X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d fightere


Svar
Alf81Alf81Skrevet 19/10-07 03:35, rettet 25/10-07 02:46 
Da 2D fighters optager en god del af min tid, tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne oprette en tråd om genren. Vi er vel alligevel en lille håndfuld herinde, der holder så meget af denne fantastiske type spil, at man vil kunne holde liv i en sådan tråd. Igen, da vi nok kun er en lille håndfuld, vil tråde der omhandler et enkelt spil i genren nok desværre hurtigt dø ud.

Jeg så gerne, a... Se hele indlægget
Ting om dét og pis.
1'425 emne(r).

Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/03-12 15:57 
Alf81>
Så længe systemet er ligeså overlegen som i Capcoms andre fightere, så kan jeg ikke se nogen grund til at snyde sig selv for det. Det er trods alt lidt vigtigere end grafik.

Jeg har det ikke sådan, det handler også om charme og stil også. Det syntes jeg ikke SSFIV har så meget af da det er 3d. Du købte jo heller ikke Death Smiles II, da det er i 3d. Der er gameplayet vel det samme som det er i det første Death Smiles.
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 04/03-12 16:05 
Jeg købte ikke DeathSmiles II, pga at det ikke er et ret godt spil.

Du kender mig da nok til at vide, at jeg er meget glad for 2D og sprites, og at jeg, for det meste, vil foretrække det fremfor 3D og polygoner. Men når alt kommer til alt, så vil jeg fandme hellere spille et godt, okay flot spil, fremfor et okay spil med flot grafik.
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/03-12 16:30 
Ok, men jeg huskede det som at du kun syntes det var grimt og ikke at det også var et dårligt spil. Syntes bare for mig at 3d fight spil blevet trætende at se på(fx SSFIV). Så vil heller bare blive ved med at spille Blazblue, da jeg syntes det har det hele. Jeg er klart enig i at det også skal have et godt gameplay og det ikke kun pga det er et 2d fightspil jeg køber det for. Det nye KOFVIII er flot, men gameplayet er ikke så sjovt, så det orker jeg heller ikke at spille.
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 04/03-12 16:36, rettet 04/03-12 16:38 
For mig, har det meget med førstehåndsindtrykket at gøre. Efter man har spillet et spil længe nok, synes jeg slet ikke man lægger mærke til grafikken længere.

Har heller aldrig sagt, at jeg ikke synes at DSII er pissegrimt :)

EDIT:

I hvert fald i forhold til det første.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 04/03-12 19:56 
Er du sikker på at DS2 er dårligt? Hvor meget har du spillet af det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 04/03-12 23:52 
Jeg spillede Elgens, en lille times tid, til noget træfværk. Jeg brød mig i hvert fald ikke nok om det, til at jeg efterfølgende gad investere i det.
Ting om dét og pis.
spectrespectreSkrevet 30/03-12 13:35 
GodsGarden Capcom SFxT event starter nu. Mener det er det første officielle SFxT event i japan.

Link...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
nerosnerosSkrevet 05/04-12 21:24 
Hvilken Saturn version skal man købe hvis man gerne vil have Street Fighter Collection. Er det Capcom Generation 5 eller den der double cd version som bare hedder Street Fighter Collection vist nok?

Det spil jeg mest er ude efter er Super Street Fighter II turbo. Her er en intro, men det hedder godt nok noget med et "X" i sin titel det har jeg aldrig set før?

Grafikken og design stilen i SSFIIT er uovertruffen helt ude at skide fedt lavet! WOW! Tænk at jeg virkelig ikke har det endnu??

Så hvilken version skal man købe?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/04-12 21:58 
II X er Turbo i Japan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Street_Fighter_II_Turbo

Jeg har ikke prøvet Capcom Generation 5, men Collection har både Super Street Fighter II, Super Street Fighter II X og Street Fighter Zero 2' (DASH). Det er skide godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 05/04-12 22:33, rettet 05/04-12 22:51 
Konsolkongen>
Jeg har ikke prøvet Capcom Generation 5, men Collection har både Super Street Fighter II, Super Street Fighter II X og Street Fighter Zero 2' (DASH). Det er skide godt.

Aha ok sejt det lader til at Collection skal købes hjem i en lynende fart så :D Damn og jeg har allerede købt alt for meget Saturn spil for denne måned.

Her er også lidt mere om forskellen på de to SFII collections:
http://en.wikipedia.org/wiki/Street_Fighter_Collection

Det kunne godt se lidt ud som om at Capcom Generation 2 også kaldt Street Fighter Collection 2 alligevel er den bedste version, men nu køber jeg SFII collection først ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-12 00:10 
Tja der er det originale Street Fighter II og Hyper Fighting på Generations 5. Collection har Zero 2' Dash som skiller sig en hel del ud fra Street Fighter II-serien.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 06/04-12 00:30, rettet 06/04-12 00:31 
Konsolkongen>
Tja der er det originale Street Fighter II og Hyper Fighting på Generations 5. Collection har Zero 2' Dash som skiller sig en hel del ud fra Street Fighter II-serien.

Ja det er rigtigt. Der skulle være små ændringer i gameplayet hos versionerne på Generations 5 i forhold til arkade versionerne og Capcom ser dem åbenbart som ultimative versioner som de har brugt fremover.

"It appears that the Street Fighter Collection 2 versions of World Warrior, Champion Edition, and Hyper Fighting have been chosen by Capcom as the master source material for future ports of the games,"

Man kan hurtigt blive meget forvirret over Street Fighter serien. Der findes så hulens mange forskellige versioner ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-12 01:02 
Det var jeg ikke klar over. Jeg mener bare at de tre spil på Generations 5 er ret ens, hvorimod Zero 2 Dash skiller sig meget ud på Collection og dermed får man måske mere variation for pengene.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 06/04-12 10:28 
Konsolkongen>
Det var jeg ikke klar over. Jeg mener bare at de tre spil på Generations 5 er ret ens, hvorimod Zero 2 Dash skiller sig meget ud på Collection og dermed får man måske mere variation for pengene.

Nu er det også Super Street Fighter II Turbo jeg er ude efter, og den findes kun på Collection. Det er allerede købt hjem nu :-) Også Mega fedt at Zero 2 Dash er med på disken. Det er en sindsygt fedt spil jeg har Zero 2, men har altid ønsket mig den opdaterede version :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-12 11:54 
Det er også et sejt spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 06/04-12 12:12 
Konsolkongen>
Det er også et sejt spil :)

Jeg er verdensmester i det!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 13/04-12 22:04 
Så har jeg fået Street Fighter Collection til Saturn.

Jeg er helt vild med Super Street Fighter Turbo 2X. Hvorfor i alverden har jeg aldrig spillet det ordenligt før? Det kunne meget vel godt ske at komme i neros's top 5 fighters of all time.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 13/04-12 22:14 
Altså, Super Street Fighter II X? Indtil PS2 opsamlingen udkom, var det Dreamcast-versionen man spillede, hvis ikke på arcade. Det tætteste man kommer på arcadeperfekt port, ever!
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 13/04-12 22:31, rettet 13/04-12 22:37 
Hov ja det er uden "Turbo" :-)

Ja jeg kan godt huske der var en Dreamcast version også, men det var vist ikke som en opsamling men single game ikke?
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 13/04-12 23:39 
Jo, det er kun SSFIIX. Selvfølgelig med online multiplayer.
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 14/04-12 00:17 
Alf81>
Jo, det er kun SSFIIX. Selvfølgelig med online multiplayer.

Jeg husker det som: "Selvfølgelig med online multiplayer der kun virker i Japan", husker jeg forkert?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-12 00:18 
Det er "Selvfølgelig med online multiplayer der kun VIRKEDE i Japan" :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 14/04-12 00:30 
Mente bare at det vel var et salgsargument. Altså, ud over at være en sindssyg god port. Anede ikke at kun japanerne kunne feste.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 14/04-12 10:33 
Hvad er forskellen mellem de forskellige porte andet end loadtider?
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/05-12 20:09 
The bear necessities of Persona 4 Arena

http://youtu.be/Wx8VKwYUbFQ
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/06-12 01:15 
Fremvisning af Persona 4 Arena på E3
http://www.youtube.com/watch?v=VyfD0oh3-pE
spectrespectreSkrevet 20/06-12 09:53 
Nogen der ved om de har fixet lyden i SFxT til Xbox 360?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/06-12 12:25 
De patchede et eller andet for nyligt, men det var vidst mest for at fixe en Rolento bug og et par andre ting. Ved ikke med lyden.
spectrespectreSkrevet 26/06-12 08:21 
Så er det ved at være EVO 2012 tid. D. 5-6 juli går det løs. Kunne læse på SRK at 40 lande er repræsenteret i år, og total price pool på over $100.000 fordelt på 7 spil titler.

Der bliver streamet på Twitch.tv. Er spændt på at se Street Fighter X Tekken 2v2.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/07-12 09:29 
Her er noget spændende info om Persona 4 Arena. Selvom genren låner sig selv mest til multiplayer, er der en 30 til 40 timer lang story mode i spillet.

http://andriasang.com/con1r2/p4arena_story/
spectrespectreSkrevet 05/07-12 08:10 
Så er det imorgen at EVO 2012 starter
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
spectrespectreSkrevet 06/07-12 08:46 
EVO 2012 starter klokken 16:00 idag og dag 1, fortsætter til 06:00 lørdag morgen. Dag 2 start lørdag 16:00 osv.

Der er 3 officielle streams i linket forneden. Det ser ud til at Stream 1 (Gameplay 1) viser SSFIV:AE hele dag 1, mens stream 2 (Gameplay 2) viser KoF XIII og SC:V.

EVO 2012 live streams
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/07-12 08:52 
Sejt!
Alf81Alf81Skrevet 06/07-12 10:00 
Spændende.

http://www.capcom-unity.com/brelston/blog/2012/07/05/marvel_vs_capcom_origins_coming_to_xbla_and_psn_in_september
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 06/07-12 10:08 
JA DA!! :D
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 06/07-12 10:11 
Hvor er jeg sløv i dag... Det er åbenbart allerede blevet smidt op i 'PSN/XBLA/Wiiware spil på vej' :/
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/07-12 12:50 
Persona 4 Arena vil være det første PS3 spil der er regionslåst, så det er en lille advarsel til folk der havde tænkt sig at importere.
Heldigvis udkommer det også i PAL nogenlunde samtidig som US.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=481227
NaieraNaieraSkrevet 07/07-12 13:24 
Atlus har udtalt:

This is NOT the beginning of a new ATLUS policy, nor do we view it as a precedent or a slippery slope," Atlus wrote in an official statement. "This is an isolated case, a situation precipitated by a number of factors, some of which are simply out of our North American hands. Moreover, and perhaps there is no way to convince our fans of this considering the magnitude of the betrayal many are feeling, but we are not doing this out of malice or a desire to control.

Så himlen falder ikke, eller noget i den retning. Det er godt at vide for mig, hvis jeg skulle finde på at købe spillet, at jeg skal have den japanske udgivelse, for at kunne spille det ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/07-12 17:33 
Evo er igang med Marvel lige nu og jeg er igen betaget af hvor hurtigt et spil det er. Selvom det er finalerne, går der ikke mange sekunder før nogen af kampene er overstået.
Alf81Alf81Skrevet 08/07-12 13:33 
1up>
Nogen der ved om de har fixet lyden i SFxT til Xbox 360?

Det lader til at det er fixet, i PS3 versionen i allans fald.
Ting om dét og pis.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 08/07-12 13:36 
Desværre så har de mange børnesygdommen ødelagt det meste hype om det spil, og her var lydproblemet online kun den mindste del af sagen :s
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
spectrespectreSkrevet 08/07-12 15:49 
Med EVO 2012 har FGC vist også vist at de ikke er interesseret i SFxT. Det eneste der bliver vist på stream er finalen.

Har ikke kunnet finde brackets nogen steder, så jeg har ingen ide om hvem der gik videre fra pools osv.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 08/07-12 16:40 
Naiera>
Atlus har udtalt:

This is NOT the beginning of a new ATLUS policy, nor do we view it as a precedent or a slippery slope," Atlus wrote in an official statement. "This is an isolated case, a situation precipitated by a number of factors, some of which are simply out of our North American hands. Moreover, and perhaps there is no way to convince our fans of this considering the magnitude of the betrayal many are feeling, but we are not doing this out of malice or a desire to control.


Det er godt nok en ærlig og personlig udmelding at komme med fra et stort firma. Ikke særlig specifik omkring årsagen til at det er blevet sådan, men Atlus er virkelig et af de firmaer der gentagne gange bliver ved med at udvise en efterhånden sjældent sympatisk tilgangsvinkel til deres forretning.
Nu må de godt snart se at få udgivet Etrian 4 i US...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/07-12 03:12, rettet 09/07-12 06:25 
Hold da op hvor er King of Fighters finalen spændende. Man får helt lyst til at spille det!

http://youtu.be/BFSs5ygXgR4
spectrespectreSkrevet 09/07-12 07:54 
iPhone 4s, twitch.tv app, 3g mobilnet, SSFIV:AE finals

får ikke lavet så meget lige nu på arbejde...

2d fightere
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
spectrespectreSkrevet 09/07-12 08:54 
Så forresten noget igår efter Soul Calibur V finalen. Mener det hed Injustice: Gods among us. Et DC Comics fighting game der så ud til at bruge MK9 engine. Det så ihvertfald stift ud. Det der dog var spændende var, at man brugte meget af baggrunden som våben, og man kunne kaste folk ned fra bygninger, og køre med elevator til andre plan ligesom f.eks. Dead or Alive eller UMK3.
Af spilbare figurer var der Flash, Superman, Batman og en zombie gut som jeg ikke kan huske hvad hedder. På character select kunne man bl.a. også se Wonder Woman.

Det der ikke så så fedt ud var at der var lange non-controllable situationer, ligesom SSFIV ultra's. Så fedt nok ud når det blev udført, men de tog for lang tid, så jeg kan hurtigt se, at det er noget folk bliver trætte af at se på.

eks. 1:
Superman tæver flash ind i en elevator (animation start). Elevatoren kører op, og man kan se elevatoren får buler fordi Superman brings the smackdown. Elevatoren åbner og Flash bliver smidt ud (animation slut). Tog nok 10 sekunder.

eks. 2:
Flash laver en combo der ender i en 'super?'. Animationen starter, og flash løber voldsomt hurtig. Der zoomes ud i rummet, så man kan se hele jordkloden, og Flash giver en omgang, hele jorden rundt, og indkasserer 4.000,- når han passerer start. Tror den animation tog ca. 5 sekunder.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/07-12 13:37 
Jeps. Der er en præsentation af det her.
http://youtu.be/utJVXUaI84c
KroeboCopKroeboCopSkrevet 09/07-12 13:40, rettet 09/07-12 13:46 
Er der ikke en list over de forskellige spil om hvem der kom på hvilke pladser? Vil gerne se hvor fx Daigo endte. Det var ellers hyggeligt at se de sidste 3 dage, selvom det mest var SSFIV der var sjovest. Sjovt at se en live der friede også :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 09/07-12 13:47 
Daigo blev nummer 5.

Resultater
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
spectrespectreSkrevet 09/07-12 13:57 
Er voldsomt skuffet over SF 'time over' Tekken. Det var godt nok kedeligt at se på. Marvel 3 var fedt som altid, og SSFIV var igen bedst synes jeg. Fik dog ikke set noget KoF XIII, men det skulle have været ret awesome.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
1'425 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig