X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d fightere


Svar
Alf81Alf81Skrevet 19/10-07 03:35, rettet 25/10-07 02:46 
Da 2D fighters optager en god del af min tid, tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne oprette en tråd om genren. Vi er vel alligevel en lille håndfuld herinde, der holder så meget af denne fantastiske type spil, at man vil kunne holde liv i en sådan tråd. Igen, da vi nok kun er en lille håndfuld, vil tråde der omhandler et enkelt spil i genren nok desværre hurtigt dø ud.

Jeg så gerne, a... Se hele indlægget
Ting om dét og pis.
1'425 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
Alf81Alf81Skrevet 28/07-09 22:45 
Super Battle Opera. Det eneste der tæller :D
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 28/07-09 23:28 
Aha ok måtte lige google det også før jeg fattede noget ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-09 23:32 
Alf81>
Blazblue er som ArcSystem nu kan lave dem. De kompensere for et godt spil med en masse fyld.

Er det ikke sådan med alle firmaer? Ud fra hvor mange characters i reelt spiller med i SFIII så må 70% af dem også være fyld deri.

Guilty Gears problem for mig er at alle characters skal spilles SÅ sygt forskelligt. Hvilket for mig gør det meget svært at vænne mig til mere end 3-4 characters at spille med.
Det problem har SFIII måske delvist også men for mig virker det som om de alle ligger forholdsvist tæt op ad hinanden og er klart lettere at gå fra en character til en anden.

Det skal ikke ses som kritik af SF for det savner jeg selv lidt ved Guilty Gear. Alligevel vil jeg altid vælge et godt og sjovt spil med overfedt gameplay frem for "let tilgængelighed"... ;)

Men ville det ikke være bedst at prøve et spil som BlazBlue før man klandrer det for kun at være fyld? Det lyder i hvert fald ikke realistisk når der kun er 10 characters...
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 28/07-09 23:54, rettet 28/07-09 23:54 
Jeg tror ikke SF 3rd Strike er let tilgængeligt for jeg fatter ikke en brik af det spil? ;-)

Noget andet er så tror jeg ikke BlazBlue er en helt almindelig fighter. Jeg tror der er mere under solen end bare et flot spil med kød på benene. Jeg tror faktisk vi har med et ganske udmærket spil at gøre her.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-09 00:01, rettet 29/07-09 00:02 
Nej det er det selvfølgelig ikke :) Men det jeg mener er at alle characters moves udføres nogenlunde ens. Der skal selvfølgelig massiv træning til før man kan mestre dem.

I GG er det meget forskelligt hvordan moves laves fra character til character. Enkelte characters skal sågar bruge "taunt"-knappen til at udføre moves... crazy shit.
Det er det jeg synes er lidt træls ved GG. Ellers er det objektivt set et langt bedre spil end SFIII ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 29/07-09 00:05, rettet 29/07-09 00:08 
Konsolkongen>
Nej det er det selvfølgelig ikke :) Men det jeg mener er at alle characters moves udføres nogenlunde ens. Der skal selvfølgelig massiv træning til før man kan mestre dem.

Enig :-)

Men jeg må indrømme jeg virkelig har svært ved at fatte det gameplay i SFIII? Måske jeg bare er ringe til moderne fighters.. :-/

Det går dog lidt bedre med Hokuto No Ken :-)
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/07-09 01:42 
Du skal nok tage kongens SFIII ekspertise med et gran salt :)
I hans verden trives ord som camping og cheapness i fighter-sammenhæng i bedste velgående eksempelvis ;)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-09 15:02, rettet 29/07-09 15:03 
Hvis Charter så skråsikkert kan udtale sig om fyld i et spil han aldrig har prøvet så synes jeg bestemt ikke mine SFIII sammenligninger er noget at løfte bryn over...

Din måde at spille SFIII på er virkelig også noget helt specielt og virkelig kedeligt at se på :p Camping i FPS-spil er det eneste jeg kan sammenligne med din spillestil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/07-09 23:24 
Hvad Charter siger må stå for hans egen regning. Men reelt set aner du jo næsten ligeså lidt om SFIII som Alf81 gør om Blazblue :)
Lad spillene tale for sig selv. 3rd Strike har ti år i tasken og er stadig toppen af poppen...
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
WehnerWehnerSkrevet 29/07-09 23:35 
Konsolkongen>
Din måde at spille SFIII på er virkelig også noget helt specielt og virkelig kedeligt at se på :p Camping i FPS-spil er det eneste jeg kan sammenligne med din spillestil :)

Ryu ind i hjørnet og så en enkelt hadoken i ny og næ og så et dragon punch, hvis det går vildt for sig?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/07-09 23:40 
Chun Li og så må andre ellers fortælle mig hvad der er så kedeligt ved min stil :p
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
WehnerWehnerSkrevet 29/07-09 23:48 
Man kan da ikke spille kedeligt med Chun Li :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-09 23:58 
Kristensen>
Hvad Charter siger må stå for hans egen regning. Men reelt set aner du jo næsten ligeså lidt om SFIII som Alf81 gør om Blazblue :)

Det var dog noget mærkeligt arrogant fis at fyre af...

Lad spillene tale for sig selv. 3rd Strike har ti år i tasken og er stadig toppen af poppen...

Og alligevel får du det endnu en gang til at lyde som om du ikke tåler andet end SFIII.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 30/07-09 00:14 
Det er svært at kalde det arrogant når mit udsagn er mere end almindeligt tæt på sandheden :)
Nej, jeg tåler ikke andet end 3rd Strike og derfor spiller jeg blandt andet både Garou, SF2 og har leget lidt med Hokotu No Ken...;)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-09 00:18 
Ah ja undskyld Garou var der også. At du godt kan lide SF2 ser jeg som en selvfølge :)

Jeg synes i hvert fald der er mange eksempler her på forummet at du ikke tåler serier som Tekken, King of Fighters og Virtua Fighter, men måske du bare løj dengang du skrev det? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 30/07-09 01:01 
Jeg kan ikke se relevansen i det du skriver, så for mit vedkommende stopper legen her...
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-09 01:11 
Helt i orden...
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 30/07-09 09:56, rettet 30/07-09 09:56 
Spil i nu bare noget Samurai Shodown III-IV istedet for alt det pjat ;D
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 31/07-09 14:56 
Konsolkongen>
Guilty Gears problem for mig er at alle characters skal spilles SÅ sygt forskelligt. Hvilket for mig gør det meget svært at vænne mig til mere end 3-4 characters at spille med.

Hvordan mener du, at de skal spilles sygt forskelligt? Spillet går vel ud på det samme, uanset hvilken character man begiver sig i kast med.
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 31/07-09 15:13 
Det er også mit indtryk at figurerne i Blazblue er langt mere forskellige end i noget andet figter spil jeg har prøvet. Jeg synes at du selv burde prøve det før du udtaler dig yderligere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-09 15:14, rettet 31/07-09 15:16 
Alf81>

Som jeg har skrevet mest pga. forskellighederne i kontrollen. Characters som Bridget har slet ikke Heavy Slash den bruges i hendes tilfælde til at sætte Yoyo'en fast i luften som så man kan angribe fra to steder samtidig. Det er ret meget anderledes end de "alm" characters som Sol og Ky, som jeg selv spiller med.

Hvordan mener du, at BlazBlue har fyld der kompenserer for et godt spil når der kun er 10 characters og du ikke har prøvet spillet endnu?

Jeg går ud fra at du tale om egne erfaringer med Arc System Works tidligere spilserier Hokuto No Ken og Guilty Gear.
Ja der er måske lidt rigeligt med ligegyldige (fyld om man vil) Characters i Accent Core men det er kun eet spil fra Arc.
Jeg synes ikke der er specielt meget i f.eks. gode gamle Guilty Gear X? Jeg kan i hvert fald ikke se at det skulle være værre end i f.eks. SFIII eller nogen anden fighter for den sags skyld.

Men du mener måske noget helt andet når du bruger ordet "fyld"?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 01/08-09 13:14 
Tror bare det bliver noget bladder hvis vi fortsætter :)

Jeg spillede iøvrigt MVC2 det meste af dagen igår. Vil ikke komme så meget ind på selve spillet, men vil sige, at Capcom har gjort et fantastisk arbejde med netkoden(?) og features i denne udgivelse. For det første, oplevede jeg kun lag meget, meget få gange og det var somregel under valg af characters og ikke under kampene - hvilket jeg synes er meget imponerende når man tænker på hvor frantic det hele foregår. Og som en fantastisk feature, er man automatisk spectator mens man venter på at det bliver ens tur - hvilket giver rig mulighed, for os der ikke har forstand på spillet, for at få et lille indblik i hvordan det hele skal foregå.

Rent gameplaymæssigt, er det sgu næsten svært at kalde det en fighter. Men sjov og ballade er det at se på, når spillet breder sig ud.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-09 13:54 
Hvordan klarer det sig grafisk? Kan man slå skod-filtre fra og få lækker lækker pixeleret grafik?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 01/08-09 14:03 
Det kunne man i den demo jeg havde til PS3.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 03/08-09 13:11 
Ja, man kan vælge mellem crisp, classic og smooth. Vælger man classic, får man det som det burde se ud. Var faktisk ikke heeelt istand til at fatte hvad crisp gjorde ved grafikken og smooth holder man sig bare langt væk fra :)
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/08-09 22:02, rettet 12/08-09 22:03 
Hvis der er nogen samlere der har lyst til at købe MvC2 igen kan man snart få PSN versionen i et rigtigt cover :)

PS3 Mahvel Babybee!
dRxLdRxLSkrevet 15/08-09 19:25 
Blazblue får en europæisk udgivelse:
http://kotaku.com/5337458/blazblue-coming-to-europe-in-2010-with-new-characters

Med nye figurer og 'moves'.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 17/08-09 11:22 
Nice!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 24/08-09 23:45 
Tænkte om der er nogen, der har eksperimenteret med 2d fighters på dsi? Noget der virker eller bliver det hele bare til gimmicks og ingenting? Jeg mangler nemlig det sidste argument for at opgradere til dsi...
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-09 23:52, rettet 25/08-09 00:13 
Findes der fighters der benytter kameraet på DSi? :O

Kan du leve uden så er skulle de to Bleach-spil til DS være ret gode. Lavet af Treasure og kampsystemet bygger på MegaDrive spillet YuYu Hakusho og resten selvfølgelig fra den fremragende anime Bleach.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 25/08-09 00:20 
Jeg aner faktisk ikke om der er noget, som gør brug af det endnu. Jeg har selv spillet det første bleach spil en smule og synes det er ganske fint. Jeg ved dog ikke om jeg har behov for et mere med mindre det selvfølgelig er meget bedre. Kan guilty gear spillet til ds anbefales?
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-09 00:45, rettet 25/08-09 00:47 
At se ud fra videoer så ligner det en omgang GG Isuka på flere etager. Isuka er et 4P vs kampspil der spilles i to lag og på næsten samme måde som de alm. GG-spil.
Personligt synes jeg at Isuka er noget bras, men det er mest fordi at man skal trykke på en knap for at vende sig, det gør den ikke automatisk. Selve kampsystemet er dog identisk med de almindelige i serien og Isuka var et kæmpe hit i arcaden i Japan så det er sikkert bare mig...

Hvis du synes den slags lyder spændende så giv det en chance, ellers skal du nok kigge efter 2D kampspil på andre formater da der nok ikke er det helt vilde at komme efter til DS.

Personligt synes jeg at Guilty Gear-serien uden sammenligning er det bedste jeg har spillet inden for 2D-fightere. Så tjek dem også på de rigtige konsoller. Det hjælper selvfølgelig hvis man kan lide Heavy Metal og et noget alternativt univers :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 25/08-09 00:50 
Jeg må give dig ret i, at ds jo nok ikke er det bedste format til fighters. Men med udsigt til et par timers pendling om dagen i det kommende semester skal der bare fyldes godt op på noget håndholdt af en eller anden art...
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-09 00:58, rettet 25/08-09 01:00 
Alf81 og Kristensen er langt mere inde i både DS og fighters end jeg er, så de kan sikkert komme på flere forslag.

EDIT: Og Kroe!
Spiller nu: Phantasy Star IV
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 25/08-09 01:07, rettet 25/08-09 01:08 
OK. Jeg synes også jump ser interessant ud, men det kunne være spændende at høre, hvis der var nogen, som reelt har prøvet diverse fighters på ds.

Jump Ultimate Stars
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
nerosnerosSkrevet 01/10-09 00:14 
Jeg har set lidt på Melty Blood Actress Again som skulle være kommet her i august. Jeg må sige det ser mega fedt ud og jeg tror det er et gameplay jeg kan lide. Fedt med et Guard meter og forskellige kamp stiler at vælge imellem. Det ser også meget flot ud.

Her er lidt info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Melty_Blood

Er der nogen som har købt det? Mener folk herinde her i tråden har snakket lidt om det. Måske det var dig Alf81?

Gameplay
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 01/10-09 18:15, rettet 01/10-09 18:15 
Det er i hvert fald en af de "rigtige" fightere, der bliver spillet til SBO osv.

Har prøvet det et par gange, men syntes ikke så godt om systemet. Jeg er nok bare blevet så gammel, at der ikke er andet end SFIII der virker for mig :)
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 01/10-09 19:29 
Ok jeg tror sku jeg køber det. Trænger til noget lidt andet end hvad man er vandt til. Angående SF3 så er det sku også iorden ;-)
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 30/10-09 09:46 


I skal lige se den her forfejlede tatovering!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 30/10-09 10:09 
LOL.. flot at misse en så stor fejl når man skal have det tatoveret :D
Alf81Alf81Skrevet 30/10-09 10:25 
Ahaha... YOU LOSE!
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 30/10-09 12:38 
Klaphat!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 08/12-09 11:36, rettet 08/12-09 19:00 
Jeg har lige fået Art of Fighting 2 ind af døren. Jeg har altid været så vild med spillets lyd og hardcore gameplay, men holy crap hvor er det sindsygt svært at mestre. Jeg har ud af 6 start kampe tabt dem alle :-( Jeg taber ikke kun men får seriøse tæsk af modstanderen!! Nogen der ved hvilken karakter der er nemmest at kæmpe imod til at starte med?

Måske den sværeste fighter ever at mestre?
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 15/12-09 15:33 
Så, nu har jeg sat mig for at lege lidt rundt med Super Street Fighter II Turbo HD Remix. Bliver det anset som værende snyd, hvis man spiller med Gouki deri? Det ved jeg det gør i det gamle, men vil så også mene, at de burde have fjernet ham som spilbar figur i multiplayer i HD Remix, hvis de ikke havde rettet ham en smule til. Nogen der ved det lige hurtigt?
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 15/12-09 18:09 
Hvis det er med henblik på deltagelse i Headstomper II, så er det vel dem du skal afklare med. Ved at Sirlin har udtalt at Akuma stadig bør være bannet fordi det ikke lykkedes ham at balancere ham godt nok.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 15/12-09 21:38 
Okay, det giver mening. Begyndte lige kort, at føle mig god til spillet :D
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 16/12-09 11:30 


Helt sindsygt flot Third Strike kamp.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 16/12-09 11:51, rettet 16/12-09 12:02 
Superfedt comeback af Dudley i anden kamp! Det kunne godt være jeg skulle hive det her frem på min PS2 idag, men jeg fatter bare minus af det kampsystem?
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 16/12-09 13:44 
Har set mange af Kurodas kampe og han spiller virkelig sin Gouki smooth.

Iøvrigt er det fedt at se, at SFIII så småt har få nye top tiers. Nu ser man både Elena, Ibuki, Necro og Twelve i finaler rundt omkring. Det spil... Det spil...
Ting om dét og pis.
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 05/01-10 09:35 
En lille opgørelse over hvad vi kan vente os i 2010:

upcoming fighting games 2010
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
1'425 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig