X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d fightere


Svar
Alf81Alf81Skrevet 19/10-07 03:35, rettet 25/10-07 02:46 
Da 2D fighters optager en god del af min tid, tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne oprette en tråd om genren. Vi er vel alligevel en lille håndfuld herinde, der holder så meget af denne fantastiske type spil, at man vil kunne holde liv i en sådan tråd. Igen, da vi nok kun er en lille håndfuld, vil tråde der omhandler et enkelt spil i genren nok desværre hurtigt dø ud.

Jeg så gerne, a... Se hele indlægget
Ting om dét og pis.
1'425 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/11-08 16:10 
neros>
Sega's High Grade Stick er sikkert godt, men jeg tror jeg vil gå efter noget Hori. Jeg har et Horistick til PS2 i forvejen og det er jeg meget glad for. Det er også godt til Shoot-em-up :-)

Du er godt klar over, at Hori sticks når de er bedst bruger Sanwa-dele ikke? :)
Så giver det ikke den store mening at takke nej til et stick der er ren Sanwa for et stick der i bedste fald har sanwa-dele og hvor resten er Sanwa-wannabe.

Stort set alle de sticks nævnt i tråden på det seneste ville jeg holde mig langt væk fra. Hvis man endelig vil spille fightere med sticks, så få det gjort ordentlig og køb noget kvalitet første gang :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-08 16:13 
Hvad er Sanwa og ikke Sanwa i de sticks der bliver linket til? Jeg har lidt på fornemmeren at Horis PS3 stick ikke har Sanwa knapper. Men det bygger jeg kun på de atypiske farver de har :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/11-08 16:42 
Mange Hori-sticks har Sanwa-stick, men Horis egne knapper. Dog er der enkelte af Hori Real Arcade Pro Sticks hvor både stick og knapper er Sanwa, men de har fået et tillæg, til deres i forvejen lange navne, så de hedder HRAP Special Addition.

Men for at svare på dit spørgsmål, så har den ikke tematiserede udgave af EX-sticket til 360 Sanwa-stick, men Hori knapper, og ligeledes med Arcana Hearts-sticket. High Grade sticket til PS3 er vejen hvis man ikke kan vente på et HRAP SA.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 29/11-08 17:03 
Er Sanwa-knapper da betydeligt bedre end Horis egne knapper? Jeg har altid forbundet Hori med kvalitet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 29/11-08 17:05 
Samme her.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-08 17:22 
Hvis knapperne på de nye Hori minder om dem på deres Saturn stick så er de ikke specielt gode :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/11-08 17:54, rettet 29/11-08 17:56 
Sumez>
Er Sanwa-knapper da betydeligt bedre end Horis egne knapper? Jeg har altid forbundet Hori med kvalitet.

Noget så betydeligt bedre, hvis du skal skal bruge det til fightere. Det er nærmest uhyggeligt så sløvt alt andet reagerer, når man først har haft klør fem kørende over den reneste Sanwa :)
Når du siger du forbinder Hori med kvalitet, så vil jeg sige, at det også handler om vaner selvfølgelig. Lidt ligesom hvis man hele livet har levet med et composite-signal, så kan man nok holde til indtil man prøver det der er bedre.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 29/11-08 18:41 
Kristensen>
Du er godt klar over, at Hori sticks når de er bedst bruger Sanwa-dele ikke? :)
Så giver det ikke den store mening at takke nej til et stick der er ren Sanwa for et stick der i bedste fald har sanwa-dele og hvor resten er Sanwa-wannabe.

Stort set alle de sticks nævnt i tråden på det seneste ville jeg holde mig langt væk fra. Hvis man endelig vil spille fightere med sticks, så få det gjort ordentlig og køb noget kvalitet første gang :)

Er Hori ikke godt eller whah? Hvad mener du egentligt..?
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/11-08 18:57 
Hvis du kigger på jeg quotede giver mit svar nu så ganske mening, men jeg siger det gerne igen :)
Jeg mener du bør overveje High Grade-sticket til PS3 for det er både Sanwa-pind og Sanwa-knapper, hvorimod de fleste Hori-arcadesticks kun har Sanwa-pind, men Horis egne knapper der er en svag Sanwa efterligning.
Derfor giver det ikke meget mening at fravælge High Grade sticket og vælge et Hori når alt indholdet ikke er af samme kaliber.
Kan du lide efterligningen kan du sikkert også bedre lide den ægte vare :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
BeanoBeanoSkrevet 29/11-08 19:35 
Men er Sega High Grade Stick ikke gået ud af produktion?
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/11-08 19:42 
Derfor kan man sagtens finde flere nye eksemplarer på ebay :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
dRxLdRxLSkrevet 29/11-08 19:42 
Kan man ikke bare skifte knapperne i et Hori stick ud med sanwa knapper? Er der i øvrigt nogen der ved om jeg ville kunne købe sanwa knapperne i Den-Den Town i Osaka?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/11-08 19:57, rettet 29/11-08 19:57 
Jo, det kan du da, men det varierer også fra stick til stick hvor let det er :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-08 19:58 
Hvis knapperne ligner Agetech som sidder i bla. Dreamcast sticket så skal du regne med at du skal file hullerne større. Men ellers kan du selvfølgelig udskifte med alle slags knapper og kontakter der minder om :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 29/11-08 20:14 
Kristensen>
Hvis du kigger på jeg quotede giver mit svar nu så ganske mening, men jeg siger det gerne igen :)
Jeg mener du bør overveje High Grade-sticket til PS3 for det er både Sanwa-pind og Sanwa-knapper, hvorimod de fleste Hori-arcadesticks kun har Sanwa-pind, men Horis egne knapper der er en svag Sanwa efterligning.

Okay jeg er med ;-)
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 29/11-08 20:22 
Fint nok, det tror jeg faktisk at jeg vil kigge nærmere på at gøre.
@Konsolkonge: Jeg så at du havde brugt butikken Arcadeshop.de til at købe dine sanwa dele fra, er de de billigste i europa?

Spørgsmålet er nemlig om der ikke er penge for mig at spare ved at købe dele når vi nu alligevel tager til japan.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-08 20:27 
Jeg fik linket af Rune men ved ikke om de er de billigste.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 29/11-08 20:28, rettet 29/11-08 20:32 
Ville der være nogen idé i også at skifte sticket på sådan et Hori stick, eller er det allerede af en udmærket kvalitet?
Knapperne virker som noget der er relativt let at skifte, men hvad med sticket, ville det ikke kræve nogen mere tilpasning af det eksisterende joystick?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-08 20:32, rettet 29/11-08 20:36 
Hvis det allerede er Sanwa så blir det ikke bedre. Hvis du har mod på det så pil bunden af sticket og tjeck om der står Sanwa på de fire microswitches. Så er du i hvert fald helt sikker.

men hvad med sticket, ville det ikke kræve nogen mere tilpasning af det eksisterende joystick?

Hvis sticket er undersænket så skulle det ikke være noget problem at udskifte. Så sliber man bare ned til der er en jævn overflade og skruer til den er der :)

http://tychom.org/stick/

Er det ikke undersænket er det straks noget værre. Sådan var det med T.L.O's Saturn stick jeg satte Sanwa dele i, men det gik :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 29/11-08 20:40 
Okay tak, jeg fandt i øvrigt at Hori også laver et gennemførte kvalitets stick til xbox 360:

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-dd-49-en-70-2sxk.html
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/11-08 20:58 
Ja, men det har heller ikke sanwa-knapper desværre :(
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/12-08 20:36 
Arcana Heart 2 kommer til PS2 snart

http://www.siliconera.com/2008/12/05/sugoi-arcana-heart-2-comes-home-in-april/
RJKRJKSkrevet 05/12-08 21:02 
Konsolkongen>
Jeg fik linket af Rune men ved ikke om de er de billigste.

Hvis alt går vel får jeg nogle hundrede fra Hongkong, og i så fald bliver det nok ikke meget billigere.

Selv i Japan tror jeg ikke det er noget man lige finder i butikkerne, men der er da set mærkeligere ting.

Arcadeshop.de er ikke billige, men nemme.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/12-08 21:17 
Street Fighter IV special edition annonceret

http://www.gamershell.com/companies/capcom/532560.html
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/12-08 21:21 
Jeg ved ikke hvor jeg skal poste det, men lavede lige et Gouki maleri, syntes det blev ok:

Maleriet
Hoid to colony C05 where the computer is...
KTCKTCSkrevet 16/12-08 21:44 
Nu er det ikke alle der har fjæsbog, så kan du ikke smide det et public sted?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/12-08 21:47 
Jo, hvordan hjælp :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/12-08 21:49 
Wow det er pænt flot billede! Kudos fra mig!

Man kan gratis oprette en konto på photobucket.com
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/12-08 21:51 
2 gange tak, det prøver jeg :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/12-08 22:01 
Så skulle det virke :=)

Gouki fra Super Gem Fighter: Mini Mix
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/12-08 22:10 
Det ser da helt vildt sejt ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 16/12-08 22:43 
Sejt lavet :D
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/12-08 01:30 
Forresten... Hvis du ser det hér dRxL så burde du købe Tatsunoko vs Capcom til Wii når nu du er i Japan.
KTCKTCSkrevet 17/12-08 08:39 
Flot billede, Kroe. Er det en perleplade, du har limet på? Kan man hyre dig til at lave et fedt motiv engang, måske?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 17/12-08 09:00, rettet 17/12-08 09:00 
KroeboCop>
Så skulle det virke :=)

Hvor stort er det KroeboCop? Jeg har engang forsøgt at male sådan noget mosaik, men jeg havde ikke toldmodighed til det ;-)

Jeg plejer nogle gange at få lidt inspiration fra:

arcadeflyers.com. Fed side!
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/12-08 14:40 
KTC>
Flot billede, Kroe. Er det en perleplade, du har limet på? Kan man hyre dig til at lave et fedt motiv engang, måske?

Det er HAMA perler jeg har limet på ja. Vi kan måske godt finde ud af noget med et billede :=)

neros>
KroeboCop>
Så skulle det virke :=)

Hvor stort er det KroeboCop? Jeg har engang forsøgt at male sådan noget mosaik, men jeg havde ikke toldmodighed til det ;-)

Jeg plejer nogle gange at få lidt inspiration fra:


Det er 60x80 CM, nu skal jeg i gang med et nyt, godt der findes perler, det er næsten umuligt at male sprites ;=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
la0sla0sSkrevet 17/12-08 17:54 
Nu skal det jo lige tilføjes at Kroe har lavet meget mere af den slags der er mindst ligeså fedt. Jeg var pænt blown away da jeg så det, meget imponerende... men det fik jeg vist også givet udtryk for :)
Hvad sker der?
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/12-08 18:08 
Nu begynder jeg at rødme ;=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
KTCKTCSkrevet 18/12-08 08:41 
Pics or it didn't happen :)

Kan du ikke tage nogle billeder af dine malerier, så vi kan se hvad du har lavet?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/12-08 11:35 
Jo det kan jeg da godt, men det er kun perle figuer, uden lærred.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KTCKTCSkrevet 18/12-08 11:46 
Det er da også okay.
Vi vil gerne se dem.

Jeg har da også flere gange tænkt, at det bliver farligt hvis jeg kommer i nærheden af en perleplade, for jeg har mange sprites jeg gerne vil lave i perler :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/12-08 12:33 
Jeg er også blevet meget grebet af det :=)

Sprites
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 18/12-08 12:55 
For satan de er seje, Kroebo!! Sådan en væg vil jeg også have på mit værelse. :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/12-08 13:17 
Hehe, det bliver noget af et arbejde :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 18/12-08 13:22 
Jeg elsker simpelthen Alex Kidd figuren. De andre er fantastisk veludførte og meget mere komplicerede, men der er bare et eller andet der giver mig et smil på læben, hver gang jeg ser den Alex Kidd figur :)

Og af en helt anden grund, giver det mig også et smil på læben, at du har lavet en KOed Ken ;P
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 18/12-08 13:26 
Ja KOed Ken, helt enig :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 31/12-08 07:23 
Hvilke japanske fightere kan I anbefale? Har kigget lidt på Arcana Hearts 2, Basara X og 3D KoF spillene. Er der noget at komme efter i nogen af dem?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 31/12-08 10:04 
Både Arcana Hearts 2 og Basara X tror jeg du vil kunne lide. Men kan ikke anbefale Hokuto No Ken nok.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 31/12-08 11:15 
..og helt klart Samurai Spirits Rokuban Shoubu!

Der skulle også være kommet et Fate/Unlimited Code jeg kender det ihvertfald ikke?

Fate/Unlimited Codes
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 31/12-08 11:20 
Uha en pris... :/
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
1'425 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig