X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d fightere


Svar
Alf81Alf81Skrevet 19/10-07 03:35, rettet 25/10-07 02:46 
Da 2D fighters optager en god del af min tid, tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne oprette en tråd om genren. Vi er vel alligevel en lille håndfuld herinde, der holder så meget af denne fantastiske type spil, at man vil kunne holde liv i en sådan tråd. Igen, da vi nok kun er en lille håndfuld, vil tråde der omhandler et enkelt spil i genren nok desværre hurtigt dø ud.

Jeg så gerne, a... Se hele indlægget
Ting om dét og pis.
1'425 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
Alf81Alf81Skrevet 14/05-08 14:43 
KoF er da så MEEEGA metroseksuelt, at det halve kunne være alt nok.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 14/05-08 14:46 
Kristensen>
Jeg står helt af her :) Hvilke detaljer er der tale om der skulle give KoF det sidste nøk i forhold til SF? Netop figurerne er da kønsløse og uinteressante i KoF, men det er måske fordi der er så unødigt mange af dem.

Heh det var også det der fik mig til at stå af overfor KoF første gang jeg prøvede det. En kæmpe række anonymt udseende menneskeskikkelser, uden nogen særligt unikke præg. Men det indtryk forsvinder skam hurtigt, når man lærer dem at kende. Figurerne er meget forskellige, og man får hurtigt et forhold til hver af dem, uden at man behøver lave grønne elektriske monstre og indere med fire meter lange ben (misforstå mig ikke, jeg elsker figurerne i SF2 og SFA, selvom jeg er enig med Neros mht. SF3's figurgalleri)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/05-08 14:59, rettet 14/05-08 15:13 
Alf81>
KoF er da så MEEEGA metroseksuelt, at det halve kunne være alt nok.

..og derfor kan du ikke lide det? Tror nu også godt jeg kunne sige det samme om SF serien hehe ;-)

Jeg ved ikke hvad der er bedst. Jeg har ikke nogen rigtig klar favorit andet end at jeg synes Hokuto No Ken / Fist of the North Star er noget af det bedste jeg spillet. Jeg synes at den hype SF3 har fået igennnem årene er en smule crazy og forblindene.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 14/05-08 15:17 
Grafik og stil er jo' som bekendt smag og behag, så dér bliver det nok svært at blive enige. Men hvad angår gameplay, så kan man simpelthen ikke være bekendt at sætte et KoF op mod et SF spil. Gameplaymæssigt vil jeg mene KoF mangler en god portion dybde og kan vel sammenlignes med et terningspil; efter at have lært reglerne, er udfaldet mere eller mindre tilfældigt.

Jeg vil bare gerne diskutere gameplay...
Ting om dét og pis.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 15/05-08 10:23 
neros>
Jeg synes at den hype SF3 har fået igennnem årene er en smule crazy og forblindene.

Fordi det gameplaymæssigt ikke kan leve op til det? :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Da SenzaiDa SenzaiSkrevet 22/05-08 21:38 
heh! Tænkt, at det ikke er postet her, men der er en ny VS Fighter på vej fra Capcom.

, og det ser bare sweet ud! KOmmer til at have Gameplay ala marvel vs capcom, bare med 3D GFX og andre figurer. Tjek screens her.

http://www.famitsu.com/game/news/1215298_1124.html

Håber så meget det kommer ti l DANMARK, og 360, men tvilver stærkt :/
Increased Damage for Increased Win-Ratio!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/05-08 23:51 
Jeg har spillet mange fighters, både 3d og 2d, men må sige vildere trib findes ikke, SFIII er mere vanedannende end crack! Mine endorfiner i hjernen går amok når jeg spiller det, jeg spiller det næsten hver dag. Men syntes også de andre 2d fighter er fede på deres måde, men det er mere bare gamle minder for mig.
Hoid to colony C05 where the computer is...
ChronoChronoSkrevet 24/05-08 08:17 
Det der Capcom vs. Tatsunoko ser da nærmest bedre ud end Street Fighter 4? Ikke grafisk, men fordi der ikke er så mange kameraskift.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 10/06-08 09:10 
Er der nogen som har skiftet bekendskab med Arcana Heart til PS2? Det ser egentlig meget godt ud :-)

Review fra youtube
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 10/06-08 09:12 
Kristensen>
Fordi det gameplaymæssigt ikke kan leve op til det? :)

Så skulle du se Hokuto No Ken / Fist of the North Star ;-)
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 10/06-08 10:07 
Jeg har Hokuto No Ken, og jeg har også Arcana Heart :)
Jeg finder mere morskab i begge de titler end KoF og Mark Of The Wolves, men stadig ikke noget der er i nærheden af SF3.

Men jeg vil da tro, at Arcana Heart er noget for dig hvis du godt kan lide Hokuto No Ken :)

Sådan af ren nysgerrighed, hvad er det så Hokuto No Ken kan bedre end 3rd Strike?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 10/06-08 10:12 
Nok ikke så meget men jeg synes grafik stilen er federe, og så er jeg meget bedre til det end SFIII ;-)

Jeg vil til hver en tid vælge Hokuto No Ken og Guilty Gear serien frem for KOF vil jeg bare lige også indskyde.
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 17/06-08 12:52 
Sumez>
Heh det var også det der fik mig til at stå af overfor KoF første gang jeg prøvede det. En kæmpe række anonymt udseende menneskeskikkelser, uden nogen særligt unikke præg. Men det indtryk forsvinder skam hurtigt, når man lærer dem at kende. Figurerne er meget forskellige, og man får hurtigt et forhold til hver af dem, uden at man behøver lave grønne elektriske monstre og indere med fire meter lange ben (misforstå mig ikke, jeg elsker figurerne i SF2 og SFA, selvom jeg er enig med Neros mht. SF3's figurgalleri)

Jeg taler egentlig også mest om gameplay-mæssig kønsløshed ;)
Det der i min verden gør 3rd Strike unikt er, at alle figurerne skal spilles forskelligt, og man samtidig skal tage højde for den figur man spiller mod.
I KoF har det da selvfølgelig en pris, at der er så mange figurer, og det giver desværre ikke kun udslag i grafisk anonymitet, men også gameplay-mæssige mangler.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 10/07-08 14:13, rettet 10/07-08 14:14 
Nogen som har fået Sengoku Basara X købt og er det godt?

Ellers har jeg lige fundet ud af at et Samurai Shodown Anthology er på vej til PS2. Endelig kan jeg få lov til at spille 2'eren :-)

play-asia.com
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 19/08-08 13:08, rettet 19/08-08 13:11 
Gametap har efterhånden en ordentlig baljefuld 2D-fightere, man kan spille gratis på pc. Ikke det samme som at sidde med originalerne, men fint fx hvis man ikke ejer platformen, eller lige vil teste inden køb.

Pt. har de fx:

DarkStalkers: The Night Warriors
Super Street Fighter II
The King of Fighters '96
Samurai Shodown
Fatal Fury

EDIT: Nogle af dem kan spilles online i en browser, men så kommer vi naturligvis endnu længere væk fra at sidde med originalerne:
http://www.gametap.com/games/free/online_fighting

Gametap.
nerosnerosSkrevet 03/09-08 09:48 
Det er fine sager.

Samurai Spirits Rokuban Shoubu
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 03/09-08 16:03 
For ikke at forplumre "EDGE Score" tråden mere...

Noget nyt om hvornår SFII HD remaken kommer til PS3/360?
nerosnerosSkrevet 03/09-08 16:14 
TBA still?
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 04/11-08 09:45, rettet 04/11-08 09:46 
Så er vi tæt på at Super Street Fighter II Turbo HD kommer i vores små ivrige hænder:

Sendt til godkendelse, forventet udgivelse i november
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarklynoonDarklynoonSkrevet 04/11-08 21:25 
så må du lige invitere os forbi til test af spillet
Mortal Kombat the mother of all fighting games
dRxLdRxLSkrevet 14/11-08 23:35, rettet 14/11-08 23:36 


Street Fighter IV d. 20. februar, skal vi mødes hos mig?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 15/11-08 11:13 
Jeg glæder mig til at se, hvilket community der bliver mest hardcore. Håber en smule på PS3, da der nok er mange japanske top tiers der vil benytte sig af denne platform. Men så populær 360eren er i resten af verden, så får den uden tvivl et mere fyldigt community, men så også med maaange flere fjollehoveder der fatter ganske hat.

Jeg vil bare så gerne kunne spille med High Grade sticket :)
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 15/11-08 15:09 
Fedt :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/11-08 16:53, rettet 15/11-08 16:54 
Køligt!
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/11-08 16:54 
dope!
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/11-08 19:12 
Sygt nok
nerosnerosSkrevet 16/11-08 19:51 
Street Fighter IV d. 20 feb!

Synes egentlig der er lidt lang tid til, men jeg glæder mig godt nok til at få det hjem.
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 17/11-08 21:23 
Jeg glæder mig rigtig meget til SFIITHDR, og håber at det kommer indenfor de næste par dage.

I min søgen efter nyheder om det faldt jeg over en serie af videreportager fra en turnering som Gamespot har afholdt for nyligt.
Det er en elimineringsturnering, så de film der dækker den første del af turneringen er lidt pinlige, men den sidste, der blev smidt på for lidt under en uge siden er fra kvartfinalerne og viser virkeligt fint spil.

Nyd det =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 18/11-08 11:47 
HD Trailer:
http://www.gametrailers.com/player/42790.html?type=flv

Lidt underligt at animationerne stadig kører på en ufatteligt lav FPS :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 18/11-08 12:13 
Tjaa... forståeligt nok de ikke lige har haft budgettet til at tegne 2-4 gange så mange sprites :)
HD remaken var vist tæt på aldrig at blive til noget.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-08 12:36 
Flere animationer kunne vel også gå hen og ændre i gameplayet? Jeg synes at det er lykkedes Capcom rigtig godt at lave en HD remake der ikke ligner en billig flash kopi. Det synes jeg var tilfældet med Super Puzzle Fighter.

Glæder mig til at se en demo af det engang. Hvad er max opløsningen, 1080p? Som sagt rigtig flot, men ud fra videoerne kan jeg nu bedre li' grafikken i det oprindelige arcadespil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/11-08 12:39 
Konsolkongen>
Flere animationer kunne vel også gå hen og ændre i gameplayet?

Det tror jeg også - hardcore SFII fans ville nok brokke sig hvis det blev ændret alt for meget i animationerne og timing :)

Det nyeste 1UP Show har desuden et indslag om spillet.

The 1UP Show - WMV download link
SumezSumezSkrevet 18/11-08 13:26, rettet 18/11-08 13:27 
Konsolkongen>
Flere animationer kunne vel også gå hen og ændre i gameplayet?

Nej nej. Jeg tvivler på at der er nogen seriøse kampspil, der er programmeret ud fra pixel-detection.
Jeg er rimelig sikker på at al logikken ligger i "usynlige" bagvedliggende objector, detectors, eller hvad de nu gør brug af. En af de første regler som spilprogrammør er at holde effekter og grafik 100% adskilt, medmindre vi snakker avancerede fysik/ragdoll engines, osv.

Det ville dog selvfølgelig stadig være påkrævet at animatorerne laver animationerne rimelig flydende mellem de allerede eksisterende frames, for at undgå at grafikken er direkte misvisende.
Jeg tænker dog også på ting som tønderne, baggrundende osv, der alle kører på noget nær 1fps.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 18/11-08 13:43 
Men somregel timer man jo' efter frames på animationerne. Skal jeg være ærlig, så tror jeg faktisk at det kan have en del med de "manglende" animationer at gøre - det skule jo' nødigt blive et helt andet spil.

Hold da op, hvor det iøvrigt grimt. Udons stil passer ikke særligt godt ind, efter min mening.
Ting om dét og pis.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 18/11-08 20:38 
var det ikke meningen at det skulle være identisk frame by frame, bare med nye sprites i hd eller husker jeg forkert?
Mortal Kombat the mother of all fighting games
dRxLdRxLSkrevet 18/11-08 23:27 
Så fik jeg endelig min dato.

Super Street Fighter II Turbo HD Remix d. 26. november.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 20/11-08 09:39, rettet 20/11-08 09:39 
Der står 1080p i beskrivelsen på XBLM... er det bekræftet som ægte 1080p eller bare opskaleret?
dRxLdRxLSkrevet 20/11-08 10:36 
Da jeg har adgang til betatesten burde jeg kunne gå ind og se det. Må indrømme at jeg hælder til opskaleret, men har ikke været helt tæt på og tælle pixels i diagonale linier.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 20/11-08 16:47, rettet 20/11-08 16:57 
Jeg har nu taget en del billeder med mit digitalkamera af spillet kørende med xboxen sat til henholdvis 1920*1080 og 768*1280 output.

Jeg har så udvalgt 2 som jeg synes er sammenlignelige.
Prøv at tage et kig på dem og skriv tilbage hvad I synes.

1080p
http://fairchild.dk/media/users/drxl/pictures/ssf2tHDr-1080p.JPG

720p
http://fairchild.dk/media/users/drxl/pictures/ssf2tHDr-720p.JPG

Edit: bemærk at min projektor opskalerer 720p til 1080p, hvilket måske kan snyde lidt.
Nu hvor jeg selv har kigget på dem synes jeg bestemt at der er en positiv fordel til 1080p billedet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-08 16:58 
Jeg synes bygningen i baggrunden virker lidt skarpere i 1080p. Men billederne er ikke 100% skarpe så det kan godt være der slet ingen forskel er.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 20/11-08 19:26, rettet 20/11-08 19:27 
Google > "prøve at lege med kamera".

Jeg har fundet svaret på 1080p spørgsmålet

Capcom blog>
Is the game 1080p?
Like most 1080p games, SSF2T HD Remix does render in full 1080p with no hardware scaling. Our goal is actually a higher standard for 1080p where every pixel on screen maps 1:1 with a pixel from the source texture. There are very few games that meet this standard, and it would be nearly impossible for a 3D game to do so with today’s hardware. Every piece of art in our entire game—from menus to life bars to backgrounds to character sprites—is being created at 1080p resolution.

Lækkert at de er ambitiøse med deres 2D grafik =)
Han skriver også nogle rigtig interessante ting om dreamcast versionen som de har baseret HD versionen på.

Capcom blog indlæg
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-08 19:53, rettet 20/11-08 20:00 
dRxL>
Google > "prøve at lege med kamera".

Hvad skal det betyde?

dRxL>
Jeg har fundet svaret på 1080p spørgsmålet

Men han skriver jo også:

Because of download size limits, we are not yet sure if we can meet our goal of 1:1 pixels. Maybe we will be able to do further optimizations to meet it, or maybe the download size limits will change. In the absolute worst case though, the game will still output a 1080p signal and will still have 1:1 1080p source resolution for all text, all UI elements such as life bars and super meters, and even the foreground elements on all the stages. Only the characters and far backgrounds might have to use 720p source art scaled to 1080p.

Så det kan vidst stadig gå begge veje.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/11-08 19:53 
Lækkert :)
dRxLdRxLSkrevet 20/11-08 20:16 
Konsolkongen>
dRxL>
Google > "prøve at lege med kamera".

Hvad skal det betyde?

At det ikke lykkedes mig at få supergode billeder.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-08 20:32 
Jeg synes ikke de er specielt dårlige. Det jeg mente var at de er klart skarpest i midten så det var det område jeg fokuserede på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/11-08 08:01, rettet 21/11-08 08:03 
Så kom der pris på også... $15,- på PSN og 1200 space bucks på XBL.

Priser dog ikke officielt bekræftet.

Kilde
SumezSumezSkrevet 21/11-08 08:22 
Når nu man ALLIGEVEL skal tegne 2D sprites i HD, ville det også være fuldstændig tåbeligt at gemme dem i en 720 opløsning fremfor 1080.

Men ok, det ville jo ikke være første gang, spiludvilere er fuldstændig tåbelige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/11-08 08:26 
Eneste grund jeg kan se er hukommelse, men lader til det ikke har været et problem :)
SumezSumezSkrevet 21/11-08 09:34 
Nej, det er åbenbart harddiskpladsen, der er deres største fjende. Ærgerligt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/11-08 09:44, rettet 21/11-08 09:47 
Hvad mener du?

Tror ikke det kommer til at fylde mere end 300-400MB... ren gætteri ;)
1'425 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig