X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 15/06-09 22:06 
Konsolkongen>
Jaes er kendt for at lave fuck-ups i sine indlæg. Jeg tror han mener at den røde knap er mørkere end den blå farve :)

Hov, konsolbølle! Du må have drukket for meget Sega i dag ;)

Men ok, jeg har en tendens til at poste for hurtigt, og derefter gå tilbage og smide lidt korrektur på. Det kan vi godt kalde en slags mini-fuck-up :)
NaieraNaieraSkrevet 15/06-09 22:24 
Kristensen>
Det var mere et rigtig godt råd til dem der skal til at købe. Prøv selv den ægte vare i stedet for at lytte til det her sludder.

Det mener jeg bestemt også. Jeg diskuterer ikke her for at overbevise udenforstående om noget. Heldigvis koster det ikke en bondegård at hente et stick og nogle knapper fra begge fabrikanter hjem, og uanset hvad man vælger, vil oplevelsen blive lysår bedre end med det skrald der sidder i de fleste hjemmesticks.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 15/06-09 22:33, rettet 15/06-09 22:38 
Konsolkongen>
Det er måske bare lidt vigtigt at slå fast at vi ikke er enige fordi Skyblazer nu er klar på at udskifte Sanwa-delene med Seimitsu allerede inden han har fået sticket. Det skal han selvfølgelig helt selv om, men det ville nok være en god ide for ham lige at modtage sticket og selv danne sig en mening om hvorvidt Sanwa minder om Namco inden han udskifter.

Jeg er kun "skeptisk" mht. TE'ets (PS3) konkave knapper, indtil det modtages og er godt og grundigt afprøvet - så jeg netop ikke forhaster en eventuel bestilling af Seimitsu-pind/knapper hertil som til SE (X360)(der *helt sikkert* skal skilles ad).

Mit TE-stick landede til scanning i Kolding her til aften, så mon ikke det modtages i morgen tirsdag.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/06-09 01:14, rettet 16/06-09 01:16 
Jeg er godt nok frisk på at smække den her Radiant Silvergun-baggrund på SFIV SE-sticket...

Vis os dit mod-tråden.

Men det tager vel en god portion tid at udskifte SE-grafikken, når man ikke har lavet den slags tilpasninger af et stick før. Jeg faldt over en guide et sted, men den virkede ret lang. :/

EDIT: Nogen der gider gøre det for mig? :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-09 02:50, rettet 16/06-09 03:19 
Hvis det er det SF-stick hvor der bare er en plexi plade henover er det ganske nemt.

Print det der ud i en størrelse der er stor nok og placer plexiglas-pladen ovenpå og sørg for at stick og knapper kommer til at sidde der hvor du vil have dem.

Brug noget malertape til at tape pladen fast til artworket og brug så en hobbykniv til at skære hullerne til stick og knapper. Husk at skære dem helt tæt og hele vejen rundt så artworket ikke bliver revet istykker når du sætter knapperne i igen.

Når du skal skære rundt kanten af pladen så sørg for at komme nyt tape på efter du har skåret det gamle i stykker så det hele tiden ligger fuldstændig stille.

Og sørg for at det ligger på et fladt underlag, så skulle det meget gerne blive helt perfekt. Håber det hjælper.

Like this (right click > view image for fuld størrelse):
Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/06-09 12:28, rettet 16/06-09 12:30 
Tak for tip :) Det er dog TE'et, der har plexi (vil jeg formode det har?). SE'et har en lamineret illustration påklistret. Der er vist risiko for grimme luftbobler, hvis man ikke klistrer det rigtigt på. :/ Jeg har desværre mistet linket til den udførlige guide, men finder den nok igen.

Nu fik jeg da sat RS-baggrunden ind i SE-skabelonen. Reelt set bør jeg vel have licens til at bruge denne grafik, men well...

Kan nogen anbefale en online-shop, som jeg kan uploade grafikken til og få lavet en solid laminering med klæbemiddel?

Vis os dit mod-tråden
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KTCKTCSkrevet 16/06-09 13:27 
Hvorfor vil du have den "kedelige" højre side med? Hvorfor ikke skære skidtet over på midten og vælte venstre side. Så får du mange flere detaljer med, og så er det lige før du kan få sticket til at ramme midten af eksplosionen.

Ikke at jeg skal blande mig, men det ville jeg nok gøre :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/06-09 13:41, rettet 16/06-09 13:41 
Input skal være velkomne, for jeg har ikke endeligt besluttet at dette er den færdige version. Men jeg holder redigeringer på et minimum, da jeg synes højre side skaber en passende slags "ying og yang"-balance. Eller noget. :)

Sticket bliver IMO for grafiktungt, hvis venstre side skal "væltes" over. Det mener jeg også vil kunne forstyrre det mørke og "simplistisk kedelige" knap-layout. Jeg tror nemlig det vil medføre en fin kontrast med røde knapper, som helt forsvinder, hvis venstre side "væltes over".

Men jeg må jo reelt set hverken have det officielle "Treasure"-logo eller "Radiant Silvergun"-titlen på sticket, så de ting bør nok fjernes, evt. ændres med en mere personlig font.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KTCKTCSkrevet 16/06-09 13:44 
Nu er det jo ikke fordi du skal markedsføre og sælge dette design til andre (så vidt jeg har forstået), så jeg tvivler på at du skulle høre ondt fra nogen over at have brugt deres logo og så videre. Det er jo bare en personlig hyldest til dem, som du bruger ganske privat...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/06-09 13:49 
Yes, netop - jeg sletter nok lige Treasure-copyright-angivelsen. Bare for god ordens skyld... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/06-09 14:56, rettet 16/06-09 18:12 
TE-sticket landede i dag - meget luksuriøst, men havde heller ikke forventet andet. Det er dog konvekse knapper, hvor jeg ellers først troede, det var konkave (som jeg ikke bryder mig om). Må erkende at jeg er mest til plane knapper.

Det skal gennemprøves senere, men jeg tog det (naturligvis) lige kort op ad emballagen for at sammenligne "følingen" med pind og knapper ift. Namco-sticket. Umiddelbart virker både TE'ets pind og knapper "mere kompakt(e)" og "mindre løs(e) i det", mens knapperne har et "blødere knaptryk", hvor Namco-stickets pind og knapper er "mere løs(e) i det", men knapperne har et "mere hårdt knaptryk" (dog klodsede og løse ift. TE'et).

Naiera nævnte vistnok i en anden tråd "at være helt pjattet med knapper", der kræver et hårdere knaptryk. Jeg har det lidt som om, at TE-sticket mangler denne "feedback", men nu har jeg jo også brugt Namco-sticket næsten forever.

Ultimativt en smagssag og måske et spørgsmål om tilvænning, for jeg skifter ikke Sanwa-delene ud i TE'et lige nu og her (til SE'et bestiller jeg dog Seimitsu-knapper/-pind).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-09 17:01 
Jeg synes helt sikkert du skal ha den sorte højre side med. Og jeg synes også du skal lade alle Treasure logoerne være som de er.

Den røde skrift vil dog ikke være at læse da knapperne vil dække det meste af den.

Og så er jeg nok kommet til at bytte lidt rundt på konvekse og konkave knapper :) Det er de konvekse (dem der buer udad (Sanwa)) jeg rigtig godt kan lide og ikke synes udskiller sig så meget fra de flade.

De konkave (dem der buer indad) kan jeg slet ikke lide.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 16/06-09 17:05 
To ting. Har du det billede i en tilpas høj opløsning så det ikke bliver pisse grimt når du printer det?

Flyt da den røde tekst lidt op eller ned så den ikke bliver ødelagt af knappernes placering.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 16/06-09 17:13 
Hvis det bare er dette, som billedets URL peger på (http://www.bensega.com/vault/wall/saturn/radiant_silvergun/POS2.JPG), er det en alt for lav opløsning, hvis det ikke skal blive grimt når det printes ud.

Den skabelon jeg arbejder med til mit EX2, er i størrelsen 2858 x 1606 px.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KTCKTCSkrevet 16/06-09 17:35 
Hvis man selv skalerer det i et program og går efter en DPI på 300, så burde det blive ganske pænt. Billedet, der er linket til, er 1024*768, og hvis vi går efter højden på SF4 fightstickets grafik, som jeg har læst mig til er omkring 18,5cm, så giver det næsten en ren 2x skalering i højden.
Det ser faktisk ikke helt skidt ud, og selvfølgelig får man ikke et super skarpt billede, men det ser da ganske hæderligt ud.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/06-09 18:18 
Jeg frygtede netop, at 1024x768 ville ende med alt for "blurry" grafik. Har endnu ikke lige ledt efter noget RS-materiale i bedre opløsning. Men opskaleringen ser faktisk ikke så tosset ud i 300dpi-skabelonen i Photoshop.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/06-09 18:19 
dRxL>
Flyt da den røde tekst lidt op eller ned så den ikke bliver ødelagt af knappernes placering.

Det var præcis tanken jeg ville flytte teksten ved knapperne eller simpelthen lave den mindre.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/06-09 18:23, rettet 16/06-09 18:24 
Konsolkongen>
Jeg synes helt sikkert du skal ha den sorte højre side med. Og jeg synes også du skal lade alle Treasure logoerne være som de er.

"© Treasure 1998" er nu ikke voldsomt vigtig at have med...

Konsolkongen>
De konkave (dem der buer indad) kan jeg slet ikke lide.

Heller ikke her (hvis det fremgik tidligere, at det var de konka...konku...ehh, konvekse jeg ikke brød mig om :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 16/06-09 21:34, rettet 16/06-09 21:37 
SkyblazeR>
Naiera nævnte vistnok i en anden tråd "at være helt pjattet med knapper", der kræver et hårdere knaptryk.

Det mener jeg bestemt ikke at have skrevet. Først og fremmest foretrækker jeg plane knapper, og så må vi tage fornemmelsen af 'trykket' bagefter. Jeg synes at feedbacken på en OBSF-30 er mangelfuld, mens den man får på en PS-14-G er meget bedre, og noget nærmere hvordan knapperne på Namco-sticket fornemmedes.

Jeg har som nævnt et VSHG, der har samme dele som TE-sticket, og der ryger Sanwa-knapperne snarligst ud, til fordel for de gule (altså også med gult hus :) jeg har på vej fra Japan. Sticket er OK, og det er ikke så nemt som med SFIV-stickene at skifte et Seimitsu-stick i der alligevel, så JLF'en får lov til at blive. Det er også mest Sanwas knapper jeg har 'noget imod'.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-09 21:45 
SkyblazeR>
"© Treasure 1998" er nu ikke voldsomt vigtig at have med...

Jeg ville have det med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 16/06-09 22:10, rettet 16/06-09 22:11 
Ah, vel så hellere et knivskarpt Treasure-logo? :) Jeg skal have fundet et i højere opløsning end det på tidligere baggrund. Man kunne også gå langt at slette baggrundens copyright-angivelse og skrive sin egen lille ting:

© SkyblazeR OwnZ DiZ Ztick! YouZa Betta Beliew It 2009
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dRxLdRxLSkrevet 20/06-09 17:01, rettet 20/06-09 17:14 
Hvis nogen skulle være kommet til at købe et Mad Catz SFIV SE stick til xbox 360 ved en fejl, hvor de egentlig havde tænkt sig at købe det til PS3, kan jeg nu hjælpe med en byttehandel. Evt. hvis der er nogen der står og skal til at investere i dette stick til PS3, kan der spares nogle kroner ved at købe mit helt nye stick i stedet.

Det er et stick som det er helt usandsynligt nemt at modde med japanske arcade dele.

Se annoncen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 20/06-09 22:14, rettet 20/06-09 23:02 
Akihabarashop.jp har åbnet for bestilling igen, så skynd jer at få lagt en ordre inden de lukker biksen igen i morgen.

De fører, som nogle af de eneste der sælger direkte til vestlige kunder, flade Seimitsu-knapper med farvet hus (PS-14-G), i stedet for de lidt grimme nogen f.eks. Arcadeshop.de fører, som jo har sort hus. Disse knapper koster under 11,- per styk, før forsendelse. Et andet priseksempel kunne være et Sanwa JLF og et Seimitsu LS-32(-01), som samlet koster lige omkring 300,- inkl. Air Mail.

De tager et billede af ens ordre før de sender ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/06-09 22:37 
dRxL>
Hvis nogen skulle være kommet til at købe et Mad Catz SFIV SE stick til xbox 360 ved en fejl, hvor de egentlig havde tænkt sig at købe det til PS3, kan jeg nu hjælpe med en byttehandel.

Har du et andet stick til PS3 i forvejen? Ikke at jeg vil sælge mit nye SE stick (X360) - det skal indvies med Death Smiles, når min JAP X360 lander... :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/06-09 22:39, rettet 20/06-09 22:39 
Naiera>
Akihabarashop.jp har åbnet for ordrer igen, så skynd jer at få bestilt inden de lukker biksen igen i morgen.

Right away, så - mangler stadig at købe pind/knapper til SFIV SE.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 25/06-09 15:06, rettet 25/06-09 15:07 
Jeg må desværre advare mod at købe PS-14-G-knapper. Både med sort og farvet hus. For nogle uger siden fik jeg sort/hvid PS-14-G'er fra Arcadeshop.de, og de var altså for brede. Velsagtens mellem en halv og en hel mm for meget i diameteren, så de altså ikke kan gå i monteringshullet i mit SFIV SE-stick.

Desværre gælder det samme for de ellers så lækre blå og pink knapper, som jeg i dag modtog fra Akihabarashop.jp. Seimitsu må altså have klokket i det, og brugt en støbeform der er for upræcis, og dermed laver nærmest ubrugelige PS-14-G-knapper. De gule knapper jeg modtog i dag passer fint, og de gør de sort/gule fra Arcadeshop.de-ordren også. Ligeledes er de brugte pink og sort/hvide knapper jeg fik med mit LS-32-01 også lavet efter specifikationerne. Jeg ved ikke om det gælder for andre typer knapper end PS-14-G, men jeg må gå ud fra det er seneste produktionsrun, og at de sort/gule og gule jeg har, er af lidt ældre dato.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/06-09 15:19 
Har du ikke en rundfil? Det kan ikke tage mange minutter at få dem til at passe i. Det er selvfølgelig ikke så fedt hvis du på et senere tidspunkt får lyst til at udskifte knapperne igen :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 25/06-09 15:25 
Jeg skal helt sikkert ikke til at pille ved SFIV SE-sticket, når det tydeligvis er knapperne den er gal med. Lige nu har jeg bare gule knapper og gul ball-top i, og det ser da egentlig også meget fornuftigt ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
happyEDhappyEDSkrevet 25/06-09 16:20 
der er jo både 28 mm og 30 mm knapper
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/06-09 16:25 
24, 30 og 40mm :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 25/06-09 18:18, rettet 25/06-09 18:28 
happyED>
der er jo både 28 mm og 30 mm knapper

Men her er der tale om 30mm knapper som skal passe i 30mm huller, og det gør de ikke.

Jeg tjekkede med mit VSHG, og der passede de dårligt lavede knapper heller ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/06-09 18:54, rettet 25/06-09 18:55 
Naiera>
For nogle uger siden fik jeg sort/hvid PS-14-G'er fra Arcadeshop.de, og de var altså for brede.

Arj - det siger du først nu?! :/

Jeg endte jo med de helt røde fra www.akihabarashop.jp (ikke modtaget endnu). Det var først planen, at det skulle være med sort hus fra Arcadeshop.de (om de er grimme er vel ultimativt en smagssag).

Vis os dit mod-tråden

Nå, men man kan jo være heldig, at de passer. Akihabarashop har svjks ingen åbenlys returneringsfilosofi/14 dages returret.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 25/06-09 18:57, rettet 25/06-09 19:27 
SkyblazeR>
Arj - det siger du først nu?! :/

Dengang var det jo kun de sort/hvide; i dag fandt jeg så ud af at problemet var noget større.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/06-09 19:04 
Det er jo ikke værre end at hullerne sagtens kan files til uden man kan se det. Det er selvfølgelig surt og for dårligt at man skal det, og jeg kan gode se hvorfor Naiera ikke vil file i det dyre stick.
Jeg ville dog gøre det uden at blinke :)

Med noget sandpapir og en lille fil er det også muligt at man kan file så meget af knapperne at de kan gå i. Men det vil utvivlsomt være en mere besværlig omgang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/06-09 20:01 
Konsolkongen>
Det er jo ikke værre end at hullerne sagtens kan files til uden man kan se det. Det er selvfølgelig surt og for dårligt at man skal det, og jeg kan gode se hvorfor Naiera ikke vil file i det dyre stick.
Jeg ville dog gøre det uden at blinke :)

Det er nu engang det "billige" SFIV SE-stick ;)

Jeg filer hullerne til, hvis de røde PS-14-G'er ikke passer som standard. Det er helt 100. Mere kompliceret er det vel ikke. Jeg vil dog ikke "mishandle" knapperne.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dRxLdRxLSkrevet 25/06-09 20:16 
Hmm jeg har lige sat 8 Seimitsu PS-14-G-BK knapper i mit SE. Bevares man skulle da trykke lidt til for at de kom ned og det bliver givet et helvede at få dem op igen, men de kunne da godt komme til at sidde i sticket uden at jeg skulle til at ændre på noget.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/06-09 20:21 
OK, så er der altså ikke brug for en gummihammer? :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 25/06-09 20:58 
dRxL>
Hmm jeg har lige sat 8 Seimitsu PS-14-G-BK knapper i mit SE. Bevares man skulle da trykke lidt til for at de kom ned og det bliver givet et helvede at få dem op igen, men de kunne da godt komme til at sidde i sticket uden at jeg skulle til at ændre på noget.

Dine kunne jo også have været fra et heldigere optryk, ligesom de gule jeg modtog i dag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 25/06-09 21:56 
Således ser mine sticks altså ud nu ;)

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Den fjollede grønne ball-top bliver skiftet ud med en gul når jeg engang får en. Hvis nogen har en gul (Seimitsu) 35mm ball-top liggende er jeg interesseret i at købe ;) 24mm startknappen skal selvfølgelig også skiftes ud med en Seimitsu PS-14-D.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/06-09 18:29, rettet 28/06-09 18:30 
Jeg kom til at poste mit indlæg med hvordan et stick skulle males i den forkerte tråd. Svarer KTC her istedet :)

Kongen himself>
Hvordan maler man sit stik i plastik så det fandeme holder 100 og ikke skalder af efter noget tid?

Jeg talte med den rare mand i farvehandlen i dag der sagde at jeg skulle slibe med sandpapir, tørre efter med en klud med acetone og så male med en oliebaseret spraymaling.

Jeg spurgte om der ikke skulle bruges grunder og lak men det mente han ikke der skulle. Lak vil jeg i øvrigt helst undgå da det let kan komme til at løbe. Men er det realistisk?

Hvad mener i?

KTC>
Da jeg for flere år siden moddede min Xbox med lys og det hele, malede jeg den også, og det er kun steder, hvor den har været i kontakt med skarpe genstande, som alligevel ville ridse i plastic, at det er gået af.
Opskriften var grundig rengøring, grunder og 2-3 lag Motip Akrylic Spray og klar lak til forsejling.

Men det vil ikke være godt nok til mig. Det SKAL kunne holde til at man kan spille på det selvom man har ur på uden at det skraber malingen af.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 28/06-09 19:16 
Hvis dit ur ville lave mærker/ridser i plastic i forvejen, er der ikke så mange brugbare løsninger. Så skulle du have en så kraftig og tyk maling, at det ville komme til at se ringe ud.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 28/06-09 19:22, rettet 28/06-09 19:23 
Konsolkongen>
Men det vil ikke være godt nok til mig. Det SKAL kunne holde til at man kan spille på det selvom man har ur på uden at det skraber malingen af.

Det er vel utopi. Mig bekendt findes der ikke maling og lak, der kan holde til, at man gentagne gange skraber noget skarpt mod det.

EDIT: KTC er en ninja.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/06-09 22:53 
Konsolkongen>
Men det vil ikke være godt nok til mig. Det SKAL kunne holde til at man kan spille på det selvom man har ur på uden at det skraber malingen af.

Ur? På sticket? :) Seriøst - jeg har ikke gået med ur i ca. 10 år. Derfor min undren. Jeg går ud fra du mener om håndleddet? :D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/06-09 22:56 
Jeg går heller ikke med ur selv. Men jeg mener bare at det skal holde til helt normalt brug uden at malingen skalder af. Jeg gider ikke tage det med til et træf og forlange at folk skal tage deres ure af inden de bruger det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/06-09 22:57 
jaes>
EDIT: KTC er en ninja.

Går KTC da ikke med ur? En sand ninja går vel ikke med ur. Vi kører sgu på det indre...og efter solen ;D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/06-09 23:01, rettet 28/06-09 23:02 
Konsolkongen>
Jeg går heller ikke med ur selv. Men jeg mener bare at det skal holde til helt normalt brug uden at malingen skalder af. Jeg gider ikke tage det med til et træf og forlange at folk skal tage deres ure af inden de bruger det :)

Undgå at male det ;) Min bror er skarp til at sætte huse i stand, og han nævnte noget med "et eller andet materiale", som NASA brugte. Men jeg mener det var noget med isolering - ikke maling. Jeg snakker lige med ham snarest. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/06-09 23:04 
Nja, det skal sgu males. Det er pænt ridset og bagsiden har jeg lavet af træ så den passer bare slet ikke sammen med resten :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 28/06-09 23:10 
Naiera>
Således ser mine sticks altså ud nu ;)

Not bad (matcher jo IV-tegnet og Blankas behåring). Så du bevarer vel grafikken. Mit SE-stick med helt rød(e) knapper og ball-top vil nok se helt tosset ud, uden at udskifte label. Er dog uklart om jeg smækker andet grafik på den. Det var planen med RS-grafik, som tidligere postet, men baggrunden er for komprimeret. Det er sgu ikke helt nemt at finde RS-grafik i god opløsning/kvalitet :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/06-09 23:20 
Konsolkongen>
Nja, det skal sgu males.

Lexan maling, som man bruger på fjernstyrede biler, skulle efter sigende være noget hårdført stads. Jeg har dog ikke selv prøvet det... og det er dyrt.

Feks. sådan noget her.
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 28/06-09 23:33, rettet 28/06-09 23:33 
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at få fingre i en 1. generations psx kontroller til et projekt. Alá denne:
Vis os dit mod-tråden

Nogen der kan hjælpe?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig