X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/06-09 23:38 
Denne her er bedre da der er punkter på banerne som er lige til at lodde på. Jeg har den selv i mit stick og den virker perfekt:

http://slagcoin.com/joystick/pcb_diagrams/ps1_diagram1.jpg
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/06-09 23:39 
Killer Bean 2>
Lexan maling, som man bruger på fjernstyrede biler, skulle efter sigende være noget hårdført stads. Jeg har dog ikke selv prøvet det... og det er dyrt.

Tak for det jeg prøver at sætte mig lidt ind i det. Hvis der er andre der har anderledes forslag er jeg også interesseret i at høre dem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 29/06-09 00:15 
SkyblazeR>
Går KTC da ikke med ur? En sand ninja går vel ikke med ur. Vi kører sgu på det indre...og efter solen ;D

KTC stealth-postede før mig.
KTCKTCSkrevet 29/06-09 03:07, rettet 29/06-09 03:07 
Jeg går ikke med ur og sover aldrig, og så gennemførte jeg Ninja Gaiden II i aftes.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BonziniBonziniSkrevet 29/06-09 09:37 
dRxL>
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at få fingre i en 1. generations psx kontroller til et projekt. Alá denne:

Nogen der kan hjælpe?

Hvilken sag går det til (man skal jo vide hvad man støtter...)
dRxLdRxLSkrevet 29/06-09 09:51 
Jeg vil bygge et dual-pcb stick der understøtter både playstation og xbox 360. Via adaptere vil jeg så også kunne bruge det på Wii/Gamecube og playstation 3.

Det rigtig svære/udfordringen ved det jeg har tænkt mig bliver at få plads til det hele indeni en Hori EX2 kasse.

Shoryoken.com har en længere tråd om dual-pcb modding
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BonziniBonziniSkrevet 29/06-09 11:32 
Ok, jeg ser om jeg ikke kan finde et, skriver tilbage når det er.
dRxLdRxLSkrevet 29/06-09 11:59 
Mange tak. Hvis det er muligt foretrækker jeg dem der står H bag på (den Konsolprinsessen linkede til) fremfor dem der står M bag på (den jeg selv linkede til).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 29/06-09 13:17 
Jeg modtog for en times tid siden min anden ordre fra Akishop; også denne gang uden dummebøde. To fine styrepinde og en 24mm-knap blev det til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-09 13:51, rettet 29/06-09 13:57 
dRxL>
Jeg vil bygge et dual-pcb stick der understøtter både playstation og xbox 360. Via adaptere vil jeg så også kunne bruge det på Wii/Gamecube og playstation 3.

Det rigtig svære/udfordringen ved det jeg har tænkt mig bliver at få plads til det hele indeni en Hori EX2 kasse.

Så vidt jeg kan forstå er det kun PSX pcb'et du vil ha ind i arcade-sticket? Hvis det ser sådan ud inden i vil pladsen aldrig blive et problem:
http://i43.tinypic.com/2zqwtnt.jpg

Skulle det alligevel så husk at det er muligt at knække PSX printet i stykker som vist på det billede af "H" jeg postede.
Ulempen er så at man skal lodde direkte på printbanerne og det kan godt være lidt tricky hvis man ikke har det rigtige ledning. Noget kynar 30 AWG-ledning gør det dog utroligt let.

EDIT: Du skal bare være sikker på at Hori sticket har "common ground", ellers kan du ikke bare lodde PSX printet på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 29/06-09 15:39 
Hori EX2 pcb'et har ikke common ground, men det har det Madcatz pcb jeg vil skifte det defekte Hori pcb ud med.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 29/06-09 21:51 
SkyblazeR>
Så du bevarer vel grafikken.

Det var altid meningen at bevare grafikken. Mine 'mods' er kun noget jeg begiver mig ud i af hensyn til funktionaliteten :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-09 22:38 
Findes der noget bedre end træfiller (plastisk træ) til at udfylde sådan en sprække med?

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/29062009104.jpg?t=1246307755

Det skal binde mellem træ og plastik, og kunne males bagefter.

Har prøvet en gang før men der gik det op da plastikken bøjede lidt da jeg løftede sticket. Denne gang er plastik og træ stivet meget bedre af så jeg tror ikke det vil ske igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/06-09 07:23 
Noget polymer-baseret fugemasse af en slags ville nok være et godt bud :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-09 12:27 
Jeg har prøvet med træfiller igen. Denne gang har jeg kun givet det et meget tyndt lag som er presset ind i sprækken. Når det så har tørret et døgns tid får det et til indtil den er fyldt helt ud.

Regner ikke med det bliver et problem da det er stivet noget bedre af denne gang. Går det helt skidt prøver jeg dit forslag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BonziniBonziniSkrevet 01/07-09 15:44 
dRxL>
Mange tak. Hvis det er muligt foretrækker jeg dem der står H bag på (den Konsolprinsessen linkede til) fremfor dem der står M bag på (den jeg selv linkede til).

Jeg fandt et med H'et bagpå, sender du en pb med en adresse, så sender jeg den afsted.
NaieraNaieraSkrevet 04/07-09 01:31 
Jeg ved ikke om denne side er blevet linket til før, men der er en masse gode ting at læse.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-09 09:33 
Jo nogle gange efterhånden :) Der står rigtig meget godt, og det var bla. der jeg læste hvordan man korrekt sætter flere controllers i ét stick :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 04/07-09 09:59 
Et hurtigt spørgsmål:

Kan man godt uden videre lave en alm. psx-pad om til en stick, uden at få problemer?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-09 10:12 
Sagtens :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 04/07-09 11:52, rettet 04/07-09 12:01 
så lyder det jo relativt simpelt at gå til, har også overvejet evt. at få fat i nogle third-party controller til 360 eller ps3.

MEn f.eks på ps3 controlleren vil man så connected "pile tasterne" eller vil man bruge venstre analog-stick ? i så fald hvordan takler man så det iforhold til at den jo er analog og selve sticken vel køre digitalt ? smækker man bare en transistor imellem og så er den skid slået ?

EDIT: hov, det vil jo ikke fungere, tænkte det som man bruger en analog stick og laver signalet om til digital.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-09 14:09 
Man kan godt lave analog sticks om til digital, men hvorfor? Alle arcadespil bruger heldigvis også D-paddet til at styre med. Det er langt lettere bare at lodde ledninger fra det til pinden på dit arcadestick.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/07-09 19:48, rettet 04/07-09 19:51 
Det her kunne man godt bruge til noget :=)
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://media.insidegamer.nl/dump/1103205027.jpg&imgrefurl=http://forums.shoryuken.com/showthread.php%3Ft%3D115479%26page%3D345&usg=__Xq1m_Oci7nDV5gJ8732VyhRM4nI=&h=237&w=320&sz=38&hl=da&start=132&um=1&tbnid=MIAr8Z935EZhQM:&tbnh=87&tbnw=118&prev=/images%3Fq%3Dsega%2Bastro%2Bcity%26ndsp%3D20%26hl%3Dda%26safe%3Doff%26sa%3DN%26start%3D120%26um%3D1

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 04/07-09 23:13 
Ja, men det var også fordi jeg ikke tænkte mig om, havde lige vendt det hele på hovedet, som om at selve sticken var analog, hvilke ville kræve at man satte en transistor imellem for at kunne bruge den hvor piletasterne normalt sidder.


mit spørgsmål er stadig, hvor plejer man at placere sticken ? istedet for venstre analog eller istedet for "piletasterne"
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-09 23:41 
Konsolkongen>
Alle arcadespil bruger heldigvis også D-paddet til at styre med. Det er langt lettere bare at lodde ledninger fra det til pinden på dit arcadestick.

...:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 05/07-09 00:03 
ok, er bare ikke helt med på hvad D-paddet er ? analog-sticken ?
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/07-09 00:15 
D-paddet er det du kalder for "piletasterne".

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 05/07-09 23:52 
ok, så fik jeg også lært det korrekte navn på dem : ) tak
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
dRxLdRxLSkrevet 07/07-09 15:38 
Det skal ikke længere være nogen hemmelighed at jeg er kommet til at gå lidt amok i stick for tiden og heller ikke at jeg også er kommet til at købe et Mad Catz TE stick. Dybest set et lidt kedeligt stick, da det jo er godt i forvejen, og alle vigtige ændringer kan klares med en skruetrækker. Det eneste jeg har gjort ved det har været at skifte Sanwa sticket ud med et Seimitsu LS-32-01 med en rund restrictor gate og flyttet rundt på ledningerne så knappernes placering passer med EX2 sticket.
Hvor lækkert og officielt sticket end er, så er der ingen profil i SFIV der umiddelbart understøtter dets knapplaceringer. Så hvis jeg ikke havde flyttet rundt på dem så skulle jeg ind og vælge funktion for hver knap, hver eneste gang jeg skiftede fra EX2 stick til TE sticket.

Med TE sticket har jeg i øvrigt fundet ud af at jeg ikke bryder mig om standard Sanwa JLF-TP-8YT sticket. Det er alt alt for løst til mig. Hvilket er grunden til at det er blevet skiftet med Seimitsu.
Grunden til at jeg ikke har fundet ud af dette før, er at den måde jeg modificerer Sanwa JLF'erne på for at få plads til dem inde i Hori EX2'erne medfører at de kommer til at føles lige præcis som jeg gerne vil have dem. Så det nye dyre stick er ikke nødvendigvis bedre end mine EX2'er.

Nå men nu hvor jeg har byttet rundt på knapperne, skal jeg "selvfølgelig" også have lavet mig en ny baggrund. Der findes nogle templates til TE sticket, som gør at man kan lave et isometrisk preview af hvordan éns artworks kommer til at se ud: http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=175201
I den tråd vil I også kunne se nogle virkelig flotte eksempler.

Det har jeg så rodet lidt med, og lavet følgende mockups:

Enkel m. sort ball-top:
Vis os dit mod-tråden

Enkel m. hvid ball-top:
Vis os dit mod-tråden

Sammensat billede:
Vis os dit mod-tråden

Hvad synes om de forskellige?
Jeg har også brug for hjælp til at skaffe billederne i trykbare størrelser, Cammy billedet har jeg f.eks. i 4096 × 5793 pixels, mens jeg med de andre har måttet nøjes med ca. én tredjedel, så jeg kunne godt tænke mig hjælp til at finde dem i trykbare opløsninger.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 07/07-09 16:07, rettet 07/07-09 16:18 
Det ser fedt ud med blandingen af sort, hvidt og rød kant. Kiggede på de første tre sider, og kan godt lide disse:

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

EDIT: Bedre billede af nummer to.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 16:10, rettet 07/07-09 16:11 
Blæret "Mega" TE-stick :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 16:12 
dRxL>
også kunne se nogle virkelig flotte eksempler.

Det har jeg så rodet lidt med, og lavet følgende mockups:

Enkel m. sort ball-top:


Enkel m. hvid ball-top:

Sammensat billede:

Hvad synes om de forskellige?
Jeg har også brug for hjælp til at skaffe billederne i trykbare størrelser, Cammy billedet har jeg f.eks. i 4096 × 5793 pixels, mens jeg med de andre har måttet nøjes med ca. én tredjedel, så jeg kunne godt tænke mig hjælp til at finde dem i trykbare opløsninger.

Sort ball-top er klart mest cool, IMO.

Der må være noget pressemateriale-grafik et sted i høj opløsning.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 16:32, rettet 07/07-09 16:32 
dRxL>
Jeg har også brug for hjælp til at skaffe billederne i trykbare størrelser, Cammy billedet har jeg f.eks. i 4096 × 5793 pixels, mens jeg med de andre har måttet nøjes med ca. én tredjedel, så jeg kunne godt tænke mig hjælp til at finde dem i trykbare opløsninger.

Jeg har PM'et logo/Blanka i formentlig tilstrækkelig opløsning.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dRxLdRxLSkrevet 07/07-09 16:42 
@skyblazer:

Sort:
Vis os dit mod-tråden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 17:23 
Jeg synes dog det er synd at fjerne den frække røde kant, men smag og behag...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
jaesjaesSkrevet 07/07-09 17:25, rettet 07/07-09 17:26 
Hov, fik lidt det indtryk, at du enten ville have kommentarer på dine egne mock-ups eller dem på linket.

Kan ikke så godt lide artworket på dine mock-ups må jeg sige. Derudover, pænest med sorte knapper og ball-top til de baggrunde du har valgt. Evt. seks sorte og to hvide eller røde knapper.

EDIT: Mente seks sorte knapper, ikke fire.
dRxLdRxLSkrevet 07/07-09 17:56 
@Jaes: Er også bange for at jeg ikke er særligt visuelt begavet :-/
Men det er alligevel lidt sjovt at lege med.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 07/07-09 18:09 
Tror måske mere det er et spørgsmål om smag - jeg er ikke så meget til at putte stort, dominerende artwork på ting/genstande. Dertil synes jeg let det bliver kikset at have billeder af fightere, rumskibe og lignende på et arcadestick.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 18:11, rettet 07/07-09 18:13 
Undgå i hvert fald hvide knapper på hvid baggrund. :) Det er ligegyldigt, om andre ikke kan lide grafikken. Det vigtigste må være, at sticket er personligt tilpasset *ud fra din smag*.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
jaesjaesSkrevet 07/07-09 18:17, rettet 07/07-09 18:32 
EDIT 1 milliard:

...men nu bad han jo om kommentarer. Og han er vel gammel nok til at tage det han kan bruge fra dem ;)

Det sagt, hvis jeg havde opfattet det som om, han kun ville have kommentarer på sin egne mock-ups, ville jeg formentlig ikke have kommenteret: Når en persons smag tilsyneladende adskiller sig ret grundlæggende fra ens egen, giver det ikke så meget mening at komme med forslag.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 18:21, rettet 07/07-09 18:21 
Fjern endelig ikke Cammy fra sticket. :) Men det vil måske se bedre ud, hvis hun inverteres/spejlvendes, så det ser ud som hun "sparker til sticket", og Blanka overbeglor hendes behind? Der bør nok gøres noget ved "dværgen Ryu". Vil foreslå at fjerne ham, hvis den grafik ikke findes i bedre opløsning.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 07/07-09 18:52 
dRxL>
Med TE sticket har jeg i øvrigt fundet ud af at jeg ikke bryder mig om standard Sanwa JLF-TP-8YT sticket. Det er alt alt for løst til mig.

Umuligt! Alle ved da at JLF er det bedste.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 07/07-09 18:56 
@skyblazer: Check den her Cammy ud:
Vis os dit mod-tråden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/07-09 19:27 
Nøj noget pærevælling. PSX-logoet må være prikken over i'et dér. Det er vel ikke dit eget mockup? :)

Måske *lidt for* distraherende grafik - på den ene eller anden måde. ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 07/07-09 19:29 
Naiera>
Umuligt! Alle ved da at JLF er det bedste.

Altid rart at høre fra "eksperten" :p
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
dRxLdRxLSkrevet 07/07-09 19:37 
Jeg synes at I tøser skal slappe af og acceptere at arcade-hardare kan være en personlig preference. Til orientering foretrækker jeg Sanwas knapper frem for Seimitsus.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 07/07-09 19:42 
Hvis det skulle være uklart, så vil jeg da lige slå fast, at jeg skrev det ovenstående i spøg. Jeg mener selvfølgelig også at det handler om personlig preference, og foretrækker selv Seimitsu knapper og pinde. Jeg har dog ikke noget imod at bruge det JLF der sidder i mit VSHG, og kan sagtens leve med at der også kommer sådan et i mit DC stick.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 07/07-09 19:49 
Jeg synes at det her ser kraftfuldt ud:
Vis os dit mod-tråden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 07/07-09 19:55 
Det er det pæneste indtil videre. Det allerførste du viste er alt for tomt ovre til højre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 07/07-09 20:38 
Det her stykke er genialt, der er intet emo over det, og han skriver at han vil have gennemsigtig farvede Seimitsu knapper på det der matcher de forskellige gems:

Vis os dit mod-tråden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig