X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d fightere


Svar
Alf81Alf81Skrevet 19/10-07 03:35, rettet 25/10-07 02:46 
Da 2D fighters optager en god del af min tid, tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne oprette en tråd om genren. Vi er vel alligevel en lille håndfuld herinde, der holder så meget af denne fantastiske type spil, at man vil kunne holde liv i en sådan tråd. Igen, da vi nok kun er en lille håndfuld, vil tråde der omhandler et enkelt spil i genren nok desværre hurtigt dø ud.

Jeg så gerne, a... Se hele indlægget
Ting om dét og pis.
1'425 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/11-07 20:23 
OK, takker do:=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
WehnerWehnerSkrevet 22/11-07 20:31 
Det har jeg aldrig hørt om, jeg har altid troet at Super Street Fighter II Turbo var den ultimative. Enlighten me :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/11-07 20:44, rettet 22/11-07 20:44 
Det er vist også det samme, tror jeg?
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 22/11-07 21:12 
II X er vist bare den japanske titel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 22/11-07 21:16 
ok, det kan være, at det er mere punk at kalde den det så.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Alf81Alf81Skrevet 23/11-07 13:50 
Gu' er det da så :) Jeg kalder også Akuma for Gouki osv.

Nej, jeg var faktisk selv i tvivl om det var samme titel, så slog det op. Men da jeg næsten aldrig har spillet andet end den japanske version, kunne jeg ikke huske hvad den vestlige udgivelse hed.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 11/12-07 09:06 
Det hænger nok også sammen med at SSFII X/Turbo kun findes i japansk udgivelse på Dreamcast, så det er den titel mange hæfter sig ved.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 11/12-07 13:46 
SSFII X findes også på Street Fighter Collection til Saturn, dermed nok også til PSX.
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 15/12-07 13:53, rettet 15/12-07 13:55 
Faldt forresten over denne sjove side for et stykke tid siden:

http://www.newwavemugen.com/~zweifuss/index.htm
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 17/12-07 16:23, rettet 17/12-07 16:31 
Eftersom jeg er begyndt at bruge Yun i SFIII, har jeg tænkt mig at oploade et par videoer af lette setups og Genei's mod de forskellige figure.

Her er min første Easy-to-use-against-Ken (dvs. Samt Gouki, Ryu og Sean)-Setup+Genei :)

Undskyld den dårlige kvalitet, men det er min allerførste video:

http://www.youtube.com/watch?v=XjOar6e8JBw
Ting om dét og pis.
Da SenzaiDa SenzaiSkrevet 17/12-07 22:10, rettet 17/12-07 22:13 
Alf, skrev;
http://www.newwavemugen.com/~...




Mugen er nice. Andre, der spiller det end mig?
Increased Damage for Increased Win-Ratio!
Alf81Alf81Skrevet 20/12-07 03:10, rettet 20/12-07 03:12 
Så, nu har jeg smidt endnu en video op på Youtube. Denne gang benytter jeg mig af en lidt mere kompliceret Genei-Jin.

http://youtube.com/watch?v=adzrckEyXas

EDIT: Pis... Kan se jeg har presset kvaliteten en smule for meget denne gang. Det laver jeg lige om imorgen engang.
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 12/01-08 01:27 
Fortsat fra SFIV tråden.

Jeg har spillet med Ryu gennem mange, mange år. Jeg har spillet med Ryu og til tider Gouki (de er jo' begge Shoto kæmpere) i alle de spil Ryu eller Gouki nu er med i :)

Men her for et halvt års tid siden begyndte jeg så at spille med Yun i SFIII, bare for at prøve noget helt andet.

Grunden til jeg spurgte, var faktisk at jeg *host* tænker på at anskaffe mig en Xbox bare pga SFIII. Men hvis der ikke er andre i landet der spiller det, er jeg vel nødsaget til, at spille mod folk fra andre lande og så kommer det vel til at lagge ad sørens pis til?
Ting om dét og pis.
Da SenzaiDa SenzaiSkrevet 12/01-08 01:39, rettet 12/01-08 01:46 
heh, minder mig om en ven jeg har. Hvergang vi spiller MvC2, så gæt hvem hans hold består af; Ryu, Ken og Akumi, og når han leger vovehals skifter han en af dem ud med Dan eller Sakura -.-

Jeg kender kun en dansker, der spiller SFIII, og det er Trashberrypie, og de få gange jeg er hoppet på live i spillet, har det være relativt svært at finde modstandere. Det kørte tilgengæld upåklageligt, bortset fra, at jeg fik røvfuld, da det kun er profferne, der stadig sidder og spiller det. Så det kan ikke rigtigt betale sig at købe en xbox kun for det.

Jeg synes ikke, at du skal være bekymret for lag. Jeg har 13.000 online Kampe i DoA og omkring 5000 i UMK, og det kører næstent altid perfekt mod folk fra EU (dog ikke lige med folk fra spanien og italien for det meste), og man kan også få okay kampe mod folk fra USA.

VF5 derimod, der synes jeg, at jeg har oplevet en del delay. Altså når jeg trykker punch går der lige et millisekund eller to for lang tid før Goh reagerer i forhold til offline.
Jeg har også oplevet mange gode kampe, så det er lidt 50/50 i det spil synes jeg. Og det er bare ikke godt nok til mig, så det har jeg skrottet. Jo. Også også lidt pga, at jeg ikke lige har tålmådighed til at lære det ordentligt *Host*http://blogs.xboxlife.dk/da_senzai/3328 *host*.

Min erfaring er at fightersne kører super, sålænge du bare holder det inden for EU, og perfekt i næstent hele verden, hvis det er "simplere" spil a la UMK :P

Men er det kun for SFIII; så lad være. Der er ikke nok at game med.
Increased Damage for Increased Win-Ratio!
Alf81Alf81Skrevet 12/01-08 01:54, rettet 12/01-08 02:22 
Ork jo :D Kunne sagtens finde på at ødelægge karmaen i mit hjem med en Xbox pga SFIII. Det kunne bare være så rart at vide, om der er lag eller ej, da det jo' ofte drejer sig om få frames mht til at linke sine combos.

Jeg er også super hooked på CVS2. Hold da op jeg har brugt mange timer på det spil. Godtnok er det ved at være et par år siden efterhånden.

MvC2 har jeg aldrig rigtigt fået spillet så meget, men har det til at ligge.

Underligt der er så få her på forummet der spiller 2D-fighters over Live :/
Ting om dét og pis.
HankyHankySkrevet 12/01-08 01:59 
Alf81>
Underligt der er så få her på forummet der spiller 2D-fighters over Live :/

Jeg gamer også en del 2D-fightere, men jeg bryder mig ikke sådan videre om online kampe i lige netop den slags spil, men jeg har dog prøvet. Det føles for mig, bare ikke rigtigt, hvis man ikke sidder i samme rum som sin modstander.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Alf81Alf81Skrevet 12/01-08 02:03 
Det _tror_ jeg ikke vil være et problem for mig. Er bare ved at være så mega træt af, at jeg ikke har et community at læne mig op ad.

Men du kan altså også skrive under på, at der ikke er megen lag i 2D fighters over Live?
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 12/01-08 09:48 
Alf81>
Grunden til jeg spurgte, var faktisk at jeg *host* tænker på at anskaffe mig en Xbox bare pga SFIII. Men hvis der ikke er andre i landet der spiller det, er jeg vel nødsaget til, at spille mod folk fra andre lande og så kommer det vel til at lagge ad sørens pis til?

Av! Havde helt overset at dette spil var kommet til xbox, og det er tilmed xbox 360 kompatibelt. Jeg bliver gladere og gladere for det arcadestick =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 12/01-08 11:31 
Er sådan et stick du linkede til i SCIV tråden? Det er et Hori stick, ikke sandt?
Ting om dét og pis.
Da SenzaiDa SenzaiSkrevet 12/01-08 12:35, rettet 12/01-08 12:36 
Hori stick skulle være rigtigt godt, og jeg har også et par stykker på friends, der bruger det, og de kan kun sige god for det.

Neonxaos bestilte sit på Amazon.co.uk

Har ikke selv prøvet det, da jeg er, og bliver Padmonkey, men når man spiller oline kan man tydeligt se, om folk bruger stick eller pad. Dem med stick spiller bare i et højere tempo end dem, der ikke gør. Især er det til at se på Kung Lao spillere i UMK3.
Increased Damage for Increased Win-Ratio!
Alf81Alf81Skrevet 12/01-08 12:53, rettet 12/01-08 12:58 
Hori bruger Sanwa dele, hvilket er det samme som sidder på/i de fleste japanske arcadekabinetter. Så ja, det bliver vel ikke meget bedre end Hori :)
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 12/01-08 14:22 
Ja det er Hori. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde en kopi af Street Fighter Anniversary Collection fra et sted der vil sende til Danmark til en overkommelig pris? Spillet er regionsfrit så det kan være alle mulige mærkelige steder fra =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 12/01-08 14:51, rettet 12/01-08 14:56 
Mener man kan finde det på amazon.co.uk til næsten ingen penge.

EDIT: Iøvrigt har jeg nu bestemt mig for at købe en Xbox. Mener jeg kan få en for 500,-. Der er vel ingen grund til at købe en 360, er der? Der er vel ikke noget med at onlinespil kører bedre på en 360, eller noget i den stil?
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 12/01-08 14:58, rettet 12/01-08 15:13 
Tjaeee. Jeg ser på det sådan her:
Hvis jeg køber et arcadestick til x360'eren så har jeg det også når SFIV kommer til den og alle andre konsoller i denne generation. Desuden virker x360 sticket også på min pc.
Jeg ved ikke om det er muligt at få gode Arcadestick til xbox1.

Nu vi er ved det så kunne jeg også mægtig godt tænke mig at købe Guilty Gear XX #Reload i US eller Jap, da de også er fremadkompatible med x360. Også her kunne jeg tænke mig hjælp til at finde det billigt på nettet.

edit:
Alf: Jeg har prøvet at bestille SF: Anniversary Collection fra netop amazon.co.uk og i hvert fald de billige af dem vil ikke sende til DK.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 12/01-08 15:02 
... Og mere skulle der ikke til at overbevise mig om, at jeg skal have en 360 istedet ;P

Det var bare mere, at det andet ville være en SÅ billig løsning for mig.
Ting om dét og pis.
jaesjaesSkrevet 12/01-08 15:05, rettet 12/01-08 15:19 
Alf81>
Der er vel ingen grund til at købe en 360, er der?

Du er jo retro-mand, så overvej evt. en 360'er for Live Arcade. Der er ganske vist langt mellem de goder sager, men det bliver bedre og bedre. Retro-agtige spil med online-muligheder må vel trække lidt :)

Visse spiltyper vinder også ved den kraftigere hardware og analog styring IMO. Der udkommer dog ikke så mange spil med 2D-grafik (genudgivelser undtaget), men på vej er der trods alt spil som Castle Crashers, Braid og N+.

EDIT: Kan se du allerede var blevet lokket i fordærv af dRxL ;)
Alf81Alf81Skrevet 12/01-08 15:13 
Man kan få en brugt 20gb uden HDMI (VGA er alligevel nok for mig foreløbelig) i GameStop til 1995,-. Er det en okay pris, eller burde jeg kigge lidt rundt omkring?
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 12/01-08 16:18, rettet 12/01-08 16:19 
Hov! Nu kom jeg til at købe et Hori stick mere fra Amazon.co.uk (til 39 pund) da jeg mindede mig selv om at det kan bruges med en PC ;-) Hvis jeg bliver ved i det her tempo er der snart ikke flere sticks tilbage til jer andre ;-)

Edit:
Jeg ved ikke om det er et godt tilbud på en x360, der skal vi have nogle af de rigtige xbots på banen, men de læser måske ikke den her slags kedelige 2D tråde?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Da SenzaiDa SenzaiSkrevet 12/01-08 16:35 
dRxL>

Nu vi er ved det så kunne jeg også mægtig godt tænke mig at købe Guilty Gear XX #Reload i US eller Jap, da de også er fremadkompatible med x360. Også her kunne jeg tænke mig hjælp til at finde det billigt på nettet.

Er det så kun PAL udgaven, der ikke virker? Jeg og min online UMK3-Buddy har nemlig PAL udgaven af GGXXR, og det virker ikke, selvom, der står på Xbox.com (den danske), at det gør.
Increased Damage for Increased Win-Ratio!
dRxLdRxLSkrevet 12/01-08 16:41, rettet 12/01-08 16:41 
Og du har prøvet for nylig? Den står nemlig som nyligt opdateret inde på den officielle EU-liste.
På denne liste fra wikipedia ( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_games_compatible_with_Xbox_360 ) står den ganske vidst som inkompatibel, men jeg valgte at chance på at den liste ikke var blevet opdateret.

Hvis du har mulighed for at checke det hurtigt og skrive tilbage her i tråden ville det være fint, da jeg hvis det viser sig stadig ikke at virke vil annulere den del af min ordre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Da SenzaiDa SenzaiSkrevet 12/01-08 16:44, rettet 12/01-08 16:45 
Har lige smidt det i maskinen og der står;

This original xbox game is not supported on your xbox 360...blablabla... for more info go to xbox.com

Så det virker ikke endnu ihvertfald :/.

Lidt synd, da det ellers er et kanont spil.
Increased Damage for Increased Win-Ratio!
dRxLdRxLSkrevet 12/01-08 16:49, rettet 12/01-08 16:50 
Nå... ordren var gået igennem. Så må jeg håbe at kompatibiliteten kommer snart ;-) Til 8 pund var det jo heller ikke verdens undergang.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 12/01-08 18:03 
dRxL>
Hov! Nu kom jeg til at købe et Hori stick mere fra Amazon.co.uk (til 39 pund) da jeg mindede mig selv om at det kan bruges med en PC ;-) Hvis jeg bliver ved i det her tempo er der snart ikke flere sticks tilbage til jer andre ;-)

Hov hov du! Nu må du ikke støvsuge alle Hori sticks da jeg faktisk har tænkt mig at anskaffe mig et i næste måned :-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 12/01-08 22:18 
Nu kan jeg se i snakker om GGXXR. Er det så vestens GG Accent Core?
Ting om dét og pis.
3of193of19Skrevet 12/01-08 23:56 
neros>
dRxL>
Hov! Nu kom jeg til at købe et Hori stick mere fra Amazon.co.uk (til 39 pund) da jeg mindede mig selv om at det kan bruges med en PC ;-) Hvis jeg bliver ved i det her tempo er der snart ikke flere sticks tilbage til jer andre ;-)

Hov hov du! Nu må du ikke støvsuge alle Hori sticks da jeg faktisk har tænkt mig at anskaffe mig et i næste måned :-)



Jeg vil jeg lige advare ang. Hori sticket på PC. Min bofælle har en del problemer med at få det til at virke med de fleste spil. Windows interpreterer selve sticke nemlig som det mini stick der ofte sidder på toppen af flight sticks, og de fleste spil har ikke mulighed for at bruge det input som hoved d-stick...
nerosnerosSkrevet 13/01-08 00:30, rettet 13/01-08 00:43 
Undskyld jeg glemte, at fortælle jeg skal bruge det til min PS2 selvfølgelig.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 13/01-08 10:11 
Nu har jeg undersøgt det en smule. Det viser sig, at man skal undgå versionerne GGXX #Reload og GGXX Slash, men derimod gå direkte efter GGXX Accent Core istedet. De andre skulle efter sigende være meget ubalancerede. Der er endda et GGXX AC Plus påvej, for det ikke skal være lyv.
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 13/01-08 13:44, rettet 13/01-08 14:10 
3of19>
Jeg vil jeg lige advare ang. Hori sticket på PC. Min bofælle har en del problemer med at få det til at virke med de fleste spil. Windows interpreterer selve sticke nemlig som det mini stick der ofte sidder på toppen af flight sticks, og de fleste spil har ikke mulighed for at bruge det input som hoved d-stick...

Der findes hjælp til den slags min ven:
http://www.theworldismeh.com/2007/09/25/how-to-configure-a-hori-xbox-360-fighting-stick-ex2-for-use-in-windows/

I og med at jeg nu har 2 hori stick regner jeg i øvrigt med at at snart må sætte os ned igen og fyre noget 2D fighter af =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 13/01-08 17:12 
Jeg har nu brugt lidt tid på at teste x360 arcade stikket med diverse spil på en windows PC. Det virker rigtig godt og kan klart anbefales også hvis man bare vil bruge stikket til sin pc. Der findes så vidt jeg har kunnet se også drivere til OS X og Linux =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/01-08 00:23 
Jeg skal bruge lidt hjælp til at finde det bedste arkade-joystick til min 360, fik af vide det var Hori, men ville hvilket der er bedst? jeg skal bruge det til at spille Street figher III strike så det skal være et med 8 ways.
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 15/01-08 13:00 
Bare køb det her: http://www.amazon.co.uk/Virtua-Fighter-Fighting-Stick-Xbox/dp/B000SKLUW4/ref=pd_bbs_sr_1?ie=UTF8&s=gateway&qid=1200398392&sr=8-1
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/01-08 18:44 
Er der ikke nogle med noget forskelligt artwork på eller modeller? Havde også set på det fra Amazon. Er det 8 ways?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/01-08 18:55 
Altså der er jo en pind på så det kan vel gå otte veje?

Eller mener du et der har lige langt til alle otte retninger? I såfald må det have sådan en her inden i:

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 15/01-08 19:01 
Man opererer med arcadesticks i 2 way, 4 way og 8 way. Forskellen på 4 og 8 er grundlæggende sådan en mellemplade der, som begrænser/letter adgangen til hjørnerne, ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/01-08 19:05 
Jeg vil bare være sikker når jeg skal bestille det, er der ikke en side hvor man kan se ders produkter, så jeg få det der passer mig bedst:=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/01-08 19:22, rettet 15/01-08 19:41 
RJK>
Man opererer med arcadesticks i 2 way, 4 way og 8 way. Forskellen på 4 og 8 er grundlæggende sådan en mellemplade der, som begrænser/letter adgangen til hjørnerne, ja.

Men der må så findes to forskellige 8 vejs sticks? Et der bruger sådan en restrictor jeg linker til, der har lige langt til alle retninger. Og et alm. som bla. sidder på DC stick der kan bevæges i en firkant og har derfor længere til de skrå retninger.

Sad ellers lige og lavede en fin tegning af hvad jeg mener, men lige som jeg skulle til at gemme gik programmet sukkerkold og gik ned :(

EDIT: Nej jeg tror jeg ved hvad du mener nu. Det med restrictor pladen er 8 vejs, og det uden er 4, også selvom det virker i alle retninger. Kan det passe?

EDIT2:
2d fightere
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/01-08 19:23 
RJK>
Forskellen på 4 og 8 er grundlæggende sådan en mellemplade der, som begrænser/letter adgangen til hjørnerne, ja.
Med andre ord, uundværligt i fighterspil. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/01-08 19:57 
Er der ikke en oversigt over ders produkter, en hjemmeside måske? nogle der har et link:=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 15/01-08 20:56, rettet 15/01-08 20:58 
Jeg sad og nørdede det her igår, og her snakker de ihvartfald om det med 4 og 8 vejs ;-)

I slutningen af klippet!

Link...
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/01-08 21:16 
Hvad mener i så er bedst? Jeg har svært ved at lave kvart-cirkler med 4 vejs. Jeg gør det i hvert fald bedre med et Saturn pad.
Synes 4 vejs fungerer godt til shooters, hvordan er 8 vejs i forhold til?
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'425 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig