X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Okami til Wii!


Svar
EchoEchoSkrevet 20/10-07 15:26, rettet 20/10-07 15:26 
For et par dage siden fortalte Capcom endelig, at Clover Studios mesterværk af et spil er på vej til Wii.
Det måske mest overraskende aspekt af nyheden er, at det er Ready at Dawn Studios (hovedparten var hos Naughty Dogs indtil Jason Rubin gik), der vil stå for porten. De har tidligere arbjedet på Daxter til PSP og er nu igang med God of War: Chains of Olympus og til PSP.
Jeg har stor tiltro til deres arbejde og glæder mig til at se det færdige produkt.

Samtidig er jeg ved at være godt træt af alle disse ports - jeg vil have nye serier og nye spil til Wii.

Hvordan ser I på dette, og har I tænkt jer at købe Okami til Wii? Også selvom I har spillet det på PS2?

Didier Malenfant fortæller om projektet.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
FourDFourDSkrevet 20/10-07 17:27 
På trods af at spillet --bare-- er en port, skal jeg have det alligevel. Jeg fik aldrig prøvet det på PS2'eren, så det er et åbenlyst must-have, for sådan en lidt for stædig nintendoboy som mig.
At spillet ikke bliver finpudset grafisk er lidt synd.
Wii'en er jo trodsalt lige den der halve (eller er det hele?) gang stærkere end Gamecuben, som bekendt kunne præstere mere grafisk end PS2.

Synes efterhånden at det er hverdagsføde at Wii ejere skal bespises med ligegyldige ports og hand-downs. Kunne godt savne en lille håndfuld grafiske show-off spil på wii'en, nu hvor Super Mario Galaxy snart beviser at Wii KAN præstere mere end sidste generations konsoller.
Selvfølgelig kan Wii'en ikke betegnes som en next-gen konsol (nærmere.. alternative-gen), men derfor er det da ikke fair at den skal behandles som en last-gen konsol af ignorante spilproducenter.

Når.. Men hvis spillet udkommer som en budget-title så skal jeg have det, opdateret grafik eller ej.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
EchoEchoSkrevet 20/10-07 17:40 
Hvis jeg aldrig havde brugt penge på spillet eller spillet det, så vil jeg uden tvivl købe det til Wii, men da jeg allerede har brugt de ~350,- på Okami til PS2 og gennemført det, så er jeg lidt i tvivl.
Jeg er glad for, at RaD ikke piller ved selve spillet eller prøver at tilføje det noget, men som du selv siger, så kunne det være rigtig lækkert med et par grafiske opdateringen. Jeg glæder mig i hvert fald til at se det køre.

Hvad er budget i DK? RE4 Wii edition kostede nærmest det samme som helt nye Wii spil. Uforståligt.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
FourDFourDSkrevet 20/10-07 18:18 
RE4 gik da for små 150kr mindre i retail end f.eks. Twilight Princess
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
EchoEchoSkrevet 20/10-07 19:11 
Det kom an på, hvor man købte ind.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/04-08 19:24 
Puha - den er pinlig!!! :)

UPS!!!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HankyHankySkrevet 21/04-08 19:39 
Nej, det er godt nok ikke alt for heldigt :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KTCKTCSkrevet 21/04-08 20:13 
Først Mario med "MR GAY" og nu dette. Der tegner sig et interessant mønster omkring Wii-spillenes coverart, og personligt finder jeg det da ganske underholdende. Det er en ny form for kunst :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WikzoWikzoSkrevet 21/04-08 20:54 
Jeg forstår ikke, hvordan sådan noget kan ske. Det virker utrolig uprofessionelt, men hva' fa'en, jeg køber spillet alligevel. Jeg håber, det sælger godt, så udviklerne får mulighed for at lave en fortsættelse.
JuggernautJuggernautSkrevet 21/04-08 21:00 
Kunne slet ikke se det i starten. Jeg tænkte at alderen nu måtte være begyndt at trykke lidt. Men efter at have luret det nederste billede og derefter sammenlignet med det formodede cover, er det nemt at se...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 22:05, rettet 21/04-08 22:06 
LTWW>
Jeg håber, det sælger godt, så udviklerne får mulighed for at lave en fortsættelse.

Ja, jeg får også helt lyst til at købe det igen til Wii... bare for at få det i widescreen, 480p og med wiimote paintbrush ;)

Men er det oprindelige udviklingshus (Clover Studio) ikke nedlagt?

Bliver det mon budget titel i Europa som RE4?
HeroldHeroldSkrevet 21/04-08 22:07 
Jo, Clover er vist helt død.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/04-08 22:09 
Jeg skal helt sikkert have spillet til Wii, på trods af at jeg ejer det til PS2 - min grund er udelukkende de visuelle forbedringer i forhold til originalen :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig