X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The King of Kong: A Fistful of Quarters


Svar
Zzap!Zzap!Skrevet 21/10-07 22:48 
Jeg har lige set dokumentaren The King of Kong, om Steve Wiebe og Billy Mitchells rekordforsøg i Donkey Kong.
Her er Wikipedia siden om den: http://en.wikipedia.org/wiki/The_king_of_kong
En af de bedste dokumentarer i denne stil jeg nogensinde har set, helt derop... Se hele indlægget
Born to kill space
78 emne(r).
1 2 > »

Svar
Zzap!Zzap!Skrevet 21/10-07 22:48 
Jeg har lige set dokumentaren The King of Kong, om Steve Wiebe og Billy Mitchells rekordforsøg i Donkey Kong.
Her er Wikipedia siden om den: http://en.wikipedia.org/wiki/The_king_of_kong
En af de bedste dokumentarer i denne stil jeg nogensinde har set, helt deroppe samme med film som Stone Reader, The Times of Harvey Milk og Roger and Me.
Helt klart anbefalet herfra.

For alle der er interesseret i klassiske arkadespil er den et must, men selv folk der ikke ved noget om emnet, vil helt sikkert blive revet med, fordi filmen spiller på så mange tangenter og på så alment menneskelige følelser.

***SPOILERS***

Der er svært at sige i hvor høj grad instruktøren har sat sig for, at Billy Mitchell skulle være "den onde", og der skal da nok også være dem der er principielt meget imod denne måde at lave dokumentar på, men det er ikke desto mindre meget forfriskende at se et virkeligt drama fra hverdagen præsenteret på en så destilleret oplagt måde.

Det giver en helt ny dimension at tingene virkelig *er* sket og at man kan gå ud og møde de mennesker der er med hvis man havde lyst.

Det er de mange fine små touches, der virkelig gør denne film til noget særligt, som da Mitchell afleverer en Q-Bert maskine til en gammel dame som åbenbart er ekspert i spillet , og da han højtideligt overrækker hende videobåndet med sin rekord, i stedet for selv at tage afsted til turneringen. Altsammen noget der helt åbenlyst (gjort åbenlyst af instruktøren) staget af den medie bevidste Mitchell.

Eller den flimren der bliver set på videobåndet, som igennem hele filmen kommer til at så tvivl om Mitchells rekordforsøg. "Der var vist også noget med at han ikke har slået en rekord, offentligt i 25 år"...
Og slutningen er bare guld! Den vil jeg ikke spoile helt.
Born to kill space
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/10-07 23:41 
Er den ude på DVD? Jeg kan ikke finde den nogen steder.
ChronoChronoSkrevet 07/02-10 18:56 
Jeg har lige fået set den her dokumentar. Den kan jeg godt anbefale. Man får helt lyst til at købe en tilfældig arkade-maskine og sætte en verdensrekord ligesom Wiebe gjorde.

Ham Billy Mitchell er vist bare et af de mennesker man ikke skal dyste mod - han vil altid vinde i sidste ende. Jeg ved ikke om jeg synes han er specielt usympatisk - filmen forsøger selvfølgelig at få ham til at se sådan ud, men i sidste ende kan han vel ikke gøre for at han bare er så meget bedre.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 07/02-10 19:54, rettet 07/02-10 20:19 
Det er en fuldstændig fantastisk dokumentar.

Billy Mitchell: aka The Hot Sauce Man is the King, og så har han hård som en løve :D
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/02-10 19:57 
Eller Sauce? Ja, og så er han oven i købet utiltalende, slesk og svinsk... det bliver ikke meget bedre. :-)
nerosnerosSkrevet 07/02-10 20:18, rettet 07/02-10 20:18 
Hahaha ja jeg mente Sovs ;-)

Billy Mitchell always have a plan!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/02-10 20:28 
Ja det er det indtryk man får efter at have set King Of Kong, men den er også mere drama og manipulation end egentlig dokumentar - producenterne har taget mange friheder og kommer med halve antydninger.
Vurderet udfra flere interviews, artikler, osv. syntes jeg han virker langt fra så slem som KoK giver udtryk for - men filmen er kanon underholdende med ham i rollen som "den onde" som er sjov at hade. En herlig film på mange måder :)

Mitchell's stil med 80er bundesligahår, USA slips, de døde øjne og den stive attitude hjælper heller ikke med hans udstråling ;)
nerosnerosSkrevet 07/02-10 20:30 
Jeg synes han har en fantastisk udstråling :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/02-10 20:33 
Enig... men fantastisk hvad? :D
KTCKTCSkrevet 07/02-10 20:36 
Han er bare selvfed og amerikansk. Han bliver fremstillet så uheldigt i KoK, at jeg har besluttet mig for ikke at dømme ham så hårdt.
Man bør også se Chasing Ghosts: Beyond the Arcade, som følger nogle af de samme mennesker, blandt andet Billy Mitchell. Den er en mere reel dokumentar, og selv om den maler et mere tragisk billede af disse highscore-krigere, så er den bestemt interessant at se.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 07/02-10 20:38 
Kan godt lide den måde han så overlegent spiller PacMan.

The Man
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/02-10 20:42, rettet 07/02-10 20:43 
@KTC: Ja den er bestemt bedre som ægte dokumentar - interessant dækning af arcadens guldalder i USA :)
nerosnerosSkrevet 07/02-10 20:43 
Den kendte jeg ikke! Den skal helt sikkert ses.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 07/02-10 20:44 
neros>
Kan godt lide den måde han så overlegent spiller PacMan.

Det er som at se Neo lege med agenter i The Matrix :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/02-10 21:13, rettet 07/02-10 21:17 
Er Chasing Ghosts: Beyond the Arcade til at få på DVD?

Hrm, apparently not yet....
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/02-10 21:19 
Men hvor meget "spil" og "skill" er der reelt i det, når man "bare" skal memorisere et langt stykke udenadslære? Pacman er jo bare en lang række højre-venstre-op-ned-valg, som kan læres... det kræver ikke hurtige reaktioner, bare en god hukommelse.
KTCKTCSkrevet 07/02-10 21:37 
Se den dokumentar jeg nævner, for så vil du forstå at der er nogle tricks, så man mere eller mindre kan styre spøgelserne, så helt så simpelt er det nok ikke.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 07/02-10 21:55 
Det samme er at sige med Donkey Kong.
Bashful Neophyte
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 07/02-10 22:14 
Jeg er sgu også røget med på Billy Mitchell vognen! Den mand er virkelig fantastisk. Filmen er sikkert manipuleret i alle retninger af instruktøren men det gør den bare til det stykke god underholdning den nu engang er.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
nerosnerosSkrevet 07/02-10 22:33 
Beano>
Det er som at se Neo lege med agenter i The Matrix :)

Haha ja præcist :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 19/02-10 11:53, rettet 19/02-10 11:56 
Weibi... Weebe... Vibe... Steve strikes back (sår'n da)!

"Steve Wiebe reclaims Donkey Kong Jr. world record"
ChronoChronoSkrevet 06/03-10 20:29 
Nu går Walter Day på pension:
http://www.gamesetwatch.com/2010/03/twin_galaxies_founder_walter_d.php
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 10/03-10 11:31 
Så er Billy Mitchell igen vippet af pinden... af Hank Chien :D

"There is a new King of Kong"
SumezSumezSkrevet 10/03-10 11:47 
Firefox er godt nok ikke glad for Joystiq... eller omvendt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-10 11:52 
Virker fint her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 10/03-10 11:52 
Alternativt er der et interview med gutten på Twin Galaxies.

Lige her
happyEDhappyEDSkrevet 10/03-10 14:09, rettet 10/03-10 14:24 
Chasing Ghosts: Beyond the Arcade er ikke vær at se


Der er også en film der hedder highscore, hvor der er en der vil spille missil command i flere døgn uden stop.
Den kan købes via download.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 10/03-10 14:31 
Link?
KTCKTCSkrevet 11/03-10 08:38 
happyED>
Chasing Ghosts: Beyond the Arcade er ikke vær at se
Det var godt nok noget af en subjektiv udmelding. Bare fordi den ikke er så letfordøjelig og scriptet som KoK, og fordi den ikke tegner et ligefrem glansbillede af folkene, så betyder det jo ikke at den ikke er værd at se.
Jeg synes den fungerer noget bedre som dokumentar og kommer fint ind på, hvad der motiverer folk og giver dem lyst til at nørde løs, i stedet for at fremstille dem som superhelte.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/03-10 13:31 
The God of Games

http://www.youtube.com/watch?v=C8WaVzLfqWI
http://www.youtube.com/watch?v=x6W4a653bis
BeanoBeanoSkrevet 15/03-10 13:40 
LOL! Deres Billy Mitchel og Brian Kuh parodier er lige i øjet :)
ChronoChronoSkrevet 19/03-10 18:59, rettet 19/03-10 19:00 
Til GDC sad Steve Wiebe hver formiddag og spillede Donkey Kong Jr. - nogle gange var der tilskuere, andre gang sad han helt alene som her:
The King of Kong: A Fistful of Quarters

Men han havde godt nok nogle skills - det var imponerende at se ham spille, selvom han var langt fra hans egen rekord.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 08/08-10 09:56 
Så er Mitchell tilbage med ny rekord :)

Link:
http://kotaku.com/5607238/billy-mitchell-again-is-champion-of-donkey-kong-+-and-jr-too

Mitchell evidently quit his Donkey Kong game immediately after beating Chien's mark. Asked why, Mitchell said: "Some say I'm being cocky. Some say I'm being lazy. I say, I'm being Billy Mitchell."

Herligt :D
BeanoBeanoSkrevet 20/09-10 15:17 
...den holdt ikke længe.

Steve Wiebe er tilbage som nr 1 :)

"Steve Wiebe regains Donkey Kong World Record from Billy Mitchell"
nerosnerosSkrevet 20/09-10 15:39 
1,064,500 points. Vildt!

Det må være den største highscore-krig i verdenen de har gang i der de to kamphaner ;D
Bashful Neophyte
GilucGilucSkrevet 20/09-10 19:44 
Ja det er helt vildt så meget ræs der har, og stadig er, omkring titlen som verdensmester.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
JonassoeJonassoeSkrevet 20/09-10 20:45 
Synes det er fedt at de tager det så seriøst =D
Hardcore gamers
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
nerosnerosSkrevet 20/09-10 20:50 
Jeg vil også være hardcore!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 11/01-11 08:59 
Nå... så er Chien tilbage på toppen med 1.068.000 point :D

"Plastic surgeon snatches back DK record"
BeanoBeanoSkrevet 30/05-12 08:47 
Og igen...1.110.100

"Donkey Kong Champion Improves His World Record"
BeanoBeanoSkrevet 03/02-18 18:43 
Der er nu sået tvivl om validiteten af Billy Michells DK score... avs!

TG artikel:
http://www.twingalaxies.com/feed_details.php/161/billy-mitchell-accused-of-cheating-at-donkey-kong-record-twin-galaxies-speaks-up/5

Fremlagte beviser hos DK forum som efterfølgende fjernede hans scores fra sitet:
http://donkeykongforum.com/index.php?topic=2055.0
millenniummillenniumSkrevet 03/02-18 18:52 
Har var jo også The Bad Guy :-D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 03/02-18 19:35 
Ja, i hvert fald castet som een ;)

Todd Rogers har vist også været en slem dreng...
SumezSumezSkrevet 03/02-18 20:04 
Så vidt jeg kan se, så går emnet vist bare ud på at de har opdaget at han har spillet på MAME i stedet for et originalt board?
Hvis spillet spiller ens, så har jeg svært ved at se det som snyd. Men DKF tracker separate scores for MAME og PCB, så den skal selvfølgelig ikke stå under PCB.

Det undrer mig lidt at det har været så længe om at blive opdaget, da der så vidt jeg kan se altid har været folk der har haft problemer med de optagelser. Og hvis man ved bare en smule om CRT, så er det en rimelig klar giveaway når billedet tegnes i den retning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 03/02-18 20:12 
Beano>
Todd Rogers har vist også været en slem dreng...

Hvor slem? SÅ slem her?

The King of Kong: A Fistful of Quarters
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 03/02-18 20:15, rettet 03/02-18 20:18 
Hvis påstanden holder, er det naturligvis snyd. Ikke uden grund scores angives seperat, bl.a. fordi MAME gør det meget nemmere at snyde.

Lidt om Todd Rogers sagen her:
https://www.washingtonpost.com/news/early-lead/wp/2018/01/29/a-man-accused-of-cheating-at-video-games-may-lose-his-decades-old-guinness-world-record/

Efit: Cobra Kai slem er meget få ;D
BeanoBeanoSkrevet 03/02-18 21:52 
Robbie Lakeman slår sin egen record med scoren 1.247.700 :D

http://www.twingalaxies.com/feed_details.php/164/donkey-kong-world-champion-beats-his-own-record/6
slk486slk486Skrevet 05/02-18 09:54 
Jeg er næsten mere undrende over at nogen bruger så mange kræfter på at discredite en score - formentlig fordi man ikke selv kan :D
j/k
SumezSumezSkrevet 05/02-18 10:00 
Arh, det er der vist ikke hold i. :) Billy Mitchell's score er langt under det de gode Donkey Kong spillere får i dag. Hvis du ser spillere som Robbie Lakeman og Wes Copeland spille for maximum point, er niveauet langt, langt højere. Mitchell's score lå ikke engang til en top 20.

Husk iøvrigt på at King of Kong er næsten ren fiktion. Det var ikke engang Billy Mitchell der havde verdensrekorden da den blev optaget, og alt hvad han siger er taget fuldstændig ude af context.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 05/02-18 10:13 
Jeg ved ikke hvorfor du bringer King of Kong ind i det? - og har iøvrigt selv nævnt det samme mange gange. Den er klippet som ren spillefilm ;)

Jeg siger bare at der næsten må være noget spite involveret til at bruge så meget krudt på det.
j/k
78 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig