X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Svar
ElgenElgenSkrevet 04/03-11 11:09, rettet 04/03-11 11:10 
Hun er forment adgang til gamerkælderen };-D
Iøvrigt HAR hun jo tøj på på de billeder };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 04/03-11 11:11 
Det er vist et spørgsmål om definition. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/03-11 12:41 
Hun skal vel bare være glad for, at hendes mand er til kvinder :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/03-11 21:05 
Sådan lidt et svar til Killer Bean om mit MegaDrive problem i Svar på dumme spørgsmål-tråden. Jeg synes det gir mere mening at fortsætte den her.

Man kan faktisk tappe RGB direkte fra SEGA 315-5313-chippen. Desværre er farverne så mørke at det ikke rigtig er brugbart, MEN billedet er totalt jailbar frit! :D

Billedet her viser kun hvor dårlige farverne er, for jeg kan ikke rigtig fange jailbars med kameraet:
http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/12032011815.jpg?t=1299959764

Det giver håb om at en ny Video encoder vil gøre billedet helt perfekt :) Alternativt kan man nok begive sig ud i at bygge noget "Color-bootser"-halløj efter 315-5313-chippen, men det vil nok kræve for meget trial-and-error før det bliver godt...
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 13/03-11 22:05, rettet 13/03-11 22:09 
Fik endelig installeret MC Cthulhu + imp i Madcatz TE.

Sticket er designet af én af fyrene inde fra shoryuken.com så der er efterladt overældende megen plads til at modificere.

For eksemlpel er det print der samler ledningerne fra knapperne (nederst til højre i billedet) installeret på en måde så det er super enkelt at lodde ekstra ledninger på bagsiden af printet og føre dem ud igennem en allerede eksisterende og generøst stor åbning (min tilføjelse er det multifarvede der går mod venstre og under det originale madcatz tcb).
Vis os dit mod-tråden


De fire ledninger fra pinden er blevet forbundet på det hvide standard stick, så det er let at skifte hele pinden hvis ønsket:
Vis os dit mod-tråden

De 15 ledninger er holdt samlet i et "rainbow ribbon" som føres igennem hullet til pinden i "mellempladen" til det store tomme rum der er på undersiden af sticket. Hvor MC Cthulhu (øverst) og IMP pcb'erne er sat fast i borede huller med en bolt med to møtrikker i hver:
Vis os dit mod-tråden


Det er i øvrigt midlertidigt at det stadig er USB der føres ud af TE`en når jeg får tid skal jeg have sat de 8 ledere fra dette UTP kabel rigtig på:
Vis os dit mod-tråden
Med lige nøjagtig nok slack så hun-stikket set ovenfor kan nå ud af kabelrummet i TE'et så det kan være skjult det meste af tiden men let at komme til når der skal skiftes kontrollertype.

Med ovenstående tilføjelse vil sticket også kunne bruges på:

Xbox1
Dreamcast
Playstion/Playstation 2
Gamecube
NES
Super Nintendo
3DO
Sega Saturn
TurboGrafx16/PC-Engine consoles

Med det nuværende USB kabel er jeg "begrænset" til x360, PS3 og PC.

Jeg håber at ovenstående demonstrerer hvor enkelt og smertefrit det er at lave sig et meget multikompatibelt-konsol arcadestick med MC Cthulhu og IMP.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/03-11 22:19 
Ser meget clean ud. Good work :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-11 16:56, rettet 15/03-11 17:29 
Så fik jeg taget et ordentligt billede der viser "jailbars"-fejlen i de blå farver på min MegaDrive 1 med CXA1145 video encoder.

Vis os dit mod-tråden

Bliver spændende om den CXA1645 jeg har bestilt kan hjælpe. Billedet er helt perfekt ellers :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 15/03-11 19:28 
Har du taget det billede med et kamera eller grabbet det? Hvis du har taget det med et kamera, hvordan dælen har du så fået det så skarpt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-11 19:40 
Min XRGB-3 kan tage screenshots :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/03-11 20:06, rettet 15/03-11 20:06 
Hvis du vil prøve at skifte IC'en med en magen til, så har Fleshmangler indtil flere Megadrive stående, prøv evt at spørge ham hvis du mangler ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-11 20:33 
Jeg har en anden JAP MegaDrive 1 med samme IC. Den har præcis samme fejl :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/03-11 20:13, rettet 28/03-11 20:54 
Jeg fik min CXA1645 chip i dag, men det virker desværre ikke :/

Jeg har loddet den i undtagen ben 5, 8, 11 og 17.

Ben 6: GND
Ben 9: 0.1uF > GND
Ben 18: 20K > GND

Resten har jeg bare loddet i, men jeg kan se at der er nogle forskelle. Her er et billede fra begge datablade:
http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/MegaDriveCXA.png?t=1301335310

Ben 6: (SCIN hvad er det?) Er pt forbundet til GND.
Vis os dit mod-tråden
Ben 12: Vcc, men hvad gør de 0.01uF og 47uF?
Ben 13: På MegaDriven går den til 24K > GND
Ben 15 og 16: Er Y og C ud, men dem kom jeg til at lodde til MegaDriven. Dumt? Skal jeg bare klippe benene her?
Ben 19: Passer ikke helt. Skal den laves om til 0.01uF og 47uF?

EDIT: Hmm måler jeg på Ben 7 som jeg bare har loddet til MegaDriven så får den GND? Det gir ingen mening når maskinen er JAP :/

Der står i databladet:
Pin for switching between NTSC and PAL modes
NTSC: Vcc, PAL: GND

Så bør jeg vel starte med at sende Vcc til den i stedet for?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/04-11 21:15 
Jeg valgte at droppe CXA1645'eren og installerede en CXA1145 igen. Der er stadig jailbars, men MegaDriven virker i det mindste nu ;)

Her er lidt et Brian-mod jeg har lavet på både min MegaDrive og Mega CD, hvor henholdsvis Power og Ready-LED'en lyser i forskellig farve afhængig af region :)

Vis os dit mod-trådenVis os dit mod-tråden

Det er i al sin enkelthed en 2P3T switch, 2x 1K modstande og en Rød/Grøn LED med 3 ben. Ærgeligt at farverne ikke stemmer helt overens, men det er da bedre end ingenting :)

Også ærgeligt at Ready lyser lidt kraftigere end Access. Det kan nemt laves ved at sætte nogle modstande imellem, men jeg ved ikke rigtig om jeg gider bikse med det :)

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/04-11 23:51, rettet 12/04-11 23:57 
Sådan en 7404 IC. Hexinverter tror jeg det er. Kan man sende Vcc ind i den og få GND ud og omvendt? Altså 0 til 1 og 1 til 0 er det vel? :)

Hvis ja kan den jo bruges til at rette farverne i ovenstående Brian-mod :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 13/04-11 08:47, rettet 13/04-11 09:25 
Nej, det er de logiske signaler du inverterer.
Du må ikke trække (nævneværdigt meget) strøm af udgangene og du kan i hvert fald ikke bruge udgangen til at drive en lysdiode med };-)

Måske KB2 kan supplere med mere info...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/04-11 09:05 
Det er rigtigt. En HC04 er beregnet på at skulle sende signalerne videre til et højimpedans-input, så de kan ikke give ret meget strøm. Du kan vist højst hive 20-25mA ud af en udgang, og så belaster du nok kredsen lige voldsomt nok.
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 13/04-11 09:25 
Gælder det ikke generelt for TTL'er?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/04-11 10:03 
HC-familien er ikke TTL. Det står jo for "High-Speed CMOS" :)

Men ja, logiske kredse er ikke velegnede til at levere strøm. Det er bedst at bruge en driver-kreds af en slags. Eller en simpel strømforstærker.
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 13/04-11 10:26 
Ahhh, havde ikke set at det var HC, synes kun han skrev 7404?! };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-11 10:40 
Æv så må jeg hellere lade være ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-11 13:40 
Hmm er det ikke netop 5v og GND der køres igennem en 7404 IC i moddet her?

http://mmmonkey.co.uk/console/sega/saturnregion.htm

Det virker i hvert fald fint nok.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 13/04-11 14:05, rettet 13/04-11 14:05 
Jo, men her driver udgangene jo heller ikke noget andet end at holde et par jumpere high hhv. low (sådan som jeg forstår det).
Hvis du sætter LEDs til en udgang vil der blive trækket strøm ud af den, mens hvis signalet løber til en jumper, vil modstanden/impedansen i den være så stor at strømforbruget vil være tæt på ingenting.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-11 14:32 
Det er faktisk heller ikke LED'en jeg vil sætte til, men regions kontakten. Det er en 2P3T kontakt der virker således:

Op: EU
Midt: JAP
Ned: US

Der vil jeg gerne ha' byttet om på US og JAP, for så matcher den regions kontakten på min MegaDrive og farverne vil også passe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/04-11 14:36 
Konsolkongen>
Hmm er det ikke netop 5v og GND der køres igennem en 7404 IC i moddet her?

I det mod bliver udgangene på kredsen brugt som digitale signaler (5v = 1, GND = 0). De 5v ryger ind på en indgang på en chip et sted på motherboardet, hvor der bare "måles" om det er et højt eller lavt signal, men der løber stort set ingen strøm. Når du vil bruge 5v til at drive en LED, er der pludselig tale om en forsyningsspænding, og logiske kredse er ikke beregnet på at skulle være små strømforsyninger.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/04-11 14:43 
Konsolkongen>
Det er faktisk heller ikke LED'en jeg vil sætte til, men regions kontakten.

Så forstår jeg ingenting. Hvordan styrer du LED'erne?
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-11 16:07 
Killer Bean 2>
Når du vil bruge 5v til at drive en LED, er der pludselig tale om en forsyningsspænding, og logiske kredse er ikke beregnet på at skulle være små strømforsyninger.

Men kan jeg så gøre det til at styre Bios'en med?

Så forstår jeg ingenting. Hvordan styrer du LED'erne?

Sådan:
Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 13/04-11 16:46 
Den der underskrift er det bedste!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/04-11 16:46 
Konsolkongen>
Killer Bean 2>
Når du vil bruge 5v til at drive en LED, er der pludselig tale om en forsyningsspænding, og logiske kredse er ikke beregnet på at skulle være små strømforsyninger.

Men kan jeg så gøre det til at styre Bios'en med?


Jep, det kan du godt.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-11 17:00 
Nice det er så rart når man kan gætte sig til den slags :) Så bare en 7404 på den rigtige ledning og så burde US og JAP bytte plads. Ikke? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/04-11 18:02 
Det er desværre ikke så simplet at du bare kan bruge en inverter. Nu kan jeg ikke huske bitmønstret på MCD-bios'en. Men hvis du feks. vil bytte rundt på JP og US på MegaDrive'en, kan det gøres vha. en XOR gate på den her måde:

Vis os dit mod-tråden
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-11 20:53 
Alrighty det må bliver på et senere tidpunkt så, dem har jeg ikke nogen af :)

Ang. mit projekt med at fjerne jailbars i billedet fra min MegaDrive 1 så gik det i ged med CXA1645 video encoderen. Jeg kunne ikke få den til at virke.
Det jeg i stedet gjorde var at lave lidt om på en PC-Engine color booster til RGB mods og installere den umildbart efter SEGA 315-chippen:

Vis os dit mod-tråden

Billedet er en lille smule mere blødt, men det opdager man ikke når man spiller. Det ser skide godt ud synes jeg :)
Farverne er lidt mørkere, men hvis jeg forsøger at gøre dem for lyse kommer der colorbleed og farverne skifter kontrast når der er bevægelse.

En masse comparisons før > efter > før > efter osv:

Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden

Få timer efter jeg postede mit mod på Assemblergames var der så en fyr der fandt ud af at man bare kunne klippe ben 6 på CXA1145'eren og derved opnå samme resultat...
Det er en meget lettere metode, men den virker åbenbart ikke på alle maskiner. Den gør i hvert fald ingen forskel på min JAP. Det er dog værd at prøve før man begynder at bygge ovenstående amp :)

Meget mere her:
http://www.assemblergames.com/forums/showthread.php?t=32194
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 13/04-11 21:06 
Er det bare mig, eller er det meget mere skarpt med jailbars?
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-11 21:07, rettet 13/04-11 21:08 
Det skriver jeg jo også :) Jo det er en kenneth skarpere, men ikke noget man opdager når man spiller og slet ikke med scanlines.

Jailbars er forfærdeligt at se på. Scanlines hjælper ikke engang :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 13/04-11 21:12 
Åh, det havde jeg ikke lige set :D
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-11 21:14 
Der er også en del "ringing" på SCORE, TIME og RINGS i Sonic billede 2, med jailbars. Det er stort set væk efter amp'en så det er også bonus :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-11 01:58 
Killer Bean 2>
Men hvis du feks. vil bytte rundt på JP og US på MegaDrive'en, kan det gøres vha. en XOR gate på den her måde:

Nej på Mega CD'en vil jeg gerne bytte rundt på US og JAP :) Jeg er godt tilfreds med rækkefølgen på MegaDriven.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/04-11 08:11 
Nu fandt jeg sandhedtabellen på abedrengens hjemmeside, så jeg har regnet mig frem til, at man kan lave samme nummer på MCD'en. Du skal bare bruge en NOR gate i stedet for en XOR:

Vis os dit mod-tråden
AV Intelligent Terminal
BazeBazeSkrevet 18/04-11 00:42, rettet 18/04-11 01:18 
Nevermind. Der gik drømme tænkning i den. :)
SumezSumezSkrevet 18/04-11 07:59, rettet 18/04-11 08:00 
Er det kun mig der ikke kan se forskel på før/efter screenshotsne?

edit: ok, kan godt se en meeeget svag mængde støj i de blå farver på to af dem...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/04-11 08:44 
Jeg kan sagtens se striber i før-billederne. Speciel i de blå områder i Sonic. Sværere at se i det røde.

Hvordan grabber du billederne, KK?
dRxLdRxLSkrevet 18/04-11 12:29 
@Beano

Konsolkongen>
Min XRGB-3 kan tage screenshots :)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-11 12:35 
Beano>
Jeg kan sagtens se striber i før-billederne. Speciel i de blå områder i Sonic. Sværere at se i det røde.

Det er også kun den blå farve der er problemet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/04-11 12:37 
Ok.

@dRxL: Tak :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/04-11 12:48 
(jeg er mega dårlig til alt mod)

Er det kun et problem for jap mega drive 1 eller er det også i model 2?

Hvad med pal model 1 og 2?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-11 12:48 
Det er fælles for alle model 1. Det er Sony CXA1145 video encoderen der er noget bras.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/04-11 12:59, rettet 18/04-11 12:59 
ok tak
gad ikke at hive min sega frem og se om model 2 også havde det her problem :)

Men det er sku da noget lort! jeg har altid bedst kunne li model 1..og tænkt mig at skulle ha' en...men nu er jeg ikke så sikker ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-11 17:04 
Samme her. Jeg har også en Model 2 og på den er billedet helt perfekt. Jeg synes bare at Model 1 + Mega CD 1 ser fantastisk lækkert ud :)

Sammen med Dreamcast er den en af de pæneste konsoller jeg har set :)

Du skal bare ha' fat i en loddekolbe og bygge din egen RGB amplifier så kan du sagtens få noget brugbart ud af en Model 1. Lyden skulle efter sigende også være bedre på Model 1 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-11 17:26 
Killer Bean 2>
Nu fandt jeg sandhedtabellen på abedrengens hjemmeside, så jeg har regnet mig frem til, at man kan lave samme nummer på MCD'en. Du skal bare bruge en NOR gate i stedet for en XOR:

Husk at en af de Bios'er på hans side er en han selv har lavet. Kan sådan en NOR gate findes på elsupply's hjemmeside?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/04-11 18:24 
Konsolkongen>
Husk at en af de Bios'er på hans side er en han selv har lavet.

Bare rolig, jeg har lavet det ud fra Arakon's chip :)

Konsolkongen>
Kan sådan en NOR gate findes på elsupply's hjemmeside?

Sæ'føl'li': http://www.el-supply.dk/?Gid=&VNr=324001

Du kan også lave en NOR gate ud af 4 NAND gates, hvis du feks. har en 4011 eller noget lignende liggende.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/04-11 18:29 
Nope jeg har kun en 7-8 stk 7404'ere som jeg tidligere har brugt til Saturn-mods. Derfor mit spørgsmål til at starte med ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig