X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vis os dit mod-tråden

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/10-07 21:19, rettet 23/02-09 16:37 
Jeg synes det kunne være sjovt med en tråd hvor vi kan vise hinanden vores mods. Hvad enten det er case, regions, chipmods eller andet så vis dem i tråden her så vi andre kan få inspiration til nye eller brug dem til at afskrække os så vi ikke laver samme dumheder :)

Jeg lægger selv ud med:

DC tekki arcade controller feat. Saturn [Birthday Edition]

Se hele indlægget
www.sjovebeano.dkSpiller nu: Langrisser, Shadow Dancer: The Secr..., Phantasy Star IV
1'466 emne(r).

Svar
slk486slk486Skrevet 01/05 23:11 
Hvad skal du med alle de pins? Der er fælles ground, ikke?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05 23:16 
Jo der er.

Up, Down, Left, Right, Start, Select, Home, Cross, Circle, Square, Triangle, L, R, Screen, X-axis, Y-axis, ?Analog Vcc?, GND, 5V

Det er 20 ( :p shit jeg kan ikke tælle i dag). Det skader heller ikke at smide nogle ekstra GND og 5V pins ind.
www.sjovebeano.dkSpiller nu: Langrisser, Shadow Dancer: The Secr..., Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 01/05 23:22 
Ja, det kan jeg godt se. Kunne være fedt hvis man kunne finde en PS2 decoder chip, med alle pins :)

Så har du tænkt at fjerne encoderen i en PS2 controller og sende 1:1?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/05 23:24 
Ja det er allerede gjort. Du kan se det på et af de tidligere billeder hvor controller PCB'et er totalt strippet for dele.
slk486slk486Skrevet 01/05 23:26 
Doh, ja det så jeg da godt. Kan heller ikke lige se anden løsning uden at kode chips.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05 00:16 
Det har jeg heller ikke forstand på. Men fjerner man to pins fra et D-SUB 25 Han-stik vil et 15 pin hun også passe deri. Og dermed vil Neo Geo-controllere og mit arcadestik virke når jeg er færdig :)
SumezSumezSkrevet 02/05 07:32 
Det er alligevel en bonus der er til at tage og føle på
Folk forveksler hvedekerner med bulgur.Spiller nu: Pinball Arcade, Walking Dead, The, Darksiders II
slk486slk486Skrevet 02/05 08:22 
Jeg tænkte bare at lave en 25-15 adapter, men din løsning virker da også :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05 00:01 
Siden sidst er der ikke sket så forfærdeligt meget. Der har været lidt problemer med byggeriet. I går fjernede jeg Pro Duo slottet på maskinen og loddede det på noget matrix board så jeg kunne flytte det længere væk. Desværre egner det sig ikke så godt til genbrug så porten blev en lille smule skæv og efter lang tids trial and error måtte jeg se i øjnene at det aldrig blev godt. Desværre fandt jeg så også ud af at plastikken omkring pinsne på mit Memory Card var brækket i stykker. Det er limet nu og burde virke, men det bliver nok kasseret efter maskinen er bygget og jeg har fået kopieret al data over.

Heldigvis havde jeg gemt en kortlæser der sad i min gamle PC. Den savede jeg i stykker og tog Pro Duo porten fra, det virker rigtig godt :)

I dag er det meste af tiden gået med at vaske hænder da der gik hul i tuben på mit "Kemisk Metall" da jeg skulle åbne den. Sikke noget forbandet fedtet svineri, men jeg var dog heldig nok at svineriet begænset til mine hænder.
Jeg løb fluks over i Kvickly og købte en lufttæt beholder som jeg nu har dumpet resten af tuben i. Så skulle det forhåbentlig kunne holde fint.

Kortlæser på plads og ledninger til batteri og USB er monteret nu. Så er alt på bagsiden ordnet :)
slk486slk486Skrevet 04/05 10:40 
Suk. En masse små lodninger :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05 11:51 
Dem her er nu enormt store sammenlignet med resten ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05 12:10 
Bagsiden kommer i øvrigt til at se ca. sådan ud:

Stikkene sidder en smule skævt, men de er heller ikke sat fast endnu :) Bemærk detaljen med PSP logoet ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/05 12:23 
Det kommer til at se super flot ud!
Spiller nu: Fist Of The North Star:..., Dead Or Alive 5
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05 12:57 
Tusind tak :) Jeg har fået lov at male det i E-mils forældres værksted. Det er pænt støvfrit og helt ideelt, så forhåbentlig bliver resultatet derefter :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/05 23:46 
Så er de unødvendige huller fyldt ud. Skulle gerne blive rigtig fint når det får en klat maling :)

Her er det den ene controller port, front USB og IR sensoren der er blevet dækket til.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/05 23:47 
Så er midterparten af PSP'en limet fast og derved kan drevet monteres:

- Det skal sidde en smule til højre, det er faktisk meget godt centreret :)

Og dermed er der også plads til bundkortet der monteres på modsatte side. Det passer som fod i hose:

Der er rigeligt med plads i PS2 casen ;)
1'466 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig