X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

2d fightere


Svar
Alf81Alf81Skrevet 19/10-07 03:35, rettet 25/10-07 02:46 
Da 2D fighters optager en god del af min tid, tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne oprette en tråd om genren. Vi er vel alligevel en lille håndfuld herinde, der holder så meget af denne fantastiske type spil, at man vil kunne holde liv i en sådan tråd. Igen, da vi nok kun er en lille håndfuld, vil tråde der omhandler et enkelt spil i genren nok desværre hurtigt dø ud.

Jeg så gerne, a... Se hele indlægget
Ting om dét og pis.
1'425 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 01/02-08 09:14 
Det er da løgn med 60hz og SFAC? Jeg går ud fra at det er en PAL kopi du har. Så steg værdien af min amerikanske kopi lige en del for mig ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 01/02-08 09:54 
Ååaarrgh! Damn...

Så må jeg hellere ud og finde en amerikansk kopi, men gælder regionsfriheden også for almindelige xbox spil så?
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 01/02-08 10:21 
Så vidt jeg har forstået så gælder regionsfriheden for de spil der var regionsfrie på den oprindelige xbox.
Men lad mig lige prøve først om det virker på min VGA skærm.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 01/02-08 10:54 
Det ville være fint hvis du lige ville prøve det :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/02-08 18:22 
dRxL>
Så vidt jeg har forstået så gælder regionsfriheden for de spil der var regionsfrie på den oprindelige xbox.

Det skulle ikke være noget problem. Jeg husker at jeg spillede mit US Sonic Mega Collection på min 360'er.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 01/02-08 23:04 
Kroebocop og jeg er online nu med 3rd Strike. Er der ikke nadre der kunn evære klar sådan en smuk lørdag?
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 01/02-08 23:46 
Det er da kun fredag? Jeg skal lige være færdig med en dont og så er jeg frisk i aften.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 01/02-08 23:59, rettet 02/02-08 00:07 
Jeg går online nu. Skriv lige hvis I er holdt op med at være det.

Edit: Hvad er jeres gamertags?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 02/02-08 00:08 
Der går lige et par minutter.

Vi spiller begge fra Kroebocop's konto, - Yun spilleren er Alf og Kroe er Yang.
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 02/02-08 00:18 
Krobo skal lige acceptere mit friends request. Jeg har hostet et spil som kun venner kan joine. I skal nok søge i optimatch under worldwide (medmindre jeres kopi er amerikansk).

Jeg venter spændt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 02/02-08 01:15 
I er nogle sløve bananer!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 02/02-08 12:23 
dRxL>
Så vidt jeg har forstået så gælder regionsfriheden for de spil der var regionsfrie på den oprindelige xbox.
Men lad mig lige prøve først om det virker på min VGA skærm.

Har du prøvet med din VGA skærm?
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 02/02-08 15:26, rettet 02/02-08 19:23 
Får det gjort i aften.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 02/02-08 19:26 
Min amerikanske version af SFA virker som forventet fint med VGA.

Testede også lige min GGX2#Reload, som forventet stadig ikke virker. Gør nu ikke så meget da jeg har rigeligt i SFIII:3rd strike =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 02/02-08 20:20 
Ok super! Tak fordi du lige gad teste det. Så må jeg vist hellere få købt den amerikanske version også :-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 04/02-08 01:56 
dRxL>
I er nogle sløve bananer!

Jeg undskylder hermed mange gange.

Der hvor vi befandt os, var der ikke trådløs internet, så vi måtte skiftevis hive stikket fra Xbox til computer og omvendt, hver gang vi endten skulle tjekke op herinde, eller søge på en kamp over Live. Lidt noget rod. Og da vi samtidigt var en smule stive, opgav vi projektet efter en times tid.

Inden der er gået et par dage, skulle jeg meget gerne være helt klar. Jeg skal bare lige have den Magic Box ind ad døren...
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/02-08 13:46 
Meget stive...
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/02-08 23:23 
Det er sejt, der kommemr nok et Sammy vs. Capcom:=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 21/02-08 09:36 
Her er lidt fra AOU.

Arcana Heart 2:

http://www.youtube.com/watch?v=perLzDuPrW4

Basara X:

http://www.youtube.com/watch?v=znSh3vo75j8

Derudover kan man også finde gameplay fra (de mindre interessante ;P) SFIV og KOF'XII.
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 05/03-08 00:08 
Sådan der! Så fik jeg endelig det pis Live op og køre...

Det eneste Gamertag jeg kunne finde, var dRxL. Så de få folk der spiller SFIII, kan I ikke lige poste jeres Gamertags herinde?

Mit er AlfEightyOne :)
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/03-08 22:15 
Kroebocop DK
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/03-08 22:53 
Kommende fighter fra Sammy.
http://www.youtube.com/watch?v=kvDFpevuh-E
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 24/03-08 23:57 
YES! ..og så til min PS3...flot ser det ud. Det kunne godt ligne en Guilty Gear engine?
Bashful Neophyte
Da SenzaiDa SenzaiSkrevet 26/03-08 08:13 
Fuck, hvor ser det fedt ud, men God oh God, hvorfor kommer det ikke til min 360´er`?
Increased Damage for Increased Win-Ratio!
nerosnerosSkrevet 31/03-08 22:48, rettet 01/04-08 08:11 
Jeg vil gerne købe et Street Fighter II spil til min Megadrive, men hvilken version er den bedste? Så vidt jeg kan se er der vist 3 forskellige versioner. Den originale, champion edition og så denne her:

Super Street Fighter II, er det ikke den bedste?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/04-08 08:24 
Super, helt klart. Men ville nok normalt anbefale at skaffe det til SNES i stedet, eller endnu bedre, Dreamcast.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/04-08 08:33 
Ok ja jeg ved godt det er lidt bedre til SNES, men jeg er lidt hooked på Megadrive i øjeblikket ;-) Men det er hver at overveje så tak for svaret Sumez.
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/04-08 11:46 
Sumez>
Super, helt klart. Men ville nok normalt anbefale at skaffe det til SNES

Hvorfor om man må spørge? :)
Din forudsætning er vel så, at man har et arcadestick til begge platforme?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 01/04-08 11:51 
Det som hedder Super Street Fighter II til Megadrive går vist under en anden titel til SNES ikke?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/04-08 12:22 
Nej det hedder det samme.

Og når jeg anbefaler SNES versionen skyldes det udelukkende bedre grafik og lyd. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/04-08 12:37, rettet 01/04-08 12:42 
Jamen Super Streetfighter II er jo originalen og det første fra Arkaden som kom til konsol ikke, og denne version som jeg linkede til, og som er til Megadrive er altså en nyere version med fire nye figurer som ikke er med i SNES versionen af samme navn. Eller er jeg galt på den?

Dette er taget fra wikipedia:

Super Street Fighter II introduced four new playable characters: Cammy, an English Delta Red agent; Fei Long, modeled after actor Bruce Lee; T. Hawk (short for Thunder Hawk), the first Native American fighting game character; and Dee Jay, a kickboxer from Jamaica.

Kom nu Street Fighter fans..Hjælp!
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 01/04-08 12:46 
Jeg kan lige tage et hurtigt kig på de to versioner ved lejlighed og komme med en anbefaling. Men står valget kun mellem enten Mega-Drive eller SNES versionen?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 01/04-08 12:51 
dRxL>
Jeg kan lige tage et hurtigt kig på de to versioner ved lejlighed og komme med en anbefaling. Men står valget kun mellem enten Mega-Drive eller SNES versionen?

Jeps :-)

Men jeg fandt lige et review af det spil som jeg snakker om og her er det:

Super Street Fighter II Megadrive
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/04-08 12:59 
De fire "nye" figurer er selvfølgelig også med i SNES versionen af Super Street Fighter II!

Det var først mange år efter jeg fandt ud af at SSFII også fandtes til MD, troede faktisk at "super" i navnet kom af den tendens der var med at kalde alle SNES-spil for noget med "super", hehe. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/04-08 13:06 
Aha! Ok så er jeg med igen. Alt det super pjat ;-) Nå men så skal jeg snart en tur på ebay når jeg har fundet ud af hvilken version jeg vælger SNES eller Megadrive.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/04-08 13:16 
Altså den bedste konvertering er jo nok Dreamcast-udgaven, men jeg ved jo ikke hvad du går efter. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/04-08 14:13 
neros>
Aha! Ok så er jeg med igen. Alt det super pjat ;-) Nå men så skal jeg snart en tur på ebay når jeg har fundet ud af hvilken version jeg vælger SNES eller Megadrive.

Det kommer da i høj grad an på hvad du har tænkt dig at spille det med. Hvis du vil spille med pad og i forvejen har en 6-button controller til MD så ville jeg uden at blinke vælge den version for SNES'ens pad er mildest talt elendig til SF. Men man bør jo også spille den slags med stick :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 01/04-08 14:46 
Jeg vil dog mene at SNES'ens D-pad er noget mere eksakt end MD's retningshjul, der nærmest rutscher rundt på controlleren. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/04-08 15:07 
Hvis jeg i dag endelig skulle spille SF med pad i stedet for stick, så ville jeg kun vælge et pad med med knap-layout som på Saturnens. Måden knapper sidder på SNES-paddet gør den direkte ubrugelig i SF sammenhæng. Om selve SNES'en D-pad er mere præcist end retningshjulet er nok smag og behag, men jeg hælder stadig til 6-button controlleren da det ikke er ligeså smertefrit for ens finger at ramme de skrå vinkler.
Men fighters skal spilles med (Sanwa/Seimitsu) sticks, så er den vel ikke længere? :p
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 01/04-08 15:30 
Hehe så langt er vi enige, sticks er det eneste der holder. :P Men jeg er jo også vokset op med SF2 på en SNES-controller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 01/04-08 17:23 
Nu har jeg spillet både snes og megadrive versionerne igennem og vinderen er helt sikkert megadrive.

Det SNES'en især taber på er slowdown, som gør det til et andet flow end fra arcadeversionen. Her er MD'en meget mere autentisk. SNES'en har også kun 4 hastigheds indstillinger hvor MD'en har 5, og det er ret meget sjovere at spille MD'ens 5. end SNES'ens 4.

På musikken burde SNES'en vinde, men hvad chiptunes angår er de gået for langt bort fra arcadeversionens, sandsynligvis fordi de kunne med dette hardware, her ligger genesis altså også tættere på arcadeoriginalens simple sammensætninger.

Hvad samples angår er SNES'en lidt bedre end de direkte forfærdelige MD gengivelser, men også SNES'en er tydeligt lavere samplet end arcadeversionen. Endelig har man gjort noget fuldstændig tåbeligt i SNES versionen ved at lægge en swosh/jetjageragtig lyd på Ken og Ryu's fireballs.

Hvad de øvrige lydeffekter angår, så som spark/slag der rammer og lignende, mangler bund i lydene i SNES versionen, mens MD versionen lydeffekter indeholder mere 'omph' omend også med lidt mere skratten.

AI'en i MD versionen er også tættere på arcadeversionen, og mere udfordrende end den tilsvarende fra SNES'en. Her tror jeg også det hjælper nøjagtigheden at CPS-1 og Megadrive begge har den samme Moterola 68000 CPU.

SNES'en har, med sine 256 farvers on-screen pallette mod megadrivens 64, klart flotere grafik, om ikke andet så til stilbilleder, men rollerne byttes rundt når man ser det i bevægelse, og så kan jeg ikke undgå at beundre hvor meget programmørerne af MD versionen egentlig har fået ud af hardwaren.

Konklusion:
Jeg vil foretrække MD versionen over SNES'en alene på det faktum at det er sjovere at spille i den højere hastighed og uden de der mærkelige slowdown hickups. Når man så lægger oveni at MD versionen på alle måder, med undtagelse af farvepalletten, er mere tro mod arcadeforlægget end SNES versionen bliver valget en no-brainer.

PS. bemærk at jeg spillede begge versioner med et godt arcadestick, så jeg har ikke skelnet mellem dem på controller aspektet, jeg ved dog af erfaring at jeg finder det forfærdeligt at spille Street Fighter med et SNES pad.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 01/04-08 17:30, rettet 01/04-08 17:31 
1000 tak dRxL :-)

Så er den sag afgjort. Var nu også mest MD versionen som jeg fortrak mest, men ville lige være sikker omkring det. Det med lyden gør mig ikke så meget. Jeg synes MD lyd og musik har så meget charme.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 14/04-08 11:11, rettet 14/04-08 11:17 
Kroebocop og jeg går igang med en SFIII session nu her over Live. Hvis andre skulle være klar, så sig endelig til.

Vi spiller nok det meste af dagen ;)
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 12/05-08 10:40 
Så, nu må alle I KoF fanatics se at komme op af stolen.

Jeg har de sidste par dage spillet/trænet en smule KoF og vil indtil videre mene, at man på ingen måde må eller kan kalde KoF serien en værdig rival til SF serien. Sådan som jeg opfatter spillet, så drejer det hele sig om running jump-ins til en evt treslags combo til super, hvis modstanderen da ikke når at cancele den jump-in med en super (eller hvad det nu hedder i KoF). Tager jeg helt fejl, eller er der seriøst ikke mere at byde på i KoF? Og som jeg ser det, så er hele ideen med Strikers og/eller Teams bare en kompensation for manglende dybde i gameplay. Og så er der responstiden på button commands - det er ligeinden man kan nå at føde en tanke imellem sine inputs i comboerne.

Hvis jeg tager helt fejl, så sig endelig til KoF folk :)
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 12/05-08 20:51, rettet 14/05-08 14:33 
Jeg ved ikke Alf81. Det er ved at være lang tid siden jeg har spillet KOF. Jeg vil ihvertfald mene, at KOF serien var en værdig rival i gamle dage, men efter SF3 kom, og som jeg egentlig ikke har spillet så meget fordi jeg virkelig sucker til det spil :-/, ser tingene nok lidt anderledes ud idag. Det skulle jo efter sigene være den bedste 2d fighter titel til dato..?

Lige nu sidder jeg og hygger mig med Fatal Fury: Battle Archives Volume 2 som jeg faktisk er begyndt at synes rigtig godt om. Den serie er bare så oldschool og her har SNK sku gjort et godt arbejde med comboer og supermoves. Dejligt oldschool 2d fighter lige efter mit hoved :-) Alle karakterene synes at have helt forskellige spille stil og comboer. Noget som jeg har savnet lidt i de ældre KOF spil.

Disken indeholder Real Bout Fatal Fury, Real Bout Fatal Fury Special og Real Bout Fatal Fury 2: The Newcomers. Der er desværre ikke så meget at unlocke, men det gør ikke så meget for jeg synes gameplayet er super sjovt uden alt det ekstra. Real Bout Fatal Fury Special er det som jeg bruger mest tid på lige nu. Synes faktisk det er det bedste og har den fedeste grafik. Er ret glad for den farverige stil her.

Den serie vil nok ikke falde i alles smag, men den lugter langt væk af grillbar til at jeg kan holde mig væk haha!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 14/05-08 12:28 
Nu har jeg ikke spillet KoF på andet end Neo Geo, men der mener jeg i hvert fald ikke at opleve nogen problemer med responstid.
Jeg ved ikke helt hvad jeg kan sige om KoF udover at jeg slet ikke kan nikke genkendende til det du siger. Tværtimod efterlader "jump-ins" dig derimod rimelig åben for modangreb.
Konceptet er meget det samme som SF-serien, og kan ikke helt se hvad SF har at byde på, som de senere KoF-spil (omkring 2000) ikke har. Jeg kan lide begge serier, men figurerne i KoF synes jeg generelt er sjove at spille med. Det er de små detaljer, der gør forskellen.
Kan godt forstå at SF3 overgår KOF-serien, men personligt har jeg aldrig blevet fanget af det, og vil egentlig hellere spille KoF.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 14/05-08 14:09 
Sumez>
Tværtimod efterlader "jump-ins" dig derimod rimelig åben for modangreb.
Konceptet er meget det samme som SF-serien

En hurtig søgning på en SBO kamp viser min jump-in teori ikke er helt off :P Og sådan kan jeg forsikre dig om, at SF ikke skal spilles.

http://www.youtube.com/watch?v=eoNSrGEukbw
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 14/05-08 14:32 
Var det egentlig ikke noget med der ville komme en KOF HD titel til PS3?
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 14/05-08 14:34 
Sumez>
...men figurerne i KoF synes jeg generelt er sjove at spille med. Det er de små detaljer, der gør forskellen.
Kan godt forstå at SF3 overgår KOF-serien, men personligt har jeg aldrig blevet fanget af det, og vil egentlig hellere spille KoF.

Jeg står helt af her :) Hvilke detaljer er der tale om der skulle give KoF det sidste nøk i forhold til SF? Netop figurerne er da kønsløse og uinteressante i KoF, men det er måske fordi der er så unødigt mange af dem. Hvad angår gameplay'et er jeg helt enig med den gode Alf. Det føles alt sammen meget groft, stift og discount-agtigt. Det er sådan lidt at sammenligne en Fiat med en Ferrari i min verden :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 14/05-08 14:39 
Undskyld men jeg synes virkelig at halvdelen af SF3 figurene er super uinteressante stort set det samme som i KOF.
Bashful Neophyte
1'425 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig