X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 21:49 
Nice koncept med gennemsigtige knapper, men lige lovligt farverigt efter min smag. Akuma holder godt nok noget lavere profil her - han er sgu sat i skammekrogen :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 09/07-09 10:22 
Akihabarashop.jp åbner kl. 15.00 i morgen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 10/07-09 18:45 
Nu handler den her tråd jo egentlig ikke om arcade sticks, men er vel kommet til det hen ad vejen, så nedenstående nyhed passer vel fint her.

Senere på året kommer to forskellige udgaver af Hori Real Arcade PRO på markedet i USA, med Sanwa i PS3-udgaven og Seimitsu i 360-udgaven. Så kan der vel være chance for, at de kan fås herovre også.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/07-09 18:54 
Naiera>
Akihabarashop.jp åbner kl. 15.00 i morgen.

Jeg hentede pind/knapper fra dem i dag på posthus. Endda "toldfrit". Smider dem lige i sticket senere (håber de passer!).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 10/07-09 18:59 
Jeg er også sluppet med to forsendelser indtil videre. Det hjælper nok at de sender det ud som 'bløde' pakker.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 10/07-09 21:05 
Jeg pønser på en lille ordre med nogle knapper, så hvis der er nogen som vil have noget andet småt med, så skriv... Jeg satser på at de har åben indtil i morgen aften, hvor jeg så bestiller, eftersom jeg er væk hele lørdag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/07-09 22:56, rettet 10/07-09 23:08 
Hvis akihabarashop.jp har restrictor gates (LS-32 Main Guide, round) må du meget gerne bestille 2 stk med til mig, tak. :) Deres site er pt. møglangsom at navigere rundt på.

Seimitsu-pind (LS-32-01) og -knapper (PS-14-G) passer som fod i hose. ;)

Jeg nævnte først blå knapper, men de blev røde for at matche det tema (Radiant Silvergun), jeg skal have lavet som baggrundsgrafik (hvis grafikken ellers findes i bedre opløsning).

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Jeg ender nok med at købe 2 stk 8-vejs restrictor gates - til SE-sticket ovenfor og mit TE-stick:

Vis os dit mod-tråden

http://www.arcadeshop.de/Seimitsu-Joysticks-LS-32-Main-Guide-round_850.html

Jeg har egentlig aldrig brudt mig om 4-vejs, men har aldrig moddet sticks før. Eller det her kan jo dårligt kaldes "at modde", men nærmere "at tilpasse/customize". Måske lidt dobbeltkonfekt dér, men jeg mener > en skrueskrækker er det eneste værktøj (og måske en niptang, alt efter fingerfærdigheder), der skal bruges til at "modde" SE/TE-sticks.

EDIT: Jeg endte med et plaster på min ene langemand, da jeg skulle hive de gamle knapper ud, men det var det hele værd. ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 10/07-09 23:03, rettet 10/07-09 23:03 
SkyblazeR>
Hvis akihabarashop.jp har restrictor gates (LS-32 Main Guide, round) må du meget gerne bestille 2 stk med til mig, tak. :)

Det har de, så sådan to snupper jeg lige med. Jeg havde overset at de skriver at de har åbent til Søndag/Mandag, så der er god tid til at finde ud af hvad man skal have ;)

I øvrigt rart at høre, at du fik nogle knapper der passer. Andre på Shoryuken.com har også oplevet at få PS-14-G'er der er for store.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/07-09 23:10 
ありがとうございました > Domo arigato > thank you very much :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/07-09 23:17, rettet 10/07-09 23:18 
Naiera>
I øvrigt rart at høre, at du fik nogle knapper der passer. Andre på Shoryuken.com har også oplevet at få PS-14-G'er der er for store.

De var lige til at klikke i. Det var mere belastende at tage de gamle ud, hvor jeg måtte have førstehjælpskassen frem. Jeg var lidt for voldsom/ivrig/spændt, da en knaptilslutning skulle hives ud. Det fik knoen på min ene langemand at mærke :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dRxLdRxLSkrevet 11/07-09 17:03 
I skal ikke lige tage jer af at billedet er sat en smule skævt ind. Ideen er helt at droppe den røde kant og have et billede der går kant til kant under en ny plexiglas plade.

Vis os dit mod-tråden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-09 17:06 
Det er klart det bedste du har vist endnu. Hvis du synes du har mod på at skære plexi så præcist ud så gør det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 11/07-09 17:27 
Jeg betaler mig nok fra det. Det eneste jeg så skal overveje er om jeg også skal have laser-gravering i plexipladen, nu hvor muligheden er der...

Lækker butik her
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/07-09 17:37 
Jep, dét er da lidt blæret - og med laserindskrift. Ligegyldigt forslag:

DiZ Ztick BelonZ 2 dRxL
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dRxLdRxLSkrevet 11/07-09 19:20 
Man kan lave hele gråtonebilleder med det lasergravering, set et stykke nede af denne tråd:
http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=183523
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkenDarkenSkrevet 12/07-09 01:09 
Nu kan det godt være jeg har misset det (har lige prøvet at skimme tråden igennem igen), men er der et link et sted til en template for TE sticket i korrekt størrelse? (ville være perfekt i en psd fil).

Jeg har anskaffet mig et stick og er ikke den eneste i omgangskredsen og med med nogle af alt det overstående, må jeg sige at jeg godt kunne tænke mig lidt custom art for at skilde mig lidt ud (knapper og kugle må vente.. det tør jeg ikke rode mig ud i endnu ;).

Så en template hvor jeg kan finde størrelsen, teste hvilke billeder jeg kan blæse op og placere i forhold til huller ville være rigtig fedt.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/07-09 01:21 
dRxL>
Man kan lave hele gråtonebilleder med det lasergravering, set et stykke nede af denne tråd:
http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=183523

Det ser vanvittig godt ud! :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 12/07-09 16:30 
Darken>
Så en template hvor jeg kan finde størrelsen, teste hvilke billeder jeg kan blæse op og placere i forhold til huller ville være rigtig fedt.

Du kan finde PSD templates i her: http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=175293&page=1

Vær dog opmærksom på at du til et TE stick skal regne med en ny gennemsigtig acrylplade. Hvis du, som jeg har tænkt mig, bestiller fra ham her: http://www.tek-innovations.com/arthobbies/?loc=products&cat=1&subcat=1 , så sig lige til hvis du er interesseret i at splejse til portoen.
Noget af det fede ved at købe fra ham er at du også kan få hel-billede laser-graveringer. Du kan se eksempler på hvordan det kan se ud her: http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=183523
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 12/07-09 16:33, rettet 12/07-09 16:34 
Jeg vil gerne sælge 8 sorte seimitsu PS-14-G-BK knapper som den her:
Vis os dit mod-tråden

Der er intet galt med dem og de har stort set ikke været brugt, har bare fundet ud af at jeg foretrække Sanwas knapper.

Er der stadig åbent på din bestilling Naiera? Jeg skal have lidt forskelligt ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkenDarkenSkrevet 12/07-09 17:17, rettet 12/07-09 17:49 
Takker!

edit:
Sorry. dRxL vil gerne sælge nogle knapper på forrige side =P
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
dRxLdRxLSkrevet 12/07-09 17:20 
Du skal bare spørge. Jeg har efterhånden investeret en hel del tid på shoryuken.com forumet i at finde ud af hvad der er af muligheder med de forskellige stick. Husk også at kigge på den template der giver dig mulighed for at lave mock-ups, som dem jeg har postet tidligere i tråden.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 12/07-09 17:39 
dRxL>
Er der stadig åbent på din bestilling Naiera? Jeg skal have lidt forskelligt ;-)

Jeg bestilte godt nok i går aftes. Jeg ventede over 24 timer, så jeg mener ikke at jeg har været utålmodig ;) Hvis du alligevel skal have en del er det måske billigere bare at få det direkte. Som man kan se lukker de kl. 20.00 i aften.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 12/07-09 18:39 
Ingen kritik herfra, var bare lidt sløv til at melde ud at jeg ville være med.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-09 22:23, rettet 14/07-09 22:23 
Naieras kombinerede Dreamcast og PSX stick:

Vis os dit mod-tråden
Sanwa JLF pind, og Seimitsu(-etellerandet) knapper.

Vis os dit mod-tråden
Connectors til ledninger. Den til venstre er DC og den til højre er PSX. De blev lidt skævt sat på... Den hvide 24mm Sanwa knap er Select på PSX.

Vis os dit mod-tråden
Sådan ser det ud inden i. Analogerne på PSX PCB'et er limet fast for en sikkerheds skyld.

Spændende mod for mig da jeg i samme omgang fik fingrene i Seimitsu knapper og kunne danne mig et indtryk af dem.

Trykket er markant anderledes og en del hårdere end Sanwas, som det også er nævnt et par steder i tråden her.

Rent personligt foretrækker jeg stadig Sanwa. Dels pga. trykket og fordi jeg mener de er noget flottere. Men smag og behag. Seimitsu er bestemt heller ikke en dårlig knap. Ligsom det heller ikke er en dårlig pind.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 14/07-09 22:37 
En kæmpe hånd går til Naiera pga farvevalg :D
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 14/07-09 22:42 
Ja det er lidt kinky :)
NaieraNaieraSkrevet 14/07-09 22:43 
PS-14-G ;) Her blev fire af dem der var for store så brugt, så jeg nu ligger inde med lidt færre næsten ubrugelige knapper :p

Mesterligt mange props til Konsolkonen for modificeringen af mit stick :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 14/07-09 22:58 
Mit er så bare ren Sanwa.

http://i18.photobucket.com/albums/b147/alf81/CIMG0537.jpg
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-09 22:59 
Beano>
Ja det er lidt kinky :)

Jeg tror mere at Charter mente Thumbs-up da han har et DC-stick fuldstændig magen til med lyserøde Sanwaknapper :)

Jeg personligt er ikke metro nok til at eje lyserøde sticks, men synes ikke de er grimme på nogen måde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 15/07-09 02:02 
Spændende mod. Især fordi jeg pønser på at lave noget lignende.
Er der i øvrigt noget der forhindrer at have mere end 2 PCB'er i et stick? Jeg finder selvfølgelig nogle kontrollere der har fælles jord.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 15/07-09 02:05 
Sanwa pind og Seimitsu knapper? Det er alligevel fuldstændig omvendt af min egen preference. Jeg ved jo godt at Naiera godt kan li' Seimitsu knapperne, men var pinden også valgt fremfor et LS-32-01?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 15/07-09 02:20 
dRxL>
Spændende mod. Især fordi jeg pønser på at lave noget lignende.
Er der i øvrigt noget der forhindrer at have mere end 2 PCB'er i et stick? Jeg finder selvfølgelig nogle kontrollere der har fælles jord.
Du skal sørge for at forsyne alle PCB'er med strøm, og de skal selvfølgelig kunne bruge samme spænding (det kan dog tit lade sig gøre at forsyne 3.3V med 5V uden at det begynder at lugte brændt). Du skal dog være opmærksom på, at det kan være katastrofalt at have sticket koblet til flere konsoller på én gang. Alternativt skal du kunne skifte imellem de to print med en kontakt, som afbryder alle de nødvendige forbindelser i det inaktive PCB.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/07-09 02:35, rettet 15/07-09 02:36 
Wow hvor ga..."cool" farvevalg, men smag og behag :)

Jeg foretrækker en lidt mere "konsekvent linie": at spille med enten Sanwa- eller med Seimitsu-dele. Jeg har så stadig ikke spillet nok med Sanwa-dele til at foretrække dem fremfor Seimitsu (det er vel kun "sundt" med lidt modstand i knapperne? ;)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 15/07-09 02:49 
dRxL>
Jeg ved jo godt at Naiera godt kan li' Seimitsu knapperne, men var pinden også valgt fremfor et LS-32-01?

Det er mere besværligt end bare at sætte et JLF i, og siden jeg ikke selv skulle ordne det, valgte jeg at lade Martin tage den nemmeste vej ;) Jeg har ikke noget imod Sanwas pinde som sådan, men jeg foretrækker klart et LS-32 til shmups. Uanset hvad jeg spiller skal knapperne være PS-14-G.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 15/07-09 02:50, rettet 15/07-09 02:52 
SkyblazeR>
Wow hvor ga..."cool" farvevalg, men smag og behag :)

Jeg vil gerne have forskellige farver i mine sticks, og jeg kan godt lide de poppede farver. Så må vi se hvornår jeg får lavet et med blå...

SkyblazeR>
Jeg foretrækker en lidt mere "konsekvent linie": at spille med enten Sanwa- eller med Seimitsu-dele.

Som nævnt er det enklere at sætte et JLF i DC-sticket. Hvis jeg havde et valg sad der selvfølgelig et LS-32(-01) deri.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-09 12:48, rettet 15/07-09 13:08 
dRxL>
Er der i øvrigt noget der forhindrer at have mere end 2 PCB'er i et stick? Jeg finder selvfølgelig nogle kontrollere der har fælles jord.

Jeg har selv 2 x 4 controllers i mit 2P Astro kabinet stick, og det virker perfekt.

Vis os dit mod-tråden

Som nævnt er det enklere at sætte et JLF i DC-sticket. Hvis jeg havde et valg sad der selvfølgelig et LS-32(-01) deri.

Det er i hvert fald det sikreste. Så vidt jeg kan huske så er man nødt til at slibe al plastikken helt ned for at pinden har den rigtige højde. Jeg havde ikke lige fantasi til hvordan den så skulle sættes ordenligt fast.
Hvis man kan udskifte stangen med den fra et Sanwa så var det selvfølgelig en noget nemmere løsning, hvis det skal laves om engang i fremtiden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 15/07-09 14:55 
Af nysgerrighed, hvilke platforme er kontrollerne til? Og.. hej det der lækre arcadepanel kan jeg godt huske ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-09 16:30 
Dreamcast - den store.
Saturn (den dårlige US model) - den alle ledninger går til, da den har de største loddepunkter.
MegaDrive 6-button (klippet i stykker for at fylde mindst muligt).
PSX uden analog - Også klippet godt istykker.

I 2P siden har jeg brugt en PSX controller med analog og rumble. På diagrammerne står der at disse både har 3.3V og 7.7V. Men siden 7.7V kun er til rumble er det ikke nødvendigt at forbinde den med de andre controllere.

Bemærk også at diagrammet til MegaDrive 6-button er forkert. 5V er punktet til højre for det der er vist, det tog mig nogle dage at finde frem til da MD ikke virkede :(

http://slagcoin.com/joystick/pcb_diagrams/gen_diagram2.jpg

Det skal males her i weekenden. Jeg har droppet ideen med Lexan maling da det ifølge ham "Morfar" laver en gummi agti overflade som let skrabes af. Jeg har købt noget alm. oliebaseret maling i Silvan og TLO har noget plastikgrunder som skal det skal bruges sammen med. Det er samme maling som jeg malede mit sidste stick i træ med, og der var træet så hårdt at det næppe har kunne suge. Det blev ok synes jeg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 16/07-09 13:01 
Hvad kalder man "terminal strips" på dansk?
Her er et billede af den dims jeg mener:
Vis os dit mod-tråden
Hvad skal jeg kalde den når jeg spørger i en elektronikforetning?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-09 13:06 
En "klemrække" lader det til. Jeg har aldrig vidst hvad sådan en hed heller.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 16/07-09 22:42 
Mit Hori EX2 stick, lavet om til Dreamcast, og snarligst PSX/PS2 -stick. Knapper skiftet ud til sanwa, Ikaruga artwork og andre ting.

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Desværre lader det til at A,B,X og Y ikke reagerer som de skal, men det bliver forhåbentlig fikset i morgen.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/07-09 23:11 
Nice :) Find lige Radiant Silvergun-grafik i ordentlig opløsning til mit SE-stick...anyone?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-09 23:22 
Respekt Hanky. Jeg glæder mig til at se det i morgen :)

Hanky talte i øvrigt tidligere om at han fik artworket printet og lamineret for kun 20kr i byen hvor han bor. Hvis det holder i længden så er det vidst rigtig billigt sluppet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 17/07-09 17:42 
SkyblazeR>
Nice :) Find lige Radiant Silvergun-grafik i ordentlig opløsning til mit SE-stick...anyone?


Mener der er noget på selve spillet (?).

Det ser da absolut helt okay ud Hankster :)
Ting om dét og pis.
KeenKeenSkrevet 17/07-09 18:23, rettet 17/07-09 22:54 
dRxL>
Hvad kalder man "terminal strips" på dansk?


klemrække eller krone muffe
Alf81Alf81Skrevet 17/07-09 19:29 
"Krone muffe" lyder som en fantastisk omgang fisse :D
Ting om dét og pis.
KeenKeenSkrevet 17/07-09 21:59 
haha, ja når du nu siger det XD men nu er det jo ikke mig der har fundet på navnet, jeg er bare en simpel elektriker XD
la0sla0sSkrevet 17/07-09 22:50 
Hahahaha! Så godt! Den er så god at den næsten bør bruges. :D
Hvad sker der?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/07-09 17:44 
Jeg har samlet billederne fra det VGA mod jeg lavede på Juggernaut's Dreamcast til SSKT3.

Det blev godt, tog lidt lang tid, men vi skulle jo også spille lidt spil, og smage på lidt øl ;-)

Lavede et mod mere, som også blev ret godt, har dog kun billeder fra første mod.

Dreamcast VGA mod
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/07-09 18:26 
Alf81>
Mener der er noget på selve spillet (?).

Jep, det må ende med en scanning af grafikken.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig