X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/02-12 02:59 
Super så skal jeg bare ha' den sendt tilbage til dig :)

Husk at anskaffe dig et RGB kabel. Det RF-halløj jeg fik med ser ikke for heldigt ud ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 28/02-12 07:34 
Konsolkongen>
Og så lige en language switch på en Neo Geo CD:
Vis os dit mod-tråden
- Det er de snoede ledninger til højre og er fuldstændig samme princip som MegaDrive-moddet. Jeg gad ikke rigtig tage flere billeder af det :)

Haha.. Du ligger ikke på den lade side. Straks får man et nyt konsol og så skal det udnyttes maks. Dit nick burde være "konsolslagteren" :)
BTW.. Der var vel ingen probs med konsollet?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/02-12 13:03 
Nej overhovedet ikke. Den ene controller's (den man kan se har været brugt) stick virker dog ikke for godt. Jeg havde den lige pillet fra hinanden i går og rensede den, men det hjalp ikke ret meget.
Jeg har faktisk ikke prøvet den anden controller (som ser sprit ny ud) endnu så jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med :)

Håndtaget i kassen gik forresten i stykker da jeg stod af toget ved Svendborg Vest, så jeg går ud fra at det bare går lige op med den Saturn?

:)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 28/02-12 13:05 
Konsolkongen>
Håndtaget i kassen gik forresten i stykker da jeg stod af toget ved Svendborg Vest, så jeg går ud fra at det bare går lige op med den Saturn?

:)

Martin for pokker ... :)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/02-12 13:06 
Det tar jeg som et ja.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/02-12 20:07 
Tirsdags-mod:

Jeg har her smidt en Modbo 760 chip i en PS2 v3. Der er tale om en kopi-chip af Matrix Infinity serien, men de virker normalt helt fint med de nye modeller PS2. Her virker det desværre ikke så godt, jeg kan komme ind i chip-menuen, men maskinen kan ikke læse imports og går i sort når man resetter (hurtigt tryk). PAL-spil osv. læser den stadig perfekt.

Enten er chippen defekt, eller også (og meget mere sandsynligt) virker disse kopi-chips ikke med de gamle PS2-modeller. Mit loddearbejde turde jeg godt forsvare i retten :)

Anyways her er billeder, så må jeg kigge mig om efter en original chip et sted:
Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 29/02-12 11:19 
Har du testet gennemgang i alle lodningerne? Dit loddearbejde kan jo sagtens være godt, selv om en leder er knækket et sted.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ElgenElgenSkrevet 29/02-12 11:26 
Jeg har selv haft en Modbo 760 i en phatty, og det virkede fint (indtil drevet stod af, men ved ikke om det havde noget med chippen at gøre)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/02-12 13:12 
Se godt ud. Approval her fra! ;-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/02-12 16:09 
Elgen>
Jeg har selv haft en Modbo 760 i en phatty, og det virkede fint (indtil drevet stod af, men ved ikke om det havde noget med chippen at gøre)

Model nr 50004? De skulle have de svageste drev. Hvis du er interesseret har jeg en 3-4 drev liggende :)

Det her er en model 30004.

Kindhyt>
Har du testet gennemgang i alle lodningerne? Dit loddearbejde kan jo sagtens være godt, selv om en leder er knækket et sted.

Det har jeg godt nok ikke. Jeg har aldrig oplevet at knække noget kynar-ledning, men kan selvfølgelig ikke udelukke det. Det kan jeg prøve senere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 29/02-12 16:28 
Kan ikke huske det. Den døde helt da jeg fjernede chippen...hviler nu på de evige konsolmarker RIP };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-12 03:54, rettet 01/03-12 03:59 
Sent onsdags-mod:

Gennemgik alle ledninger og der var fin gennemgang. Tjekkede installations diagrammet igen og det hele så rigtigt ud. Diagrammet jeg brugte var til en Matrix Infinity chip som Modbo 760 så vidt jeg forstår er en skamløs klon af, og der findes vidst ikke noget modbo 760 diagram til en V3 PS2'er. Så sammenlignede jeg med diagrammet til Modbo 4.0 og selvom det var meget ens var der åbenlyse forskelle. Her skulle man bruge punkt G og H, som skulle loddes ubehageligt tæt på de andre ledninger på uhyggelig lidt plads (se billede) og punktet R var monteret et andet sted.

Vis os dit mod-tråden
- Tror det er svært at forestille sig hvor små ben chippen har og hvor tynde de ledninger egentlig er før man selv har siddet med det. Godt der er noget der hedder flux, for det gjorde monteringen en HEL del lettere og mere holdbar. Selvom det så fint nok ud fik det til slut en klat varmelim, bare for en sikkerheds skyld :)

Maskinen virker nu helt fint med import af alle slags. Spil på DVD (ESPgaluda), CD (Monster World Complete) og PS1.
De gamle maskiner er godt nok meget langsommere til at starte et spil fra hovedmenuen, men hold da kæft hvor er maskinen meget flottere IMO :)

Det var onsdags(torsdags)-moddet, det blev sent, men godt man har fri i morgen. Go nat :)

Vis os dit mod-tråden

EDIT: I øvrigt tak for approval Jeppe. Det betyder meget når det kommer fra en der ved så meget mere om elektronik end jeg gør :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/03-12 11:03, rettet 04/03-12 11:08 
Et ret simpelt mod, som vist ikke kan sammenlignes med nogle af de imponerende ting jeg har set i tråden, men jeg tænkte jeg ville smide det op alligevel.

Jeg købte for nyligt en Xbox 360 controller special edition, med det fancy rotérbare styrekryds. Jeg fandt den ret hæslig, af flere årsager, som ikke er til at se på promotionelle billeder. RT/LT, RB/LB og batteripakken er sort, hvor resten af controlleren er sølv. IMO var det ikke særlig pænt, og jeg ville gerne have farvede knapper på controlleren (de originale er i grå toner). Resultatet af moddet er herunder.

Vis os dit mod-tråden
De farvede knapper.

Vis os dit mod-tråden
De analoge styrepinde har en tydelig fordybning.

Vis os dit mod-tråden
Hele underdelen er sort, i stedet for et mismask af sølv/sort.

Vis os dit mod-tråden
Styrekrydset er bedre, men stadig ikke fantastisk.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-12 14:41, rettet 04/03-12 14:43 
Er det andre analogpinde du har sat på, eller er de bare sådan på de nye controllere?

Jeg har også tænkt mig at bytte knapperne ud med farvede hvis jeg engang får sådan een :)

EDIT: Du har vidst et noget større talent for at tage billeder end jeg har. De fleste af mine er jo uskarpe og direkte elendige i forhold :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 04/03-12 16:16 
Konsolkongen>
EDIT: Du har vidst et noget større talent for at tage billeder end jeg har. De fleste af mine er jo uskarpe og direkte elendige i forhold :D

Det skulle jeg også lige til at sige. Der må være tale om et spejlreflekskamera (eller et yderst fornuftigt lommekamera.) Fine billeder!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/03-12 16:33, rettet 04/03-12 16:34 
De er såmænd taget med et lommekamera - dog et fornuftigt et af slagsen :)

De analoge styrepinde er de originale fra special edition. Efter af have spillet med dem, synes jeg de er at foretrække. Så vidt jeg ved bruges de dog kun på den specielle udgave af controlleren.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/03-12 09:29 
Konsolkongen>
EDIT: I øvrigt tak for approval Jeppe. Det betyder meget når det kommer fra en der ved så meget mere om elektronik end jeg gør :)

Hehe, du får mig til at lyde som om jeg er god til det.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-12 09:49 
Er du ikke det da? Jeg kan ikke mindes at jeg har set andet end dit mod på Brian's MegaDrive, men det så da top notch ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/03-12 10:00 
Echelon VI>
De er såmænd taget med et lommekamera - dog et fornuftigt et af slagsen :)

Hvilket? Jeg har virkelig haft svært ved at finde nogen der ikke er bæ.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/03-12 10:31 
Konsolkongen>
Er du ikke det da? Jeg kan ikke mindes at jeg har set andet end dit mod på Brian's MegaDrive, men det så da top notch ud :)

Tjo, det er jeg vel nok, hehe. Men dit arbejde er i rimelig høj kvalitet, det er tydeligt.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-12 11:08 
Konsolkongen er frygtløs. Det hjælper på det. Os, der har arbejdet professionelt med elektronik og har haft en chef, som står og ånder én i nakken og venter på, at man f€€ker up, er blevet alt for forsigtige. Man vil så gerne have et mikroskop, når man skal lodde SMD. Just in case :D
AV Intelligent Terminal
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/03-12 11:23 
Sandt. Specielt når der er risiko for at brænde et 5000kr modul af hvis man fucker en 240 pins SMD lodning op, hehe.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-12 14:00 
:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 05/03-12 16:39 
Stemmer meget godt overens med at jeg i flere år troede at "Vis os dit mod-tråden" handlede om at se hvor modige folk var...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-12 16:41 
LOL, sådan har jeg aldrig tænkt det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/03-12 17:34 
Så er der da en del modige mennesker tilstede.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/03-12 18:01 
Men jeg fik vist aldrig vist mit TATE mod frem på det tv jeg donerede til SSKT.

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/03-12 18:22 
Sumez>
Hvilket? Jeg har virkelig haft svært ved at finde nogen der ikke er bæ.

Det er et Fuji Finepix F40, som dog har et par år på bagen efterhånden. Det kan selvfølgelig ikke hamle op med et spejlrefleks :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 05/03-12 19:01 
CenobiteDK>
Men jeg fik vist aldrig vist mit TATE mod frem på det tv jeg donerede til SSKT.

Det ser satme lækkert ud så må vi hellere få gang i det til næste træf :D
Bashful Neophyte
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/03-12 20:39 
Ja hvis ikke Daniel bøffer det igen, hehe.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
SumezSumezSkrevet 13/03-12 19:39, rettet 13/03-12 19:41 
Jeg vile gerne vise et billede frem, men der er ikke meget at se, så linker i stedet til denne artikel/guide:

http://www.instructables.com/id/DIY-Fix-the-d-pad-on-the-Xbox-360-control-pad-mor/#step1

Det er et -helt vildt nemt- mod, der ikke bare fikser Xbox360'ens elendige D-pad, men faktisk gør det til et af de bedste jeg har prøvet på en konsol. Det er lidt underligt at der ikke skal mere til, men nu har jeg gjort det og kan bekræfte at jeg fyrer hadoukens og shoryukens afsted som aldrig før. Og det kræver ikke andet end en (T9) skruetrækker, en hobbykniv nog noget plasticaffald. Der er slet ingen grund til ikke at gøre det på alle sine X360 controllers.

Som en ekstra bonus, tilføjer moddet også et klik-feedback når man trykker på d-paddet. Godt nok ikke en behagelig microswitch-lyd (lyder snarere som om den sidder fast et kort øjeblik), men IMO stadig bedre end det originale lydløse d-pad.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/03-12 05:13, rettet 14/03-12 05:17 
Det kan være jeg snart skal prøve det også. Jeg bryder mig virkelig ikke om D-paddet på 360 controlleren :)

Da jeg alligevel skulle bestille stumper fra Digikey i USA hvor portoen som minimum koster $30 så hev jeg lige et par OPA2134 op-amp IC'er med ligsom dem Killer Bean installerede i hans MD2 længere oppe. Dem her skulle jeg bruge i en MegaDrive 1 så derfor blev det 8DIP typen i stedet for de surface mountede han brugte.

Sidst jeg havde min MegaDrive åben var det for at tjekke et problem med lyden i højre kanal og da jeg prøvede at udskifte begge op-amps i maskinen med samme slags (LM358) installerede jeg samtidig en sokkel så de var nemme at udskifte fremover hvis nødvendigt. Problemet med lyden viste sig i øvrigt at være MegaCD'en af alle ting... Det var ikke særlig logisk da lyden også skabte sig i MegaDrive Cartridge-spil, så det var noget af det sidste jeg tjekkede. Det tog godt fem timer sammenlagt og efter jeg havde udskiftet strøm/audio board i MegaCD'en med et andet jeg havde og renset alle connections har det virket lige siden. Ved ikke hvad af det der hjalp, men jeg er egentlig ligeglad :)

Anyway, pga den sokkel og efter de to "OPA" op-amps var loddet sammen var det ganske nemt at udskifte med de gamle i MegaDriven. Herefter var det kun to ledninger der skulle loddes på, L Audio input og L Audio output. Så ganske smertefrit at skifte imellem.

Lyden med OPA2134 er meget klar og nok en smule renere end med de traditionelle op-amps. Desværre er lyden helt forkert. De høje toner virker meget fremhævede og lyder sådan set fantastisk godt, men den dybe lyd bliver hæmmet og lyder dæmpet og slatten :(

Jeg testede med 240p Test Suite (homebrew program (MegaDrive, Mega CD, Dreamcast) http://junkerhq.net/xrgb/index.php/240p_test_suite ), Mega Turrican og Musha Aleste. I de to første tilfælde var jeg ikke sikker på om det var indbildning at de dybe toner lød forkerte, men i Musha var det helt sikkert. Keyboard-soloen i første nummer var totalt dominerende og bassen alt for dæmpet i forhold til normalt.
Derefter smed jeg noget Dream Theater i MegaCD'en og så var al tvivlen væk. Det lyder bare forkert, I hvert fald på MegaDrive 1 :/

To lodninger senere og nu er jeg tilbage til de traditionelle LM358 som lyder fantastisk godt. Faktisk har jeg aldrig haft noget at sætte en finger på dér, men al teoretisk forbedring er et forsøg værd. Det må være mit motto :)

...Kæft hvor har den MegaDrive fundet sig i meget efterhånden :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-12 09:25 
Konsolkongen>
De høje toner virker meget fremhævede og lyder sådan set fantastisk godt, men den dybe lyd bliver hæmmet og lyder dæmpet og slatten :(

Jeg havde det samme problem med min fuglerede. Det var dog kun i starten. Efter et par timers "break-in"/tilspilning varmede bassen op og blev til at høre på.. Ved ikke, om det bare er det, der skal til.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 14/03-12 09:55 
Konsolkongen>
Det kan være jeg snart skal prøve det også. Jeg bryder mig virkelig ikke om D-paddet på 360 controlleren :)

Det tager få minutter, så gør det. Det er virkelig overraskende hvor stor en forskel det gør. Det er efter sigende ikke nødvendigt at skære i ringen omkring d-pad'et, men det er supernemt at udvide med en hobbykniv, så man skal ikke lade sig afskrække af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/03-12 12:18 
KillerBean2>
Jeg havde det samme problem med min fuglerede. Det var dog kun i starten. Efter et par timers "break-in"/tilspilning varmede bassen op og blev til at høre på.. Ved ikke, om det bare er det, der skal til.

Det er bare lidt træls hvis man skal tænde maskinen i et par timer før man vil spille på den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-12 12:22 
Lol, break-in er en engangsting. Det er ikke noget, som forsvinder igen, når du slukker maskinen ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/03-12 13:22 
Hehe :) Men der var ikke noget break-in med LM358'erne så mon det er tilfældet med de andre her?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-12 16:24 
LM358'erne er jo heller ikke beregnet på hi-fi. OPA2134 er en væsentligt mere avanceret kreds.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/03-12 19:30 
Er de værd at sætte i, igen synes du?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-12 20:01 
Det er en helt anden form for forstærker, så den kommer nok aldrig til at lyde fuldstændig li'som LM358'erne. Jeg er selv ret glad for lyden på min moddede maskine, men det skyldes måske bare, at jeg har vænnet mig til den :)

Det er nok bare lidt smag og behag. De dybe toner er faktisk stadigvæk til stede, men OPA2134'eren åbner samtidig op for alle de høje toner, man normalt ikke får lov til at høre. Det kan derfor godt virke som om, at de overdøver det hele, når man hører det første gang. Hvis du sætter Thunder Force IV på og lægger mærke til hvordan eksplosionerne slår dig i fjæset, når fjenderne dør, er du i hvert fald ikke i tvivl om, at bassen ikke er forsvundet.

...men lyden ER anderledes.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 14/03-12 22:32 
KillerBean2>
Hvis du sætter Thunder Force IV på og lægger mærke til hvordan eksplosionerne slår dig i fjæset, når fjenderne dør, er du i hvert fald ikke i tvivl om, at bassen ikke er forsvundet.

Er det vildere end Goal! Goal! Goal!?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-12 04:18 
KillerBean2>
Det er en helt anden form for forstærker, så den kommer nok aldrig til at lyde fuldstændig li'som LM358'erne. Jeg er selv ret glad for lyden på min moddede maskine, men det skyldes måske bare, at jeg har vænnet mig til den :)

Og de skal bare installeres på samme måde. Altså en 33K modstand mellem pin 1 og 2 og en 10uF cap fra pin 1 til AV out porten?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/03-12 08:58 
Ja, i teorien skulle de være "hot swappable". Men jeg har stadigvæk ikke haft tid til at finde ud af, hvorfor lyden f€€ker up, når jeg propper dem i en MD2. Så jeg kan ikke garantere noget :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-12 09:21 
Jeg læste i går på et forum om en der havde udskiftet nogle OPA med nogle andre op-amps igen der vidst skulle være endnu bedre, i hvert fald til hans formål (Hi-fi). Han snakkede om at han havde givet de nye IC'er 25 times break-in, så det kan da godt være du har ret i at jeg burde gøre det samme. Men burde der ikke stå noget om det i databladet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/03-12 09:41 
Konsolkongen>
Men burde der ikke stå noget om det i databladet?

Om break-in?

Så vidt jeg har forstået, er det sådan lidt religionsagtigt mht. break-in. Der er mange, som ikke tror på det. Og det er nok heller ikke helt nemt at måle sig frem til.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-12 11:27 
Ja, burde det ikke være sådan noget der var nævnt i et datablad hvis det havde betydning for performance?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/03-12 12:26 
Jeg tror bare folk er ligeglade. Det kommer jo alligevel af sig selv.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/04-12 13:59 
NES i RGB!
Vis os dit mod-tråden

Test:
Vis os dit mod-tråden

Der er nogle problemer med sync jeg lige skal ha løst. Regner med at kunne tage nogle meget bedre billeder i aften hvor der ikke er lys på min skærm.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 07/04-12 14:45 
Det ser da meget godt ud! Du får jo en Super NES ud af det der :D
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/04-12 14:48 
Haha en SNES ;) Jeg får bare dropouts i Dream Master, alle andre spil virker umildbart perfekt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig