X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lille alm. TV med 60hz


Svar
nerosnerosSkrevet 18/10-07 20:05 
Er der nogen som ved hvor man kan købe et lille alm. TV med 60hz. Inde på kelkoo har de åbenbart kun alm. Tv med 50hz? Troede alle moderne TV'er idag var udstyret med det.
Bashful Neophyte
BobbeBobbeSkrevet 18/10-07 20:24 
Prøv med 100Hz i stedet for 60Hz.
Spiller nu: Wii
NaieraNaieraSkrevet 18/10-07 21:06 
Der laves så godt som sikkert ingen TV der ikke understøtter 60Hz længere.

På den anden side laves der selvfølgelig ikke 100Hz TV i små størrelser, og i det hele taget tror jeg ikke man har lavet 100Hz CRT TV i flere år nu.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 18/10-07 21:10, rettet 18/10-07 21:11 
Nåh ok! Der må jeg vist komme til kort. Det viste jeg ikke! Men så kan man vel finde et brugt et af slagsen. Tror det er vejen :-)

Men hvorfor laves de ikke mere?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 18/10-07 21:26, rettet 18/10-07 21:53 
Der laves generelt ikke mange CRT TV længere. 100Hz CRT TV var relativt dyre, og dyre CRT TV laves slet ikke i dag.

Men hvad er problemet i det også? Du skulle jo bruge et 60Hz TV. Ethvert CRT TV på markedet i dag, understøtter med 99% sikkerhed 60Hz. Elgiganten, ved jeg, har et fornuftigt udvalg, i de små størrelser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 18/10-07 21:40, rettet 18/10-07 21:43 
Jeg har ikke så meget forstand på det, men jeg har været ude for, at da jeg f.eks skulle spille et af mine DC spil som kun kan kører i 60hz kunne det ikke ses på Tv'et? Så da jeg tænker i et nyt køb af et alm. Tv skulle jeg gerne kunne kører mine spil på det ;-)

..og hvad med Saturn import spil de skulle jo også gerne kører i 60hz, men det har måske slet ikke noget med det at gøre?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/10-07 21:52 
Jeg købte selv et lille billigt 14" CRT TV fra United for knap et års tid siden, og det understøtter fint 60Hz :)

Jeg tror, som Naiera også skriver, du skal være utroligt uheldig hvis du finder et CRT TV, der ikke understøtter 60Hz, i butikkerne ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 18/10-07 21:59 
Ok Grunden til min tråd var bare, at jeg så inde på kelkoo, at de CRT TV de havde kun var 50Hz men det har jeg vist misforstået ;-)
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 18/10-07 22:06 
De er selvfølgelig alle PAL TV, og dermed 50Hz. Men derfor kan de stadig godt understøtte 60Hz.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 18/10-07 22:14 
Ok så er jeg med :-)
Bashful Neophyte
JAAJAASkrevet 18/10-07 22:20, rettet 18/10-07 22:21 
Hvad der straks er sværere at finde, er et billigt TV, hvor man bare can smide et NTSC composite signal fra en US eller JP konsol ind, eller se NTSC VHS på. Eller kan de fleste også det nu om stunder? Jeg har nogle gange manglet den funktion i forb. med ældre konsoller, VHS o.s.v.
QQSkrevet 18/10-07 22:37 
Hvis TV'et ikke kan vise NTSC, kan man jo bare bruge et RGB kabel, der både løser PAL/NTSC problemet og giver det klart bedste billede på CRT TV. Skulle være muligt at få til de fleste konsoller...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
nerosnerosSkrevet 18/10-07 22:37, rettet 18/10-07 22:39 
Godt spørgsmål for det har jeg vist også brug for hvis jeg nu køber mig en import saturn, eller kan jeg bruge mine gamle kabler fra min Pal maskine?

Edit: Det forklare Hølmkjær så :-)
Bashful Neophyte
QQSkrevet 18/10-07 22:40, rettet 18/10-07 22:42 
Nu har jeg ikke forstand på lige netop Saturn, men import kan godt blive et problem mht RGB, da US/JAP konsoller af og til ikke understøtter RGB output. Ellers er stikket og kablet typisk det samme. Det er i hvert fald min erfaring med Nintendo, ved ikke om det samme er gældende for Sega.

EDIT: De fleste konsoller kan dog moddes til at vise RGB. Den eneste konsol jeg kender til der ikke kan, er PAL N64. NTSC og SECAM N64 kunne godt, af mærkelige årsager.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
nerosnerosSkrevet 18/10-07 22:49 
Jeg tror kablerne er det samme på Saturn ihvertfald.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 18/10-07 22:59 
Hølmkjær>
Det er i hvert fald min erfaring med Nintendo, ved ikke om det samme er gældende for Sega.

Dét er noget der er typisk for Nintendo.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 18/10-07 23:58 
Ligesom udelukkelsen af S-Video støtte på PAL konsoller. Men det har nu ikke haft nogen betydning for mig, da jeg altid har benyttet RGB eller Component, og PAL konsoller. Composite gør dog at jeg har lidt svært for at tænde for min N64 igen...
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JAAJAASkrevet 19/10-07 14:03 
Hølmkjær>
Hvis TV'et ikke kan vise NTSC, kan man jo bare bruge et RGB kabel, der både løser PAL/NTSC problemet og giver det klart bedste billede på CRT TV. Skulle være muligt at få til de fleste konsoller...

Nu sagde jeg netop ældre konsoller, hvor RGB ikke er noget, man bare lige gør. Det var heller ikke løsningen på mine VHS problemer.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig