X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
BonziniBonziniSkrevet 07/02-09 00:25 
@Hankey

Hvis det skulle lykkes dig at få tid vil det være super, og det er selvfølgelig helt ok, hvis ikke.
dRxLdRxLSkrevet 23/02-09 11:42, rettet 23/02-09 11:45 
Svar på dette (forkert anbragte) spørgsmål: http://playright.dk/forumemne.php?id=29811#395432

Angående integration af Sanwa stick med kredsløbet fra en xbox 360 kontroller uden fælles stel.

Følgende billede er taget fra denne guide: http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=131221&highlight=chippermonky
Vis os dit mod-tråden
Det viser hvordan han har skåret de baner over der er på printpladen inden i sticket. Denne printplade er ret let at komme til når du har klikket restrictor-pladen af.
På det første af de 2 EX2 stick jeg modificerede oplevede jeg at jeg ikke havde skåret dybt nok så der stadig var nogle forbindelser på det fælles stel. Det betød så at der var forbindelser imellem 2 af retnings microswitchene der gjorde at de ikke virkede. I det konkrete tilfælde valgte jeg at bruge det til en øvelse i at aflodde nævnte microswitches fra printpladen og til mit næste stick sørgede jeg for at skære rigtig rigtig dybt i banerne.

Ellers kan du se fra dette billede at jeg bare har forbundet én til én med kontakternes to poler og loddepunkterne på xbox 360 kontroller elektronikken:
Vis os dit mod-tråden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 23/02-09 11:47 
Jeg er ikke med? Det gælder både sticks og normale X360 controllers, eller hvordan?

Hvad er formålet med at skære de forbindelser over?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 23/02-09 11:50 
Jeg tager ikke stilling til om der er en forskel mellem trådløse og trådede kontrollere (det tror jeg ikke at der er hvad det her angår)..

Formålet er at når du forbinder én til én fra de relevante punkter på din xbox 360 kontroller, så skal du samtidig sørge for at du ikke får uønskede kortslutninger i dit sanwa stick hvor der sidder en printplade der forbinder 1 punkt på hver af de 4 microswitches til fælles stel.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 23/02-09 12:03 
Jeg forstår bare ikke hvorfor risikoen er der - Er der forskel på det ene jord og det andet? :!
Vil gerne vide præcis hvad jeg gør, før jeg gør det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 23/02-09 12:21 
Xbox 360 kontrollere bruger ikke fælles jord, men noget der ligner at hver kontakt har sine egne 2 forbindelser. Så vidt jeg forstod på RJK så er det lidt mere sammensat end det, men hvis du holder dig til denne opfattelse og forbinder hvert loddepunkt på xbox 360 kontroller elektronikken til et punkt på den kontakt du mener skal forbindes, går det ikke galt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 23/02-09 12:29 
Okay, er bare bange for at skære de forkerte ben over på sanwa sticket...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 23/02-09 12:39 
Du skal skære dem alle over og så lodde dine ledninger direkte på microswitch kontakterne. Eneste grund til ikke at smide printpladen helt væk, er at dens højde er en del af stikkets design.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 23/02-09 12:49 
Dvs. (bare for at være helt 100% sikker!!) det eneste formål printpladen overhovedet har er at forbinde alle de forbindelser, der normalt ville være jord? Det virker virkelig som overkill. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 23/02-09 13:09, rettet 23/02-09 13:21 
Nej, printpladen forbinder de 4 individuelle ledninger og den fælles jord til et stik med 5 ben. På billedet af indersiden af mit stick stikker det ud til højre. Som du kan se bruger jeg det ikke til noget.

edit: Hvis jeg arbejde i en kontekst der brugte fælles stel ville jeg lodde på dette stik fremfor direkte på microswitchene.

Vis os dit mod-tråden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 23/02-09 13:19 
I see. Tusind tak, det var ret godt lige at vide! :P

Nu håber jeg så at Gremlin snart tager sig sammen og sender mit Sanwa gear... de har ikke engang gidet svare på min mail.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 23/02-09 13:23 
Måse du skulle have brugt arcadeshop.de i stedet? ;) Jeg fik selv en pakke Sanwa-sticks og -knapper fra dem forleden, uden problemer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 23/02-09 13:28 
Arcadeshop havde ikke engang de joysticks jeg gik efter på lager. Men ja, jeg er ret skuffet over Gremlin Solutions, nu...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 23/02-09 13:34 
Nu kan jeg iøvrigt se at EX2 sticket bruger LT og RT som almindelige knapper. Jeg ville gerne lave mit stick efter "standarden", men ved ikke om der skal tages særlige hensyn når man lodder microswitches sammen med en analog trigger som disse knapper jo er?

I værste fald kan jeg jo bare bruge LB og RB i stedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/02-09 16:43, rettet 23/02-09 16:43 
Sumez>
Jeg ville gerne lave mit stick efter "standarden", men ved ikke om der skal tages særlige hensyn når man lodder microswitches sammen med en analog trigger som disse knapper jo er.

Det har jeg gjort på en Dreamcast controller uden problemer. På de analoge L og R triggers var der 3-4 loddepunkter, hvoraf en selvfølgelig var grund. Så jeg satsede bare på at den første den bedste af de andre punkter var den jeg skulle bruge, men det var det ikke :) Det eneste der skete ved det var at DC'en troede at controlleren blev hævet ud af maskinen når L eller R blev trykket.
Jeg prøvede det næste punkt i rækken og det virker perfekt. Når man nu trykker L eller R tror maskinen at triggerne er trykket helt i bund.

Men hvordan det helt bestemt er på 360'eren ved jeg ikke, men det skal nok kunne lade sig gøre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 23/02-09 17:12 
Analoge triggers fungerer med et potentiometer, som varierer modstanden, alt efter hvor langt man trykker triggeren ned. Ved at kortslutte punkterne, svarer det til at triggeren er helt trykket i bund. Så ja, man kan sagtens konvertere en analog trigger til en digital knap.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 24/02-09 08:12 
Det lyder fornuftigt, tak. Mine knapper og joysticks blev iøvrigt sendt i går, så nu kan jeg forhåbentlig snart også "Vise Jer mit mod" :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-09 03:45, rettet 01/03-09 03:49 
Lidt et mod i samme skuffe som et Killer Bean tidligere viste:

Vis os dit mod-tråden

MegaDrive RGB kabel med sync seperator-chip installeret.

Hvor Killer Bean lavede sit mod i hans kabel for at gøre billedet endnu bedre har jeg smidt en sync seperator i dette for at billedet skulle blive mere stabilt.

Den ellers fremragende XRGB-3 har haft lidt problemer med MegaDrivens RGB signal når billedet blev for lyst. (http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/DSC00629.jpg?t=1235874915)
Det hjalp ret meget at skifte composite signalet ud med MegaDrivens dedikerede sync pin i stikket... men stadigvæk kunne er være lidt rystelser i billedet, især i Lunar 2 var det slemt.

Chippen der er smidt i gør svjv. det at det fuldstændig fjerner composite signalet og kun smider ren sync ud. Resultatet var som håbet og billedet står nu fuldstændig så godt som det gør på Saturn.
Som man kan se på billedet var det også kun lige at der var plads til det hele heri. Jeg var også lidt bange for om det tynde, tynde men gode, gode kynar ledning var tykt nok til det, men ingen problemer :)

I samme omgang kan jeg vise hvordan jeg ændrede scart indgangen på XRGB'en til at kunne tage alm. EU scart stik:

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/DSC00651.jpg?t=1235875335

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/DSC00650.jpg?t=1235875372

Hvis jeg kan finde ud af hvor i XRGB'en jeg kan hive 5V ud fra så overvejer jeg at smide sync seperator chippen ind i den istedet, så burde alle RGB signaler virke 100 fremover.

EDIT: Og det lover godt for T.L.O.'s PC-Engine der ikke virker på alle fjernsyn. Jeg er nu ret sikker på at vi nok skal få den til at virke 100%, på den ene eller den anden måde :)

LM1881 Sync chippen
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 04/03-09 22:48 
Jeg sidder og er i gang med de indledende øvelser til at lave mig et kombineret 360/PS3 stick til SF4.

Planen var at bruge batteriet fra Sixaxis'en til at forsyne indmaden fra begge joypads (dog kun et af gangen), og her er jeg rendt ind i et lille mysterium:

360 controlleren står til at bruge 5V, men kører som standard på 2 X AA batterier af 1.5V. Hvor kommer de ekstra 2V fra?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/03-09 23:10 
Spændingen over batterierne er ureguleret og daler desuden i takt med at de bliver tømt. Derfor bruger man aldrig batterier til at føde digitale kredse direkte, da disse netop kræver en stabil og konstant spænding. På controlleren sidder der sandsynligvis en chip/kredsløb (en såkaldt spændingsregulator), som sørger for at "pumpe" 5V ud, selv når spændingen begynder at falde over batterierne.

Der er altid et loft over, hvor stor en mængde strøm en sådan spændingsregulator kan levere. Så hvis du vil være helt sikker på at kunne trække begge contollere, er det nok bedst selv at bygge en reguleret forsyning, som kan leveret rigeligt... det ville jeg i hvert fald gøre :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 05/03-09 08:22, rettet 05/03-09 08:26 
Så vidt jeg har læst mig til, kan det også blive lidt af et helvede at bygge de to sammen i én controller, netop pga. det med at X360-controlleren ikke bruger fælles jord, som dRxL berører længere oppe i tråden. Det bliver unægteligt besværligt, da disse signaler kommer til at være forbundet til hinanden, hvis de begge også har forbindelse til PS-controllerens fælles jord.
Læs den ALLERnederste paragraf i den sidste sektion på denne side:
http://slagcoin.com/joystick/pcb_wiring.html

Så er det vist nemmere bare at holde dem seperat og skifte forbindelserne via en connector af en art, så slipper de også for at skulle forsyne hinanden med strøm. Men respekt for at du går efter det, det bliver rimelig hardcore hvis det lykkes :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 05/03-09 13:08 
@Sumez: Det link du postede er helt genialt, der gennemgåes meget grundigt alt hvad man har brug for for at kunne modde eller bygge sit eget stick fra bunden. Alene guiden der forklarer korrekt loddeteknik er uvurderlig for mig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 05/03-09 13:12 
Ja, det undrer mig at jeg selv var så lang tid om at finde siden, for den forklarer virkelig ALT ned til mindste detalje, og meget pædagogisk!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 05/03-09 19:19 
Rigtig lækker guide!

Jeg kan godt se at 360 controllerens seperate stel vil give lidt ekstra arbejde, men kan man ikke klare det med lidt switching?
Min plan er at lave et lille switchprint så kun en af controllerne får strøm & input/stel af gangen. Så vidt jeg kan se (og indrømmet, det er ikke vanvittigt langt :P) så burde man undgå de fleste af de problemer der nævnes i guiden med den løsning.

Et andet spørgsmål, skal man købe microswitches ved siden af når man køber sticks og knapper fra arcadeshop?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-09 21:14 
De er i knapper og sticks, men hvis du regner med at slide dem op kan du da godt købe ekstra :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/03-09 22:49 
Jeg er ved at få spat af forsøget på at lodde kobber fast på de sorte "trykklodser" på pcb'et... Min loddekolbe er godt nok rekordringe, men det virker som om jeg slet ikke kan varme pcb-delen op.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-09 23:07 
Lad være med det. Skrab lakken af banerne der går til de sorte felter og lod direkte på banerne istedet. Det er nemt og holder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/03-09 08:13 
Det er ikke til at se hvilke baner, der går derind, der er tusind små baner omkring felterne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 06/03-09 09:19 
Det var godt nok et avanceret pcb ;)
Mål dig frem til den rigtige med et multimeter.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/03-09 00:07 
Flæskning af grafikkort:

Mit Geforce 9500-noget. Har på det seneste begyndt at larme som en i helvede. To gange er jeg vågnet ved det, den ene gang her til aften.

Sammen med KTC fandt jeg hurtigt ud af at det var blæseren der kunne larme så meget (var også i tvivl om PSU og de andre to blæsere en overgang).

Hvis jeg satte en finger på blæseren mens den kørte stoppede al larmen så det var ret nemt at udelukke alt andet efter det.

Jeg smak den et par og efter et par forsøg stoppede den sin bitchin' hvorefter jeg talte videre med KTC i et stykke tid og der var ingen larm fra den.
Da jeg så ville sætte siden på computeren begyndte det selvfølgelig at larme igen!

I ren vrede flåede jeg grafikkortet ud af maskinen og begyndte at klippe kanterne væk til blæseren da jeg konkluderede at det måtte være der lyden kom fra når blæseren ramte imod.

Vis os dit mod-tråden

Men det virkede ikke helt, nu sagde den bare anderledes og faktisk endnu mere irriterende. Endnu en gang havde jeg lortet ude og klippede nu hele kanten rundt. Det blev vildt grimt og jeg har ikke noget billede af det, men det har tilsyneladende virket og faktisk er computeren mere støjsvag end nogensinde.

Men kan på lang sigt have noget at sige at kanterne er klippet væk? Jeg er vildt glad for at jeg ikke skulle punge ud for nyt grafikkort, dårligere kan man da næsten ikke bruge sine penge :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-09 00:40, rettet 14/03-09 00:40 
Konsolkongen>
Men kan på lang sigt have noget at sige at kanterne er klippet væk?

Hvis det har nedsat kølingen af GPU'en, betyder det vel bare at kortets levetid også er blevet nedsat. Jeg tvivler dog på, at det dør, før det alligevel er håbløst forældet.
(selve blæseren dør i hvert fald lang tid forinden)

Så kan du lære at købe et kort med passiv køling ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/03-09 01:09 
Jeg købte bare en færdig computer og lagde vægt på at der skulle være nVidia kort i da det fungerer godt med Linux. Maskinen er efter dagens standard ikke noget specielt men stadig alt for overkill til mit brug. F.eks. bruger den aldrig mere end ca. 20% CPU og jeg kunne snildt ha nøjes med 512mb ram istedet for de 3gb der sidder i :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/03-09 01:40 
Jeg tror faktisk du har ret i at det ikke køler nær så godt nu. Den har nemlig skruet blæseren lidt i vejret siden og det lyder lidt som om den svinger mellem to niveauer og så det gir sådan en mærkelig susen.

Jeg må prøve at se hvad jeg kan gøre ved det i morgen, og ellers må jeg bide i det sure æble og købe nyt kort.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 14/03-09 02:31, rettet 14/03-09 02:31 
Flå køleren af og sæt en ny (mere stille) på :)

Formentlig kan du også få passiv køling, der passer til dit kort, og som er til at betale.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med links, da jeg ikke er så meget inde i den slags - men det kan normalt lade sig gøre.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/03-09 10:16 
Jeg kan bare ikke se hvordan man skulle kunne fjerne det der sorte plastik der sidder udenom. Den larmer slet ikke nu, men jeg kan se at GPU'en bliver varmere og varmere. Da den lavede den susen i går lå den konstant på 45 grader og jeg mener den lå omkring de 40 før jeg klippede i det :)

Men jeg gider ikke kaste penge ud på det før alt er prøvet. Jeg vil forsøge mig med at lave en ny højere kant der slutter nogenlunde til hvor den anden gjorde, men sidder højere så blæseren ikke kører imod.
Spiller nu: Phantasy Star IV
TheDukeTheDukeSkrevet 14/03-09 23:06 
45 grader futter næppe GPU'en af, så hvis temperaturen holder sig omkring der og blæseren er holdt op med at larme, så behøver du ikke bekymre dig yderligere.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-09 00:09 
Den larmer slet ikke før computeren kommer op på de 47 grader, så larmer den også en del igen :(

Jeg skal ha' nyt grafikkort altså. Det skal være så svine billigt som overhovedet muligt men der er dog et par betingelser. Håber i kan hjælpe:

Det SKAL være nVidia. Det skal ikke være et dårligere kort end det jeg har nu (siden jeg skal koste penge på det synes jeg ikke det gir mening hvis det bliver dårligere), men må gerne være et tilsvarende (dog ikke samme model da den sutter, jo).
Allerhelst et helt uden blæser så computeren bliver mere støjsvag, det vil også kunne forsvare lidt at jeg punger ud for et nyt :)

Det grafikkort jeg har nu hedder GeForce 9500 GS, jeg er ikke klar over hvad socket type osv. det benytter men det håber jeg i kan se ud fra billedet lidt længere oppe på siden her

På forhånd tak.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/03-09 11:20 
Mit bedste bud må være det her:

9500GT med passiv køling
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/03-09 15:33 
Ville det ikke være bedre, og billigere bare at skifte køleren? Jeg har endnu ikke oplevet et grafikkort hvor køleren ikke kunne tages af, og en ny kunne sættes på.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-09 18:21 
Jo hvis det er muligt. Skal jeg bare forsøge mig med at flå i plastikken omkring køleren og se om det kommer af?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-09 08:23 
Findes der noget billigere end det Killer Bean linker til, evt med blæser?

Lige nu kører computeren fint og GPU'en ligger omkring 45-46 gader og blæseren larmer næsten ikke mere. Tvivler dog på det varer ved hvis jeg genstarter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/03-09 12:46, rettet 17/03-09 12:49 
Havde ikke set dit spørgsmål.

Hvis du vender kortet om, skulle der meget gerne enten være skruer med fjedre, eller et par modhager (måske endda en kombination af de to), der gør det muligt for dig at tage køleren af.

Nu har jeg ikke lige styr på hvad der er standard på 9500 kortet, men jeg synes din køler ser noget underlig ud - jeg ville lige undersøge om du overhovedet kan få en ny, i samme formfaktor.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-09 13:14 
Der er intet på bagsiden så jeg tror ikke det kan lade sig gøre :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/03-09 13:40 
Hvis det er tilfældet, er der nok ikke meget andet at gøre, end at skifte kortet ud, hvis du ikke kan leve med larmen :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HolisticHolisticSkrevet 17/03-09 19:05, rettet 17/03-09 19:41 
Larmen kommer ikke kun fra vingerne, det er en kombination.
Efterhånden som blæseren bliver brugt slider du kuglelejerne og de bliver fyldt med støv. Det resultere bla. i slør og mere modstand i selve lejet.
Samtidig vil det skidt der sætter sig på blæservingerne gøre at luftmodstand og derfor også støj niveau ændre sig.
Det at klippe i vingerne er bestemt ikke en god iden... Du ændre bla. køleevne og balancen i blæseren.

Jeg ville nu også bare skifte kortet, enten det som KB linker til eller evt. til et 9400GT hvis du når du nu kører på en linux distro

9400GT
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=473987&searchArea=&Soegeord=
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
TheDukeTheDukeSkrevet 17/03-09 19:05 
Har du prøvet at fjerne de skruer under blæseren man kan se på billedet?
HolisticHolisticSkrevet 18/03-09 15:10 
Og er du virkelig nærig... :)
Så pil klistermærket af blæseren og dryp et par dråber symaskineolie ned til kuglelejerne... Så larmer den oss væsentlig mindre.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-09 00:17, rettet 23/03-09 00:36 
Hey jeg fandt faktisk ud af at man kunne pille blæseren af. Der var 4 store skruer på bagsiden jeg åbenbart kunne overse :)

Der er 5,3cm imellem hver skrue, hvad skal jeg så gå efter af blæser der? Eller kan man smide noget passivt på?

Indtil videre har jeg fjernet noget af larmen ved at lime en mønt oven på blæseren :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-09 16:02, rettet 23/03-09 16:03 
Er det sådan noget her jeg gerne vil ha' fat i?

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=118435&Specs=true

Der står at det kan bruges til både nVidia og ATI og ifølge et review jeg fandt skulle den være rigtig god til pengene.
Jeg vil gerne være 100 på at det faktisk vil passe på mit kort hvis jeg bestiller.

Jeg har ingen planer om nogensinde at ville overclocke kortet så det skal bare kunne holde den normale temp (ca 40 grader) ved normalt brug. Eneste umildbare ulemte er at man skal ha' nogle heatpipes stikkende ud bag i computeren. Nogen der ved hvor varme de vil blive?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/03-09 16:47, rettet 23/03-09 16:49 
Jeg forsøgte mig selv med at montere netop en Schooner på et grafikkort med godt resultat (jeg fik dog ødelagt kortet, fordi jeg var lidt uforsigtig, og monterede den flere gange af og på). Den er svær og kompleks at montere ordentligt, men der følger selvfølgelig fuld vejledning med. Køleren er dog umiddelbart rigtig god, men også et kæmpe monster - den holdte vist samme temperatur som den originale aktive køler kunne få kortet ned på, men det vil højst sandsynligt være individuelt fra kort til kort, og al efter hvor godt du montere køleren.

Hvis der står at den passer til dit kort, tror jeg skam du kan tage det for gode vare. Så vidt jeg husker er den inderste køler ret lille, mens det øverste store kølerstykke er hævet så højt at det ikke kan støde på nogen komponeneter.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig