X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d fightere


Svar
Alf81Alf81Skrevet 19/10-07 03:35, rettet 25/10-07 02:46 
Da 2D fighters optager en god del af min tid, tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne oprette en tråd om genren. Vi er vel alligevel en lille håndfuld herinde, der holder så meget af denne fantastiske type spil, at man vil kunne holde liv i en sådan tråd. Igen, da vi nok kun er en lille håndfuld, vil tråde der omhandler et enkelt spil i genren nok desværre hurtigt dø ud.

Jeg så gerne, a... Se hele indlægget
Ting om dét og pis.
1'425 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
Alf81Alf81Skrevet 19/10-07 03:35, rettet 25/10-07 02:46 
Da 2D fighters optager en god del af min tid, tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne oprette en tråd om genren. Vi er vel alligevel en lille håndfuld herinde, der holder så meget af denne fantastiske type spil, at man vil kunne holde liv i en sådan tråd. Igen, da vi nok kun er en lille håndfuld, vil tråde der omhandler et enkelt spil i genren nok desværre hurtigt dø ud.

Jeg så gerne, at tråden skulle kunne fungere på mere flydende plan. Altså, at den kan rumme alt fra nyheder, til generel snak og debat vedr. Diverse 2D fighters.
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 19/10-07 04:00, rettet 19/10-07 06:03 
Jeg vil selvfølgelig gerne starte på denne helt fantastiske tråd :)

Siden jeg for første gang spillede StreetFighter III: 3'rd Strike, har jeg ikke rigtigt fundet noget, der på nogen måde, kunne hamle op med det. Selvfølgelig er der Guilty Gear spillene, men så alligevel - at kontrollen er så løs, piner mig bare så meget, at jeg ikke kan nyde det fuldt ud.

Men, men... Meget apropos Guilty Gear, så lavede Arc System Works i 2005 et Hokuto no Ken* (Fist of the North Star) spil, der så her i 2007 fik en port til PS2. Jeg fik for kort tid siden spillet ind ad døren og stortset ingen/intet har kunne rive mig fra skærmen siden. På overfladen vil det sandsynligt minde mange om Guilty Gear. Men jeg kan ikke sige andet end, at det SKAL prøves!

Faktisk er Arc System Works og genrens grand soigneurs Capcom indgået et samarbejde på Sengoku Basara X . Her er lidt dålig kval promo fra TGS:

http://youtube.com/watch?v=wi2Gcio36YA

* Fulde titel blandt mine 'spiller nu titler' :)
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 19/10-07 08:23, rettet 19/10-07 08:27 
Fist of the north star en af mine ynglings animeer! Hvorfor har du ikke fortalt mig om det? ;D

Det skal jeg godt nok lige se nærmere på.

Sengoku Basara ligner lige noget for mig. Åh nej nu tror jeg jeg bliver nødt til at få en import PS2.

Jeg har faktisk ikke været igang med at samle på 2d fighters til min PS2 endnu, men det er da med at komme igang kan jeg forstå på det hele. Jeg ved godt mange måske ikke synes det er det fedeste, men jeg vil jo gerne have fingrene i den Art of Fighting collection derude også.

Jeg fandt lige en trialer til Hokuto no Ken:

Hvor ser det vildt ud haha!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/10-07 08:24 
Lyder spændende med det spil. Jeg har aldrig blevet fanget af SF3, men benægter ikke dets kvaliteter. Jeg har bare ikke været i stand til at sætte mig ind i det.
Synes det er længe siden, der er kommet en 2D fighter, der er værd at interessere sig for. Eller, i hvert fald som jeg har hørt om.

King of Fighters 2000 står stadig som et af mine klare favoritter :) Og Samurai Shodown 3/4 vinder for de mest spændende/underholdende/nervepirrende vs-kampe med en ven.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 19/10-07 10:59 
Har det meget blandet med KoF. Kan udemærket se seriens kvaliteter, men character design trækker bare meget ned hos mig. Vigtigst af alt, så er bryder jeg mig bare ikke om gameplayet. Måske er det fordi, at jeg er for vant med Capcom's? Og så er jeg ikke så vild med Strikers ideen. Dog skal det siges, at jeg alligevel har spillet så meget KoF, at jeg har fået et par yndlings characters - Athena, Iori og Ryo :)

Sumez, nu ved jeg jo', at du er godt glad for din DS. Så vil jeg i allerhøjeste grad anbefale Bleach DS. Det har for ganske kort tid siden fået en US udgivelse.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 19/10-07 11:30, rettet 19/10-07 12:24 
Jeg har spillet rigtig meget Kof 97. Ryo er min favorit person at spille med. Jeg er meget glad for det spil og kan godt lide den rå SNK stil! Kof 97 er vist også det eneste spil i serien hvor man kan vælge imellem Strikers og Advanced. Hvis jeg tager fejl må i rette på mig. Jeg synes spillet fungere super fedt til min spillestil. Jeg har bare stadig problemer med den slutboss. Damn! Han er da for vild at overvinde :-/!
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 19/10-07 12:49 
Alf81>
Vigtigst af alt, så er bryder jeg mig bare ikke om gameplayet.

Det er bare fordi du altid taber til træf ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 19/10-07 13:10 
Jeg har vigtigere ting at tage mig til ;P

Desuden mener jeg at have smækket samtlige P:R folks røv i MOTW :)
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 23/10-07 19:56, rettet 23/10-07 19:59 
Det bliver spændene at se hvordan 2d fighter spillene vil udvikle sig i fremtiden. Det bliver ihvertfald spændene at se hvordan Capcom vil udvikle sig med hensyn til deres 2d fighter titler. Jeg glæder mig til at se hvordan Street Fighter 4 kommer til at se ud. Jeg tror vi har noget stort i vente :-)

Her er lidt om spekulationerne omkring det:

Even though there haven’t been a lot of 2D fighters released in the 21st century, Capcom has been able to sit back and observe some other developers put a newer spin on the 2D brawler from Sammy’s well-known Guilty Gear series or lesser-known, but impressively beautiful Battle Fantasia. The interesting thing about these two fighters is that they are developed by Arc System Works. Of course this is just a rumor at this point, but I have heard rumblings that Capcom might actually be teaming up with Arc System Works to develop the next Street Fighter game (or whatever the next project is). With Capcom’s intellectual property and Arc technical skill, we could witness a truly fantastic fighter in the near future.

Anyway, whether Capcom does the project themselves or hands off some of the duties to someone else, it is exciting to think of the possibilities. There is already an interesting discussion going on in the forum about what everyone would like to see in this new title. Here are just a few ideas…

* Simple fighting system that rewards practice and dedication but that is easy enough for anyone to pick up and have fun.
* Single-player missions for each and every character that reveal their personal story arch through the overall game.
* 30FPS, High Definition graphics resulting in a comic-book setting in motion
* Rather than using sprites, or even polygons, I’d like to see a fighter that uses vector art and a vector engine.
* Multiple, dynamic background for each character
* Awe-inspiring super combos

Spændene læsning! Er der nogen som kan specificere hvad en vector engine er?

Hele artiklen her.
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 23/10-07 20:21, rettet 23/10-07 20:22 
Vectorer er koordinat-styrede figurer i stedet for pixel bitmaps som sprites er. Flash-spil og flash-film er ofte vector grafik, og ofte kan man højreklikke på dem og vælge zoom in. Dette demonstrerer meget godt princippet, for i stedet for at blive til store firkantede pixels, ender man med polygoner og runde kurver.

Et eksempel på forskellen på bitmap og vector grafik
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 23/10-07 20:48 
Ok takker! Jeg forstår nu ;-)!

Det ville jeg faktisk gerne se i en moderne 2d Fighter.
Bashful Neophyte
Zzap!Zzap!Skrevet 23/10-07 21:55 
Polygon grafik er en underafdeling af vektor grafik.
Grunden til at man er gået over til at bruge trekantede polygoner næsten udelukkende i 3D grafik er fordi de er hurtigere at beregne, lettere at få til at hænge sammen og lettere at texturemappe.
Der har faktisk været renderingsmetoder i almindeligt brug, som benyttede sig af direkte rasteriserede kurvede overflader. Et eksempel er lyscyklerne og tanksene i TRON.
Der er også nogle eksperimentelle raytracede spil på PC der bruger kugler og kasser til at bygge sin verden med.

Faktisk skulle det i dag ikke være svært overhovedet at en lave 2D vektor fighter, der er mindst lige så detaljeret som nogen bitmap fighter. PS3 med Cell ville være ideel til formålet.
Born to kill space
Alf81Alf81Skrevet 24/10-07 01:51 
En _smule_ nyt omkring det kommende StreetFighter kapitel:

http://youtube.com/watch?v=g02Rc6JEDRk
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 24/10-07 09:12 
KTC>
Vectorer er koordinat-styrede figurer i stedet for pixel bitmaps som sprites er.

Alle 3D engines er jo også vektor-baserede (med undtagelse af voxel engines :))

Jeg håber sgu på at vi bliver ved med at få pæne, håndtegnede 2D fighters, og et afstik til 2D vektorgrafik er ikke bedre end et afstik til 3D-grafik, selvom begge dele selvfølgelig også kan have deres charme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 24/10-07 14:02, rettet 24/10-07 14:06 
Alf81>
En _smule_ nyt omkring det kommende StreetFighter kapitel:

http://youtube.com/watch?v=g02Rc6JEDRk


Hmm betyder det at vi kan forvente et 3D SFIV i Okami agtig stil? Me thinks so. Altså 3D der er 2D orienteret men blækagtigt og ja as above Okami/det der jap-gimmick-puzzle-male spil til ps2
Hvad sker der?
Alf81Alf81Skrevet 24/10-07 14:34, rettet 24/10-07 14:55 
Jeg frygter det samme.

Selvom han nævner, at det er samme udviklingshold der står div 3d titler, skal man stadig tænke på, at det er selvsamme hold bag 3'rd Strike - Capcom Production Studio 2 (wikipediaet det lige). Håber bare de tager en smule hensyn til fans. Det må for guds skyld ikke blive sådan en gang Clover wank. Men somsagt, jeg frygter det samme.

EDIT:

Viewtiful Joe: The Great Brawl feat. Ryu/Ken :(

Men fremover, kan jeg kun blive positivt overrasket.
Ting om dét og pis.
la0sla0sSkrevet 24/10-07 16:08 
Og endnu mere peger det netop på den der løsning ved at han ikke tør at confirme noget, eller kan, fordi det er begge dele på samme tid... cirka.

I min bog SKAL en SF ikke på nogen måde være noget kunstnerisk blæk ladida lir, SF er og skal være bedst mulige crispness 2d og intet andet... ikke noget med blækklatter og blyantstreger her. Damn.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 24/10-07 16:33 
la0s>
I min bog SKAL en SF ikke på nogen måde være noget kunstnerisk blæk ladida lir, SF er og skal være bedst mulige crispness 2d og intet andet... ikke noget med blækklatter og blyantstreger her. Damn.

Helt helt enig! Men lad os nu lige slå kold vand i blodet vi har jo ikke set noget endnu ;-)
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/10-07 17:07 
Ville være rart hvis SF-serien i det mindste holder sig til 2D-rødderne mht gameplay, hvis det får en indsprøjtning Okami-blæk :) Men det vil nok virke lidt mystisk ligesom da Zelda blev cellshaded.

Men hvis holdet bag Mark Of The Wolves går sammen med folkene bag SFIII: 3rd Strike om at udvikle en 2-fighter, så bliver alle sikkert tilfredse med udfaldet, eh?

Bedste 2D-fighter ever?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 24/10-07 17:58, rettet 24/10-07 17:59 
Sikke da en sur tråd du linker til ;-)! Folk var jo helt oprevet og kede af det. Så håber jeg vi kan få en mere munter tone her i denne tråd..haha
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 24/10-07 18:01 
Jeg blev endeligt venner med Zelda da han blev cellet :) Me and nobody else ;)
Hvad sker der?
dRxLdRxLSkrevet 24/10-07 18:10 
Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har været så arrogant som i den tråd. Jeg som har sådan et blidt og behageligt væsen... av.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 24/10-07 18:27 
Vi fik etableret at du kan lidt fægtning... det redder meget. ;)
Hvad sker der?
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/10-07 18:31, rettet 24/10-07 18:31 
dRxL>
Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har været så arrogant som i den tråd. Jeg som har sådan et blidt og behageligt væsen... av.

"Older and wiser"-fornemmelsen? :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Alf81Alf81Skrevet 25/10-07 00:04 
SkyblazeR>
Ville være rart hvis SF-serien i det mindste holder sig til 2D-rødderne mht gameplay, hvis det får en indsprøjtning Okami-blæk :)

Det tror jeg det gør, uanset hvad, for det hedder jo' nu engang Street Fighter IV og ikke et-eller-andet-EX.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 25/10-07 08:39 
Jeg ved ikke hvad jeg skal tro længere. Jeg ville blive lidt forundret hvis man vælger at lave en almindelig 2d fighter som "det skal se ud" ;-). Vi befinder os jo i nyere tider hvor det gælder om at bryde lydmuren hele tiden.
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/10-07 23:59, rettet 26/10-07 00:01 
Jeg pløgger bøtten af mig selv hvis det bliver 3D;=( Hvilket jeg nægter at tro;=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 26/10-07 00:01 
Nu har du lovet det!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 26/10-07 00:05, rettet 26/10-07 00:05 
Synes nu det ville være ret fedt med et 2d gameplay SF med "tush/aquarel" shadet 3d grafik :)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/10-07 00:05 
Amar halshug!
Hoid to colony C05 where the computer is...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/10-07 00:18 
Kunne ikke være mere enig med 3of19! Jeg håber at stilen i traileren bliver overført til selve spillet, hvilket nok nødvendiggør en eller anden form for tredimensionalitet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Alf81Alf81Skrevet 26/10-07 03:50 
3of19>
Synes nu det ville være ret fedt med et 2d gameplay SF med "tush/aquarel" shadet 3d grafik :)

Det skal dælme gennemtænkes/gennemarbejdes, hvis de satser på et sådan design. Bare det mindste skridt vedsiden af og spillet vil miste dets betydning. En sand SF IV må på ingen måde blive spoleret af det grafiske. Gameplay er dog klart det vigtigste.

På de vigtige forums lader det heldigvis til, at langt de fleste gerne ser SF serien forblive sprite-baseret.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 05/11-07 14:12, rettet 05/11-07 14:40 
Hvad bruger i af Joysticks til jeres PS2 fighters. Jeg sidder derhjemme og har leget lidt med Street Fighter 3rd Strike, men det er sgu lidt umuligt med en almindelig controller.

Jeg har tænkt mig, at købe en adapter til mit X-Arcade Joystick, men måske findes der noget mindre stort.

X - Arcade Joystick
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 05/11-07 14:39 
Det her er måske nok en bedre løsning:

Link...
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 05/11-07 15:34 
Jeg synes i hvert fald personligt at Hori's sticks er geniale.

Namco-stick'et er også en populær PS2 løsning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 05/11-07 21:55, rettet 05/11-07 21:56 
Sumez>
Jeg synes i hvert fald personligt at Hori's sticks er geniale.

Det bliver også sådan et jeg skal have :-)

Hvordan er det at tilslutte sådan et. Er det bare plug and play og der ud af?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 05/11-07 22:03 
Ja, det er selvfølgelig bare en helt normal controller.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
T.L.OT.L.OSkrevet 06/11-07 23:53, rettet 06/11-07 23:54 
Nu når der bliver snakket om arcade sticks, tænkte jeg på om der er nogen der kender en site hvor man kan få lavet eller købe et custom stik med Sanwa/simitsu dele.. eller er der nogen her på forumet der kan lave måske kan lave et.

For lige at vende tilbage til emnet *~* Er der nogle der har spillet Bleach DS over nettet..syntes jeg oplever en del slowdowns tiltider, andre med samme problem, evt. noget man kan gøre ved det?
nerosnerosSkrevet 11/11-07 21:52, rettet 12/11-07 08:14 
Jeg er iøjeblikket igang med Hokuto No Ken: Shinpan Sososei Kengo Retsuden..lang titel ;-)

Det er helt sikkert nok det fedeste 2d Fighter spil jeg har prøvet indtil videre. Det er simpelthen inormt hurtigt og flydene gameplay der byder på et utroligt teknisk og stratetisk gameplay. Meget flot grafisk og lyn hurtigt. Det eneste jeg måske er en lille smule ked af er, at der ikke er rigtige fatalities i stil med Mortal Combat det ville da være i Fist of The North Stars ånd. De er der, men de hedder "Fatal KO's", men er ikke nær så blodige ;-)! Detsuden er Fatal KO's også noget man kan gøre mit inde i en kamp og så bliver det surt for modstanderen :-)

Det kan varmt anbefaldes noget alle fighterfans burde prøve.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 12/11-07 11:42 
Nå, men så er der jo' ikke meget andet for dig at gøre, end at komme til næste træf ;) For selvom T.L.O nok snart bestiller det hjem, er du den eneste, udover jeg selv, der har registreret titlen i 'samler'. Savner allerede meget en menneskelig modstander i spillet.

Forresten, så kan man jo' cancel'e Fatal KO's, præcist som med Destroy's i GG spillene.

Har du iøvrigt fundet en yndlingsfigur?
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 12/11-07 11:50 
neros>
Detsuden er Fatal KO's også noget man kan gøre mit inde i en kamp og så bliver det surt for modstanderen :-)

Samme i Guilty Gear. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 12/11-07 14:49, rettet 12/11-07 22:02 
Alf81>
Nå, men så er der jo' ikke meget andet for dig at gøre, end at komme til næste træf ;) For selvom T.L.O nok snart bestiller det hjem, er du den eneste, udover jeg selv, der har registreret titlen i 'samler'. Savner allerede meget en menneskelig modstander i spillet.

Forresten, så kan man jo' cancel'e Fatal KO's, præcist som med Destroy's i GG spillene.

Har du iøvrigt fundet en yndlingsfigur?

Ja det må vi lige se på. Jeg skal ihvertfald også lige have købt et Hori stick ;-)

Jeg er helt stolt over at være en af de få rå som ejer spillet ;-)

Min yndlingsfigur lige nu er vist Toki eller Rai.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 13/11-07 03:12 
Rei kan jeg faktisk også godt lide. Han er nemmere at linke med end Kenshiro, selvom de to har mange identiske moves. Dog spiller jeg selv mest med Kenshiro.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 13/11-07 16:27, rettet 13/11-07 16:31 
Kenshiro er også ret sej at spille med. Ham med masken, (kan ikke lige huske hvad han hedder) virker også ret interessant han har ihvertfald nogle ret mærkelige moves :-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 14/11-07 09:18 
Det er Jagi. Ham der også har de syv ar. De fleste af hans moves er baseret på hans allersidste møde med Kenshiro. Dum som han er, prøver han at sætte ild til Kenshiro, efter at have fortalt ham, at Jagi selv er skyld i, at Shin er blevet ond. Masken har han faktisk på pga. At Kenshiro allerede har trykket på en af hans såkaldte 'powerpoints', under en tidligere kamp.

Jojo... Kom ikke her og sig, at manden ikke kender hans Hokuto no Ken ;)
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 14/11-07 12:13, rettet 14/11-07 16:39 
Haha! Helt rigtigt Jagi hedder han. Jeg så filmen igen her i sidste weekend så historien bag kender jeg skam godt ;-) Men det er meget fedt at Jagi er lige så kujon-agtig i spillet som på filmen.

Kenshiro er for sej.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 14/11-07 15:58 
Har du så set den nye anime fra 2007? Den er absolut også et kig værd.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 14/11-07 16:39, rettet 14/11-07 20:57 
Nej det har jeg faktisk ikke. Er det en serie eller film?
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/11-07 11:40 
Jeg skal have et Street Fighter II eksemplar til arcade og ved ikke hvad for et der er det bedste af dem. Nogle bud på det?
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 22/11-07 12:09 
Uden tvivl Super Street Fighter II X: Grand Master Challenge.
Ting om dét og pis.
1'425 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig