X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d fightere


Svar
Alf81Alf81Skrevet 19/10-07 03:35, rettet 25/10-07 02:46 
Da 2D fighters optager en god del af min tid, tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne oprette en tråd om genren. Vi er vel alligevel en lille håndfuld herinde, der holder så meget af denne fantastiske type spil, at man vil kunne holde liv i en sådan tråd. Igen, da vi nok kun er en lille håndfuld, vil tråde der omhandler et enkelt spil i genren nok desværre hurtigt dø ud.

Jeg så gerne, a... Se hele indlægget
Ting om dét og pis.
1'425 emne(r).

Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/08-11 22:10 
NICE, håber det bliver live streaming!
Hoid to colony C05 where the computer is...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 02/08-11 23:11 
Kindevu er fantastisk.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Alf81Alf81Skrevet 02/08-11 23:19 
Ja nemlig - Golden Fatty! :D
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/08-11 23:29, rettet 02/08-11 23:32 
Køber måske også spillet jen daw, men nu kommer verden bedste spil jo snart. Så øv, ville ellers gerne tror jeg.

Edit:
SSFIVAE Bean 2000
Hoid to colony C05 where the computer is...
spectrespectreSkrevet 03/08-11 08:15 
fandt nogle gamertags på nogle af verdens toptier spillere. Så kan man jo lure nogle replays osv på XBL :)

GameInn = Daigo
Mago2dgod = mago
Not Latif = Latif
porkloafking = wolfkrone
Xian SG = xian
Tokido77 = Tokido
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
spectrespectreSkrevet 03/08-11 10:35 
Der er en hel del dokumentarer under produktion mht. fighting game communitiet, f.eks.:
Balrog: Behind the Glory
King of Chinatown
I Got Next
Focus

som jeg tidligere linkede til et eller andet sted, så kan man hente I Got Next (short Cut) kort version på nettet, men til Evo 2011 var der screening af de 3 andre. Balrog Behind the Glory kan findes på youtube, men idag fandt jeg ud af, at man kan se Focus, der omhandler Mike Ross (E.Honda), og den kan ses gratis på G4TV.

Balrog: Behind the Glory
http://www.youtube.com/watch?v=E9KvRDaIpbs

Focus
http://www.g4tv.com/videos/54396/focus-a-g4-films-presentation/
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JonassoeJonassoeSkrevet 03/08-11 12:44 
1up>
Not Latif = Latif

Mindgames
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
Alf81Alf81Skrevet 03/08-11 12:50 
Ahaha...
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/08-11 19:45 
Quicklook af 3rd Strike

Glæder mig mere og mere
http://www.youtube.com/watch?v=FhNe6e9kbmA&feature=feedu
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/08-11 20:37 
Crap, nu er der snart ikke nogen vej udenom længere. Capcom og Cave tvinger mig til at købe en 360'er :(
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/08-11 21:28 
Nu er vi også ved at være ovre i næste generation. Så kan du godt forsvare at købe en retro konsol som f.eks. Xbox 360 :)
SumezSumezSkrevet 04/08-11 21:55 
Men hvis det er pga. Cave, så vær lige på forkant med moden og køb en japansk. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 04/08-11 21:59 
Tørt..
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 04/08-11 22:31 
Jeg sidder og spiller lidt SSFIV AE og er blevet ret vild med Evil Ryu. Har vundet et par kampe online men damn det er lang tid siden jeg har haft spillet tæt på.
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 05/08-11 00:30 
Det er et godt spil må man erkende, men Evil Ryu...
Ken med hat og du er flyvende! :D
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/08-11 01:23 
Hvad var det for et spil hvor der var en Evil Ken? Mener han havde hvid afro?
spectrespectreSkrevet 05/08-11 07:07 
Darkbeat>
Quicklook af 3rd Strike

Glæder mig mere og mere
http://www.youtube.com/watch?v=FhNe6e9kbmA&feature=feedu

glæder mig også ret meget. Er dog noget bekymret for online niveauet....

jeg kan sagtens tæve CPU'en, men det er jo en helt anden snak når det er online, og når der så ovenikøbet er en hel del der er bekendt med spillet i forvejen, så tror jeg at jeg står til at få mega øretæver.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarklynoonDarklynoonSkrevet 05/08-11 08:35 
du tænker nok på snk vs capcom chaos´s violent ken
Mortal Kombat the mother of all fighting games
SumezSumezSkrevet 05/08-11 08:41, rettet 05/08-11 08:42 
Uden tvivl :P

2d fightere

Desværre ser han ikke ligeså vigtig ud ingame :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 05/08-11 12:13 
Det eneste spil hvor Ken er sej på den gode måde er 3rd Strike.

Og han er sej!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 05/08-11 16:45 
Kristensen>
Det er et godt spil må man erkende, men Evil Ryu...
Ken med hat og du er flyvende! :D

Haha! Er det Kens cowboyder outfit du mener? Evil Ken kunne være mega fedt men ham har SNK jo nok license på ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 05/08-11 16:53 
Er der overhovedet nogen outfits i spillet der ikke skal købes som DLC?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JonassoeJonassoeSkrevet 05/08-11 17:01 
Nope

Synes det kunne være fedt hvis de bare inkluderede kostumerne i spillet, men det er ikke noget jeg gider at betale for.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
spectrespectreSkrevet 05/08-11 17:27 
er alle outfits ikke med i disc versionen af arcade edition?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/08-11 19:13 
1up>
glæder mig også ret meget. Er dog noget bekymret for online niveauet....

jeg kan sagtens tæve CPU'en, men det er jo en helt anden snak når det er online, og når der så ovenikøbet er en hel del der er bekendt med spillet i forvejen, så tror jeg at jeg står til at få mega øretæver.

Jeg har stadig ikke vundet en kamp i noget online spil endnu, men tag med til SSKT. Syntes selv at det plejer at være nemmere offline... Især når folk har fået et par øl.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 05/08-11 20:38, rettet 05/08-11 20:40 
Sumez>
Er der overhovedet nogen outfits i spillet der ikke skal købes som DLC?

en af outfit pakkerne var gratis i en periode, ellers skal alle købes
Mortal Kombat the mother of all fighting games
spectrespectreSkrevet 08/08-11 12:35 
Lupinko strikes again. Lupinko har før i tiden leaked nye characters i capcom spil og har altid været korrekt i sine gæt. Nu har han kommet med en komplet roster til SFxT:

STREET FIGHTER

Ryu / Ken Masters

Chun Li / Cammy White

Guile / Abel

Dhalsim / Sagat

Hugo Andore / Poison

Cody Travers / Guy

Sodom / Rolento F. Schugerg

Ibuki / Makoto Rindou

Zangief / Rainbow Mika

Sakura Kasugano / Kanzuki Karin

Mayor Bison / Juri Han

Secret Character: Evil Ryu o Akuma.

TEKKEN

Kazuya Mishima / Nina Williams

King / Craig Marduk

Julia Chang / Bob

Hwoarang / Steve Fox

Yoshimitsu / Raven

Jin Kazama / Ling Xiaoyu

Bryan Fury / Jack

Lars Alexandersson / Alisa Boskonovitch

Paul Phoenix / Law (no se sabe cuál de los dos si Forrest o Marshall)

Asuka Kazama / Emilie de Rochefort

Heihachi Mishima / Kuma

Secret Character: Devil Kazuya o Devil Jin
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/08-11 13:53 
Juri Han helt sikkert!

Godt at se Rainbow Mika vende tilbage også, samt at få en form for confirmation af én af mine tekken favoritter nemlig Law.

Mærkeligt at Lei Wulong ikke er med... Virkede ellers som en no-brainer.
spectrespectreSkrevet 08/08-11 13:57 
Det er ikke en officiel liste, men Lupinko's spådom, som han har været ret så succesfuld med førhen. Kan huske da han leakede SSFIV listen der announcede capcom 1 ny figur ad gangen og hver gang var det en på Lapinkos liste.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
nerosnerosSkrevet 08/08-11 19:37, rettet 08/08-11 19:39 
Sidder hernede i det mørke sønderjylland og kan slet ikke vente til at komme tilbage til SSFIV AE for at tæve løs med Evil Ryu online. Tror jeg er blevet lidt hooked på spillet igen :D

Håber man vil bringe Hugo ind i spillet det kunne være så fedt! Han ser så vild ud!
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/08-11 19:45, rettet 08/08-11 19:48 
Sidder og kigger på et realistisk udseende spil der hedder Death Cargo... Ja, nogen SKAL jo lave et Thrill Kill for denne generation.

http://www.necrostorm.com/games/deathcargo/deathcargo.html
3of193of19Skrevet 08/08-11 23:04 
Efter at se noget af det bras, havde jeg lige brug for en "palette cleanser". PON PON WAY WAY WAY!
SumezSumezSkrevet 09/08-11 08:13 
3of19>
PON PON WAY WAY WAY!

For det er jo ikke meget mere mærkeligt :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 09/08-11 09:48 
Mærkeligt ja, men der er da ikke meget bedre til at komme af med sådan en gang dystopisk kynisk skrammel som Death Cargo end overgearet glad japansk pop med en skør musikvideo :)
JonassoeJonassoeSkrevet 09/08-11 10:31 
Realistisk my ass
http://www.youtube.com/watch?v=_YIT7Lhd4rs&feature=channel_video_title
(Ikke for sarte sjæle, på samme måde som Wishmaster ikke er for sarte sjæle).
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/08-11 17:36 
Der er sådan noget helt Ballz 3D over beskrivelsen

"SFEX2 PLUS is the definitive Street Fighter game. Buy this and be content that there won't be a sequel on PlayStation as the machine is pushed to the maximum. Awesome 3-D characters each beautifully modelled, fantastic new characters, new bonus games galore, tonnes of spectacular effects, more bone crunching special moves, a unique Directors Mode and loads of secrets to find.

SFEX2 PLUS is the best Street Fighter game ever. It doesn't get any better than this."

Street Fighter EX2 hos Amazon
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/08-11 21:10 
Har fået Phantom Breaker ind af døren idag som nok kostede mig væsentligt mere end hvad det i virkeligheden nok er værd, men jeg syntes at jeg bliver nødt til at købe NOGET for at kunne forsvare købet af min Jap 360'er.

Spillet ser sådan hér ud:
http://youtu.be/WahGAuZh9b4
nerosnerosSkrevet 09/08-11 22:31 
Det må jeg prøve engang :-)

Nu da vi er ved det med Jap 360'er er der så en liste et sted over 2d fighters til maskinen? Har kikket kort efter den slags på nettet men har kun fundet ud af at der er et par af slagsen på vej i stedet og de ligner allesammen girly fighters ;-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/08-11 22:54, rettet 09/08-11 22:55 
De kan mere eller mindre tælle på en kejthåndet nemlig Phantom Breaker og Arcana Heart 3. Sidstnævnte udkommer endda i PAL om et par dage.

Som tidligere nævnt er Ougon Musou Kyoku X og Aquapazza på vej og jeg har hørt at FK Digital er ved at ansætte nogen til at lave en konsol port af Chaos Code... Så ja: Rent Girly fighters :D

Jeg har ikke lige styr på om der ligger noget fighter relateret på XBLA som man kun kan få i Jap, men vil straks efterforske det.
nerosnerosSkrevet 10/08-11 07:32, rettet 10/08-11 07:33 
Var det ikke Arcana Heart 3 vi spillede til sidste træf? Girly fighters er slet ikke så dumme, men det kunne være godt med noget andet til en afveksling. Men nu kommer KOFXIII snart!

..og nej KOF er heller ikke nogen Girly fighter :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 10/08-11 08:28 
Du har godt nok mange damefighters efterhånden, Bo :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 10/08-11 10:15 
"Chinatown Fair" er blevet udgivet på Vimeo. Det er en kort documentar om Arcadehallen Chinatown Fair der lukkede i februar i år.

Det var bl.a. her at Justin Wong og Long Island Joe spillede/øvede sig.

http://vimeo.com/26900954
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
spectrespectreSkrevet 10/08-11 10:31 
til dem som mangler point til at købe 3s:oe så prøv denne side:
http://pointheaven.com/

er der nogen der kender steder hvor de kan fåes billigere?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 10/08-11 10:35 
Jeg kender ingen der er billigere, bruger selv Pointheaven.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/08-11 13:49 
Sumez>
Du har godt nok mange damefighters efterhånden, Bo :)

Ja det er åbentbart en hel subgenre af fightere. Gik lidt med tanker om at lave en video om dem på et tidspunkt. Mistænker lidt at det er startet med at nogen har spillet Chun-Li i Street Fighter II og så besluttet sig for at lave Sailor Moon vs spillet og Pretty Fighter.

Det sjove er at det meste er noget totalt bras hvor dét at der er pige fightere skal maskere et dårligt gameplay, men så er der lige pludselig nogen der bliver seriøse og begynder at lave sådan noget som Arcana Heart med rigtig dybe systemer, turneringer og fighter tiers....

Pretty Fighter
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/08-11 14:03, rettet 10/08-11 14:07 
1up>

Det må være så trist for dem at Chinatown Fair lukkede. Kan så godt følge dem :=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
3of193of19Skrevet 10/08-11 14:04 
Jeg tror den eneste "girl fighter" der kommer til at due noget er Skullgirls

Link...
SumezSumezSkrevet 10/08-11 14:31 
Jeg synes virkelig det spil ser forfærdeligt ud, jeg kan slet ikke klare anime-wannabe-stilen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 10/08-11 14:37 
Det er en ret speciel stil. Synes personligt det ser tilpas skørt ud. Minder mig egentlig meget mere om Looney Tunes end anime. Spilsystemet ser også ud til at være i top. de har virkelig gjort sig nogle tanker om hvordan man kan lave et hardcore fighter spil med masser af combo potentiale men stadig gøre det balanceret. F.eks. hvis man kalder en assist ind med et low attack og samtidigt laver et overhead angreb er det ikke unblockable ligesom i MvC. Eller at der er ret simple infinites, men at de kan knækkes med en speciel burst der kun virker mod infinites.
spectrespectreSkrevet 11/08-11 12:10 
har aldrig rigtigt gidet at se noget SFxT, da "pffft" det er tekken, og tekken i 2d virker totalt forkert. Men kom til at se nogle videoer fra evo11, og nu tror jeg at jeg er kommet til at hype mig selv lidt. Synes grafikken og stilen er virkelig lækker, og gameplayed ligner MvC1 meets SFIV. Ser rigtig fedt ud, og glæder mig til at se hvordan det bliver modtaget.

synes dog capcom er ved at sprede spillerne på alt for mange titler. super 4, umvc3, sfxt og måske et nyt vampire hunter/savior samtidigt med 3s:oe, hdr og mvc2 på xbla.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
1'425 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig