X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-08 23:07, rettet 29/12-08 23:51 
Det giver så meget mening når man ser det halvfyldte glas rødvin på det sidste billede. 10/10 er nok ikke helt galt :)

EDIT: Rettede "halvtomme" til "halvfyldte", vil nødigt betegnes som negativ og det der ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 29/12-08 23:12 
Konsolkongen>
Det giver så meget mening når man ser det halvtomme glas rødvin på det sidste billede.

Jeg tænkte præcist det samme :)
Ting om dét og pis.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/12-08 00:05 
Man kan endda lige skimte den 3 liters dunk rødvin der står ved siden af glasset - Gato Negro på dunk har altid været en favorit :)

Det er ikke til at se det på billedet, men gun-con'en har fået savet "løbet" af, hvortil jeg brugte min Dremmel. Jeg har desuden fjernet aftrækkeren med samme værktøj.

Jeg er glad for i kan lide mit mod, jeg er også enormt stolt :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 31/12-08 02:33 
Med lidt mere gaffa kunne du have opnået dette:

Link...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 29/01-09 03:37 
Så sidder der Sanwa stick i mit ene xbox 360 Hori stick. Det var en hård kamp at tilpasse stikket til være i den lillebitte Hori æske. En kamp som jeg nok ikke ville have kunnet vinde uden den Dremmel jeg var ude og købe i dag.
Det er mærkbart bedre at spille med, forstået på den måde at mine dragon-punches er langt mere konsekvente.
Så mangler jeg sådan set bare at udksifte Hori knapperne med tilsvarende Sanwa, men det må blive en anden dag.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/01-09 12:57, rettet 29/01-09 12:57 
Det snyd jeg vil også have Sanwa stick og knapper i mit, men hvad er en Dremmel :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 29/01-09 13:09 
Min alternative stavning af dremel.
http://letmegooglethatforyou.com/?q=dremel
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/01-09 13:26 
Ja ok sorry, jeg skal nok bruge Google :=/
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 30/01-09 17:44 
Så fik jeg også skiftet knapperne:
Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Det Andet stick bliver med lilla balltop og knapper.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-09 18:03 
Det ser da ud til at være gået rigtig godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 30/01-09 18:46 
Hvorfor dog lilla, nu du selv har muligheden for at vælge? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/01-09 18:50 
Ja det skulle have været en gennemsigtig kugle med et kranie i. :D
dRxLdRxLSkrevet 30/01-09 20:13 
Lilla og rød var de farver der var på den arcadeplade jeg købte i japan og som jeg har høstet fra.

Jeg tænker at bygge en playstation kombatibel dobbelt kontroller med udgangspunkt i selvsamme plade.
Til det skal der så købes 2 sæt sanwa knapper og stick, og jeg er faktisk meget i tvivl om hvilke farver jeg skal vælge.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 30/01-09 20:18 
Det er måske lidt femset at gå op i, men jeg synes godt nok arcade sticks har tradition for elendige farvevalg. Så svært kan det da ikke være at holde det ensartet. Neo Geo sticket er sgu et af de mest æstetiske jeg har set, og der er ingen farver på. Kan også meget godt lide det nye Madcatz og det du fremviser ovenfor, dRxL.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 02/02-09 10:22, rettet 02/02-09 10:30 
Så blev mit "genbrugs" stick færdig, det vil sige mine sidste sanwa knapper kom.

Det er kun de seks sanwa pushbuttons og joysticket der er nyt.
ellers er det lavet af:

En gammel højtaler
2 stk tilfældige knapper fra et eller andet eliktronik
køkken skabs håndtag ;) Så den er nem at have med rundt.

Og xbox joypaddet der er brugt er vel også genbrug for var bare et af de fem joypad der fulgte med min 360 ;)

Er faktisk blevet glad for resultatet.

Men nu er der også et gammel namco hori playstation 1 stick på ved som jeg vil modde, med sanwa mm.

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 02/02-09 10:52 
Haha sejt, hvad var udgifter ialt til det stick?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 02/02-09 11:24 
182 kr i sanwa dele, resten ledning mm havde jeg liggende

så det var ikke så slem
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
SumezSumezSkrevet 02/02-09 11:53, rettet 02/02-09 11:53 
Nej det må man sige. Jeg overvejer selv at fikse et/to af slagsen, så kan man jo også nemmere om-modde det når vi når næste konsolgeneration.
Hvor købte du delene?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
happyEDhappyEDSkrevet 02/02-09 22:43 
http://www.gremlinsolutions.co.uk/
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
dRxLdRxLSkrevet 03/02-09 00:22 
Super shop. De ser ud til at være billigere end arcadeshop.de og de har også arcadepaneler, som jeg ved et par stykker i denne tråd var ude efter:
http://www.gremlinsolutions.co.uk/ordersanwacontrolpanel.php
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 03/02-09 00:36 
dRxL>
De ser ud til at være billigere end arcadeshop.de

Især når man glemmer at lægge momsen til ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 03/02-09 00:41, rettet 03/02-09 00:52 
Hmm jeg kan ikke finde et tilsvarende sæt dele til under 300kr der :\
(edit: ok, punden er lav, og hvis man køber de mest skrabede modeller, og ikke regner forsendelse med, så er den der næsten :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-09 01:06, rettet 03/02-09 01:07 
dRxL>
de har også arcadepaneler, som jeg ved et par stykker i denne tråd var ude efter:

Men det ser desværre ikke ud til at være originale SEGA. Det skal det helst være til mig :)

Jeg kan godt lide at man kan købe komplette set til to spillere. Jeg går ud fra man sparer på det men jeg har ikke regnet på hvor meget.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 03/02-09 07:54 
Jeg synes ikke rigtig det lader til at man sparer på det. Tror bare det er for at gøre det nemt for folk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-09 07:54 
Så røg lidt af det fede ved det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 03/02-09 08:12 
RJK>
Især når man glemmer at lægge momsen til ;)

De tager heldigvis kun britisk moms, 15%, så det er stadig billigere end arcadeshop.de (der iøvrigt ikke lader til at have sticks hjemme i øjeblikket! skulle jo helst nå at modtage det her før den 20. ;))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 04/02-09 01:26, rettet 04/02-09 08:06 
Så fik jeg lavet internt VGA-mod i min Dreamcast, og resultatet var over alt forventning. Det var godt for tre ting.

1. Mit TV ville ikke arbejde med signalet fra min gamle VGA-boks, men efter modded, er der ingen problemer.
2. Jeg slipper for at skifte kabel ved de spil der ikke kan køre VGA.
3. Resultatet er bedre en med boksen.

Først lidt billeder og forklaring.

Jeg startede med at lave et print, med udgangspunkt i guiden fra mmmonkey (http://mmmonkey.co.uk/console/sega/dc-vga.htm), men da jeg opdagede et par fejl ved print-forklaringen, besluttede jeg mig for at lave en skitse selv.

Vis os dit mod-tråden
(stor størrelse; http://hanky.dk/pr/1_stor.gif)

Derefter startede jeg med at lave printet, hvilket forløb ganske uden problemer.

Vis os dit mod-tråden

Næste step var selvfølgelig at forbinde til VGA-hun porten, for til sidst at lodde det fast på DC'en bundkort, hvilket også var smertefrit. Nej, der opstod først problemer, da jeg efter at have monteret switch, mini-jack og VGA-hun i kabinettet, skulle have skidtet samlet. Der var simpel hen ikke plads til skidtet. Printet kunne sagtens være der, og ledningerne ligesådan.

Vis os dit mod-tråden

Ikke desto mindre ville jeg teste maskinen for billede og lyd, inden jeg gik igang med at samle den igen - og resultatet var enestående! Det er det reneste billede jeg endnu har set fra et Dreamcast VGA-output, og på samme højde, hvis ikke bedre, end hvad den originale VGA-boks kan præstere. Lyden virkede lige ledes.

I samme omgang bestemte jeg mig for at skifte den røde/orange diode, til en blå, mest for sjov, men tanken om at Dreamcast-logoet er blåt i Europa, og rødt udenfor, synes jeg nu var fin, og derfor skiftede jeg den :-)

Vis os dit mod-tråden

Vis os dit mod-tråden

Jeg har bestemt mig for at tømme modemmet for indhold, derefter flytte VGA-hun og mini-jack derind, for at komme pladsproblemet til livs - hvilket nu er det sidste jeg mangler. Dette gør jeg i morgen, da jeg nok hellere må få mine 4½ times søvn, inden en ny dag starter ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 04/02-09 01:41 
Det er et lidt lækkert mod. Ser dog umiddelbart til at være lidt over mit nuværende niveau, men jeg skal nok komme efter det =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-09 07:35 
Hanky>
og på samme højde, hvis ikke bedre, end hvad den originale VGA-boks kan præstere. Lyden virkede lige ledes.

Arrrrrrrr... Det nægter jeg nu at tro før jeg ser det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 04/02-09 07:55 
Det er helt fint - jeg tager den med, næste gang vi skal mødes :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 04/02-09 08:53 
Har du ikke billeder af hvordan du har placeret kontakten og VGA-udgangen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-09 09:54 
Hanky>
Det er helt fint - jeg tager den med, næste gang vi skal mødes :-)

Det lyder ikke umuligt at billedet er ligeså godt som den originale men at det skulle være bedre lyder urealistisk. Billedet med den originale er så perfekt som det kan blive.

Havde du dele til overs? Jeg kunne godt tænke mig at lave en så jeg selv kan se forskellen. Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at skære i casen på min DC men jeg har ledningen fra en gammel VGA box jeg kan bruge og så lave moddet i en kasse for sig (altså en VGA box...).

Sjovt at når kvaliteten er bedre med så simpelt et mod at 3rd party udviklerne ikke har lavet det samme i deres VGA boxe.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 04/02-09 13:26, rettet 04/02-09 13:36 
Jeg skrev jo også, at det bare var måske. Hvis den originale VGA boks står perfekt, vil jeg vove påstå, at dette er ligeså godt, for det står intet mindre end perfekt :-)

Det eneste jeg mangler for at kunne lave moddet en gang til, er en switch, så hvis du selv har sådan en, sender jeg dig gerne komponenter til at lave det selvsamme. Det kan vi lige skrives ved om over PM.

Og ja - det giver ingen mening at der blev solgt 3.parts VGA-bokse, indeholdende billedbehandlingschips og jeg skal komme efter dig, når billedet derfra stod med enten horisontale eller vertikale linier i billedet, og der andre gange var grums.

Sumez>
Har du ikke billeder af hvordan du har placeret kontakten og VGA-udgangen?

Jo, her er et par stykker. Som skrevet, har jeg nu sat VGA-porten fast i modemmet, hvori mini-jack stikket også er skjult, med udtag til ledningen lige under VGA-porten.
Switchen er sat over AV Out-porten.

Vis os dit mod-tråden
Vis os dit mod-tråden
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-09 13:58, rettet 04/02-09 14:00 
Hanky>
Jeg skrev jo også, at det bare var måske. Hvis den originale VGA boks står perfekt, vil jeg vove påstå, at dette er ligeså godt, for det står intet mindre end perfekt :-)

Du er også en af de få jeg tør tro på før jeg ser den slags selv. Jeg synes bare din sammenligning med den originale var lige fantastisk nok når du ikke har en at sammenligne med :D

EDIT: Men jeg skal gerne lave en ærlig sammenligning med den originale når jeg får afprøvet moddet. Hvad har det kostet dig i materialer? Det kan jo sikkert slet ikke svare sig at købe VGA boxe (med mindre man vil modde dem om og slippe for at lodde i maskinen).
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 04/02-09 14:24 
Det har kostet mig følgende:

Printplade - 17,70 kr (man bruger kun 1/20 af pladen på moddet)
Minijack-bøsning - 2,34 kr
Switch - 1,50 kr
VGA stik - 10,80 kr
Dioder - 2 x 0,15 kr
Modstand 4k7 ohm - 2 x 0,80 kr
Modstand 150 ohm- 2 x 0,80 kr
Kondensator - 3 x 0,97 kr

Samlet pris eks. moms: 38,75 kr
Besparelse i forhold til VGA-boks: MEGET
Resultat i forhold til 3.parts VGA-boks: STOR

Dertil noget så dyrt, som materiale i form af ledning og loddetin. Konklusionen må være, at det IKKE kan svare sig at købe VGA-bokse ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 04/02-09 14:27 
Medmindre man er en hat til at modde. :P
Kunne dog godt bruge det, da jeg ikke kan finde min VGA box hehe
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-09 14:28 
Hanky>
Besparelse i forhold til VGA-boks: MEGET

Faktisk omkring 460kr sparet i forhold til den originale. Jeg gav selv 500 for den, og det er den værd. Jeg har også haft stor glæde af den så pengene har været givet godt ud. Det er bare svært at skulle overbevise andre om det nu :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BonziniBonziniSkrevet 04/02-09 15:45 
Hanky:

Er det noget du evt. har lyst til at lave flere af, altså som ekstern? Og hvad skulle en sådan koste inkl. arbejdsløn? (da jeg også tror jeg vil ødelægge mere end at gavne hvis jeg forsøger mig ud i noget sådan...)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 05/02-09 11:11 
Damn det er sgu da den sejeste MP3 afspiller jeg længe har set :-P

Nintendo Controller MP3 player
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
GreaseballGreaseballSkrevet 05/02-09 11:39 
Bonzini>
Hanky:

Er det noget du evt. har lyst til at lave flere af, altså som ekstern? Og hvad skulle en sådan koste inkl. arbejdsløn? (da jeg også tror jeg vil ødelægge mere end at gavne hvis jeg forsøger mig ud i noget sådan...)


Har også en extra DC jeg godt kunne tænke mig at få lavet en nice VGA mode på. Så hvis du har mod på at mode flere så sig til.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/02-09 14:05 
Cenobite DK>
Damn det er sgu da den sejeste MP3 afspiller jeg længe har set :-P

Ja, det er sgu temmelig fedt lavet :)

Det med bagepulver på superlimen skal jeg huske. Det er et af de mest nyttige fifs, jeg længe har set.
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 06/02-09 16:33 
Bonzini & Greaseball>

Jeg tror desværre ikke jeg har tiden til at skulle lave flere af disse mods. Jeg får kun selv lavet sådan nogle ting, når jeg lige har en enkelt eller to fridage - men hvis jeg skulle få tiden lige pludselig (det sker gerne, jeg får et par dage fri i ny og næ fra skolen) skal jeg nok huske, at sende jer en PB, og så finder vi bare ud af det, derfra :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
GreaseballGreaseballSkrevet 06/02-09 16:35 
@Hanky

Det er helt i orden :)
RJKRJKSkrevet 06/02-09 16:58, rettet 06/02-09 16:58 
Sumez>
De tager heldigvis kun britisk moms, 15%, så det er stadig billigere end arcadeshop.de

Det kommer da vist an på hvilke kurser og varer man ser på :) Jeg sammenlignede faktisk inden jeg skrev, og i alle tilfælde var arcadeshop.de en smule billigere. Så lidt at det er komplet ligegyldigt, men alligevel...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BazeBazeSkrevet 06/02-09 17:43 
Her er så mit lille mini-mod så jeg lavede for et par timer siden.

http://share.xboxlife.dk/show/yzg3y2m4mzjiotfmmjfmmty5zmqzymu4mdfjyzazmwq.jpg

Det virker perfekt, og er blevet rigtig glad for resulatet :)
SumezSumezSkrevet 06/02-09 18:18 
RJK>
Det kommer da vist an på hvilke kurser og varer man ser på :) Jeg sammenlignede faktisk inden jeg skrev, og i alle tilfælde var arcadeshop.de en smule billigere. Så lidt at det er komplet ligegyldigt, men alligevel...

Jeg sammenlignede begge totalpriser med de aktuelle kurser på valutakurser.dk, jeg ved ikke hvordan du har fået arcadeshop til at være billigere, men som du siger er det ligegyldigt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 06/02-09 18:27 
Nu snakkede vi vel ikke totalpriser, men generelle priser. Det var i hvert fald enkelte Sanwa-dele jeg sammenlignede, og der var Arcadeshop typisk lidt billigere, når man altså huskede at regne momsen med :) De har siden dengang sat priserne op, kan jeg se nu.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-09 20:01, rettet 06/02-09 20:03 
Husk at hvis man bestiller fra Arcadeshop.de at bede om at få sendt med alm post. De gange jeg har købt har de sendt med DPD(?) som er stort i tyskland, men ganske forfærdeligt i Danmark.
Anden gang lavede de voldsomt FU og leverede til Odense istedet for Svendborg. Fair nok tænkte jeg da jeg sad og kiggede T&T, den kommer jo nok i morgen. Men nej, istedet for at sende videre til Svendborg valgte de i stedet at sende pakken tilbage til tyskland igen. Jeg skrev en mail til dem og spurgte hvad fanden de havde gang i. Men fik bare at vide at adressen var forkert.

Da Arcadeshop fik pakken igen spurgte de mig om min adresse og det var den de havde skrevet på pakken. Der var dog ingen problemer i at de sendte med alm. post og de betalte også for forsendelsen. Så servicen hos Arcadeshop har jeg intet dårligt at sige om.

Alf81 har også haft dårlige oplevelser med DPD.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/02-09 20:35 
Jeg har kun haft én oplevelse med DPD, men den var også af tvivlsom karakter. Tyskerne er tilsyneladende helt pjattede med deres DPD, mens den danske afdeling, som Konsolkongen også skriver, ikke kan stikke en pind i en lort uden at ødelægge begge dele :/
AV Intelligent Terminal
happyEDhappyEDSkrevet 06/02-09 23:21, rettet 06/02-09 23:22 
Jeg går nu ikke op i de småpenge i regner og regner på.


Jeg har handlet med gremlinsolutions op til flere gange og aldrig haft problemer, og det er det der er vigtig for mig.

mht moms, mener jeg den er "7,etellerandet" deringe.

For det meste hurtig og smertefrit levering. + at de alle gangende har puttet ekstre ting i.
Denne her gang en pushbutton og joystick kugle.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
1'657 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig