at stickene vender med det 5-polede stik nedad fremfor mod venstre som man plejer, men det har du selvfølgelig bare kompenseret for med den måde du har forbundet til PCB'erne.

Det har jeg ikke engang tænkt over, men jeg tror faktisk at jeg plejer at vende den mod venstre i de 1P stick jeg har lavet :)

Fleshmangler>
har helt fået blod på tanden, får desværre først de Uorig. ps3 controllere i næste uge, så kan ikke rigtigt starte før.

Hvis du skal lave noget der virker til PS3 så må langt det letteste og billigste være at bruge en Dual Shock PS1 controller samt en af disse:
http://gamebits.dk/shop/playstation-3-dragon-4983p.html

Retningerne virker fint i PS3 menuen og muligvis i de nye spil. Men i de helt gamle som Virtua Fighter 5 virker de ikke før man har trykket på Analog knappen, så husk at tilføje sådan en.

EDIT: Jeg så ikke at du havde skrevet at du ville bruge uorig. controllers. Så kan det sagtens være det er ligetil og billigt nok. De originale gad jeg ikke begynde at rode med da de for det første er trådløse (skal oplades) og ikke har common ground.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-09 14:32 
Konsolkönig, super svedigt resultat, dér ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
dRxLdRxLSkrevet 26/07-09 14:54 
Konsolkongen>
Hvis du skal lave noget der virker til PS3 så må langt det letteste og billigste være at bruge en Dual Shock PS1 controller samt en af disse:
http://gamebits.dk/shop/playstation-3-dragon-4983p.html

Den konverter kan fåes væsentligt billigere hos dealextreme.com, som sender gratis til hele verden.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 26/07-09 15:08 
Fik også skrevet Org. i første omgang, derfor jeg lavede den EDIT :P

Men er der nogle andre komplikationer ved at bruge en ps3 controller ? er mest fordi jeg har fået 2 stk. gratis.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-09 15:22, rettet 26/07-09 15:24 
dRxL>
Den konverter kan fåes væsentligt billigere hos dealextreme.com, som sender gratis til hele verden.

Jeg synes ikke jeg kan finde en der er fuldstændig magen til. De andre er sikkert ligså gode men den jeg har nu ved jeg virker.

Fleshmangler>
Men er der nogle andre komplikationer ved at bruge en ps3 controller ? er mest fordi jeg har fået 2 stk. gratis.

Hvis den bruger batterier så skal du selvfølgelig sørge for at den kan oplades igen. Og er der ikke common ground så skal du bare sørge for at en ledning fra hver side af knappen istedet for kun een GND og en fra hver knap.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 26/07-09 15:56, rettet 26/07-09 16:00 
Konsolkongen>
Jeg synes ikke jeg kan finde en der er fuldstændig magen til. De andre er sikkert ligså gode men den jeg har nu ved jeg virker.

Jeg har købt 6 af den her: https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5229 til samlet pris på ca. 140kr. og de virker helt perfekt. Jeg genkender f.eks. ikke det du skriver omkring nødvendigheden af at have analog. Fleshmangler kan få én eller 2 af dem af mig hvis han vil, som opfølgning på en god handel vi lige har lavet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-09 16:39 
Det ligner fuldstændig den jeg har. Jeg kan forestille mig at alle de nye spil ikke har behov for at man trykker på Analog. XMB'en virker i hvert fald perfekt uden.

Virtua Fighter 5 virker i hvert fald ikke uden, så for en sikkerheds skyld ville jeg sætte sådan en knap på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Per SPer SSkrevet 26/07-09 17:38 
Ser meget lækkert ud, der :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 27/07-09 17:48, rettet 27/07-09 18:28 
dRxL - jamen det kan jeg da ikke sige nej til.

Så skal jeg også snart til at bestille dele. nogle anbefalinger?
sweepede lige hurtigt gennem tråden, men syntes ikke lige kan kunne finde nogle helt konkrete anbefalinger.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-09 18:12, rettet 27/07-09 18:15 
Det er også et spørgsmål om smag og behag. Selv foretrækker jeg Sanwa dele. Dvs. JLF stick og OBSF-knapper. Jeg har på fornemmeren at de fleste herinde kan lide den slags og det er også det mest populære af de japanske mærker.

Det er svært at vurdere før du selv har haft fingrene i noget af det men kig evt her hvor der står lidt om de forskellige mærker og modeller:

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/07-09 18:29 
Konsolkongen>
Jeg har på fornemmeren at de fleste herinde kan lide den slags og det er også det mest populære af de japanske mærker.

Måske fordi de aldrig har prøvet andet ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-09 18:41 
Jeg troede da godt du kunne lide de japanske mærker? Men som Naiera skriver så er der også de amerikanske standarder med konkave knapper og teardrop sticks. Dem kan jeg personligt ikke lide :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/07-09 18:45, rettet 27/07-09 18:51 
Som jeg læser det du skriver, mener du at de fleste herinde foretrækker Sanwa; ikke bare japanske mærker generelt.

Jeg foretrækker selvfølgelig klart japanske dele. Jeg ville næsten hellere have skåret testiklerne af, end være nødt til at bruge Happ-dele med konkave knapper og stive, klamme bat-top sticks.

Værd at huske på er også, at Happ-dele stiller krav til størrelsen af kassen. En klam Happ-knap er væsentligt højere end japanske knapper.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-09 18:47 
Du læste den rigtig nok. Men jeg valgte at dreje den lidt for at give igen på din smart-ass kommentar :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/07-09 18:53 
At misforstå sit eget indlæg med vilje er da en underlig måde at give igen på.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-09 19:00 
Tja... Jeg synes det gav god mening da jeg skrev det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/07-09 21:45 
Velkommen i klubben ;D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ElgenElgenSkrevet 28/07-09 21:01, rettet 30/07-09 17:54 
dRxL>
@elgen: Overvej seriøst om du har lyst til at basere dit stick-mod på en original MS kontroller. De har ikke fælles stel og er derfor meget svære at kombinere med andre PCB'er. PCB'en i den her kontroller er efter sigende meget lettere at arbejde med: http://www.billigespil.dk/shop/gamepad-xbox-360-2042p.html

Har lige flyttet svaret fra 'Hvad kom ind ad døren'-tråden til denne. Det passer lidt bedre her.


Min plan er at føre ALLE ledninger ud i et mangepolet stik på bagsiden af sticket (altså fuld separeret).
Der skal således slet ikke sidde nogen prints i selve sticket mere.

Jeg laver så en boks (også med et mangepolet stik fastmonteret på) til de prints der før sad i sticket så det stadig kan bruges til PS2. Det er første fase at få dette til at virke.
Jeg har nu et fælles interface og vil nu også lave X360. Andre vil sikkert følge, regner i første omgang med GC (GameStop har nogle MadCatz med meget lille PCB til 100kr) og DC (har vist et uoriginalt jeg kan skrælle et sted).

Jeg ved jo godt at Namco'et (selvom det faktisk er ret fedt af et mainstream af være) ikke er optimalt. Men da jeg jo har lavet et interface der er fælles for alle boxene (og også Namco), vil det være en snild sag (med en passende definition af 'snild', hehe) at lave et bedre på et senere tidspunkt (når jeg får oceaner af tid, læs: Når jeg er blevet pensionist eller deromkring };-))

Den første forhindring har jeg allerede mødt: De æsker de har i Brinck er tude-grimme, men købte een til at lave en prototype med. Så må finish kommet til senere };-)

Billeder osv. følger naturligvis her i tråden, når jeg er kommet rigtig i gang };-)

Iøvrigt gav jeg kun 299,95kr for 2 originale wired.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 28/07-09 21:18 
@fleshmangler: Du har allerede et stick med Seimitsu pind og knapper. Hvis du kommer forbi hvor jeg bor (Nørrebros runddel) for at hente adapterne kan du lige prøve et stick med Sanwa pind og knapper.

Min egen preference af det jeg har prøvet er Seimitsu pind og Sanwa knapper.

@elgen: glæder mig til at se det. Pønser lidt op en lignende løsning, så hvordan du lige får de eksterne adaptere til at fungere med dit stick interesseret mig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 28/07-09 21:18, rettet 28/07-09 21:45 
Elgen>
Iøvrigt gav jeg kun 299,95kr for 2 originale wired.

Det er godt nok billigt for to controllere med snor. Skulle man ikke være så heldig at være nær sådan en fordelagtig Elgiganten, så har DealExtreme wirede controllere til 125,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 28/07-09 22:27 
Handler det hele ikke en smule om, hvilke spil det drejer sig om og hvor dygtig man er til dem? Jeg har Seimitsu sticks i min Astro City og synes ikke ret godt om dem, da jeg hovedsaglig spiller Capcom fightere (hvor timingen er tossevild vigtig) - jeg bryder mig ikke om at flytte hænderne ret meget når jeg spiller, så - commands og inputs skal være en forlængelse af tanker og strategi og ikke noget man burde tænke på mens man spiller.

Gir det mening?
Ting om dét og pis.
HankyHankySkrevet 28/07-09 22:36 
Selvfølgelig giver det mening :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 29/07-09 00:06 
Alf81>
Gir det mening?

Du bryder dig ikke om at flytte hænderne meget når du spiller, så du kan _ikke_ lide den type stick med mindst throw og dødzone?

Nej, det giver ikke umiddelbart mening.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/07-09 22:58 
Jeg har længe haft en grim pirat-MegaDrive, som jeg ikke helt vidste, hvad jeg skulle bruge til, liggende. Det eneste positive ved maskinen, var at den havde en firkantet støvlem (eller hvad de nu hedder?). Så med lidt saven og filen, havde jeg, efter en hurtig transplantation, en MD2 som ligner, at den er født med muligheden for at sluge JAP spil :D

Vis os dit mod-tråden
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-09 23:00 
Det ligner fuldstændig den japanske model bare uden den mærkelige lilla farve. Godt gået :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/07-09 23:25 
Tak :)

Jeg kunne ikke længere holde til at Bare Knuckle III skulle være så meget bedre end Streets of Rage 3. Så nu hvor jeg lige har bestilt JAP-udgaven, overvejede jeg lidt at købe en JAP MegaDrive og modde den rundt. Men den her løsning virker "ren" nok til, at jeg synes den kan bruges til alle mine MegaDrive-behov.
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 31/07-09 15:06 
Jeg købte nedenstående converter til brug med blandt andet Konsolkonesticket, og udover at der vist ingen mulighed er for at bruge PS-knappen, så lader det til at virke fint. Såvidt jeg kan mærke ingen lag, men det vil jeg selvfølgelig ikke garantere, at der slet ikke er. Jeg har ikke prøvet at se om den dur med to på samme tid.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 31/07-09 15:07 
Naiera>
Du bryder dig ikke om at flytte hænderne meget når du spiller, så du kan _ikke_ lide den type stick med mindst throw og dødzone?

Nej, det giver ikke umiddelbart mening.

Skulle måske istedet have skrevet, at jeg helst vil bruge mindst mulig kræfter når jeg spiller fightere.
Eksempelvis har jeg ofte siddet og mulet ved min Astro over en brat fejl i noget V-Ism juggle pga jeg er så vant med Sanwa sticks. Altså, det ekstra man skal hive i Seimitsu, har jeg ikke brug for i mit liv :)
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-09 15:29 
Er det ikke bare at få bestilt 2 stk Sanwa JLF istedet?

Jeg vil tro at metalpladen der er monteret på JLF er der så de også passer til arcademaskiner med Seimitsu mounts.

Men skulle det ikke passe så har jeg en Astroplade med 6 knapper og Sanwa mounts hvis det er :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 31/07-09 18:29 
Idéen er vel netop at de ikke umiddelbart er kompatible? Men så er der jo kommet en anden slags monteringsplade til JLF'en, som netop skulle være kompatible med arcademaskiner indrettet til Seimitsu-styrepinde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 01/08-09 01:53, rettet 15/08-09 20:53 
Så fik jeg færdiggjort min proof-of-concept-prototype af mit universal arcade stick efter 3 aftners hårdt arbejde! };-)

Det er baseret på et Namco Arcade Stick (PSX/PS2) som jeg for nyelig fik for en slik på et loppemarked. Jeg har længe barslet med tanken om at lave et arcade stick med kun de rå kontroller i og så eksterne adaptere til forskellige konsoller, men det var købet af den japanske X360 der for alvor fik skubbet mig igang.

Mit første mål var at pille pcb'et ud af enheden for dernæst at trække ledninger fra alle kontakter til et stik bag på enheden. Alle ledninger er ført igennem, da jeg ikke vil være bundet af at de controllere der skal bruges som basis for adapterne fx. skal have common ground eller lign. Det bliver til 2x14 ledere ialt. Disse er ført ud i 2 15-pins Sub-D stik (2-rækkers) bag på:

(beklager billedkvaliteten, men foto interesserer mig ikke det ringeste og mit kamera er noget af det billigste man kan opdrive; men det tager fine feriebileder };-))

http://img24.imageshack.us/img24/7507/sany0022q.jpg
Det er naturligvis meningen, at de to stik skal fastmonteres bag på enheden...husk, det er proof-of-concept };-)

Her et et billede indefra enheden så man kan se de 2x14 ledere (nice };-))
http://img190.imageshack.us/img190/182/sany0027f.jpg
Det aflange pcb øverst til venstre i enheden, er det der bruges til de 4 plastic coated gummiknapper. Det anvendte common ground, hvorfor jeg blev nød til at bryde et par printbaner for at opnå fuld separation.

Nu var det så bare at sætte tilsvarende han-stik på pcb'et fra enheden og vupti, det virkede (næsten, var kommet til ombytte ned og højre) i første forsøg };-) Her med det originale pcb tilsluttet:
http://img190.imageshack.us/img190/340/sany0025s.jpg
-igen, det er en prototype, så bær over. Det skal naturligvis puttes i en pæn æske som stikkene også bliver monteret på. Den bliver således lige til at plugge på (plonk! };-))
Læg mærke til de ret få ledninger fra pcb'et til stikkene; det skyldes at der her jo kan udnyttes common ground og derfor blot loddes en lang lus direkte på stikket.

Det virkede, hurra!

Så igår gik jeg igang med min X360 adapter baseret på en original (sprit-ny) wired controller (købt billigt i El'Gigante). Det var sværere end jeg lige havde troet. Man har valgt at lægge et sort ledende lag et-eller-andet-goo (som man IKKE kan lodde på) på printet der hvor gummikontakterne skal skabe forbindelse (sansynligvis for at beskytte mod korrosion). På knapperne gik det forholdsvis let at skrabe det af ned til kobberbanen selvom det tog en krig. Her var det relativt store flader og man behøvede ikke at være så forsigtig. Men for D-padet er det lavet som de her 2 'kamme' der griber ind i hinanden og banerne er bare tynde. Efter ca. 15 minutters banden og svovlen måtte jeg opgive at skrabe af der };-) Gik i seng og sov på det (altså ikke pcb'et i bogstavelig forstand };-)).

I dag fandt jeg så en forum-post på xbox-scene, hvor en gut har fundet mere loddevenlige kontaktpunkter for alle kontakter:
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=581799
Så jeg valgte at bruge dette til D-paddet i stedet.

Her til aften havde jeg så en færdig prototype på adapteren; den ses her tilsluttet:
http://img43.imageshack.us/img43/317/sany0026e.jpg
Den lille sorte knap er Guide-button. Det er meningen at den skal monteres på adaptor-kassen (den endelige knap bliver måske een der er lidt fiksere). Muligvis skal de fire små on-surface lysdioder også fjernes og erstattes med nogle der monteres på kassen. Alle overflødige knapper og analog-ting bliver sikkert også fjernet hvis jeg finder det umagen værd };-)

Alle kontakter virker, og jeg har allerede taget et par spil af både DeathSmile og Ikaruga med sticket, yaearh!

Næste skridt bilver nu at få stikkene på enheden monteret.
Her er mit problem, at bagkanten ikke er lodret på underlaget men vinklet. -Og jeg vil have stikkene til at sidde 'lige' og ikke strittende op i luften. Jeg har hørt (fra en Warhammer2000-figur-nørd) at der findes noget lidt lige som PlasticPadding, men som blot binder på og bliver til hård plast når det hærder. Har overvejet at 'støbe' en lille lodret kant bag på i det, men i tvivl om det er den bedste løsning. Er der nogen der kender produktet og evt. kan sige lidt om hvad man kan og ikke kan med det, vil det blive påskønnet...Hører også gerne alternative løsningsforslag.

Derfter skal adapterne jo i kasser og her er det heller ikke så nemt. Den skal være pratisk, ikke for stor og det skal se godt ud...igen vil forslag blive påskønnet. De kasser jeg indtil nu har set på i Brinck er enten lige lidt for små eller meget for store. Fælles for dem alle er dog at de er herre grimme.

Efter dette, ja så er det jo bare at gå igang med at lave adaptere til flere konsoller (GC, DC, MD, SMS, Commodore/Atari osv.)
-Og skulle jeg engang blive træt af Namco-enheden, ja så er det jo bare at lave en anden og bedre med samme interface; så virker alle adaptere stadigvæk.
(Egentlig ikke et helt ufikst koncept manden har tænkt op, der };-))

EDIT: Tilføjet link til fotoserie der ikke forsvinder med tiden };-)

Billeder på Facebook
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 02/08-09 19:43, rettet 02/08-09 19:46 
Nå, så fik jeg monteret stikkene bag på baseenheden; blev enig med mig selv om, at det med skrå kant blot skal fixes med et par passende kiler i siderne på hver at stikkene (ikke gjort endnu, da mit æskeproblem til adapteren alligevel ikke er løst endnu).
http://img32.imageshack.us/img32/1224/sany0033t.jpg
Det er lavet uden brug af Dremmel el.lign. og jeg er desværre kommet til at lave et par ridser i enheden, da jeg nogen gange bliver lidt for ivrig når jeg filer (-og nu ingen jokes af lummer karakter for den bemærkning... };-))

Jeg har også fundet en lidt 'farlig' midlertidig løsning af æskeproblemet til X360-adapteren:
http://img31.imageshack.us/img31/8/sany0034b.jpg
Indrømmet, kønt er det ikke, men æsken har præcis de rigtige dimensioner, det virker og er praktisk. Og netop deri består det farlige i løsningen, for med mit kendskab til mig selv, vil det betyde at det sikkert kommer til at se sådan ud det næste lange stykke tid (forvent at se den til et fremtidigt SjællandsTræf) };-)
Jeg har dog fundet ud af at jeg hurtigst muligt må få trukket headset-stikket ud også; det var meget frustrende at sidde og spille DeathSmiles igår og så ikke kunne tilslutte mig en chatanmodning fra Core, sorry Thomas };-)

Gode ideer omkring æsker modtages stadig gerne. Hvis nogen har kendskab til plastiskæsker med dimensioner som papæsken på billedet, then speak up };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-09 20:03, rettet 02/08-09 20:04 
Findes der ikke en stiktype der har så mange ben at du kunne ha nøjes med kun et stik?
Ellers synes jeg det ser ret godt ud :)

Pæne kasser til den slags er åbenbart rigtig svære at finde, i hvert fald i størrelser så de passer til 360-controllere.

Jeg brugte selv dem her (link) på mit tidligere stick. Fandt dem lokalt så jeg kan ikke love du kan finde nogen magen til. Controlleren skal smadres en del før den passer i, så 360, DC osv vil aldrig passe ned i.

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/dsc00422.jpg?t=1207836547
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 02/08-09 20:28 
Uhhh, lækker æske, men tør ikke begynde at voldtage X360-pcb'et da det er mindst 2 lag og har MEGET små baner (man skal vist være Ben Heck for at turde give sig i kast med sådan noget };-)).

Jo der findes stik med 28+ ben, men der er flere grunde til at jeg har valgt 2 15-polet SUB-D:

For det første har jeg altid haft en forkærlighed for SUB-D stik; synes de ser 'computer-agtige' ud på sådan en lækker retro-agtig måde. Jeg er nok lidt mærkelig hvad det angår };-)

For det andet har jeg en underlig ide om at 2 stikkapper vil give en større stabilitet end een; jeg vil jo ikke risikere at stikket falder af mens jeg spiller og vil helst ikke bruge SUB-D 'holde-en-samling-sammen'-skruer; synes de er så ufede og det er jo også to kasser der skøder op til hinanden.

For det tredje har jeg forsøgt at lave pinout, så det er en slags base+ext-design, så for ældre konsoller er der chance for, at jeg kan nøjes med blot at bruge base (evt. med en enkel knap på adapterkassen):
Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-09 20:33 
Elgen>
For det andet har jeg en underlig ide om at 2 stikkapper vil give en større stabilitet end een; jeg vil jo ikke risikere at stikket falder af mens jeg spiller og vil helst ikke bruge SUB-D 'holde-en-samling-sammen'-skruer; synes de er så ufede og det er jo også to kasser der skøder op til hinanden.

Jeg har aldrig brugt skruer for at holde mine 15-pins ledninger fast til sticket og de er aldrig røget af :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/09-09 03:24 


Sweet steampunk design
NaieraNaieraSkrevet 13/10-09 18:55 
Så blev mit custom stick færdigt ;)

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/10-09 19:15 
Jeg synes det ser godt ud :) Hvilke dele er brugt og har du tænkt dig at male det i fremtiden?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/10-09 19:22, rettet 26/10-09 07:24 
Det er et LS-32-01 stick, PS-14-GN/DN knapper og et forsamlet Cthulhu board der udgør teknikken. Det får nok noget lak eller noget i den retning i fremtiden, men ellers bliver der ikke gjort mere ved det. (udover at underpladen skal af og der skal gøres rent indeni ;) Sidepanelerne er faktisk fra en gammel seng jeg engang brugte :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig