X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-08 00:57, rettet 22/08-08 01:03 
Virtua Sticket til Saturn er i sig selv ganske lækkert. Desværre bliver det vildt hurtigt slidt og faktisk var T.L.O's så meget at pinden var forbandet stram og uden modificering lige til skralderen :/

Det nye stick vi laver helt fra bunden til PSX/2/3 bliver noget mindre end det jeg selv lavede fra bunden og derved meget lettere (mit vejer nok 4-5kg). Så mon ikke der er en chance for at Thor hiver et af dem med til træf engang?

De alm. Agetech (ASCII) pinde der også sidder på f.eks. DC sticket bliver meget hurtigt slidt og kan finde på at hænge til den ene side og ikke slippe microswitchen. Det er selvsagt katastrofalt i en shooter :) Sanwa mener i øvrigt at deres stick skulle holde til mindst 10mio ryk før det begynder at blive slidt. Dvs. en god del år eller et meget vildt træf :)

Knapperne kan være svære at trykke i bund hvis man rammer dem på kanterne, og nogle gange sætter de sig fast. Sanwa skal man bare snitte for at der er kontakt og kan trykkes i bund ligemeget hvor henne man trykker på den.

Forskellen er MEGET stor :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 22/08-08 10:51 
Konsolkongen>
"...skulle holde til mindst 10mio ryk før det begynder at blive slidt."

Hehe :)
Ok, jeg har en griset tankegang, det indrømmer jeg, men det er fredag.

On topic: Jeg synes moddet ser lækkert ud, og jeg er også overbevist om at man vil kunne mærke klart forskel. Sanwa er kram.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 22/08-08 11:35 
dRxL>
Jeg må indrømme at jeg godt kunne tænke mig at sammenligne et af dine Sanwa forbedrede stick med et umodificeret for at undersøge om der virkelig er tale om så stor en forbedring som alt dit hårde arbejde tyder på at du mener det er værd ;-)

Det er Hori sticket til 360 du ejer, ikke sandt?
Jeg mener at huske, at det var det faktisk et ganske godt stick på højde og måske bedre end Namco-sticket til PSX på grund af de bedre knapper. Men der er forskel og Sanwa er at foretrække i hvert fald til fightere.
Hori bruger desuden Sanwa-sticks til deres Hori Real Arcade Pro-sticks så det er vel en erkendelse af, at de selv mener, at Sanwa giver den ægte arcade-fornemmelse :p
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-08 13:46 
Advarsel! En JAP Saturn kan åbenbart IKKE 50/60hz moddes. Har prøvet med to maskiner nu og begge to er døde. På den første var jeg lidt i tvivl om jeg havde varmet for længet på ben 79 på video chippen da man skulle hen og løfte det fra boardet. Men her på min nye i går havde man mulighed for at skære en printbane over istedet. Det gjorde det ret idiot sikkert og jeg er 100% sikker på at det var gjort rigtigt og der ikke var nogen kortslutninger.
Når man tænder viser den ikke andet end sort skærm, og selvom jeg genskaber de oprindelige forbindelser virker den stadig ikke.

Forbandede lort! Heldigvis var begge maskiner mine egne ;) Men det vil også sige at en PAL maskine med 50/60hz og Regionsmod stadig er den bedste løsning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-08 19:04 
Siden sidst har jeg fået moddet en PAL Saturn der nu virker perfekt. Det mærkelige er at siden jeg ødelagde JAP maskinen har jeg stødt på flere 50/60hz moddede Japanske maskiner på eBay. Hvordan fan' de er lavet aner jeg ikke for vha. den normale metode dør den i hvert fald.

Anyway:

Vis os dit mod-tråden

Thors Mushi Mushi Pork PS2 Arcade stick er meget tæt på at være færdigt. Det mangler egentlig bare at der bliver lagt en gammel PSX controller i, så virker det til PSX, PS2 og PS3. Jeg er lidt utilfreds med plexiglas pladen da de øverste hjørner blev lidt afrundede. Så jeg laver nok en ny plade til ham.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 01/10-08 19:34 
Hvad koster det at få lavet sådan et Arcade stick ?.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-08 19:40 
Jeg vil tro det koster 7-800 kr i materialer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 01/10-08 19:47 
Og hvad tager du så for at lave det?.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-08 20:09, rettet 01/10-08 20:09 
Jeg lavede det meste sammen med T.L.O og han har betalt for materialerne. Resten lavede jeg alene som en vennetjeneste.

Jeg har ikke tænkt over hvad de skulle koste hvis jeg skulle lave flere for andre. Det ville i hvert fald komme et godt stykke over de tusinde. Men jeg tror ikke jeg har lyst til at lave flere lige foreløbig. Desuden tager det alt for lang tid.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 01/10-08 22:12 
Fucking lækkert med Muchi Muchi Pork! Det går liiige i pungen... Godt gået Martin Kong Konsollen.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-08 22:19, rettet 01/10-08 22:21 
Jo tak, det er blevet udemærket. 7/10 ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 01/10-08 23:43 
Uden at være prangende?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-08 00:08, rettet 02/10-08 00:08 
Ja det er desværre ikke helt perfekt. Men er da selv ganske godt tilfreds. Det er i hvert fald bedre end New Super Mario Brothers og det er 6/10 :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/10-08 07:56 
Monster kinky stick! Ball Top'en sætter lige prikken over i'et :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/10-08 15:09 
Ja den er for lækker. Skal selv ha' købt en blå til mit eget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 29/11-08 22:59 
Skifter lige fra fra 2d fighter tråden.

Jeg fandt en rigtig fin guide til at skifte knapperne i et HORI EX2 stick.

Bøj og klip
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-08 00:06, rettet 30/11-08 00:06 
Det virker som om det vil være meget nemmere bare at knuse printpladen (uden at ødelægge IC'er osv), gøre den så lille som muligt og så lodde derfra til knapperne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 30/11-08 02:00 
Det jeg linkede til lyder dejligt ikke intrusivt. Altså jeg skal rode så lidt som muligt med tingene.

Jeg har også læst at det er rigtig træls at skulle få plads til et Sanwa JLF stick i EX2 kassen, men at Seimitsu LF-33 sticket kan smides ind.
Hvis jeg køber denne del: http://www.arcadeshop.de/Joysticks-LS-33-Seimitsu_759.html hvad skal jeg så mere bruge for at kunne montere det i min EX2 kasse?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 30/11-08 02:40, rettet 30/11-08 02:40 
Her er en guide til at få et Sanwa stick i et xbox HORI stick (DoA stikket er det samme som EX2 stikket). Jeg tror dog stadig at jeg er mere interesseret i Seimitsu LF-33 stikket.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-08 02:51, rettet 30/11-08 02:52 
Jeg ser ingen guide? Det er muligt at Seimitsu pinden er nemmere at få til at passe men hvis man virkelig craver Sanwa skal det nok lykkedes :)

Setmitsu er svjh. fuldt på højde med Sanwa men er en smule strammere og pinden er kortere.

Køber du den der vil jeg anbefale du fjerner balltoppen først, fjerner metalpladen og skruer den på med hullerne i selve plastikken (der er som regel mange flere muligheder end hvis man bruger metalpladen).
Så fremt pinden er undersænket på dit HORI så kan du nøjes med bare at slibe overfladen helt flad og så spænde fast med alm selvskærende skruer.

Hvis du kan finde et billede af indersiden af sådan et HORI stick ville det være bedst. Men husk nu lige at tjekke om der ikke allerede sidder en Sanwa pind i, inden du bestiller ny hjem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 30/11-08 03:01 
Konsolkongen>
Jeg ser ingen guide?

Okay, jeg glemte at linke, her er det: http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=131221&highlight=chippermonky

Her er også en fin guide der primært fokuserer på knapperne, og noget meget stilfuldt "artwork":
http://streetfighterpro.com/?p=3

Vis os dit mod-tråden
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-08 03:26, rettet 30/11-08 03:29 
Det ser jo meget simpelt ud. Men fjern da for guds skyld det lille stykke print til de fire af knapperne. Du skal lodde alligevel og det vil være meget nemmere bare at lode ledninger fra "hovedprintet" til de knapper. Hvad du gør med de to sidste er op til dig selv. Jeg personligt havde nok valgt at lodde ledninger til dem også og så bare dumpe hovedprintet et sted hvor der er plads :) Men det i guiden bliver selvfølgelig meget pænere og så er du sikker på at der er plads.

Hans knapper svæver lidt over selve artworket. Sørg for at lave hullerne store nok til at de kan sidde plant med overfladen, men ikke så store at de ikke sidder fast. Det er langt det pæneste.

EDIT: Og husk at få sådan en gennemsigtig Seimitsu balltop med. De passer også til Sanwa og er endnu flottere i virkeligheden end de er på billederne der.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 06/12-08 01:49 
Nu er jeg ankommet til Japan uden først at have målt knappernes diameter på mit EX stick. Er der nogen der hurtigt lige gidder måle på deres om den er 300mm eller 240mm?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 06/12-08 01:52 
Er rimelig sikker på, at du skal have 300mm knapperne. Det er i hvert fald arcade standard.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-08 02:05, rettet 06/12-08 02:06 
Det er rigtigt :) 24mm er de små pushbuttons du kan se på det første billede i tråden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 06/12-08 02:10 
Som de siger. 30mm er actionknapper, 24mm er startknapper.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 06/12-08 02:25 
Hmm faktor 10 for store knapper, men I forstod hvad jeg mente :-p

Angående mit mod så vil jeg lige jer der har mere elektronisk erfaring om følgende løse plan har nogen gang på jord.

Jeg tænker at have den originale xbox 360 elektronik og elektronik fra en psx/ps2 kontroller inde i mit stik. Knapper og kontakter på sticket til tilsvarende position på begge printplader. Forskellen i hvilken kontroller der er aktiveret skal så styres af én enkelt kontakt der styrer hvilken USB ledning der er forbundet til den USB ledning der går ud af kontrolleren.
Ville det være problematisk at have to stykker elektronik tilsluttet en given kontakt på denne måde?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 06/12-08 02:34, rettet 06/12-08 02:35 
Uden overhovedet at have læst noget om hvad du vil, så husk at 360 controlleren IKKE har fælles stel som henved alle andre controllere, hvilket gør det temmelig irriterende at arbejde med og umuliggører vel controller-kompabilitet uden en masse ekstra arbejde.

Se evt. mit fantastiske Amiga-mod :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 06/12-08 02:43 
Ja, jeg er også lidt bekymret for problemerne med fælles stel, men tænkte at måtte være noget man kunne fake. Andre har jo lavet mods med Sanwa/Seimitsu dele på EX2 sticks.

Har du nogen forslag til hvordan man skulle gribe den problematik an?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 06/12-08 02:47 
Igen uden at have læst det, så har det intet med at gøre hvad for noget sticks og knapper man sætter i. Det er bare et spørgsmål om at trække ledningerne.

Problemet er hvis du vil have det kompatibelt med en anden konsol, som kører med fælles stel. Som jeg antager PS3 gør (har ikke haft en PS3-controller skilt ad).

Men i så fald er det vel noget med at trække den seperate stel, og på din omskifter skal de seperate stel-ledninger så kortsluttes, hvormed du får fælles stel.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 10/12-08 05:12, rettet 06/02-09 01:08 
Jeg fik mulighed for at købe denne plade:
Vis os dit mod-tråden
Der sidder kun Sanwa dele på den og den har en firkantet restrictor.

Den har tilslutninger på bagsiden som dem i kan se her:
Vis os dit mod-tråden

Det er nu muligt at jeg bygger en kontroller op fra bunden med udgangspunkt i denne lækre originale arcadeplade, men jeg har ikke lyst til at lave en dobbelt-kontroller og jeg har ikke lyst til at skære i pladen.

Hvad er I øvrigt den gående pris for en dansk PSX kontroller som den jeg skal bruge til indmad, og hvad med en USB-ført xbox 360 kontroller (ikke nødvendigvis original), bare så jeg ikke køber det for dyrt her i japan hvis det kan fåes billigere hjemme.

Edit(nu med japansk keyboard): Maaske skulle man bygge en laekker dobbelt traadloes kontroller ud fra pladen? Bliver selvfoelgelig lidt dyrt i dele, men hvor kunne den blive fin =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-08 13:00 
Hvis du kun har købt pladen for at få delene der sidder fast på den, og du ikke har i sinde at bruge den. Så vil jeg da MEGET gerne købe pladen af dig :) Jeg har også en ret ny PSone controller du kan få med i handlen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/12-08 13:21 
dRxL>

Det var billigt! jeg leder også efter præcis sådan en plade, hvor fik du den fra?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/12-08 18:59, rettet 10/12-08 19:00 
Hvis det er har jeg en plade du kan få, min passer ikke til Sanwa sticks jeg lige har købt.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-08 20:57 
Sådan en SEGA plade? Den kunne jeg da godt tænke mig at handle mig til :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/12-08 21:09 
Jep SEGA plade, du kan bare få den, sender lige et billed af den, da den er lidt rustet og boret et ekstra hul til en knap, lige over 1-2 player knapperne, skriver lige en PM på P:R når det er sendt :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 11/12-08 03:39 
KroeboCop>
Det var billigt! jeg leder også efter præcis sådan en plade, hvor fik du den fra?

Det er en lidt lang historie... Et sted langt ude paa landet i Japan.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 11/12-08 12:06 
Klart, den må jeg få en anden dag :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 20/12-08 02:04 
Jeg har tænkt mere over mit arcadesticks projekt og da jeg nok også kommer til at købe en Dreamcast (for Capcom vs. SNK Pro) er jeg nu oppe på 3 konsoller der skal understøttes.
Jeg overvejer derfor om det bedste ikke ville være at gå i "Concade" retningen (hvor blev http://www.striber.dk/concade/controlleren.html siden af RJK?) hvor jeg laver et stik udenpå kontrolleren som man så forbinder modificerede kontrollere til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-08 03:33 
Jeg har en gameport på en Dreamcast controller der forbindes til mit arcade stick. Hvis jeg forstår dig ret så er det, det samme du vil lave? I mit tilfælde var det fordi jeg ikke gad bygge DC controlleren ind i en lille kasse (som jeg gjorde med SS og MD), det ville blive bøvlet og grimt pga. VMU portene. DC controlleren virker selvfølgelig stadigvæk koblet til arcade sticket eller ej.

Hvis du vil kan jeg tage et billede af det en dag.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 21/12-08 03:15, rettet 21/12-08 03:15 
Det er lige præcis det jeg gerne vil lave, til x360, ps3 og Dreamcast. Jeg ville sætte pris på billeder.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/12-08 14:27, rettet 21/12-08 14:29 
I mellemtiden vil jeg lige post'e et par billeder af mit seneste hjemmeprojekt. Det lykkedes mig nemlig endelig at konstruere, hvad jeg vil kalde det ultimative RGB-kabel til min Megadrive II :)

6 stk. stelforbindelser, en 200uF elektrolyt og en 75Ohms modstand på hver af farvesignalerne samt en ultra lille hjemmelavet switch mode strømforsyning(den sorte klump).

Vis os dit mod-tråden

Jeg var lidt nervøs for, om hele svineriet overhovedet kunne være inde i et SCART-stik, men det viste sig, at det liiige præcis kunne mosles derind :D

Vis os dit mod-tråden

Jeg var ikke sikker på, om elektrolytterne ville have en positiv virkning, da jeg havde hørt fra andre, at de faktisk skader signalet mere end de gavner. Store elektrolytter har også en kedelig tendens til at virke som antenner, der modtager alverdens ubehagelig HF-støj, så jeg satte dem mest i som lidt af et eksperiment. Efter min mening viste de sig dog at have en yderst positiv virkning. De gør billedet en anelse mørkere, men tilgengæld forbedres kontrastforholdene markant, og alt hvad der hedder color bleeding er en saga blot... niiiice :D

Den lille switch mode strømforsyning er af charge pump typen, og den sørger for at lave en 10V forsyning ud af de 5V, man får fra maskinen. Når disse 10V sættes på SCART-stikkets pin 8, vil TV'et automatisk skifte til 4:3 format og vise RGB-signalet. En lækker detalje, synes jeg selv :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-08 17:04 
Det ser vildt sejt ud KB :) Glæder mig til at set hvordan forskellen er en dag.

Lakse Doktor: Jeg smider nok lige et billede op af Dreamcast controlleren senere. De andre ligner fuldstændig den kasse jeg holder på et tidligere billede så dem der der ingen grund til at tage billeder af.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/12-08 15:41, rettet 29/12-08 15:54 
Forbered dig på det ultimative mod: Wii Sub-Gun mod'et!

Vis os dit mod-tråden

Den er grim og fyldt med ulækre detaljer, men hold kæft hvor er den hundrede gange sjovere at spille med :)

Wii Sub-Gun er et lille sjovt jule-mod, jeg lavede på få timer, med hjælp fra en lim-pistol og et Dremmel multi-tool, en gun-con 2, tape og en god portion pap.

Wii Sub-Gun'en holdes mellem to hænder, ligesom Zapper'en, men er langt sjovere; Vil man skifte magasin (ryste med wii-moten) slår man blot på pap-magasinet. Spiller man Umbrella Chronicles (jeg lavede mod'et netop til dette spil), er det lynhurtigt at trække Wii-moten ud af paphylsteret, og bruge den som kniv. Den er desuden usædvanligt anvendelig, hvis man vil skyde fra hoften.

Der er i bedste tilfælde tale om en proto-type, selvom hylsteret er fuldt funktionelt. Jeg udfordre alle på PR til at lave et lignende mod :p

Vis os dit mod-tråden
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaidNaidSkrevet 29/12-08 15:56 
(Kobra åbner munden, men ved slet ikke hvad han skal sige!) :O SHOCK
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/12-08 22:01 
Jeg ved det, den er flot ik'? :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoChronoSkrevet 29/12-08 22:14 
Echelon VI>
en lim-pistol og et Dremmel multi-tool, en gun-con 2, tape og en god portion pap.

Pap, tape, lim og Gun-con kan jeg se - men hvad har du dog boret i?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 29/12-08 22:15 
Den har vel bare været til nødsituationer? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-08 22:22 
Trådens bedste og mest veludførte mod :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/12-08 22:50 
Det må være en 10/10 ;=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig